Quottzot написа:И какво от това че са помпа-дюза? Помпа-дюза е по-съвършената технология за впръскване на горивото - впръскване на горивото при по-високо налягане, следователно ще изгаря по-добре и ще е по-икономичен от двигател с комън-рейл с еднаква мощност, по-експлозивно разгръщане на мощността, което дава усещане за по-мощна кола. ...
....който въпреки детските болести, е по-издръжлив, икономичен и динамичен при магистрално каране от еквивалентния му с технология комън-рейл.
Технологията PD толкова съвършенна, че цялата VAG група я изостави и мина на CR.
PD не може да се нарече "по-издръжлив" особенно с нашата прекрасна нафта. Дюзите си заминават на по 80 - 100 000 км, а едната струва 1 200 лв.
При два еднакви като кубатура двигатели, от гледна точка на механиката е много трудно въобще да се използва определението "експлозивно разгръщане на мощността". Така като чета чак се чудя какво чакат от F1, че не са внедрили технологията.
И ако въобще се интересуваш от обективна статистика, относно разхода на гориво (пример източници като ADAC), PD не е по-пестилив към нафтата.
Аз съм за комон рейла с две ръце и то не само за Фолксваген, а и за всички други марки.