Благодаря отново за мненията.
Добрите впечатления определено помагат.
Относно ръчните скорости - на планински път и на ниски скорости градско 0-20 просто няма по-плавно и точно от ръчната кутия, а за добро или лошо много обръщам внимание на това и обратното ме дразни - например,когато кутията рита или се бави между 0 и 1 или 1 и 2 или, когато държи високи обороти на спускане например. Също така кефът да караш по инерция от 50 до 0 преди светофар вместо да усещаш смяната на предавките надолу (колкото и плавна да е кутията) няма цена :-)
Факт е, че не съм карал турбо бензин с ръчни, дано няма голяма разлика.
Относно хъркането - познат с Октавия 1.5 TSI ръчни ми сподели за същия проблем - редовно му го прави - казали са му в Еуратек, че си е така и няма решение, но се свиквало.
Едно от нещата, което ме привлича в Голф 8 е точно дигитализацията. Досега една от причините да избягвам VW е това, че интериорът никога не ми е харесвал. За първи път сега ми харесва VW отвътре.
Иначе fur1ous е прав, че от десетки хиляди продажби във форумите пишат няколко десетки потребителя с проблемни коли.

Мнение Фолксваген Голф 8 Комби 1.5 TSI 150 к.с
- valka
- Мнения: 300
- Регистриран на: Сря 16 май 2007 19:14
- Автомобил: поцинкован танк
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Мнение Фолксваген Голф 8 Комби 1.5 TSI 150 к.с
fur1ous написа:Не очаквай нова кола, стига да няма някои дефект, да влезне в сервиза първите 100-150 хиляди освен за обслужване.
Някои влизат. Dacia Logan 2012 две лета подред влизаше в сервиз заради счупена тръба за климатик. Още 2 пъти съм я карал за смяна на лоста за мигачите, защото оставах без клаксон. На един познат чисто новата Toyota Corolla също трябваше да посети сервиз, заради развален климатик, пак някаква тръба.

- mitko66
- Мнения: 429
- Регистриран на: Пет 18 юни 2004 15:25
- Автомобил: MK8 eTSI DSG
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Мнение Фолксваген Голф 8 Комби 1.5 TSI 150 к.с
Забравих да добавя още нещо, което не е измислено добре - хоризонталните бутони(по скоро тъч повърхности) за регулиране на климатика в двете зони и тези за силата на звука между тях нямат подстветки (учудващо на фона на многото лед амбиентни ленти вътре и отвън) и нощно време в движение, често вместо да регулирам температурата намалявам звука или обратното.
За автора на темата - непременно тествай etsi с DSG - имат в Порше тестови.
Моите впечатления от Голф 8 до момента са изцяло положителни (бих си пожелал малък ъпдейт на мултимедията, кото да изчисти дразнещи неща).
За жалост, наистина няма налични автомобили (знаете Ковид, темата с липсата на чипове и т.н) и сроковете за доставка са жамевю.
За автора на темата - непременно тествай etsi с DSG - имат в Порше тестови.
Моите впечатления от Голф 8 до момента са изцяло положителни (бих си пожелал малък ъпдейт на мултимедията, кото да изчисти дразнещи неща).
За жалост, наистина няма налични автомобили (знаете Ковид, темата с липсата на чипове и т.н) и сроковете за доставка са жамевю.
- mukot
- Мнения: 334
- Регистриран на: Чет 26 дек 2013 22:28
- Автомобил: VW T-roc FL + Honda Civic Sport
- Двигател: DXDB - 2023 + eHEV - 2024
- Местоположение: София
Re: Мнение Фолксваген Голф 8 Комби 1.5 TSI 150 к.с
Наистина няма как да тестваш такъв автомобил, защото търговците регистрират все автоматици. Аз имам от м. март м.г. един от последните Г7,5 с този мотор и ръчна кутия, който е на 17к километра и мога да споделя впечатлението от тази комбинация на мотор и кутия с уговорката, че е на старото купе, което обаче е със същото окчаване. Не мога да съм сигурен обаче дали в сега поръчваните Г8 софтуера е същия. За кенгуру ефекта мога да кажа, че го има, но се проявява само когато колата изобщо не е изчакана след старта да загрее поне мъничко. Маслото с вискозитет 0-W20 помага това да става бързо, но все пак иска малко време. Парадоксалното е, че зимата, тъй като не тръгвам веднага след старт го нямаше, а лятото, когато е горещо, човек нормално не ицчаква някакво загряване и тръгва и тогава може да има кенгуру от пълва на втора скорост. Мен лично това не ме дразни и мисля, че с разработването ще намалее. По дразнещото е изключването на двата цилиндъра. И аз съм фен на механичните кутии, защото ти имаш контрола, но върху тази система нямаш контрол и тя ти нарушава плавността, защото софтуера я управлява. А особено при по-ниски обороти /под 1500/ включването и изключването на двата цилиндъра се усеща по-осезаемо. Предполагам, че ще се намерят хора, които да изключват системата софтуерно, но засега не ми се пипа в стоковата карта. Иначе, сравнявайки го със по-старите ми голфове, които са с мотори 1,4 CZCA 125 к.с. се усеща по-високия въртящ момент в ниските обороти, но пък те по-охотно се развъртат и заради липсата на ACT са по-линейни и носещи удоволствие и при ускорение и при сваляне на оборотите. При високите обороти 1,5 се усеща като по-мощния мотор с по-малко напрегнат звук и затова на магистрала е с предимство. Дано съм бил полезен. 

Re: Мнение Фолксваген Голф 8 Комби 1.5 TSI 150 к.с
mukot написа:Наистина няма как да тестваш такъв автомобил, защото търговците регистрират все автоматици. Аз имам от м. март м.г. един от последните Г7,5 с този мотор и ръчна кутия, който е на 17к километра и мога да споделя впечатлението от тази комбинация на мотор и кутия с уговорката, че е на старото купе, което обаче е със същото окчаване. Не мога да съм сигурен обаче дали в сега поръчваните Г8 софтуера е същия. За кенгуру ефекта мога да кажа, че го има, но се проявява само когато колата изобщо не е изчакана след старта да загрее поне мъничко. Маслото с вискозитет 0-W20 помага това да става бързо, но все пак иска малко време. Парадоксалното е, че зимата, тъй като не тръгвам веднага след старт го нямаше, а лятото, когато е горещо, човек нормално не ицчаква някакво загряване и тръгва и тогава може да има кенгуру от пълва на втора скорост. Мен лично това не ме дразни и мисля, че с разработването ще намалее. По дразнещото е изключването на двата цилиндъра. И аз съм фен на механичните кутии, защото ти имаш контрола, но върху тази система нямаш контрол и тя ти нарушава плавността, защото софтуера я управлява. А особено при по-ниски обороти /под 1500/ включването и изключването на двата цилиндъра се усеща по-осезаемо. Предполагам, че ще се намерят хора, които да изключват системата софтуерно, но засега не ми се пипа в стоковата карта. Иначе, сравнявайки го със по-старите ми голфове, които са с мотори 1,4 CZCA 125 к.с. се усеща по-високия въртящ момент в ниските обороти, но пък те по-охотно се развъртат и заради липсата на ACT са по-линейни и носещи удоволствие и при ускорение и при сваляне на оборотите. При високите обороти 1,5 се усеща като по-мощния мотор с по-малко напрегнат звук и затова на магистрала е с предимство. Дано съм бил полезен.
Много полезна информация!
Кенгуруто колко продължава? Например, ако пътя до работа ми е 5 км и 12-13 мин - на всеки светофар ли да го очаквам по целия маршрут? Колко е времето за загряване на място, за да не се получава? Това не ми харесва като вариант :-) да чакаш преди да тръгнеш е досадно ... в момента карам Меган 2019 с турбо бензин и в книжката изрично пише след запалване да се тръгва веднага, а не да се чака да загрее.
Относно изключването на цилиндрите - как се усеща - чуваш звук/вибрация или загуба на мощност. Имаш предвид, че като натиснеш педала и усещаш колата по слаба на моменти?
Re: Мнение Фолксваген Голф 8 Комби 1.5 TSI 150 к.с
Усеща се по лампата на таблото :) . В момента , в който подадеш газ цилиндрите се активират и не се усеща нищо. Това е при ДСГ-то , едва ли се усеща различно при ръчката .
Между другото една от разликата в настройките на Г7 и Г8 е именно това да можеш да караш по инерция от 50 до 0 , нищо че си автоматик :)
Между другото една от разликата в настройките на Г7 и Г8 е именно това да можеш да караш по инерция от 50 до 0 , нищо че си автоматик :)
Re: Мнение Фолксваген Голф 8 Комби 1.5 TSI 150 к.с
trib написа:Относно изключването на цилиндрите - как се усеща - чуваш звук/вибрация или загуба на мощност. Имаш предвид, че като натиснеш педала и усещаш колата по слаба на моменти?
Абсолютно нищо не се усеща в комбинация с DSG. По инерция може да я вкараш с леко чукване и отпускане на газ педала.
Re: Мнение Фолксваген Голф 8 Комби 1.5 TSI 150 к.с
mukot написа:По дразнещото е изключването на двата цилиндъра. И аз съм фен на механичните кутии, защото ти имаш контрола, но върху тази система нямаш контрол и тя ти нарушава плавността, защото софтуера я управлява. А особено при по-ниски обороти /под 1500/ включването и изключването на двата цилиндъра се усеща по-осезаемо.
В крайна сметка усеща ли се или не? Даваш газ на 2 цилиндъра и след секунда вече си на 4...усещаш забавена реакция на колата спрямо натискането на педала?
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 20284
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Мнение Фолксваген Голф 8 Комби 1.5 TSI 150 к.с
Аз не съм усетил, че съм на 2 цилиндъра. Само индикацията на таблото показва, но като натиснеш малко педала изгасва.
- BeNjI14
- Мнения: 117
- Регистриран на: Пет 28 авг 2020 11:19
- Автомобил: Vw Polo mk4 Facelift
- Двигател: AWY BMD 2006
Re: Мнение Фолксваген Голф 8 Комби 1.5 TSI 150 к.с
Караш Меган 2019 тогава за както ти е този голф и то с този двигател.
Re: Мнение Фолксваген Голф 8 Комби 1.5 TSI 150 к.с
BeNjI14 написа:Караш Меган 2019 тогава за както ти е този голф и то с този двигател.
Ами просто ще сменяме втората кола в семейството, която е на 15 години. Меганът ще остане за жена ми. Голфът за мен. Идеята е да надградя малко спрямо Реното


- mukot
- Мнения: 334
- Регистриран на: Чет 26 дек 2013 22:28
- Автомобил: VW T-roc FL + Honda Civic Sport
- Двигател: DXDB - 2023 + eHEV - 2024
- Местоположение: София
Re: Мнение Фолксваген Голф 8 Комби 1.5 TSI 150 к.с
Всички, които не усещат превключването от 4 на 2 цилиндъра и обратно са с ДСГ-та. Усещането е че не можеш да караш плавно с малко газ при малко натоварване. При превключването на 2-цилиндров двигател той работи с повишени вибрации. Разбира се като подадеш малко повече газ се включват и другите цилиндри, но с леко доловимо трепване. Когато забавяш скоростта и оборотите е същото - имаш леко трепване, когато мине на два цилиндъра и после работи с лека вибрация, а когато оборотите спаднат съвсем се връща на 4 цилиндъра и изглажда работата си.
За кенгуро ефекта мога да кажа, че съм го имал само лятото, когато тръгна без никакво загряване /поне 1-2 мин./ и то само при първото превключване от първа на втора. Според мен е така, защото поради високата температура на околния въздух, компа обеднява много бързо сместа и после пък коригира падането на оборотите. Когато температурата на постъпващия въздух е ниска, компа я обогатява и няма проблем. Колкото до препоръките да се тръгва без загряване това препоръчват всички производители за да се спазят екологичните изисквания. Чувал съм, че в Германия за загряване на място повече от 1 мин. се дължи глоба, а в Австрия, ако си почистваш автомобила от сняг с работещ мотор глобата е 5 000 евро. Затова разбира се и налагат масла с все по-ниски вискозитети. Иначе за нито един ДВГ не е добре да се натоварва преди малко загряване, чиято продължителност силно зависи от околната температура и от вискозитета и състоянието на двигателното масло.
За кенгуро ефекта мога да кажа, че съм го имал само лятото, когато тръгна без никакво загряване /поне 1-2 мин./ и то само при първото превключване от първа на втора. Според мен е така, защото поради високата температура на околния въздух, компа обеднява много бързо сместа и после пък коригира падането на оборотите. Когато температурата на постъпващия въздух е ниска, компа я обогатява и няма проблем. Колкото до препоръките да се тръгва без загряване това препоръчват всички производители за да се спазят екологичните изисквания. Чувал съм, че в Германия за загряване на място повече от 1 мин. се дължи глоба, а в Австрия, ако си почистваш автомобила от сняг с работещ мотор глобата е 5 000 евро. Затова разбира се и налагат масла с все по-ниски вискозитети. Иначе за нито един ДВГ не е добре да се натоварва преди малко загряване, чиято продължителност силно зависи от околната температура и от вискозитета и състоянието на двигателното масло.
Re: Мнение Фолксваген Голф 8 Комби 1.5 TSI 150 к.с
mukot написа:Всички, които не усещат превключването от 4 на 2 цилиндъра и обратно са с ДСГ-та.
Каква е причината да не се усеща при автоматика според теб?
- fur1ous
- Мнения: 1691
- Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
- Автомобил:
- Двигател: CFMA
- Местоположение: София
Re: Мнение Фолксваген Голф 8 Комби 1.5 TSI 150 к.с
ACT-то е много гадна система, като Start-Stop-a и се спира трудно, може да разкачиш разни датчици и няма да работи (както и старт стопа) (важи само за ръчните кутии), но покрай нея на новите поколения светват и разни други неща и губиш още функцоналност която се ползва. Та не е много вариант. Иначе е поправимо ако колата е извънгаранционна.
- mukot
- Мнения: 334
- Регистриран на: Чет 26 дек 2013 22:28
- Автомобил: VW T-roc FL + Honda Civic Sport
- Двигател: DXDB - 2023 + eHEV - 2024
- Местоположение: София
Re: Мнение Фолксваген Голф 8 Комби 1.5 TSI 150 к.с
Най-вероятно картата на кутията не позволява да вкарваш мотора в такива ниски обороти, като с ръчна кутия. А и картата на мотора е различна. Но пък ги има тези задържания на високи обороти при низходящо редене на предавките, както и твърде бързото преминаване на по-висока предавка при много плавно ускорение. И всичко се подобрява софтуерно. Наистина отзивите от куплирането на ДСГ-то с 48 волтовия мек хибрид са много положителни. Аз съм тествал такъв Голф за 2 часа и като че ли е доста по-добре от чистите ДСГ-та. Та и аз имам колебания какъв Голф да поръчам за май догодина - с механична кутия или майлд хибрид, като 5-те к разлика в цената не са аргумент.
Върни се в “Избор и покупка на автомобил”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: JMJ и 17 госта