


Ауди А6 Ц5 2.7 битурбо
- Black-diamant
- Мнения: 239
- Регистриран на: Вто 14 май 2013 16:06
- Автомобил: Passat B 5.5
- Двигател: 2.0 115hp
Re: Ауди А6 Ц5 2.7 битурбо
Благодаря за новите отговори. 2 години карах 1.8Т сток и после с чип, не успя да ме грабне този мотор - до 2000-2000 оборота пълен мъртвец, на 2500 идва голямо ускорение, на 3500 звук на назорен Москвич и на 5000 всичко свършва.
Иначе след прочетеното и аз мисля да избера 4.2 - няма турбини и като цяло мисля че е много по-лек и безпроблемен за поддръжка.
Единственият проблем там остава автомата - скъп ли е за поддръжка и много ли спъва динамиката на колата?
Иначе след прочетеното и аз мисля да избера 4.2 - няма турбини и като цяло мисля че е много по-лек и безпроблемен за поддръжка.
Единственият проблем там остава автомата - скъп ли е за поддръжка и много ли спъва динамиката на колата?
-
- Мнения: 5553
- Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Ауди А6 Ц5 2.7 битурбо
Колкото до карането при ниски обороти - под 4000 моята кола се усеща малко мудна, после се развърта - поведението е много подобно на АБФ. Не съм карал 2.Т, но допускам, че е възможно да се усеща като по-дърпащия мотор заради турбината.
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 20292
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Ауди А6 Ц5 2.7 битурбо
Специално премащабирах графиките, за да са съпоставими, между 2.7T с 350 Nm (втората графика) и 4.2 с 410 Nm:
- BeckoTDI
- Мнения: 1486
- Регистриран на: Нед 09 дек 2007 1:24
- Автомобил: VW Touareg-Audi Coupe-VW Golf 3
- Двигател: BPE-ABK-AAZ
- Местоположение: София
Re: Ауди А6 Ц5 2.7 битурбо
За обслужване на автомата имаш филтър, гарнитура, о-пръстен и масло. Около 150лв, препоръчително е на 60к км смяната.
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 20292
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Ауди А6 Ц5 2.7 битурбо
На моя приятел с S6 му се прецака автомата и си разделиха с продавача по 700 лв. за ремонта - общо 1400, но това му е и единствения сериозен ремонт за близо 2 г. вече и доста километри. Другото са накладки, филтри и т.н.
- Black-diamant
- Мнения: 239
- Регистриран на: Вто 14 май 2013 16:06
- Автомобил: Passat B 5.5
- Двигател: 2.0 115hp
Re: Ауди А6 Ц5 2.7 битурбо
Мерси за старанието, колеги, супер сте.



- Ivo_Dinkov
- Мнения: 1352
- Регистриран на: Вто 28 дек 2004 10:54
- Автомобил: Audi Quattro Turbo
- Двигател: BGB
- Местоположение: София/Плевен
- Контакти:
Re: Ауди А6 Ц5 2.7 битурбо
2.7 T има драми с алуминиевите въздуховоди над капаците на клапаните- деформират се с времето и стават едни зловещи вибрации, а цената на нови никак няма да ти хареса. добрата новина е, че 2.7 мотори от англичанки- бол
Много е неприятен за обслужване поради липсата на място, турбините обикновенно се предават една след друга в много кратък диапазон.
Иначе, щом си имал АЕБ, си наясно колко е обслужването на турбо мотор, тук е малко по- скъпо.
4.2- коя версия- 32 или 40 клапановия, че има разлика в подръжка, разход и вървеж.
Там цифроманията идва от многото цилиндри/клапани=> повече свещи, кабели, бобини, по- малко място за работа и някои фабрични дефекти като клеясващи и чупещи се оси на клапите за променливо газоразпределение на всмукателните колектори (с малко стругарско съдействие, се ремонтира, че дори става и вечно; една пиклива тръбичка под/зад охладителя на маслото се пука и става весело- тече масло като за световно, между главите също обикновенно е мазало.
Един профилактиран 4.2 40 клапанов за мен е много по- приятен за каране от 2.7Т, но аз не съм и фен на светофарните дръпки, а по- скоро обичам да имам почти константен въртящ момент от 1500 до 6500 оборота. Аз досега нетечащ осмак не съм видял
(не, че моето V6 не го борих 3 години да спре да тече
)


Много е неприятен за обслужване поради липсата на място, турбините обикновенно се предават една след друга в много кратък диапазон.
Иначе, щом си имал АЕБ, си наясно колко е обслужването на турбо мотор, тук е малко по- скъпо.
4.2- коя версия- 32 или 40 клапановия, че има разлика в подръжка, разход и вървеж.
Там цифроманията идва от многото цилиндри/клапани=> повече свещи, кабели, бобини, по- малко място за работа и някои фабрични дефекти като клеясващи и чупещи се оси на клапите за променливо газоразпределение на всмукателните колектори (с малко стругарско съдействие, се ремонтира, че дори става и вечно; една пиклива тръбичка под/зад охладителя на маслото се пука и става весело- тече масло като за световно, между главите също обикновенно е мазало.
Един профилактиран 4.2 40 клапанов за мен е много по- приятен за каране от 2.7Т, но аз не съм и фен на светофарните дръпки, а по- скоро обичам да имам почти константен въртящ момент от 1500 до 6500 оборота. Аз досега нетечащ осмак не съм видял


- Black-diamant
- Мнения: 239
- Регистриран на: Вто 14 май 2013 16:06
- Автомобил: Passat B 5.5
- Двигател: 2.0 115hp
Re: Ауди А6 Ц5 2.7 битурбо
Получи се наистина интересна дискусия, придружена с не малко компетентни и обосновани мнения. Доколкото разбирам 4.2 ще има повече тяга в ниските, заради по-големия обем, по-големия въртящ момент и по-различното му разпределение. 2.7Т пък субективно ще е по-нервен и еластичен, заради двете турбини, но в ниските се очаква да бъде по-слаб /което не знам дали няма да бъде компенсирано от малката турбина, която би трябвало да надува още от нулеви обороти/.
Сигурно ще се насоча към 4.2, защото някак си не ми допада факта да поддържам скъп и претенциозен мотор като 2.7Т, а всяко 1.8Т с чип да ме дърпа. Вярно, 2.7 ще се кара много по-приятно от 1.8Т с чип, но все пак...... Наистина се колебая.
Сигурно ще се насоча към 4.2, защото някак си не ми допада факта да поддържам скъп и претенциозен мотор като 2.7Т, а всяко 1.8Т с чип да ме дърпа. Вярно, 2.7 ще се кара много по-приятно от 1.8Т с чип, но все пак...... Наистина се колебая.
- mupk0
- Мнения: 3822
- Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
- Автомобил: Mercedes Benz S202
- Двигател: C200 Kompressor
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Ауди А6 Ц5 2.7 битурбо
Адаш дали като се возих в твоята,защото беше автомат ли не знам,но ми се стори леко мудна отначало.Иначе минеше ли 60-80км/ч и се изтирваше добре.Нещо което при 2.7Т го има още отначало като турбо мотор.Иначе 4.2то ще е по-евтино за подръжка и газ :)
-
- Мнения: 5553
- Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Ауди А6 Ц5 2.7 битурбо
Така е - малко мудна се усеща в ниските - дали е заради 4-степенния автомат, възрастта или незавидното състояние ... или просто толкова си може ... 

- Black-diamant
- Мнения: 239
- Регистриран на: Вто 14 май 2013 16:06
- Автомобил: Passat B 5.5
- Двигател: 2.0 115hp
Re: Ауди А6 Ц5 2.7 битурбо
И аз чувам масово подобни мнения за автомата, който убива динамиката на колата. Именно затова искам с ръчни скорости, но до момента не съм виждал 4.2 с ръчни, докато при 2.7Т и в момента има 2 обяви в мобиле, които са с ръчни скорости и предполагам с двойна динамика заради липсата на автомат, който да я убива.
-
- Мнения: 5553
- Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Ауди А6 Ц5 2.7 битурбо
Честно, изумяваш ме - ти числото две знаеш ли какво означава? Жокер - два пъти е нещо като разликата между 150 и 300кс. Сега ще кажеш ли "е, кво толкова ..." и да ми дадеш повод пак да се заяждам?Black-diamant написа:... с двойна динамика заради липсата на автомат, който да я убива.

Колкото до това дали има Ц5/4.2 с ръчни скорости - ето ти един пример: http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11368980794237131&f1=details&slink=3rhr06
А защо не това: http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11376002507032810&f1=details&slink=3rhr06
- Black-diamant
- Мнения: 239
- Регистриран на: Вто 14 май 2013 16:06
- Автомобил: Passat B 5.5
- Двигател: 2.0 115hp
Re: Ауди А6 Ц5 2.7 битурбо
А ти знаеш ли какво значи "образно казано", метафора, субективно усещане, индивидуална преценка?
Върни се първо в пети клас и после ела пак. И за ВТОРИ ПЪТ те питам четеш ли заглавието на темата, което НЕ СЕ отнася за Голф, а за АУДИ А6. Обявите, които си дал са за S6, S8
Уважавам превратното ти вживяване като главен и безплатен редактор на мненията ми, за което искрено ти се възхищавам и благодаря
Хвала!
Мога да ти дам няколко линка, в които собственици на 4.2 споделят за фрапиращата, осезаема и брутална разлика между ръчни и автомат, СУБЕКТИВНО УСЕТЕНА като двойна. А ти като притежаваш 4.2 автомат, карал ли си 4.2 ръчни, та съпоставяш?
Върни се първо в пети клас и после ела пак. И за ВТОРИ ПЪТ те питам четеш ли заглавието на темата, което НЕ СЕ отнася за Голф, а за АУДИ А6. Обявите, които си дал са за S6, S8
Уважавам превратното ти вживяване като главен и безплатен редактор на мненията ми, за което искрено ти се възхищавам и благодаря


Мога да ти дам няколко линка, в които собственици на 4.2 споделят за фрапиращата, осезаема и брутална разлика между ръчни и автомат, СУБЕКТИВНО УСЕТЕНА като двойна. А ти като притежаваш 4.2 автомат, карал ли си 4.2 ръчни, та съпоставяш?
-
- Мнения: 5553
- Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Ауди А6 Ц5 2.7 битурбо
"образно казано" и метафора нямат място в един сериозен разговор за неща, които в по-голямата си част могат да се измерват с числа. Когато пишем, трябва да внимаваме повече какво пишем, защото емоциите и субективните усещания са много трудни за предаване в писмена форма. Написаното "два пъти" осначава точно "два пъти" и никой не вижда какво си мислиш у чувстваш в момента, когато гопишеш. Не може просто да си подхвърляме метафори, да преувеличаваме ... защото минава време, написаното остава, друг чете и преписва ... и в един момент се оказва, че една "метафора" се разпространява като нещо вярно и доказано ... А когато се появи и някой като теб, който интерпретира написаното както му хрумне ... стигаме до "в един форум прочетох, че 330xi е по-бързо от А6 4.2" и от това, което ТИ си написал, излиза, че АЗ твърдя такова нещо. И в тоя същия форум пишело, че "динамиката на 4.2 с ръчка е дваойна сравнено с 4.2 автомат" ... а вярно ли е вече на никой не му пука.
- Black-diamant
- Мнения: 239
- Регистриран на: Вто 14 май 2013 16:06
- Автомобил: Passat B 5.5
- Двигател: 2.0 115hp
Re: Ауди А6 Ц5 2.7 битурбо
Образно казано и метафора имат място както в автомобилен форум, така и на всяко място, на което на което се изразява индивидуално възприятие на даден човек относно възприети от него факти, обстоятелства и ситуации. В по-голямата си част числата са теоретични постановки и обосновки, които се обективират различно от различния водач. Така например за мен 6 секунди от 0 до 100 биха могли да значат самолет, а за водач с други изисквания - изключително бавна и тромава кола. Тези субективни виждания и усещания не променят константната величина /6 секунди от 0 до 100/, но изобразят отношението на отделните водачи към нея и степента на удовлетворението им, съобразно техните отделни изисквания. Когато никой не вижда и не мисли какво чувствам в момента, може да ме попита, да поясня, да се коригирам ако усещанията ми многократно хиперболизират автентичността на твърдяното и по този начин чрез адекватна и цивилизована дискусия да стигнем заедно до правилния извод /а не чрез махленско-седенски автомонтьорски подходи и тактики/. Всеки човек, карал дадения автомобил има право на мнение за него - затова ти загатнах предложението си за линкове от други форуми /например този на Ауди/, в който да се увериш, че реални собственици на 2.7Т и 4.2, съответно автомат и куатро, споделят свои виждания, пряко касаещи разликата в динамиката между двата автомобила, с ръчни и автоматични скорости. Разбира се, че на хартия и по каталог разликата няма как да бъде двойна. Като усещане обаче, има. Така е и при съпоставката между атмосферен и турбо мотор - както сам каза, атмосферката винаги създава субективно усещане за по-слаб мотор, въпреки, че характеристиките на хартия са еднакви. Така е и при бензина и дизела - еднакви характеристики, но различно индивидуално усещане при возене в атмосферен бензин и ТУРБО дизел.
Отново ще повторя - форумът е място за изразяване на различни мнения - по твоята логика започни по цял ден да преследваш хилядите хора по улицата, които изразяват различни мнения за автомобили, политика, музика, компютри и т.н. Не можеш да съдиш човек за мнението което има, на база някакви твои виждания, били те и истинни. Всеки може да споделя каквито впечатления реши за колата, в зависимост от това как му се е сторила при управлението. Вече ако се възприемаш за настойник на всеки потенциален читател на темата, това е супер - можеш лично да го убедиш в грешността на твърдяното в темата.
И да - мога да ти дам линк, на който също се твърди, че 330и 231 коня е по-бързо от 4.2 куатро 300 коня.
Отново ще повторя - форумът е място за изразяване на различни мнения - по твоята логика започни по цял ден да преследваш хилядите хора по улицата, които изразяват различни мнения за автомобили, политика, музика, компютри и т.н. Не можеш да съдиш човек за мнението което има, на база някакви твои виждания, били те и истинни. Всеки може да споделя каквито впечатления реши за колата, в зависимост от това как му се е сторила при управлението. Вече ако се възприемаш за настойник на всеки потенциален читател на темата, това е супер - можеш лично да го убедиш в грешността на твърдяното в темата.
И да - мога да ти дам линк, на който също се твърди, че 330и 231 коня е по-бързо от 4.2 куатро 300 коня.
Върни се в “Избор и покупка на автомобил”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 57 госта