Stivi написа:Ван се купува само ако наистина ти трябва такъв /ще возиш по 6 човека,имаш 3 деца и разкарваш една количка и две колелета,или през ден си пренасяш покъщината/,иначе както и да го погледнеш комбито е много по-практичния избор !
Това е така, но в изкривената ни реалност...може да е достатъчно изгодно и вместо обикновенно комби. Шарана е може би последния представител на концерна VAG, който е с адекватна гама мотори ставащи на газ, а и дизелите му се избират лесно(май само на 2,0 имаше с дюзи Сименс, даже не съм много сигурен). От там вече се знае какво що, и проблемите са доста по-малко, включително и като цялостна поддръжка. Освен това е доста под предвидения бюджет, и то за сравнително не много стари години на производство, което би компенсирало евентуален малко по-висок разход на гориво. Като размери, е едни 23см по-дълъг от Туран( Октавия 1е по-дълга с 10см от Туран), и евентуално 8-9см по-висок(но и отдолу просветът му е по-голям). Теглото, разхода и вървенето са сходни, но едното има читави мотори включително и за газ, а другото два-три дизела, които да стават. Практична алтернатива си е, и по много други параграфи. Обаче имидж, дизайн...също играят роля, затова и цените на двата модела са каквито са...поне в България.
Иначе комби с адекватен мотор ставащ на газ(изключваме 1,6), при VAG има в Ауди(B7). Вярно, не чак до 2010г, но до март 2008г. След това пренасят завода в Испания, и почват да продават модела B7 с леко променен дизайн като Сеат Ексео до 2013г(А до средата на 2010г го има с последните 1,8 турбо без директно впръскване). Обаче багажника не е много голям, а и окачването е алуминиево.
Пасат B6 комби, е с 50 литра по-голям багажник от Октавия 1 комби.
За размери, размисли и сравнения, не само на модели на VAG, мисля че този сайт е доста полезен-
https://www.autoevolution.com/carcompar ... 2&id2=5008Ако ще е комби, защо не пак Шкода?! Има и Супърб комби от 2009г, а и Октавия 3 е хубав автомобил(на удължената база на Голф), но малко трудно ще влезе в бюджета с правилния 2,0 дизел...поне за сега.