ДДС при покупка на употребяван автомобил

Volkswagen или Audi, Golf или Passat, Bentley или Bugatti - това е мястото да питате, да споделите и да разберете
Потребителски аватар
iceberg
Мнения: 142
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 13:59
Автомобил: Skoda Octavia Scout II FL
Двигател: BMM 2009
Местоположение: София

Мнениеот iceberg » Вто 18 юли 2006 14:06


Тука и данъчните са се намесили :wink: , иначе и с оценител и без файда йок, държавата си иска своето.




Потребителски аватар
popeye
Мнения: 1253
Регистриран на: Пет 30 юли 2004 22:59
Автомобил: VW Passat variant 4motion 2002
Двигател: AMX 193hp 2771cc
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот popeye » Вто 18 юли 2006 23:29


ако колата е 1+1 как стои въпроса


Потребителски аватар
zmej
Мнения: 1510
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 15:35
Автомобил: Audi 8D5 Quattro
Двигател: AJL
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zmej » Сря 19 юли 2006 16:42


synchro написа:интересно ми е, ти като казваш, че си минал по този път...от коя страна беше? От страната на купувач или продавач? И каква беше колата казваш...?
Защото:
1. Ако си продавач, дължиш ползваният ДК, освен при едно условие... :lol:
2. Ако си купувач на такъв автомобил...то пазарната стойност се определя от "лицензиран оценител"


Бях купувач - в интерес на истината автомобилът беше купен преди около 4 години, просто не беше прехвърлен тогава. 'Пазарната' стойност се определи баш от лицензирания оценител - и това беше сумата, която беше и във фактурата. Колкото до ДДС-то - естествено, че продавача го дължи, лошото е, че по един или друг начин си го взе...

Кое е условието?


Потребителски аватар
Aylan
Мнения: 126
Регистриран на: Пет 19 ное 2004 9:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

подсетете ми

Мнениеот Aylan » Сря 19 юли 2006 16:43


Подсетет ме след 02.08.2006 да ви постна една разработка за ДДС-то.
Ако не се лъжа-по спомен - ако колата и внесена като нова на фирма и е амортизирана съгл.действ.законодателство дан.основа за ДДС и по-високата от Застрах.стойност или стойността на сделката. А ако е внесена като втора употреба и данъкът е начислен по познатия начин тогава се дължи това ДДС


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 20287
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: подсетете ми

Мнениеот Vlad777 » Сря 19 юли 2006 17:43


Aylan написа:Подсетет ме след 02.08.2006 да ви постна една разработка за ДДС-то.
Ако не се лъжа-по спомен - ако колата и внесена като нова на фирма и е амортизирана съгл.действ.законодателство дан.основа за ДДС и по-високата от Застрах.стойност или стойността на сделката. А ако е внесена като втора употреба и данъкът е начислен по познатия начин тогава се дължи това ДДС


Току що питах. Ако фирма, продава автомобил, който е бил нов при закупуването му, то при продажба минималната цена, на която се начислява ДДС е по-високата от
1. балансовата стойност на автомобила
2. застрахователната стойност на автомобила.

Ако приемем, че автомобилът е амортизиран напълно, то цената и ДДСто ще зависят от документ, издаден от застрахователна компания.

За втора употреба незнам, но в твоя случай май не е така. Трябва да се направи оценка по шваке от застраховател и ще платиш ДДС по тази система.


Потребителски аватар
Aylan
Мнения: 126
Регистриран на: Пет 19 ное 2004 9:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

шваке

Мнениеот Aylan » Сря 19 юли 2006 20:52


за закупен нов автомобил е точно така.

При внос на употребяван автомобил от автокъща и последваща продажба, начисления ддс при продажба, не може да бъде по-нисък от този който е платен при вноса. Въпроса е какво се случва с тази кола след като фирмата която е закупила автомобила за 1500лв/застрахов.стойност/+2000.00 ддс=3500.00 и е ползвала ддс-то и след 4г. този автомобил е амортизиран напълно съгл.дан.закони, ако я продават след 4години логично би било да се облага последващата продажба като за нов автомобил...., /но дали е така, трябва да се провери в ЗДДС и ППЗДДС или някой ако се е сблъсквал с този казус да пише :idea:


Потребителски аватар
alex synchro
Мнения: 430
Регистриран на: Вто 14 юни 2005 23:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: шваке

Мнениеот alex synchro » Сря 19 юли 2006 22:18


Aylan написа:за закупен нов автомобил е точно така.

При внос на употребяван автомобил от автокъща и последваща продажба, начисления ддс при продажба, не може да бъде по-нисък от този който е платен при вноса. Въпроса е какво се случва с тази кола след като фирмата която е закупила автомобила за 1500лв/застрахов.стойност/+2000.00 ддс=3500.00 и е ползвала ддс-то и след 4г. този автомобил е амортизиран напълно съгл.дан.закони, ако я продават след 4години логично би било да се облага последващата продажба като за нов автомобил...., /но дали е така, трябва да се провери в ЗДДС и ППЗДДС или някой ако се е сблъсквал с този казус да пише :idea:


охххх гледай сега, фирмата ползваща данъчен кредит по въпросният автомобил независимо дали е 1-ва, 2-ра, 3-та и т. н. употреба, при продажба на този автомобил е длъжна да върне ползваният данъчен кредит в СЪЩИЯТ размер! Нали за това е сложен този "лицензиран оценител" "на пътя" по продажбата на вече ползван автомобил...за да се установи РЕАЛНАТА стойност, за да няма "аномалий" при фактурирането! След което, като се издаде т. нар. фактура за продажба на втора употреба автомобил, продавача връща ползваният от него ДК при първоначалната покупка на автомобила (когато е бил нов) в СЪЩИЯТ размер, а купувача ползва ДК по фактурата, която е образно казано "минала" през лицензираният оценител, ако купувача реши след време да направи последваща продажба, то тогава се връща ДК ползван от него и т. н.
"казвам", че има едно условие при което може да се избегне връщането на ДК, но тогава обаче колата е неизползваема и за двете страни!


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 20287
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: шваке

Мнениеот Vlad777 » Сря 19 юли 2006 22:30


synchro написа:...


За това сигурен ли си? Защото на мен ми обясниха друго. И то човек, който от години се занимава с транспорт и постоянно купува/продава коли. Става въпрос за транспортна фирма.


Потребителски аватар
alex synchro
Мнения: 430
Регистриран на: Вто 14 юни 2005 23:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: шваке

Мнениеот alex synchro » Чет 20 юли 2006 8:30


Vlad777 написа:
synchro написа:...


За това сигурен ли си? Защото на мен ми обясниха друго. И то човек, който от години се занимава с транспорт и постоянно купува/продава коли. Става въпрос за транспортна фирма.


ЗДДС
Чл. 30. (1) (Доп. - ДВ, бр. 109 от 2001 г., в сила от 01.01.2002 г., изм. - ДВ, бр. 100 от 2005 г., в
сила от 01.01.2006 г.) При прехвърляне на собственост върху сграда или част (реална или идеална) от
сграда данъчната основа е по-високата между данъчната основа, определена по чл. 29 от този закон, и
данъчната основа, определена по реда на чл. 46 от Закона за местните данъци и такси.
(2) (Доп. - ДВ, бр. 109 от 2001 г., в сила от 01.01.2002 г., изм. - ДВ, бр. 45 от 2002 г.) При
прехвърляне на собственост върху моторно превозно средство данъчната основа е по-високата между
данъчната основа, определена по чл. 29 от този закон, и застрахователната стойност на превозното
средство.

ЗМДТ
Чл. 46. (1) Основа за определяне на данъка е оценката на имуществото в левове към момента на
прехвърлянето.
(2) Имуществото се оценява, както следва:
1. (Изм. - ДВ, бр. 153 от 1998 г.) недвижимите имоти и ограничените вещни права върху тях - по
уговорената цена или по определена от държавен или общински орган цена, а в случай че тя е по-ниска от
данъчната им оценка - по последната, съгласно приложение № 2.
2. (изм. - ДВ, бр. 109 от 2001 г., в сила от 01.01.2002 г.) другите имущества - по реда на чл. 33, ал.
1, т. 2, 3, 4, 4а и 5.
(3) (Нова - ДВ, бр. 102 от 2000 г., в сила от 01.01.2001 г.) Данъчната оценка по приложение № 2
за имотите по ал. 2, т. 1 се определя на основата на данните и характеристиките, съдържащи се в
декларацията по чл. 14, ал. 1.

При продажба на сграда, законът регламентира продажбата, съгласно чл.30, ал.1 от ЗДДС и съответно чл.46 от ЗМДТ
За продажба на МПС в чл.30, ал.2 от ЗДДС


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 20287
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: шваке

Мнениеот Vlad777 » Чет 20 юли 2006 13:03


synchro написа:...при продажба на този автомобил е длъжна да върне ползваният данъчен кредит в СЪЩИЯТ размер!


Аз за това питах дали си сигурен, защото на мен миказаха, че не е така.


Потребителски аватар
alex synchro
Мнения: 430
Регистриран на: Вто 14 юни 2005 23:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: шваке

Мнениеот alex synchro » Чет 20 юли 2006 13:13


Vlad777 написа:
synchro написа:...при продажба на този автомобил е длъжна да върне ползваният данъчен кредит в СЪЩИЯТ размер!


Аз за това питах дали си сигурен, защото на мен миказаха, че не е така.


АБСОЛЮТНО съм сигурен!


Потребителски аватар
tyo
Мнения: 1884
Регистриран на: Вто 01 фев 2005 23:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: в покрайнините на EU
Контакти:

Re: подсетете ми

Мнениеот tyo » Чет 20 юли 2006 16:13


Vlad777 написа:Току що питах. Ако фирма, продава автомобил, който е бил нов при закупуването му, то при продажба минималната цена, на която се начислява ДДС е по-високата от
1. балансовата стойност на автомобила
2. застрахователната стойност на автомобила.

Ако приемем, че автомобилът е амортизиран напълно, то цената и ДДСто ще зависят от документ, издаден от застрахователна компания.

За втора употреба незнам, но в твоя случай май не е така. Трябва да се направи оценка по шваке от застраховател и ще платиш ДДС по тази система.


Сори, но ако балансовата стойност на автомобила е по-голяма от 10% от стойноста при закупуването му се дължи пълната стойност на данъчният кредит :?
От опитен счетоводител знам, че при такива ситуации е най-добре автомобила да се бракува, после да се продаде за скраб и от там да се после желаещият да си го купи 8)

Последна промяна от tyo на Чет 20 юли 2006 16:35, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
alex synchro
Мнения: 430
Регистриран на: Вто 14 юни 2005 23:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: подсетете ми

Мнениеот alex synchro » Чет 20 юли 2006 16:26


tyo написа:
Vlad777 написа:Току що питах. Ако фирма, продава автомобил, който е бил нов при закупуването му, то при продажба минималната цена, на която се начислява ДДС е по-високата от
1. балансовата стойност на автомобила
2. застрахователната стойност на автомобила.

Ако приемем, че автомобилът е амортизиран напълно, то цената и ДДСто ще зависят от документ, издаден от застрахователна компания.

За втора употреба незнам, но в твоя случай май не е така. Трябва да се направи оценка по шваке от застраховател и ще платиш ДДС по тази система.


Сори, но ако балансовата стойност на автомобила е по-голяма от 10% от стойноста при закопуването му се дължи пълната стойност на данъчният кредит :?
От опитен счетоводител знам, че при такива ситуации е най-добре автомобила да се бракува, после да се продаде за скраб и от там да се после желаещият да си го купи 8)


Имаме колега познал абсолютният отговор! Точно така е! Браво!
Точно това имах предвид, като "казах", че има едно условие при което не се дължи ДК, а именно когато балансовата стойност падне до под 10% от първоначалната, цитирайки чл.82, ал.3, т.4 ЗДДС

Корекции при брак и липси
Чл. 82. (1) Регистрирано лице, което е приспаднало като данъчен кредит начисления му данък за
произведени, закупени или придобити по друг начин от него стоки, при установяване на липси или при
бракуване на стоките начислява и дължи данък в размер на приспаднатия данъчен кредит.
(2) Данъкът по ал. 1 се начислява на датата, на която е установена липсата или е бракувана
стоката.
(3) Данъкът по ал. 1 не се начислява при:
1. липси и брак, причинени от непреодолима сила;
2. липси, произтичащи от промяна на физико-химичните свойства в нормални размери,
съответстващи на установените норми за пределни размери на естествените фири, и липси на
стоково-материални ценности при тяхното съхранение и транспортиране съгласно утвърдените стандарти,
нормали и други нормативни актове;
3. технологичен брак в допустимите норми, определени на базата на действащите държавни
стандарти, отраслови и заводски нормали и с технологичната документация за съответното производство
или дейност;
4. (доп. - ДВ, бр. 111 от 1999 г., в сила от 1.01.2000 г., изм. - ДВ, бр. 102 от 2000 г., в сила от
1.01.2001 г.) брак на дълготрайни материални активи по смисъла на Закона за счетоводството, когато
балансовата им стойност е по-ниска от 10 на сто от отчетната им стойност.

Все пак и аз съм счети...вервайте ми...
:lol:


Потребителски аватар
tyo
Мнения: 1884
Регистриран на: Вто 01 фев 2005 23:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: в покрайнините на EU
Контакти:

Re: подсетете ми

Мнениеот tyo » Чет 20 юли 2006 16:30


:да:

Аз не съм счетоводител но ми подсказваше един счетоводен гуру :D


tanzjora
Мнения: 2
Регистриран на: Сря 25 юли 2012 12:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: ДДС при покупка на употребяван автомобил

Мнениеот tanzjora » Сря 25 юли 2012 12:54


Здравейте,

искам и аз да питам следното :

фирма е купила нова кола 2003, рег я е като 1+1 товарна и е взела данъчен кредит около 11500 лв..
През 2011 е продала колата на частно лице ( в случая шефа на фирмата :) )с фактура за 1200 лв. и сега да кажем аз купя колата от частното лице като частно лице и после я регистрирам пак на 4+1 лека.

Ще има ли някакъв проблем от данъчна гледан точка за мен или не ?

Мерси предварително !



Върни се в “Избор и покупка на автомобил”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 32 госта