Струва ли си кола без климатик

Volkswagen или Audi, Golf или Passat, Bentley или Bugatti - това е мястото да питате, да споделите и да разберете
Потребителски аватар
Traytor
Мнения: 1912
Регистриран на: Пон 24 авг 2009 3:09
Автомобил: Passat B8
Двигател: DSRB
Местоположение: София

Re: Струва ли си кола без климатик

Мнениеот Traytor » Пет 31 юли 2015 11:44


Честно казано аз знаех това което майсторите ми казаха. Като купих колата и аз разсъждавах като 777, щом хладилника ни не трябва да се зарежда, значи и в колата трябва да е така. Хората ми казаха "няма проблем, ще ти взема пари за труд за да ти направя диагностика и да надуя системата със въздух да видим дали издиша, ама ако имаше някъде теч, тя щеше да изпуска страшно бързо". Ето ти и как работи климатика в колата.
In the refrigeration cycle, heat is transported from the passenger compartment to the environment. A refrigerator is an example of such a system, as it transports the heat out of the interior and into its environment (i.e. the room).

Circulating refrigerant vapor enters the compressor (located in the engine bay) and is compressed to a higher pressure, resulting in a higher temperature as well. The hot, compressed refrigerant vapor is now at a temperature and pressure at which it can be condensed and is routed through a condenser, usually located in front of the car's radiator. Here the refrigerant is cooled by air flowing across the condenser coils and condensed into a liquid. Thus, the circulating refrigerant rejects heat from the system and the heat is carried away by the air.

The condensed and pressurized liquid refrigerant is next routed through an expansion valve where it undergoes an abrupt reduction in pressure. That pressure reduction results in flash evaporation of a part of the liquid refrigerant, lowering its temperature. The cold refrigerant is then routed through the evaporator which is located in the passenger compartment. The air (which is to be cooled) blows across the evaporator, causing the liquid part of the cold refrigerant mixture to evaporate as well, further lowering the temperature. The warm air is therefore cooled.

To complete the refrigeration cycle, the refrigerant vapor is routed back into the compressor.

The compressor can be driven by the car's engine (e.g. via a belt) or by an electric motor.




Потребителски аватар
777
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 2789
Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
Автомобил:
Двигател:

Re: Струва ли си кола без климатик

Мнениеот 777 » Пет 31 юли 2015 11:48


Преди малко намерих съвети от фирма за ремонт на климатици. Искат профилактика на 1-2 години, но не за да наливат масло, а да допълват фреон, ако е спаднал. Един вид ела да платиш за да си спокоен. Сега някой ще каже, че са некадърници и не знаят, че трябва да наливат масло. Защо - ей така, нали в двг се сменя маслото, значи и в климатика трябва.


andro_
Мнения: 5389
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Струва ли си кола без климатик

Мнениеот andro_ » Пет 31 юли 2015 19:55


На моя Голф 3 постепенно му е излитал фреона (семеринга на компресора); усещах, че не хлади, затова държах климатроника на econ, т.е. изключен компресор. Докато в един есенен ден натиснах копчето за обдухване на предното стъкло, компресорът се включил, въпреки, че в системата имаше само газова фаза фреон (т.е. почти празна система); след 2 минути компресорът блокира, пистовият ремък се запалил, аз направих димна завеса след себе си,уплаших се, спрях, взех си пожарогасителя, отварям капака - мирише на запалил се ремък...беше умопомрачително дълго и интересно чистенето на остатъците от ремък по шайбите. Компресорът не ставаше, тефлоновите семеринги бяха заминали;естествено това се установи след опит да съживя компресора с нов клапан и ново пълнене на фреон се оказа, че не става - нов от моргата. Цялата простотия с работата струваше около 300-400 лв. Сега всяка година ходя на профилактика - 20 лв.
Между другото след инцидента с ремъка климатика ми го прави един "майстор", който ми зареди системата с фалщив фреон, който правеше много високо налягане - почти веднага системата вдигаще 23-24 бара и стоеше там. После от друг майстор разбрах, че съществува това нещо "китайски фалшив фреон"...ново претакане, нова сума жълтици...нека да е весело.

Извод: поне на голф 3 датчиците за ниско налягане позволяват на системата да включи компресора, дори и при много малко фреон, което може да доведе до сериозни проблеми. Ходете на профилактика на всеки 2 години...


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6365
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Струва ли си кола без климатик

Мнениеот ktamen » Пет 31 юли 2015 21:01


Някой знаещ може ли да ми обясни как малкото фреон може да причини блокиране на компресора :rolleyes


Потребителски аватар
radi_nrj
Мнения: 9331
Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
Двигател: AEL ALH
Местоположение: София

Re: Струва ли си кола без климатик

Мнениеот radi_nrj » Пет 31 юли 2015 22:23


Не съм от най-знаещите, но маслото на компресора циркулира с фреона. За щастие почти всички системи имат защита от ниско налягане и не пускат компресора ако то падне под определена стойност.


wizarda
Мнения: 39
Регистриран на: Вто 26 мар 2013 21:40
Автомобил:
Двигател:

Re: Струва ли си кола без климатик

Мнениеот wizarda » Съб 01 авг 2015 9:34


По темата:

Семейна кола без клима не си струва.

Малко Офф:

Не е истина, че климатика трябва да се пълни на или проверява на 2 години. Ето една извадка от книжка за употреба на кола:

If the air conditioning seems less effective than usual,
the cause might be a refrigerant leak. We recommend
you to have the system inspected.(Ако климатика ви се струва по-слаб е добре да го проверите.)

И нещо, за което не видях някой да е обърнал внимание:

During a long period of disuse
The air conditioning should be operated for at least
five minutes each week, even in cold weather. This
is to prevent the compressor from seizing and to
maintain the air conditioning in the best operating
condition. (За климатика не е добре да не работи дълго време. Дори и в студено време трябва да работи поне 5 мин. седмично. Това предотвратява блокирането на компресора и държи системата в добра форма.)

Имам и сервизна книжка с интервалите кога какво се сменя за въпросната кола. Там освен ежегодна проверка дали климатичната система работи, друго не е споменато.


Потребителски аватар
$100
Мнения: 942
Регистриран на: Нед 18 мар 2012 20:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: BG

Re: Струва ли си кола без климатик

Мнениеот $100 » Съб 01 авг 2015 9:36


andro_ написа:После от друг майстор разбрах, че съществува това нещо "китайски фалшив фреон"...ново претакане, нова сума жълтици...нека да е весело

И аз съм чувал подобни неща, но не става дума за китайски фреон, а просто слагали пропан-бутан вместо фреон. Вдига налягане, някак охлажда символично и им струва минимални пари. Може би да има малка доза фреон все пак.

radi_nrj написа:Не съм от най-знаещите, но маслото на компресора циркулира с фреона. За щастие почти всички системи имат защита от ниско налягане и не пускат компресора ако то падне под определена стойност.

Имат си защита - моя климатик не включваше когато изчезне фреона. Така че в случая проблемът е в нещо друго, а не в не-ходенето на "профилактика".


uomoto
Мнения: 280
Регистриран на: Чет 17 юли 2008 11:51
Автомобил: MK4 PD
Двигател: 1.9 TDI 131
Местоположение: Кеймбридж

Re: Струва ли си кола без климатик

Мнениеот uomoto » Съб 01 авг 2015 10:22


Едно нещо ако работи не се бара. А проверката на климата става като го пуснеш. :D
Стига сте спамили.


Потребителски аватар
w_smith
Мнения: 2303
Регистриран на: Сря 27 апр 2005 15:31
Автомобил: Golf 3_Volvo XC70
Двигател: AHU 1997_D5244T10_2010
Местоположение: София
Контакти:

Re: Струва ли си кола без климатик

Мнениеот w_smith » Нед 02 авг 2015 17:07


На който му се свидят 30-40 лв. на две-три години е направо за градския транспорт. Сумата е направо смешна спрямо всякакви други разходи, които се правят по колата. Това е най-елементарна грижа за да имате комфорт като цъкнете копчето.


Потребителски аватар
$100
Мнения: 942
Регистриран на: Нед 18 мар 2012 20:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: BG

Re: Струва ли си кола без климатик

Мнениеот $100 » Нед 02 авг 2015 22:49


Въпрос на гледна точка. Значи 40лв изобщо не те бъркат заедно с изгубени 2-3 часа. А какво толкова те бъркат 200-300лв на 7-8г и то евентуално, ако се развали климатика? По същата логика може да поискаш да ти отворят двигателя профилактично - да се види дали нещо не отива на зле.


Потребителски аватар
polovera_9n3
Мнения: 1916
Регистриран на: Съб 17 авг 2013 22:39
Автомобил: VW POLO TDI
Двигател: BNM 2007
Местоположение: Кърджали

Re: Струва ли си кола без климатик

Мнениеот polovera_9n3 » Нед 02 авг 2015 22:56


Моя не бачка, утре колата отива в сервиз, понеже от работа само утре мога да мръдна. Оставям я там да я правят. май ще сменям радиатор и един датчик, ама и 500 лв да ми кажат за ремонта - давам ги.... в тия нечовешки жеги климата си е нужна...
Особено както ме чака доста път след 10ти август без клима не става.....


Потребителски аватар
НарКол
Мнения: 888
Регистриран на: Чет 31 мар 2011 8:00
Автомобил: Polo Classic
Двигател: AFT
Местоположение: София

Re: Струва ли си кола без климатик

Мнениеот НарКол » Пон 03 авг 2015 6:40


w_smith написа:На който му се свидят 30-40 лв. на две-три години е направо за градския транспорт.


30-40 тук, 30-40 там, накрая като теглиш чертата стават хиляди... знаемЕ ги как стават тия работи. :icon_lol


DundyTheCroc
Мнения: 811
Регистриран на: Сря 11 юли 2007 15:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София Nissan Primera GT, Passat 5.5 TDI, Mondeo MK4

Re: Струва ли си кола без климатик

Мнениеот DundyTheCroc » Пон 03 авг 2015 7:30


Който иска да дава пари за "профилактика" на алчните ни майстори, който иска да си спазва инструкциите за експлоатация от производителя. Климатик се прави когато почне да не духа добре студено или да издава странни звуци.


Потребителски аватар
w_smith
Мнения: 2303
Регистриран на: Сря 27 апр 2005 15:31
Автомобил: Golf 3_Volvo XC70
Двигател: AHU 1997_D5244T10_2010
Местоположение: София
Контакти:

Re: Струва ли си кола без климатик

Мнениеот w_smith » Пон 03 авг 2015 12:03


Определено никога няма да си купя кола от тук. Божееее с какви хора се напълни тоя форум.


Потребителски аватар
KKamenov
Мнения: 216
Регистриран на: Сря 29 яну 2014 10:36
Автомобил: Golf MK5
Двигател: 1.6 FSI
Местоположение: София и Перник

Re: Струва ли си кола без климатик

Мнениеот KKamenov » Пон 03 авг 2015 18:58


Темата е уникална...

Сега си представете да карате по магистрала с кола без климатик/климатроник на 40 градуса температура.
Какво бихте направили?

а. Отваряте прозорците и разваляте аеродинамиката на колата и се движите с 70-80
б. Затваряте прозорците и ви стала лошо от жегата
с. Карате и се наслаждавате как пукат пластмасите от жегата?



Върни се в “Избор и покупка на автомобил”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: stefan4o и 42 госта