
VW Golf 4 1.8T AUQ (180) или Ford Focus ST 225
- stoev87
- Мнения: 353
- Регистриран на: Чет 21 яну 2010 21:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София Ignore List: Escap3 ,Pirogov,Soldier90
Re: vw gof 4 1.8t AUQ(180) или ford focus st 225
Прав си отразява се много благотворно


- pe6kata
- VW експерт

- Мнения: 3010
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: vw gof 4 1.8t AUQ(180) или ford focus st 225
Нека си побърбим малко. Имаме уникален участник в тематa...
Притежавал съм и двата мотора - 1.8т само че 150к.с, сега и въпросния ST (кара го жената).
Дори и да се мапне, да дойде на същите коне, никога няма да има еластичността и пъргавината 2.5, по простата причина, че има значително повече кубици и един цилиндър отгоре, не защото е ST или какъвто и да е. Фен съм на кубици и цилиндри и трите ми коли са вр6 12в - както атмосферни, така и в турбо вариант. (то пък едни кубици, хората карат масово V8+ и 4000кубика+, ама за фв вр-а е голям) Последното специално за стоев - за да се похваля.
Чисто технически, мотора на Волво ми харесва много повече спрямо 1.8т, казвам го като фолксвагенджия.
Ако си бил мапнел... ОК, ама нали ако се мапне СТ и отива на 280+
Сега да обърна малко внимание на моя човек:
За коя първа генерация говоря?!
Каква е тамата, кой форд ST визира автора?!
в случая имам предвид 4-ката, за да не стават двусмислици, тъй като е извадено от контекста.
Много ясно и недвусмислено съм посочил позиционирането спорен мен.
Форд RS е пряк конкурент не на ауди S3, a на ауди RS3!!! По приницп може би и голф5 р32 е там - топ версията на фв, с различна оптика, интериор и т.н., пак 4х4, но атмосферен мотор и доста изоставащ с мощността спрямо горните 2 автомобила, като динамика слиза на нивото на форд ST и ауди S3 от тези години. Ясно е, че говорим за коли до 2010г. В този период има и форд RS и ауди RS.
Голф R е в класа на S3, a не на RS.
Това, че ти ги "позиционирал" в сайта, не означава че са така.
Много ме радват жалките ти опити за изкараш ваг-групата по-добра (а аз ниъде не вземам отношение кое е по-добро), като си заложил лимитираната версия на голф5 гти, вместо стаднартен гти. Лимитирани серии има и при форд.
Ще взема отношение и по другата тема, дето ръсиш акъл, при първа възможност.
Притежавал съм и двата мотора - 1.8т само че 150к.с, сега и въпросния ST (кара го жената).
Дори и да се мапне, да дойде на същите коне, никога няма да има еластичността и пъргавината 2.5, по простата причина, че има значително повече кубици и един цилиндър отгоре, не защото е ST или какъвто и да е. Фен съм на кубици и цилиндри и трите ми коли са вр6 12в - както атмосферни, така и в турбо вариант. (то пък едни кубици, хората карат масово V8+ и 4000кубика+, ама за фв вр-а е голям) Последното специално за стоев - за да се похваля.
Чисто технически, мотора на Волво ми харесва много повече спрямо 1.8т, казвам го като фолксвагенджия.
Ако си бил мапнел... ОК, ама нали ако се мапне СТ и отива на 280+
Сега да обърна малко внимание на моя човек:
stoev87 написа: Ако говориш за първата генерация фокус ST ...
За коя първа генерация говоря?!
Каква е тамата, кой форд ST визира автора?!
pe6kata написа:.. форда в случая е съпоставим с голф5! Единствено р32 може да бъде реален конурент на ст.
в случая имам предвид 4-ката, за да не стават двусмислици, тъй като е извадено от контекста.
pe6kata написа: Голф4 гти като мощност е неконкуретноспособен на ST, единствено р32. И като мощност и като поколения, ST втора генерация може да се сравнява с голф 5 гти и р32.
Много ясно и недвусмислено съм посочил позиционирането спорен мен.
Форд RS е пряк конкурент не на ауди S3, a на ауди RS3!!! По приницп може би и голф5 р32 е там - топ версията на фв, с различна оптика, интериор и т.н., пак 4х4, но атмосферен мотор и доста изоставащ с мощността спрямо горните 2 автомобила, като динамика слиза на нивото на форд ST и ауди S3 от тези години. Ясно е, че говорим за коли до 2010г. В този период има и форд RS и ауди RS.
Голф R е в класа на S3, a не на RS.
stoev87 написа: Аз говоря по-принцип как са позиционирани моделите и аналозите им съответно от VAG.
http://www.zeperfs.com/en/duel1328-1561.htm
http://www.zeperfs.com/en/duel2747-1354.htm
http://www.zeperfs.com/en/duel4366-4563.htm
http://www.zeperfs.com/en/duel5869-4645.htm
http://www.zeperfs.com/en/duel5869-5559.htm
Това, че ти ги "позиционирал" в сайта, не означава че са така.
Много ме радват жалките ти опити за изкараш ваг-групата по-добра (а аз ниъде не вземам отношение кое е по-добро), като си заложил лимитираната версия на голф5 гти, вместо стаднартен гти. Лимитирани серии има и при форд.
Ще взема отношение и по другата тема, дето ръсиш акъл, при първа възможност.
- stoev87
- Мнения: 353
- Регистриран на: Чет 21 яну 2010 21:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София Ignore List: Escap3 ,Pirogov,Soldier90
Re: vw gof 4 1.8t AUQ(180) или ford focus st 225
Колега когато правиш опит да влизаш във спор със мен бъди така добър да подкрепяш голите си приказки с факти черно на бяло. Иначе си говориш само празни приказки и спамиш темите на хората с безсмислени лични заяждания ма то как иначе се трупат 2.5к мнения ... В грешка си че сме тук за да си бъбрим - не сваляй нивото на форума ... Коментирай конкретно линковете с данни за цените , годините на моделите и времената които съм посочил - това са данни от РЕАЛНИ тестове. Това как било според теб нещо си не значи че в действителност е така и не го прави автоматично факт ! Като цяло начина ти на изказване е супер объркан или в главата ти е каша ... В началото беше забавно но вече започваш да ставаш много досаден и да прекаляваш . Имаш огромни претенции и се взимаш много на сериозно и приемаш нещата лично а накрая като дойде момента да си подкрепиш думите с факти излиза че си само въздух под налягане . Просто си вдигни кардинално нивото на водене на аргументиран смислен спор иначе не си ми интересен - казвам ти го абсолютно честно .
Иначе ако до сега не си разбрал че по принцип VAG групата е по-добра от форд и искрено вярваш че например Фокус RS има нещо общо с Audi RS3 освен абревиатурата RS в името тогава ми е направо жал за теб .
При всички положения обаче си объркал мястото и аудиторията пред които да се изявяваш .
Тука е VAG форум .
Иначе ако до сега не си разбрал че по принцип VAG групата е по-добра от форд и искрено вярваш че например Фокус RS има нещо общо с Audi RS3 освен абревиатурата RS в името тогава ми е направо жал за теб .
Тука е VAG форум .
Re: vw gof 4 1.8t AUQ(180) или ford focus st 225
И тази тема върви по пътя на катинара, точно като темата за скоростите..
И за да не е спам ще кажа, ако някой ми намери форд ст , при това на цената на Г4 1,8т , да се обади и идвам веднага.
ПП- още като прочетох заглавието и се сетих за една тема , в която автора се колебаеше дали да си вземе алфа 159 или ... Фаетон
И за да не е спам ще кажа, ако някой ми намери форд ст , при това на цената на Г4 1,8т , да се обади и идвам веднага.
ПП- още като прочетох заглавието и се сетих за една тема , в която автора се колебаеше дали да си вземе алфа 159 или ... Фаетон

- IvanMan
- джедай

- Мнения: 10449
- Регистриран на: Пон 23 май 2005 15:12
- Автомобил: Golf 7 TDI Estate BlueMotion
- Двигател: CRLB
- Местоположение: София
Re: vw gof 4 1.8t AUQ(180) или ford focus st 225
7. Спазвайте приличен тон, мисля че тук сме се събрали интелигентни хора. Обидни, нецензурни думи, расистки коментари, всякакви квалификации, иронични забележки или агресивно поведение към потребителите от форума няма да се толерират.
Спазвайте правилата!
- Vidol Nikolov
- Мнения: 2169
- Регистриран на: Чет 22 яну 2009 12:22
- Автомобил: Jetta 1.6
- Двигател: PN
- Местоположение: ---
Re: vw gof 4 1.8t AUQ(180) или ford focus st 225
Според мен най-важното, или поне едно от най-важните неща е пътното поведение.
Устойчивост при висока скорост в завой, спирачен път. При избор на автомобил това трява да води. Особено като говорим за коли близки до 200те коня и на години.
Пешката е карал голфче 1.8Т,сега има СТ,ако желае нека сподели за пътното им пведение.
Устойчивост при висока скорост в завой, спирачен път. При избор на автомобил това трява да води. Особено като говорим за коли близки до 200те коня и на години.
Пешката е карал голфче 1.8Т,сега има СТ,ако желае нека сподели за пътното им пведение.
-
paczo911
- Мнения: 37
- Регистриран на: Пон 02 мар 2009 1:44
- Автомобил: VW Golf 3 GTI
- Двигател: AGG + ABF + AUM
- Местоположение: София
Re: vw gof 4 1.8t AUQ(180) или ford focus st 225
Абсолютно съм съгласен с колегата Vidol - поведението в завой, при спиране, управлението, повратливостта, това са наистина важните неща когато търсим кола за кеф. Естествено, всичко е субективно.
- stoev87
- Мнения: 353
- Регистриран на: Чет 21 яну 2010 21:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София Ignore List: Escap3 ,Pirogov,Soldier90
Re: vw gof 4 1.8t AUQ(180) или ford focus st 225
И аз съм съгласен. Принципно концептуално поведението на автомобил в завой при еднаква мощност със четири цилиндров двигател е по-добро от това на 5 или 6 цилиндров защото е по-лек и компактен.
- Vantage
- Мнения: 200
- Регистриран на: Съб 25 дек 2010 13:40
- Автомобил: Golf R 2017
- Двигател: Variant 4motion
- Местоположение: София
Re: vw gof 4 1.8t AUQ(180) или ford focus st 225
Стоев, надявам се, че не искаш да кажеш, че поведението и управлението на Голф 4 с тръц са по-добри от тези на Фокус ST... 

- pe6kata
- VW експерт

- Мнения: 3010
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: vw gof 4 1.8t AUQ(180) или ford focus st 225
В завой мощността не е от значение, а теглото, като и куп други фактори. Това първо.
Второ - има разпределение на тегло на осите, дава се обикновено в %.
Трето - теглото на двигателя е толкова важно, колкото и това къде е позициониран спрямо купето/коша, като пак се връщаме на разпредението на осите.
Четвърто- това, че един двигател има повече цилиндри, не означава че задължително е по-тежък. В случая ST е петак, но е с алуминиев блок, спрямо чугуновия на 1.8т. Нещата ще са на кантар.
Окачване - отзад мултилинк, срещу мост.
Спрачки - задните на СТ са почти колкото предните на 1.8т, разликата е фрапантна.
Форда оригинално си излиза на 18-ка.
Моторът е много пъргав и еластичен, очарован съм от него. Турбото е К04, има променливо газорапределение, торка му е 320нм в диапазона от 1500-4800об.
Пак ще се повторя - това съпоставяне не е коректно и е в полза на форд. Прекият му конкурент е голф5 гти.
Фокус не съм карал, впечатления немога да дам, само посочих статистика. Както казах имам S-max (кола на годината за 2007г) с този мотор, което е ван на базата на мондео . Стои на пътя перфектно - точно като лека кола с по-спортен дух. Има идеално подбрани скорости за този мотор, дълги в предвид големия му въртящ момент и широкия диапазон от обороти ( на 6-та 3000об - 150км/ч), а в това отношение има какво да се желае от ФВ, почти всичките ми коли са/били с пренаредени скорости, за да ми паснат.
Беше нужна семейна кола, тръгнах за Туаран, но просто това което има като бензинови мотори абсолютно не ме устройва. След около 20 коли, това ми е първата различна от Фв кола.
Второ - има разпределение на тегло на осите, дава се обикновено в %.
Трето - теглото на двигателя е толкова важно, колкото и това къде е позициониран спрямо купето/коша, като пак се връщаме на разпредението на осите.
Четвърто- това, че един двигател има повече цилиндри, не означава че задължително е по-тежък. В случая ST е петак, но е с алуминиев блок, спрямо чугуновия на 1.8т. Нещата ще са на кантар.
Окачване - отзад мултилинк, срещу мост.
Спрачки - задните на СТ са почти колкото предните на 1.8т, разликата е фрапантна.
Форда оригинално си излиза на 18-ка.
Моторът е много пъргав и еластичен, очарован съм от него. Турбото е К04, има променливо газорапределение, торка му е 320нм в диапазона от 1500-4800об.
Пак ще се повторя - това съпоставяне не е коректно и е в полза на форд. Прекият му конкурент е голф5 гти.
Фокус не съм карал, впечатления немога да дам, само посочих статистика. Както казах имам S-max (кола на годината за 2007г) с този мотор, което е ван на базата на мондео . Стои на пътя перфектно - точно като лека кола с по-спортен дух. Има идеално подбрани скорости за този мотор, дълги в предвид големия му въртящ момент и широкия диапазон от обороти ( на 6-та 3000об - 150км/ч), а в това отношение има какво да се желае от ФВ, почти всичките ми коли са/били с пренаредени скорости, за да ми паснат.
Беше нужна семейна кола, тръгнах за Туаран, но просто това което има като бензинови мотори абсолютно не ме устройва. След около 20 коли, това ми е първата различна от Фв кола.
- Vlad777
- King of the Road

- Мнения: 20378
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: vw gof 4 1.8t AUQ(180) или ford focus st 225
Така като гледам, авторът на темата има предвид Ford Focus 2 ST, който се произвежда от края на 2005 до края на 2012 г. и е с предно предаване:
FORD FOCUS II 2.5 ST 10.2005 - 09.2012 - 225 к.с. - 2522 cc- код HYDA
Като цяло за никого не е тайна, че тежките двигатели с голям обем се представят по-слабо на пистата от по-малките двигатели със същите "коне". Който не вярва да дойде на Калояново и да види колко голфа с VR6 има на първите места, въпреки по-голямата мощност.
Честно казано, при такъв избор аз бих се насочил към Audi S3 8L - 225 к.с. Хем има халдекс, хем ще е по-евтино, хем не е форд
FORD FOCUS II 2.5 ST 10.2005 - 09.2012 - 225 к.с. - 2522 cc- код HYDA
Като цяло за никого не е тайна, че тежките двигатели с голям обем се представят по-слабо на пистата от по-малките двигатели със същите "коне". Който не вярва да дойде на Калояново и да види колко голфа с VR6 има на първите места, въпреки по-голямата мощност.
Честно казано, при такъв избор аз бих се насочил към Audi S3 8L - 225 к.с. Хем има халдекс, хем ще е по-евтино, хем не е форд

- stoev87
- Мнения: 353
- Регистриран на: Чет 21 яну 2010 21:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София Ignore List: Escap3 ,Pirogov,Soldier90
Re: vw gof 4 1.8t AUQ(180) или ford focus st 225
Абсолютно съм съгласен с Vlad777 . S3 или ТТ 225к.с са оптималните варианти като цена вървене.
-
paczo911
- Мнения: 37
- Регистриран на: Пон 02 мар 2009 1:44
- Автомобил: VW Golf 3 GTI
- Двигател: AGG + ABF + AUM
- Местоположение: София
Re: VW Golf 4 1.8T AUQ (180) или Ford Focus ST 225
Съгласен, вече посъветвах същото автора на темата - не ще. Тясно му било. Аз не вярвам.
Ако бях на негово място, вече щях стабилно да гледам родния S3 пазар. А и с тази k04 турбина май има мегдан за засилване, по-знаещите нека да се изкажат.
- pe6kata
- VW експерт

- Мнения: 3010
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: vw gof 4 1.8t AUQ(180) или ford focus st 225
Vlad777 написа: Като цяло за никого не е тайна, че тежките двигатели с голям обем се представят по-слабо на пистата от по-малките двигатели със същите "коне". Който не вярва да дойде на Калояново и да види колко голфа с VR6 има на първите места, въпреки по-голямата мощност.
Вр-а е малко по-тежък от 4 цилиндров мотор(но по-лек от който и да е 6 цилиндров редови или V-образен с чугунов блок), но е наклонен напред, което влошава съотношението, съответно и поведението в завои. Ако трябва да съм честен, проблем с недозавиване не съм имал, но и колата (корадо вр6) ми е добре направена за едно любителско ниво. Тръгне ли да приплъзва, го прави цялата кола, не само предницата, абсолютно никакъв проблем с контррла. Както и да е...
На пистата няма добро представяне, тъй като няма адекватен клас, в който да се включи. Заради кубатурата си отива в най-големия, където са турбо колите, а ясно е че там няма шансове. Отделно този който прави вр6 сериозно, обикновено отива на драг, не на писта, а колите са коренно различни за двете дисциплини.
- Vlad777
- King of the Road

- Мнения: 20378
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: VW Golf 4 1.8T AUQ (180) или Ford Focus ST 225
Аз съм 190+ см. и 130+ кг.
В Audi A3 се чувствам перфектно (карам такова от над 10 години). В S3 обаче, особено с шибедах не ми е много комфортно. Това се дължи на по-високите и масивни седалки, както и снишаването на покрива, заради шибедаха.
Като вътрешни размери иначе между Голф 4 и Ауди А3 не може да е говори за разлика, защото просто са еднакви.
Относно спирачките, за които стана дума:
Ford Focus ST:
Предни: 320 мм
Задни: 280 мм/302 мм (до/след 02.2008 г.)
Golf IV (AUQ 180 к.с.) и Audi S3 8L (BAM 225 к.с.):
Предни: 312 мм
Задни: 256 мм
Теглото на двата автомобила е 100-150 кг по-малко за Аудито, което отчасти компенсира по-малките спирачки, но пък 4х4 е сериозен плюс, особено при засилване на двигателя - фокусът само с предно ще изпитва сериозни затруднения при тръгване и завой при засилен двигател 250++ к.с.
В Audi A3 се чувствам перфектно (карам такова от над 10 години). В S3 обаче, особено с шибедах не ми е много комфортно. Това се дължи на по-високите и масивни седалки, както и снишаването на покрива, заради шибедаха.
Като вътрешни размери иначе между Голф 4 и Ауди А3 не може да е говори за разлика, защото просто са еднакви.
Относно спирачките, за които стана дума:
Ford Focus ST:
Предни: 320 мм
Задни: 280 мм/302 мм (до/след 02.2008 г.)
Golf IV (AUQ 180 к.с.) и Audi S3 8L (BAM 225 к.с.):
Предни: 312 мм
Задни: 256 мм
Теглото на двата автомобила е 100-150 кг по-малко за Аудито, което отчасти компенсира по-малките спирачки, но пък 4х4 е сериозен плюс, особено при засилване на двигателя - фокусът само с предно ще изпитва сериозни затруднения при тръгване и завой при засилен двигател 250++ к.с.
Върни се в “Избор и покупка на автомобил”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 50 госта