


Качествен семеен автомобил - Туран Mk2, Пасат B7/B8 Variant, Голф Mk7 Variant, Skoda Octavia Mk3 Kombi
- enis.ismail
- Мнения: 47
- Регистриран на: Пет 25 окт 2019 8:51
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Качествен семеен автомобил - Туран Mk2, Пасат B7/B8 Variant, Голф Mk7 Variant, Skoda Octavia Mk3 Kombi
Колега, не каза за какво ти е колата. Малки деца със седалки ли имаш, или по-големи? Имай предвид, че позицията на седене в Пасата е малко нисичка. По магистрали ли ще се ползва основно или по-скоро в града? Според мен Пасата ще е по-удобната кола откъм вървеж, разход, препродажба. Баща ми има Тигуан, аз имам Пасат. Ами Пасата ми е по-широк отвътре. Тигуана е по-висок, но както ти споменаха по-горе, това води до други проблеми основно при магистрално каране. Разходът също е по-висок. В България е може би една идея по-добър при лоши пътища, тъй като можеш да минаваш без много много да го мислиш. Леката кола повечко трябва да я пазиш. Но не знам в Австрия това доколко важи.
Никога не съм карал Голф, но преди да взема Пасата бях харесал този (на снимки): https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?a ... 2980495096
Но купих Пасата, та не съм ходил да гледам Голфа. Нека колегите, които са карали и двата модела, кажат дали има осезаеми разлики.
Никога не съм карал Голф, но преди да взема Пасата бях харесал този (на снимки): https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?a ... 2980495096
Но купих Пасата, та не съм ходил да гледам Голфа. Нека колегите, които са карали и двата модела, кажат дали има осезаеми разлики.
-
- Мнения: 10
- Регистриран на: Пон 02 дек 2019 17:01
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Качествен семеен автомобил - Туран Mk2, Пасат B7/B8 Variant, Голф Mk7 Variant, Skoda Octavia Mk3 Kombi
На този етап деца все още нямам, но съм с жена и много багаж! Автомобилът ще се ползва предимно за извънградско пътуване (не винаги по магистрала). Възнамерявам поне 3 пъти годишно да си пътувам с него до България, което насочи малко вниманието ми и към Тигуан, понеже е обурудван с една идея по-стабилно окачване. За жалост пътищата ни все още са далеч от австрийските по качество, като трябва да се отбележи, че и там не са най-добрите в Европа. Доста изчетох във форума и за една слаба част на Пасат Б8 - скърцането от предницата, което налага обмазване с грес. Не съм имал удоволствието да шофирам точно този модел на Пасат, но заради този проблем се двоумя дали да заложа на него.
- enis.ismail
- Мнения: 47
- Регистриран на: Пет 25 окт 2019 8:51
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Качествен семеен автомобил - Туран Mk2, Пасат B7/B8 Variant, Голф Mk7 Variant, Skoda Octavia Mk3 Kombi
Това скърцане май се оправя с поставяне на друг вид тампони. При мен засега няма. Но такъв тип проблеми ще имаш с всяка една кола. Досега не съм чул за модел, който да няма никакви проблеми. Все ще има някоя дреболия, особено когато говорим за използвана кола.
Имай предвид, че багажника на Тигуана е доста по-малък от този на Пасата. Моя е седан и дори и в този си вид е по-голям. При комбито разликата ще е още по-осезаема.
Имай предвид, че багажника на Тигуана е доста по-малък от този на Пасата. Моя е седан и дори и в този си вид е по-голям. При комбито разликата ще е още по-осезаема.
- samo_pechka
- Мнения: 8982
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Качествен семеен автомобил - Туран Mk2, Пасат B7/B8 Variant, Голф Mk7 Variant, Skoda Octavia Mk3 Kombi
AlexanderApostolov написа:Възнамерявам поне 3 пъти годишно да си пътувам с него до България, което насочи малко вниманието ми и към Тигуан, понеже е обурудван с една идея по-стабилно окачване.
Чак по-стабилно...но по-твърдо -да . Повече пластмаси, седалките една идея по-постни и твърди, по-малък обем, по-некомфортно усещане при дълъг път и т.н. . Има и плюсове разбира се. Като основно е мода и влечение по СУВ модели, леко завишената позиция на сядане , леко по-големия просвет, препродава се лесно , винаги има пазар за него.
Погледни Пасат Alltrack, също е вариант . От моя гледна точка ако си купувах пасат, щеше да е такова :) .
Re: Качествен семеен автомобил - Туран Mk2, Пасат B7/B8 Variant, Голф Mk7 Variant, Skoda Octavia Mk3 Kombi
Добре, а ти (AlexanderApostolov) как се чувстваш във всяка от изброените?
Когато аз обикалях за кола ги тествах всички изброени (без Б8) и честно казано пасата ми допадна най-много като пространство, позиция, вътрешен дизайн и тн. Единствено от към пътен просвет може да търпи коментар спрямо останалите.
Когато аз обикалях за кола ги тествах всички изброени (без Б8) и честно казано пасата ми допадна най-много като пространство, позиция, вътрешен дизайн и тн. Единствено от към пътен просвет може да търпи коментар спрямо останалите.
-
- Мнения: 10
- Регистриран на: Пон 02 дек 2019 17:01
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Качествен семеен автомобил - Туран Mk2, Пасат B7/B8 Variant, Голф Mk7 Variant, Skoda Octavia Mk3 Kombi
До този момент съм имал възможността да шофирам Пасат Б7 2.0 211к.с. DSG, Октавия мк3 1.6tdi 116к.с. и Голф мк7 1.2tsi 105к.с. Останалите модели, които съм изброил за евентуална покупка са сравнително непознати за мен - говоря за Туран и добавям и Тигуан. Аз лично съм малко по-висок на ръст и в Пасат се чувствах най-добре. Честно казано Пасат Alltrack ми допада доста, но изборът на този автомобил не е особено голям. Въпреки това в Германия има читави (на снимки и данни) екземпляри под 15 000 евро.
- samo_pechka
- Мнения: 8982
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Качествен семеен автомобил - Туран Mk2, Пасат B7/B8 Variant, Голф Mk7 Variant, Skoda Octavia Mk3 Kombi
AlexanderApostolov написа:Честно казано Пасат Alltrack ми допада доста, но изборът на този автомобил не е особено голям. Въпреки това в Германия има читави (на снимки и данни) екземпляри под 15 000 евро.
Да, ако се търси малко по-новичък, по-малки км , цената скача до към двойно и отгоре :) Гледал съм ги, сядал съм вътре, возил съм се ( не съм карал точно такъв ) . Може би засега единствения ФВ, към който бих се загледал и бих проявил интерес , същевременно и да "преглътна" някои неща , които не ми допадат ( технически решения ) . Но спор няма , голяма и идеална кола за семейството и за дълъг път .
Re: Качествен семеен автомобил - Туран Mk2, Пасат B7/B8 Variant, Голф Mk7 Variant, Skoda Octavia Mk3 Kombi
И на мен ми харесва ALLtrack , вчера разглеждах такъв на мой познат и открих много разлики с нормалния пасат, които не знаех. Всички хром лайстни за разлика от Highline на обикновения пасат са матов алуминий, не са хромирани, което много ми хареса. Капачките на огледалата също, предните решетки в бронята са доста различни , дори предната решетка е с алуминиеви лайстни, долните лайстни на вратите са цели не са от две части и излизат навън за да следват линията на праговете и уширенията на калниците. Но пък двойната цена за мен не е оправдана...
Пак караш пасат, с тази разлика, че за всичко което ти е нужно като едро и малогабаритни части нямаш друг вариант освен оригинални части.
Пак караш пасат, с тази разлика, че за всичко което ти е нужно като едро и малогабаритни части нямаш друг вариант освен оригинални части.
- TISSOT
- Мнения: 85
- Регистриран на: Чет 03 май 2007 9:35
- Автомобил: VW Touran
- Двигател: CAYC 1600 TDI BMT DSG 2013
- Местоположение: Варна/София
Re: Качествен семеен автомобил - Туран Mk2, Пасат B7/B8 Variant, Голф Mk7 Variant, Skoda Octavia Mk3 Kombi
AlexanderApostolov написа:Здравейте, бъдещи (надявам се) колеги!
Живея в Австрия и ми предстои покупка на семеен автомобил. Досега не съм притежавал возило от ВАГ, но смятам да променя това, понеже в тази страна тези автомобили са най-разпространените и хората очевидно доста разчитат на тях. Спрял съм се на няколко модела, като се надявам да ми дадете основни напътствия, основани на личния ви опит. Става въпрос за избор между Туран Mk2, Пасат B7/B8 Variant, Голф Mk7 Variant, Skoda Octavia Mk3 Kombi. Изчетох купища от информация, касаеща най-вече дизеловите мотори на изброените модели, тъй като автомобила ще бъде ползван предимно за извънградско пътуване. Към момента най-голям избор имам при Туран, по-конкретно с двигател 1.6tdi с код CAYC с пробег между 30 000 и 60 000км. Като изключим относителната опасност от проблеми с дюзите (каквато безспорно има при всеки един съвременен дизелов двигател), бихте ли споделили опита си от други плюсове и минуси на въпросния модел. Говорим за обезшуменост, комфорт, надеждност на окачване. Може би темата ми съдържа някои неща, които се повтарят във форума, но най-вече за Туран Мк2 намерих най-малко информация. Другият момент на чудене - смятате ли, че е далеч по-мъдро решение да заложа на 2.0tdi, въпреки 200-тата евро повече данъци на година в сравнение с 1.6tdi? И последно - в сравнение с останалите изброени от мен модели автомобили, смятате ли, че Туран е с по-незадоволителна возия и качество на изработка? Благодаря предварително!
Здравей колега, аз карам точно такъв Туран, 1.6 ТДИ CAYC DSG7, за 2 години и навъртях 48-50 хил. км.(сега е на 227 000 км.) Нищо не съм правил по колата освен масла и филтри на 15 000км. и на 210 000км и смених освен маслата на двигател,ск.кутия смених всички ремъци,ролки, водна помпа и и още неща за както се казва "голямото обслужване". Преди 6-7000 км. смених за сефте предни накладки и прахоулавители на задните амортисьори. Нищо друго не съм пипал, мотора не е бегачка но е задоволителен като се има предвид килограмите на колата и нейното съпротивление(защото е по височка). Разход на гориво мога да ти дам точен за последните 45 433 км. от както ги записвам в една програма на смартфона, като километрите са ми 60% извънградско и 40% градско (стилът ми на каране е малко по динамичен, Варна-София 4ч.-4ч.30мин. през Търново и зависи от трафика на Витиня), за градското ми каране в София е в трафика сутрин и вечер.
За 45 433 км. съм заредил 68 пъти(винаги до горе), разход 7,01л./100 км. Моите наблюдения за дневния разход на бордкомп. на гориво са извънградско 6-6,5л. и градско 9-11л. (резервоара по каталог е 60л. а рекорда ми да го напълня да прилее е 74л.не зная как става това, а съм го правил не веднъж на различни бензиностанции,даже и басове съм печели с тоя резервоар


В заключение Турана е един изключителен семеен автомобил стига да е запазен екземпляр и добре поддържан.Возията е сравнително добра, не клати като Кади, ставилна е с висока скорост в завоите, но не е и като на Пасат.
Успех колега с намирането на кола




- dobrin
- Чингис хан
- Мнения: 30039
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Качествен семеен автомобил - Туран Mk2, Пасат B7/B8 Variant, Голф Mk7 Variant, Skoda Octavia Mk3 Kombi
Лично аз, от изброените не бих гледал нищо друго освен Пасат. Предложенията на колегите за Олтрак също са ОК, стига да влиза в бюджета ти и да имаш нужда от 4х4 и по-висок просвет. Карал съм няколко Пасата, включително и Б7 около 3 години (беше 4х4, автомат, 177 к.с.). Автомобилът е уникално добър - удобен, с голям багажник, комфортен, повратлив и маневрен. Взех го на 200 000 км, продадох го на 273 000 км. Не съм имал почти никакви проблеми. Като се има предвид, че ти ще вземеш далеч по-нов автомобил, предполагам че и при теб не би трябвало да има съществени някакви проблеми. Окачването единствено на Б7 беше една идея слабичко за българските пътища, но след смяна на прорязаните с плътни тампони на предните носачи нещата си дойдоха на мястото. Става малко по-твърд и директен (което на мен ми харесва), но и издръжливостта на тези тампони е поне два пъти по-голяма от стандартните. Разликата в цената е пренебрежимо малка.
Карал съм и Б8, макар и не като собствен. 1,6 го забрави като двигател. Да, за хора, които не бързат за никъде и предпочитат да карат спокойно може и да е достатъчен, но според мен 1,6 можеш да го караш само спокойно и без зор, докато 2,0 ТДИ, 150 к.с. е друга работа. Там можеш и спокойно, можеш и малко по-бързо. Вече 190 и 240 к.с. са доста динамични автомобили, но естествено и цените им са други. Като препоръка бих ти дал да видиш дали можеш да се включиш за ДСГ скоростна кутия. Макар от описанието ти да виждам, че ще се кара предимно извън града, удобството на автоматичната скоростна кутия за стандартна употреба е безспорно. Това разбира се ще доведе след себе си малко по-висок разход (около 0,5 литра), но зависи какво търси човек - удобство или икономия на всяка цена.
Туран и Октавия за мен са извън уравнението, естествено ако не залагаш на бюджет отново. Не знам какви са цените им в Австрия, но включително и Голф Вариант не винаги е по-евтиният вариант при директно сравнение с Пасат Вариант със сходни екстри, година на производство и двигател. Имай предвид, че разликата в теглото между Пасат и Голф Вариант не е толкова голяма. Най-съществената разлика е в материалите вътре (зависи от нивото на оборудване) и малко в дължината. Междуосието на Пасат обаче е по-голямо и мисля, че ще усетиш разлика в комфорта на возене. Тигуанът е добър избор, естествено зависи цената каква е. Багажникът е доста по-малък от Пасат и Голф Вариант, в сравнение с Пасат возията е по-твърда (разликата идва от междуосие и настройки на очакването), но това не означава, че окачването е по-здраво. Като изпълнение вътре Тигуан е между Голф и Пасат. При всички положения си е ОК, естествено зависи от нивото на изпълнение.
За да обобщим - за двама души, с колкото и багаж да сте (освен ако не носите някаква обемиста спортна екипировка), дори да предположим едно дете в скоро време, всеки от заложените автомобили ще свърши работа. Ако искаш да пътуваш предимно извън града, комфортно и удобно, с повечко място за багаж, за мен Пасат или Голф Вариант са добрия избор. Ако пък искаш да излизаш и малко извън пътя (нищо сериозно като оффроуд), ей така за кеф, и имаш достатъчен бюджет, бих ти препоръчал Пасат Олтрак или Голф Олтрак.
В момента има две обяви (в България), които си заслужават може би внимание, но може и да са над твоя бюджет. Golf Alltrack 1, Golf Alltrack 2. Вторият е с по-мощния двигател от 184 к.с., но пък първият е една година по-нов. Ако от търсенето се премахне 4х4 и автоматик съм сигурен, че ще излязат и по-евтини екземпляри.
Успех с търсенето!
Карал съм и Б8, макар и не като собствен. 1,6 го забрави като двигател. Да, за хора, които не бързат за никъде и предпочитат да карат спокойно може и да е достатъчен, но според мен 1,6 можеш да го караш само спокойно и без зор, докато 2,0 ТДИ, 150 к.с. е друга работа. Там можеш и спокойно, можеш и малко по-бързо. Вече 190 и 240 к.с. са доста динамични автомобили, но естествено и цените им са други. Като препоръка бих ти дал да видиш дали можеш да се включиш за ДСГ скоростна кутия. Макар от описанието ти да виждам, че ще се кара предимно извън града, удобството на автоматичната скоростна кутия за стандартна употреба е безспорно. Това разбира се ще доведе след себе си малко по-висок разход (около 0,5 литра), но зависи какво търси човек - удобство или икономия на всяка цена.
Туран и Октавия за мен са извън уравнението, естествено ако не залагаш на бюджет отново. Не знам какви са цените им в Австрия, но включително и Голф Вариант не винаги е по-евтиният вариант при директно сравнение с Пасат Вариант със сходни екстри, година на производство и двигател. Имай предвид, че разликата в теглото между Пасат и Голф Вариант не е толкова голяма. Най-съществената разлика е в материалите вътре (зависи от нивото на оборудване) и малко в дължината. Междуосието на Пасат обаче е по-голямо и мисля, че ще усетиш разлика в комфорта на возене. Тигуанът е добър избор, естествено зависи цената каква е. Багажникът е доста по-малък от Пасат и Голф Вариант, в сравнение с Пасат возията е по-твърда (разликата идва от междуосие и настройки на очакването), но това не означава, че окачването е по-здраво. Като изпълнение вътре Тигуан е между Голф и Пасат. При всички положения си е ОК, естествено зависи от нивото на изпълнение.
За да обобщим - за двама души, с колкото и багаж да сте (освен ако не носите някаква обемиста спортна екипировка), дори да предположим едно дете в скоро време, всеки от заложените автомобили ще свърши работа. Ако искаш да пътуваш предимно извън града, комфортно и удобно, с повечко място за багаж, за мен Пасат или Голф Вариант са добрия избор. Ако пък искаш да излизаш и малко извън пътя (нищо сериозно като оффроуд), ей така за кеф, и имаш достатъчен бюджет, бих ти препоръчал Пасат Олтрак или Голф Олтрак.
В момента има две обяви (в България), които си заслужават може би внимание, но може и да са над твоя бюджет. Golf Alltrack 1, Golf Alltrack 2. Вторият е с по-мощния двигател от 184 к.с., но пък първият е една година по-нов. Ако от търсенето се премахне 4х4 и автоматик съм сигурен, че ще излязат и по-евтини екземпляри.
Успех с търсенето!
Re: Качествен семеен автомобил - Туран Mk2, Пасат B7/B8 Variant, Голф Mk7 Variant, Skoda Octavia Mk3 Kombi
от изброените определено черния B8 цената на която можеш да го взеше кеш е с 2800евро по-висока от тази, на която може да се вземе без таксите. Интересувал, ли си се отделно тези такси на каква стойност са ?
-
- Мнения: 10
- Регистриран на: Пон 02 дек 2019 17:01
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Качествен семеен автомобил - Туран Mk2, Пасат B7/B8 Variant, Голф Mk7 Variant, Skoda Octavia Mk3 Kombi
Благодаря сърдечно на колегите TISSOT и dobrin за изчерпателните отговори! Наистина много ми помагате! DoH_KuxoT, разликата в цените, за които пишеш, наистина съответства грубо на таксите за пускане на един автомобил (примерно евронорма 5) в движение по австрийските пътища. Не е евтино удоволствието да имаш автомобил тук, за разлика от България. В момента имам един стар Нисан Алмера в София, но още от идването си тук прецених, че е безсмислено да си го докарам, тъй като за регистрация трябваше да дам над стойността на автомобила в момента.
- mukot
- Мнения: 334
- Регистриран на: Чет 26 дек 2013 22:28
- Автомобил: VW T-roc FL + Honda Civic Sport
- Двигател: DXDB - 2023 + eHEV - 2024
- Местоположение: София
Re: Качествен семеен автомобил - Туран Mk2, Пасат B7/B8 Variant, Голф Mk7 Variant, Skoda Octavia Mk3 Kombi
Прочетох коментара на Добрин и както винаги ми хареса, обаче с една забележка. Имах съм Пасат В7 седан, който карах 3 години, а от половин година карам Голф7 Вариант. Като комфорт и обезшумяване, както и като стабилност и управляемост при висока скорост практически няма разлика. Динамиката зависи разбира се, от двигателя и кутията. Иначе като обеми на багажниците на практика също няма разлика, но комбито е по-удобно за товарене. 

- Stivi
- Мнения: 8371
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Re: Качествен семеен автомобил - Туран Mk2, Пасат B7/B8 Variant, Голф Mk7 Variant, Skoda Octavia Mk3 Kombi
OFF:
Около 80% от редовите българи биха те пребили с камъни за такова изказване,според тях тук се плащат луди пари за да караш кола,а в чужбина всичко е безплатно
AlexanderApostolov написа: Не е евтино удоволствието да имаш автомобил тук, за разлика от България.
Около 80% от редовите българи биха те пребили с камъни за такова изказване,според тях тук се плащат луди пари за да караш кола,а в чужбина всичко е безплатно

- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Качествен семеен автомобил - Туран Mk2, Пасат B7/B8 Variant, Голф Mk7 Variant, Skoda Octavia Mk3 Kombi
Авторът на темата гледал ли е други коли, освен ВАГ?
Върни се в “Избор и покупка на автомобил”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 34 госта