Passat B5.5 1.6 102 к.с.
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7854
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
- Двигател: EA113
- Местоположение: София
Re: Passat B5.5 1.6 102 к.с.
Става въпрос за съвсем друго нещо. Загубите между мотора и колелата се налагат линейно и при 2та типа мотори, това е факт. Графиката на колела е същата като тази но мотор, но малко(или много) по-ниска. Тук говорим за предавателни числа и как се отразяват на динамиката. Най-просто казано дизела има повече мощност на всяко завъртане на мотора, но за да ускори Н на брой км/ч на една и съща предавка, изминава по-малко на брой завъртания на мотора от бензинов мотор при същото упражнение.
Re: Passat B5.5 1.6 102 к.с.
И точно за това двата вида мотори имат различни скоростни кутии с различни предавателни числа. В крайна сметка стигаме пак до ускорението от 0 до 100. Конструкторите целят да извадят и от двата типа мотори най доброто ускорение на което са способни при еднакви условия.
А това ускорение не може да се разглежда като отделни части- въртящ момент, обороти и тнт. Та в крайна сметка при еднакви условия 1,8Т би следвало да издърпа по бързо както е и по каталог и да развие по висока максимална скорост.
Нали всяка една предавка и нейното предавателно число е съобразена с по малкото Въртящ момент и по големият диапазон от обороти, както и при Дизела пък е обратното. Поради което ние не може да кажеме - Дизела е по пъргав в ниските, а бензина не. Всичко се случва за 9-10 секунди. И дори в първият момент Дизела да вземе преднина, Бензина би следвало да го догони и изпревари след първите няколко секунди.
Или както казахте и вие ако на Бензиновият мотор сложиме Скоростите от Дизела, тогава сигурно ще набира от 0 до 100 за 5 минути.
Но това не е Инженерно..........
За мене предимството на Дизела идва при изкачване на големи наклони- ще загрява по трудно и ще се поддържа по висока максимална скорост на по висока предавка, за разлика от бензина. Демек така нареченият Демараж е по голям при Дизеловият мотор.
А това ускорение не може да се разглежда като отделни части- въртящ момент, обороти и тнт. Та в крайна сметка при еднакви условия 1,8Т би следвало да издърпа по бързо както е и по каталог и да развие по висока максимална скорост.
Нали всяка една предавка и нейното предавателно число е съобразена с по малкото Въртящ момент и по големият диапазон от обороти, както и при Дизела пък е обратното. Поради което ние не може да кажеме - Дизела е по пъргав в ниските, а бензина не. Всичко се случва за 9-10 секунди. И дори в първият момент Дизела да вземе преднина, Бензина би следвало да го догони и изпревари след първите няколко секунди.
Или както казахте и вие ако на Бензиновият мотор сложиме Скоростите от Дизела, тогава сигурно ще набира от 0 до 100 за 5 минути.

За мене предимството на Дизела идва при изкачване на големи наклони- ще загрява по трудно и ще се поддържа по висока максимална скорост на по висока предавка, за разлика от бензина. Демек така нареченият Демараж е по голям при Дизеловият мотор.
- stoev87
- Мнения: 353
- Регистриран на: Чет 21 яну 2010 21:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София Ignore List: Escap3 ,Pirogov,Soldier90
Re: Passat B5.5 1.6 102 к.с.
Понеже всичко тръгна от твърдението как 1.8Т бил по-силен в ниските обороти спрямо 1.9 PD (което мисля че вече стана ясно че не е вярно) накрая можем да обобщим че за да имат приблизително еднакви коне на колелата бензиновия мотор се нуждае от около 30% повече обороти на вала - а допълнителните нютони за дизела са бонус 

- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 20260
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Passat B5.5 1.6 102 к.с.
Да разтягаме локуми или да се върнем на оригиналното твърдение:
Относно цитираните предавки и предавателни числа - колкото и да ги гласят - бензина няма ли обороти си е умрел кон. Т.е. не върви в ниските, за разлика от дизела, който може да си го караш достатъчно динамично и без да превишаваш 3000 оборота.
Нагледно беше обяснено, че написаното не е вярно. За ускорението никой нищо не е казал. Наистина бензина ускорява по-бързо, но когато се поддържа във високите обороти, а не в ниските. Защото ако го караш бензина в ниските (до 3000), ускорението до 100 няма да е по часовник, а по календар ;)kossis написа:ПД 131 коня е умрял в ниските -до към 1800 оборота и чак после се изстрелва и става сила. По тромав ми е като цяло в ниските и наистина сравнен с 1,8Т и тия 20 клапана по мотора -1,8Т печели. 1,8Т е пъргав мотор от ниските още, поради клапаните и бензиновият характер на мотора.
Относно цитираните предавки и предавателни числа - колкото и да ги гласят - бензина няма ли обороти си е умрел кон. Т.е. не върви в ниските, за разлика от дизела, който може да си го караш достатъчно динамично и без да превишаваш 3000 оборота.
Re: Passat B5.5 1.6 102 к.с.
Е то е ясно че Дизеловото ПД се форсира от 1800 до 3000 най добре и се сменя следваща предавка. Така с малка промяна на оборотите се постига висока скорост от този голям Въртящ момент в ниските. От там идва и по ниският разход спрямо бензиновите мотори. Хаби се по малко гориво и енергия за да се достигне желаната скорост.
Но в крайна сметка конструктивно при изработката на сходни 4 тактови, 4 бутални обеми моторите от Дизел и Бензина се постигат различни характеристики на постигнат диапазон обороти и въртящ момент, поради различният принцип на запалване и горене на двата вида гориво и различна компресия. Това си е физичната страна на нещата.
Vlad777, съгласи се сам че когато ускоряваме бързо подаваме пълната газ и използваме целият диапазон от обороти, а не галиме педала. Иначе и Дизела може да го ускориме за 5 минути до 100 ако примерно сменям предавката на 2200 об. Е сигурно пак ще стане по бързо заради тоя Въртящ момент.
Но в крайна сметка конструктивно при изработката на сходни 4 тактови, 4 бутални обеми моторите от Дизел и Бензина се постигат различни характеристики на постигнат диапазон обороти и въртящ момент, поради различният принцип на запалване и горене на двата вида гориво и различна компресия. Това си е физичната страна на нещата.
Vlad777, съгласи се сам че когато ускоряваме бързо подаваме пълната газ и използваме целият диапазон от обороти, а не галиме педала. Иначе и Дизела може да го ускориме за 5 минути до 100 ако примерно сменям предавката на 2200 об. Е сигурно пак ще стане по бързо заради тоя Въртящ момент.
-
- Мнения: 1834
- Регистриран на: Пон 21 ное 2011 15:14
- Автомобил: C220
- Двигател: CDI 2007
- Местоположение: Бургассс
Re: Passat B5.5 1.6 102 к.с.
Моята дилема беше преди 1.8Т или 1.9 131. Имах възможността във времето да шофирам Б5 1.8Т седан с 4 човека до Варна и обратно, както и Б5.5 1.9 131 седан със 6 скорости с 2ма души и багаж в една и съща посока Бургас-Варна и обратно. Предполагам ви е ясно за какъв път става на въпрос - стръмни баири, завои и т.н. Ами дизела вървеше и ускоряваше с лекота, изобщо не усетих тежест, слаб мотор или нещо подобно. Докато бензина си се задъхваше - яко цедене в обороти и пак не можеше да държи това темпо.
Ако някой сега каже че нещо 1.8цата не е била в час - напротив - същите два автомобила на магистрална гонка бензина си го разцепваше - 0-100, 100-200 - все бензина отпред.
Точно заради това реших да взема дизела - пътувам често натоварен със семейството си - не искам да усещам колко съм натоварен и да мисля пак как да изпреваря. Защото 1.8Т е чудесен мотор и бегач - но в купето на Голф 4 примерно.
Ако някой сега каже че нещо 1.8цата не е била в час - напротив - същите два автомобила на магистрална гонка бензина си го разцепваше - 0-100, 100-200 - все бензина отпред.
Точно заради това реших да взема дизела - пътувам често натоварен със семейството си - не искам да усещам колко съм натоварен и да мисля пак как да изпреваря. Защото 1.8Т е чудесен мотор и бегач - но в купето на Голф 4 примерно.
Re: Passat B5.5 1.6 102 к.с.
Аз нямам дилема, понеже всичко ми омръзва бързо. И винаги ще искам по мощна кола. Абе все съм недоволен от всичко.
Вяно че не съм карал 1,8Т то по байри, та сигурно е така. Помня В3 Моното, като тръгна да изпреварвам по първокласният път след Хемус и едно превключване на по ниски предавки оборотите до края преди Червеното и двигателя ще излети, бучи не върви..........
Незмам трябва да тествам да видя как е на Брато колата с тия турбини и толкова клапани.
Като чели като карах сега последно пак след маг. Хемус до вилата Компресорният Мерцедес на жената и ми се стори еднаква динамиката при изпреварване по баирите. Е вярно свалях на по ниски предавки и ръчках до високите, но си вървеше прилично Компресора.

Вяно че не съм карал 1,8Т то по байри, та сигурно е така. Помня В3 Моното, като тръгна да изпреварвам по първокласният път след Хемус и едно превключване на по ниски предавки оборотите до края преди Червеното и двигателя ще излети, бучи не върви..........

Незмам трябва да тествам да видя как е на Брато колата с тия турбини и толкова клапани.
Като чели като карах сега последно пак след маг. Хемус до вилата Компресорният Мерцедес на жената и ми се стори еднаква динамиката при изпреварване по баирите. Е вярно свалях на по ниски предавки и ръчках до високите, но си вървеше прилично Компресора.
-
- Мнения: 1834
- Регистриран на: Пон 21 ное 2011 15:14
- Автомобил: C220
- Двигател: CDI 2007
- Местоположение: Бургассс
Re: Passat B5.5 1.6 102 к.с.
Като ти омръзне чипосваш и се радваш наново на автомобила. Същото ще направя аз. Така или иначе до една година макс ще съм я продал и ще съм в дилема за други два мотора :)
- stoev87
- Мнения: 353
- Регистриран на: Чет 21 яну 2010 21:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София Ignore List: Escap3 ,Pirogov,Soldier90
Re: Passat B5.5 1.6 102 к.с.
Съгласен за чипа - турбо мотор без чип е грехота
Кои други два мотора ? 


- stoev87
- Мнения: 353
- Регистриран на: Чет 21 яну 2010 21:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София Ignore List: Escap3 ,Pirogov,Soldier90
Re: Passat B5.5 1.6 102 к.с.
Еми не се знае дали са малко - аз затова питам кои са двата мотора 

- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: Passat B5.5 1.6 102 к.с.
абе ей,автора дали го взе Пасата,тая тема стана орташка.
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7854
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
- Двигател: EA113
- Местоположение: София
-
- Мнения: 1834
- Регистриран на: Пон 21 ное 2011 15:14
- Автомобил: C220
- Двигател: CDI 2007
- Местоположение: Бургассс
Re: Passat B5.5 1.6 102 к.с.
Запазен е, но е далеч далеч от 29хил км.
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 20260
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Passat B5.5 1.6 102 к.с.
Е така изглеждаше пасата на баща ми, когато го купих на 150000 км. Шумака са търгаши и лъжат - лично проверено.
Върни се в “Избор и покупка на автомобил”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: JMJ и 31 госта