Коли с високо окачване

Volkswagen или Audi, Golf или Passat, Bentley или Bugatti - това е мястото да питате, да споделите и да разберете
Потребителски аватар
agumba
Мнения: 826
Регистриран на: Пон 07 мар 2011 20:34
Автомобил: Honda Civic 7ма генерация
Двигател: 1600 VTEC 110 hp
Местоположение: Ст.Загора

Re: Коли с високо окачване

Мнениеот agumba » Вто 22 сеп 2015 19:50


bayspiro написа:За инфо -Дачия Сандеро е ниска, Степуея е висока Дачия Сандеро. По принцип почти всички коли с претенции за височина са с навирени задници и увиснали отпред двигатели. По мое мнение HRV-то не е лошо особено 125к.с Кията и Туксона също стават, но са малко ниски отпред (карам Туксон 2008)имат принудително 4х4 до 40км/ч, има и само с предно. На мен Субару Аутбак и Волво ДХ70 по-ми харесват.


Точно днес, станах свидетел, как една Сандеро, такси, пред мен качи един тротоар, който и посмъртно не бих се пробвал с голфа! Има и друго, като казвам кола с високо окачване, не визирам такова, като на камион или джип, а може би, докъм 10 см повече от голфа, едва ли е толкова много! Също не харесвам щръкокраки коли/както се беше изразил един колега тука/, но пък толкова ниски, са си жив мазохизъм!
Доколкото съм гледал на сандерото и хондата, не ги знам колко са високи наистина, не съм им залягал да видя и отдолу, но поне по праговете съдя, че имат по-голяма височина! Все пак, не вярвам картерите им да висят много под праговете им, или греша?




Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8979
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Коли с високо окачване

Мнениеот samo_pechka » Вто 22 сеп 2015 20:01


Да, не си на прав път. От друга страна 10см просвет в + спрямо голфа не е шега .


bayspiro
Мнения: 907
Регистриран на: Чет 12 мар 2009 17:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: varna

Re: Коли с високо окачване

Мнениеот bayspiro » Вто 22 сеп 2015 20:25


agumba написа:
bayspiro написа:За инфо -Дачия Сандеро е ниска, Степуея е висока Дачия Сандеро. По принцип почти всички коли с претенции за височина са с навирени задници и увиснали отпред двигатели.


Доколкото съм гледал на сандерото и хондата, не ги знам колко са високи наистина, не съм им залягал да видя и отдолу, но поне по праговете съдя, че имат по-голяма височина! Все пак, не вярвам картерите им да висят много под праговете им, или греша?


\Ами то на глед кат тиква на плет. Мерене му е майката. Аз на този факт се надянах едно Сузуки СХ4 - отзад джип сущий, отпред лагерна количка :eek След сума ти огледи по салони и пътища установих, че кола с нисък профил (тип комби или седан) и голям просвет е само Субаро - заради боксера, компромиси са хонда ХРВ и Волво дх 70. Дори и някои джипове и СУВсе излагат. Например Тойотите РАВ 4 до 2006 ако прекараш нещо не посредата на задния мост-гориш, също и Мазда трибут. И моя Туксон има един бирен корем отпред.... а праговете .. са от лукавия -нагледна агитация! :mhihi Сума ти кюнци висят под праговете.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8979
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Коли с високо окачване

Мнениеот samo_pechka » Вто 22 сеп 2015 20:57


Карал съм коли с по-висок просвет, предимствата са много, недостатъците-немалко ( поддръжка, разходи и т.н. ) . Но с 10+ спрямо Г4 са малко колите ( заводските ) . Те са вече в категория "джип" и то от дъртите и грозните. Притежател съм на един такъв и му знам възможностите . Сегашните са ....градски кокони, сори че звучи малко грубо. Въпрос за маркетинг.
Реално нещата са някъде по средата, аз съм си повдигал през годините колите ( леките ) с до 4 см някъде макс,по-често 2.5 до 3 отпред и отзад . Но това при коли с норм.окачване, тук не става въпрос за коли с ниско, аз такива ги избягвам като избор и покупка. В много от случаите е предостатъчно в ежедневието, с минимални компромиси. В повече + повдигане носи негативи и то немалки. Един Голф с норм.окачване, повдигнат допълнително с около 3 до 4 см и малко по-високи гумета е много нещо! Една метална кора отпред/отдолу и се решават всички главоболия. Може да звучи несериозно, но е така! Ще останеш учуден отде може да минава след това, без да задира някъде, пък и да задере- кората ще го спаси .
То ако се замислим , колко според вас е повдигнат един култов и рядък вече модел ( за мен ) Г2 , а именно golf 2 country. Реално на него му е повдигнато само купето ( с помощна рама ), а основните му агрегати са си доста ниско ( щото са монтирани на помощната рама, а не на купето ) т.е. картера му ако не е защитната ламарина отдолу, ще понесе "удари") Но проходимостта му не е кой знае колко по-голяма от на едно А4 куатро да речем...Визията му обаче :bowdown просто ми харесва....отклоних се , сори за офф-а :redface
bayspiro написа:След сума ти огледи по салони и пътища установих, че кола с нисък профил (тип комби или седан) и голям просвет е само Субаро... боксер
+1 :th_up за мен те са били винаги един добър избор за бензинова лека кола 4х4. Комбитата от Ипреса нагоре са и с демултипликатор

Последна промяна от samo_pechka на Вто 22 сеп 2015 21:08, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
Mihailov78
Мнения: 1112
Регистриран на: Пет 30 апр 2010 11:15
Автомобил: T3 Caravelle
Двигател: DG 1900cc Petrol
Местоположение: Sofia

Re: Коли с високо окачване

Мнениеот Mihailov78 » Вто 22 сеп 2015 21:06


Ford Fusion


bayspiro
Мнения: 907
Регистриран на: Чет 12 мар 2009 17:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: varna

Re: Коли с високо окачване

Мнениеот bayspiro » Вто 22 сеп 2015 21:12


Mihailov78 написа:Ford Fusion

:no Каруца с пейки


Потребителски аватар
agumba
Мнения: 826
Регистриран на: Пон 07 мар 2011 20:34
Автомобил: Honda Civic 7ма генерация
Двигател: 1600 VTEC 110 hp
Местоположение: Ст.Загора

Re: Коли с високо окачване

Мнениеот agumba » Сря 23 сеп 2015 9:13


samo_pechka написа:Карал съм коли с по-висок просвет, предимствата са много, недостатъците-немалко ( поддръжка, разходи и т.н. ) . Но с 10+ спрямо Г4 са малко колите ( заводските ) . Те са вече в категория "джип" и то от дъртите и грозните. Притежател съм на един такъв и му знам възможностите . Сегашните са ....градски кокони, сори че звучи малко грубо. Въпрос за маркетинг.
Реално нещата са някъде по средата, аз съм си повдигал през годините колите ( леките ) с до 4 см някъде макс,по-често 2.5 до 3 отпред и отзад . Но това при коли с норм.окачване, тук не става въпрос за коли с ниско, аз такива ги избягвам като избор и покупка. В много от случаите е предостатъчно в ежедневието, с минимални компромиси. В повече + повдигане носи негативи и то немалки. Един Голф с норм.окачване, повдигнат допълнително с около 3 до 4 см и малко по-високи гумета е много нещо! Една метална кора отпред/отдолу и се решават всички главоболия. Може да звучи несериозно, но е така! Ще останеш учуден отде може да минава след това, без да задира някъде, пък и да задере- кората ще го спаси .
То ако се замислим , колко според вас е повдигнат един култов и рядък вече модел ( за мен ) Г2 , а именно golf 2 country. Реално на него му е повдигнато само купето ( с помощна рама ), а основните му агрегати са си доста ниско ( щото са монтирани на помощната рама, а не на купето ) т.е. картера му ако не е защитната ламарина отдолу, ще понесе "удари") Но проходимостта му не е кой знае колко по-голяма от на едно А4 куатро да речем...Визията му обаче :bowdown просто ми харесва....отклоних се , сори за офф-а :redface
bayspiro написа:След сума ти огледи по салони и пътища установих, че кола с нисък профил (тип комби или седан) и голям просвет е само Субаро... боксер
+1 :th_up за мен те са били винаги един добър избор за бензинова лека кола 4х4. Комбитата от Ипреса нагоре са и с демултипликатор


Имах предвид, до 10 см, не 10+, наясно съм, че там се навлиза в друга категория. Може би, в интервала между 5 и 10, иначе почти нищо не се променя. Но пък, може да обмисля вариант, за укрепване на картера, чрез "обличането" му, с друг вид ламарина, може и хромникелова, за да не ръждясва!


Потребителски аватар
VWGT
Мнения: 6249
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 10:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Коли с високо окачване

Мнениеот VWGT » Сря 23 сеп 2015 9:35


10 см е нереално повдигане, без да преправяш една камара други работи. Не знам дали има кола, която да го издържи. Вдигал съм Джип Вранглер с 10 см и знам какво чудо е, за кола не ми се мисли. Попринцип повечето коли могат да издържат някой см нагоре без сериозни преработки, рядко до 4 см. От там нагоре, ако искаш да не ти се чупи ... по-добре си купи заводски по-висок автомобил


Потребителски аватар
Бай Иван
Мнения: 538
Регистриран на: Пет 22 авг 2008 7:42
Автомобил: Skoda Fabia I Seat Alhambra
Двигател: ASY AWC
Местоположение: София

Re: Коли с високо окачване

Мнениеот Бай Иван » Сря 23 сеп 2015 10:01


Ако искаш градски автомобил и с него да ходиш на риба чат-пат по черни пътища без почти никакъв оффроуд или да "скачаш" на бордюри - Хонда ЦРВ-то или по-горе постнатия Форко, като гледаш първите генерации и за двете.
На мен лично Форестъра не ми харесва заради теснотията вътре, малкия багажник и звукът на пластмаса.


Потребителски аватар
НарКол
Мнения: 888
Регистриран на: Чет 31 мар 2011 8:00
Автомобил: Polo Classic
Двигател: AFT
Местоположение: София

Re: Коли с високо окачване

Мнениеот НарКол » Сря 23 сеп 2015 17:17


Колега agumba, друг вариант е слагането на малко по-високи гуми. Моята кола например е така и е сравнително висока. По принцип я дават 60/R14, но съм сложил 65/R14, има място. Дори и със 70/R14 я карах по едно време, понякога задираше по вътрешната страна на калника при остър завой, но не беше нещо фатално. :mhihi
Та освен с повдигане на окачването, може да пробваш и с цолажа на гумите. :mrgreen
Какво стана с картера? :biggrin


Потребителски аватар
agumba
Мнения: 826
Регистриран на: Пон 07 мар 2011 20:34
Автомобил: Honda Civic 7ма генерация
Двигател: 1600 VTEC 110 hp
Местоположение: Ст.Загора

Re: Коли с високо окачване

Мнениеот agumba » Сря 23 сеп 2015 22:24


НарКол написа:Колега agumba, друг вариант е слагането на малко по-високи гуми. Моята кола например е така и е сравнително висока. По принцип я дават 60/R14, но съм сложил 65/R14, има място. Дори и със 70/R14 я карах по едно време, понякога задираше по вътрешната страна на калника при остър завой, но не беше нещо фатално. :mhihi
Та освен с повдигане на окачването, може да пробваш и с цолажа на гумите. :mrgreen
Какво стана с картера? :biggrin


Колко по-високи гуми да сложа, карам със стандартните, дадени от производителя - 195/65/15? Какви други, по-високи, ще паснат на тия джанти, че не се сещам? Щото за друг цол джанти е изключено, два комплекта съм спретнал - зимни и летни, алуминиеви, без кривини, с голям зор съм ги избирал!

Таман днеска ми я докараха от сервиза, в понеделник я извозихме от местопроизшествието! Тия четворки, големи "трупчета" са, наглед не са големи, ама си тежат яко, платформата здраво "легна" :mhihi ! Да не казвам пък, с какъв зор я набутахме в халето, двама души! Още ме наболява гърба отзад, от напъване! Вдигнахме я в сервиза, картера се оказа пукнат, точно под пробката, с една дупчица, към 3-4 мм диаметър, не повече! Опитахме се да намерим друг картер, на моргите, пък тоя да го заваря, и оставя за резерва, знае ли се! Но нямаше, тоя отиде на заварка, ново масло и филтър, и пак е на ход! Утре идва и новата кора отдолу, и това е, до следващото изтърбушване на картера... :icon_lol

Честно казано, ако се заема сериозно, сигурно ще измисля начин и приспособление, с което да избягвам подобни произшествия в бъдеще, занимавам се отдавна с железа и всякакви метали, и обработката им. Преди време, тук четох в една тема, как един рекламира изработката на предпазител от ламарина, с все закрепване, шини, и т.н., цитирам по памет! Не можах да се съглася, че това е добро, по няколко причини:
Първо, колата се натоварва значително, в най-натоварения си участък - двигателя! Производителят е правил нещата да са по-леки, от алуминий, пък ние да ги утежняваме, слагайки допълнителни железни ламарини и профили, не става!

Второто, закрепването на цялата тая допълнителна, немалка тежест, не е, и няма как да е сигурно, просто защото, не е предвидено от производителя!

Третото, че при евентуално откачане на тая тежест отдолу, дали при непредвиден удар, или други причини, може да направи такава леш отдолу, че спукания, или дори строшен картер, да ни се види детска игра!

Затова, ще се позамисля, какво може да се измисли за отдолу, което, да предотвратява поне по-леките удари. Но трябва да е нещо, така поставено, че да не нарушава конструкцията, или заема много място! Но пък, някой може и да го измислил вече, нека сподели!


Потребителски аватар
moimoimoi
Мнения: 2418
Регистриран на: Сря 21 мар 2007 21:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: В голф2 VR6 турбо

Re: Коли с високо окачване

Мнениеот moimoimoi » Чет 24 сеп 2015 5:26


дай 1-2 снимки на колата да видим колко е ниска


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Коли с високо окачване

Мнениеот muns61 » Чет 24 сеп 2015 7:41


agumba написа:
НарКол написа:Колега agumba, друг вариант е слагането на малко по-високи гуми. Моята кола например е така и е сравнително висока. По принцип я дават 60/R14, но съм сложил 65/R14, има място. Дори и със 70/R14 я карах по едно време, понякога задираше по вътрешната страна на калника при остър завой, но не беше нещо фатално. :mhihi
Та освен с повдигане на окачването, може да пробваш и с цолажа на гумите. :mrgreen
Какво стана с картера? :biggrin



Второто, закрепването на цялата тая допълнителна, немалка тежест, не е, и няма как да е сигурно, просто защото, не е предвидено от производителя!


Колко неща още не са предвидени от този гениален производител!


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13380
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Коли с високо окачване

Мнениеот Zdravko Zankov » Чет 24 сеп 2015 8:58


agumba написа: просто защото, не е предвидено от производителя!


При проектирането на тези автомобили не е предвидено използането им по т.нар."Републиканска пътна мрежа".


Потребителски аватар
НарКол
Мнения: 888
Регистриран на: Чет 31 мар 2011 8:00
Автомобил: Polo Classic
Двигател: AFT
Местоположение: София

Re: Коли с високо окачване

Мнениеот НарКол » Чет 24 сеп 2015 12:52


agumba написа:Утре идва и новата кора отдолу, и това е, до следващото изтърбушване на картера... :icon_lol

Е, като имаш кора под двигателя, какво толкова се притесняваш? :mrgreen
Щом гумите ти са хубави, не ги пипай. На следващата подмяна сложи 195/70/15 и колата ще стане с една идея по-висока. :th_up



Върни се в “Избор и покупка на автомобил”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: deas, Google [Bot], zdravkop64, Ивайло Димов и 54 госта