


От Пасат Б5 към Пасат Б 5.5
- Чудомир
- Мнения: 2856
- Регистриран на: Вто 18 юли 2006 0:37
- Автомобил: Passat 5.5 + Caravelle T4
- Двигател: 03 V6 AMX + 97 VR6 AES
- Местоположение: Нейде из Швабско или под тепетата
Re: От Пасат Б5 към Пасат Б 5.5
С мотор и интериор компромис се не прави ;-) За въпросите ти - има писано, има търсачка...За последен път ти ги спестявам ;-) Малко върви, много гори, особено масло (не помня за 115ката ли беше или за 130ката - тва вече го потърси с търсачката)
- Black-diamant
- Мнения: 239
- Регистриран на: Вто 14 май 2013 16:06
- Автомобил: Passat B 5.5
- Двигател: 2.0 115hp
Re: От Пасат Б5 към Пасат Б 5.5
Търсих, колега, почти нищо няма писано за този мотор, освен че е слаб, което и аз си го знам. Маслоядът е 130 коня, а не този.
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 20292
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: От Пасат Б5 към Пасат Б 5.5
Да 130 к.с. е маслоядът.
Кодът на 2.0 8v 115 к.с. е AZM
Ето две-три теми от търсачката при търсене на кода на мотора:
Всичко за AZM - 2000cc 116hp - кой,какво,как... http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=1&t=384863
мнение за vw passat В5.5 2.0 115к: http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=6&t=343846
Питане за ПАСАТ 2.0. 115к.с. http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=6&t=344339
И като цяло има още доста резултати:
http://www.vwclub.bg/forum/search.php?keywords=azm&terms=all&author=&sc=1&sf=all&sk=t&sd=d&sr=topics&st=0&ch=300&t=0&submit=%D0%A2%D1%8A%D1%80%D1%81%D0%B5%D0%BD%D0%B5

Кодът на 2.0 8v 115 к.с. е AZM
Ето две-три теми от търсачката при търсене на кода на мотора:
Всичко за AZM - 2000cc 116hp - кой,какво,как... http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=1&t=384863
мнение за vw passat В5.5 2.0 115к: http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=6&t=343846
Питане за ПАСАТ 2.0. 115к.с. http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=6&t=344339
И като цяло има още доста резултати:
http://www.vwclub.bg/forum/search.php?keywords=azm&terms=all&author=&sc=1&sf=all&sk=t&sd=d&sr=topics&st=0&ch=300&t=0&submit=%D0%A2%D1%8A%D1%80%D1%81%D0%B5%D0%BD%D0%B5
- Black-diamant
- Мнения: 239
- Регистриран на: Вто 14 май 2013 16:06
- Автомобил: Passat B 5.5
- Двигател: 2.0 115hp
Re: От Пасат Б5 към Пасат Б 5.5
Много благодаря за линковете, колега. Започвам да чета за подвижния некролог и стария покойник /2.0 116 коня/. 

- RadoShopa
- Мнения: 590
- Регистриран на: Вто 17 авг 2010 16:40
- Автомобил: Vw Passat
- Двигател: 1.9 TDI AVF 2003
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: От Пасат Б5 към Пасат Б 5.5
RadoShopa написа:Ето една тема относно разликите http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=6&t=357292
Моя ПАСАТ е 131 + чип,370 NM въртящ момент,по цифри е 155 коня,на стенд не съм го качвал!Страшно доволен съм от вървежа,чувството е,че колата е лека като перце......и повече сила не искам,всеки път е удоволствие като се возим!Сега ти,след като си се разбръмчавал с 190 коня,може да не ти е достатъчно,да не се наложи още силов/скъп update по колата.....така,че прецени дали това те устройва
Само да вметна-при мен,образно казано,няма значение дали е натоварена,дали работи климатик или има 2-3 ТИР-а,просто давам газта и стрелката на километража става като оборотомер


- Black-diamant
- Мнения: 239
- Регистриран на: Вто 14 май 2013 16:06
- Автомобил: Passat B 5.5
- Двигател: 2.0 115hp
Re: От Пасат Б5 към Пасат Б 5.5
Ами това че не съм им фен не е от някаква снобарщина или гъзария, още по-малко пък от комплекси. Дразнят ме грубиянската работа на дизела, тесният работен диапазон /2000-3500/, вибрациите, звукът, пушенето при пълна газ, краткото и рязко идване на мощността.
На турбо-бензина единственият недостатък му е разходът, но мисля че е единствен недостатък пред турбо дизела. В момента много ме кефи безшумния празен ход, мазната работа на двигателя, звукът и най-вече огромната тяга, която е налице почти през целия оборотомер. 1.8Т в момента ми тегли от 1800 до 7000 оборота. При изпреварване слагам трета с около 70-80 и така чак до 160.
Возил съм се в 1.9 ТДИ с чип в купето на Голф 4 и успя да ме впечатли приятно /с някои резерви/. Ако трябва да избирам, предпочитам го пред 2.0 115 коня.
Другият вариант ми е да изчакам и да взема Б5 отново с мотор 1.8Т. Не знам как да постъпя. Не е лесно да се отвикне от пъргавостта, нервността и ускорението на 1.8Т + чип.
На турбо-бензина единственият недостатък му е разходът, но мисля че е единствен недостатък пред турбо дизела. В момента много ме кефи безшумния празен ход, мазната работа на двигателя, звукът и най-вече огромната тяга, която е налице почти през целия оборотомер. 1.8Т в момента ми тегли от 1800 до 7000 оборота. При изпреварване слагам трета с около 70-80 и така чак до 160.
Возил съм се в 1.9 ТДИ с чип в купето на Голф 4 и успя да ме впечатли приятно /с някои резерви/. Ако трябва да избирам, предпочитам го пред 2.0 115 коня.
Другият вариант ми е да изчакам и да взема Б5 отново с мотор 1.8Т. Не знам как да постъпя. Не е лесно да се отвикне от пъргавостта, нервността и ускорението на 1.8Т + чип.
- stefan4o
- Мнения: 19326
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: От Пасат Б5 към Пасат Б 5.5
Колега, при колите с променлива геометрия на турбината нещата не стоят баш така, както го описваш. Верно е, че оборотният диапазон не е толкова голям като при бензина, като разликата идва от края му (при бензина свършва след доста повече обороти), но това се компенсира от скоростната кутия. С редуциране на предавателните числа автомобилът придобива нужната динамика и достатъчен диапазон от скорост, както знаеш при дизелаците предавките са по-"дълги" така да се каже. Разбира се това е за сметка на въртящия момент, който по този начин намалява (на колелата), но той и без това е в повече - около 300нМ. (220 за бензиновият 1.8Т). Така че нещата са пак на кантар горе-долу. И двете имат своите предимства и недостатъци.
- Black-diamant
- Мнения: 239
- Регистриран на: Вто 14 май 2013 16:06
- Автомобил: Passat B 5.5
- Двигател: 2.0 115hp
Re: От Пасат Б5 към Пасат Б 5.5
Прав си, колега, не при всички дизели е така, особено при по-новите, но въпреки това не ме кефят. Това разбира се не означава че отричам качествата и предимствата им.
Засега съм се спрял на следните мотори: 1.8Т 150 коня, 2.8 193 коня, 2.0 115 коня, 1.9 ТДИ 131 коня + чип.
Яд ме е само, че най-добрият екземпляр от тези е 2.0 115 коня и ще изпусна златна и много запазена кола заради мотора. Тъй като колата я продава мой приятел, съм му я взел и я карам вече 2 дни. Мъча се да свикна със слабия мотор, но другите предимства на колата ме карат да не мисля толкова за него. Колата е без една драскотинка, лъскава, никъде не тропа, салонът е перфектно запазен, а моторът не се чува как работи. Има и газов инжекцион и поради това е икономична. Засега мисля да изчакам, да я покарам още няколко дни и ако видя че изобщо не мога да свикна със слабия мотор, да се ориентирам към някой по-голям. Приятелят ще ме изчака още няколко дни за тест-драйв, без да я купувам.
Засега съм се спрял на следните мотори: 1.8Т 150 коня, 2.8 193 коня, 2.0 115 коня, 1.9 ТДИ 131 коня + чип.
Яд ме е само, че най-добрият екземпляр от тези е 2.0 115 коня и ще изпусна златна и много запазена кола заради мотора. Тъй като колата я продава мой приятел, съм му я взел и я карам вече 2 дни. Мъча се да свикна със слабия мотор, но другите предимства на колата ме карат да не мисля толкова за него. Колата е без една драскотинка, лъскава, никъде не тропа, салонът е перфектно запазен, а моторът не се чува как работи. Има и газов инжекцион и поради това е икономична. Засега мисля да изчакам, да я покарам още няколко дни и ако видя че изобщо не мога да свикна със слабия мотор, да се ориентирам към някой по-голям. Приятелят ще ме изчака още няколко дни за тест-драйв, без да я купувам.
- stefan4o
- Мнения: 19326
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: От Пасат Б5 към Пасат Б 5.5
Ако колата е наистина запазена може да я вземеш. От друга страна пък после ще почнат едни теми в другите раздели - как да засиля мотора, че много слаб. Все пак моята логика сочи - по-добре слаб мотор, ама сигурна кола от сигурен човек, отколкото силен мотор в неизвестно състояние, докарана от не знам си къде.
Върни се в “Избор и покупка на автомобил”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Shakez и 45 госта