Ако нямаш намерение да държиш колата след гаранцията и/или не минаваш годишно по над 20 хиляди километра - дизела е безсмислен и се набутваш, ако няма промоция.
Разликата между 1.5TSI и 2.0TDI в гориво ще ти е поне 100 хил км да се избие или иначе казано - трябва да искаш дизела. Има по-голям въртящ момент, но работния му динамичен диапазон е буквално под 1000 оборота.
1.5TSI също не е цвете за мирисане от към динамика, но поне е икономичен. 115 коня бензина работи по цикъл на Милър и там реалистично можеш да имаш разход под 5 литра извън градско и към 6-7 градско. Но не е кола за ръчкане яко.
И едното и другото ще имат филтър за твърди частици, но дизела е значително по-капризен и му трябва регулярно продухване.
Ако имаш възможност за отстъпки и промоции и примерно дизела ти го дават на парите на бензина за еднаква мощност, тогава може да мислиш за него, но пак си има своите дребни особености
ЕДИТ: Забравих, че T-roc май не се предлага с малкия бензин. Т.е. за 56850лв ръчка 150 коня 1.5тси и 2.0 дизел 115 коня за 58 700 разликата е значително по-малка, което е около 70-80 хил км, а не над 100.
Като динамика 1.5тси 150 коня и 2.0тди 115 нямат абсолютно нищо общо и по-приятният мотор за каране определено е 1.5тси.
T-roc 2.0 tdi конкретна обява
Re: T-roc 2.0 tdi конкретна обява
Последна промяна от thanis на Чет 24 апр 2025 16:22, променено общо 2 пъти.
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 20220
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: T-roc 2.0 tdi конкретна обява
В T-Roc:
1.5 TSI 150 кс е 0 - 100 km/h = 8.6 sec
2.0 TDI 116 кс е 0 - 100 km/h = 10.4 sec
Разликата от секунда и половина е доста сериозна.
Само за сравнение Golf 4 GTI, 1.8T 150 кс е 0 - 100 km/h = 8.5 sec
Golf VII 2.0 TDI 150 кс е 0 - 100 km/h = 8.6 sec
Passat B8 TDI 150 кс е 0 - 100 km/h = 8.9 sec
Като човек, който има доста километри на T-Roc ръчка 1.5 TSI (в момента е на около 60к), както и на passat 2.0 190 к.с. и на Passat 2.0 TDI 240 к.с. мога да кажа, че двигателят 1.5 TSI е напълно адекватен за купето и има отлична динамика.
1.5 TSI 150 кс е 0 - 100 km/h = 8.6 sec
2.0 TDI 116 кс е 0 - 100 km/h = 10.4 sec
Разликата от секунда и половина е доста сериозна.
Само за сравнение Golf 4 GTI, 1.8T 150 кс е 0 - 100 km/h = 8.5 sec
Golf VII 2.0 TDI 150 кс е 0 - 100 km/h = 8.6 sec
Passat B8 TDI 150 кс е 0 - 100 km/h = 8.9 sec
Като човек, който има доста километри на T-Roc ръчка 1.5 TSI (в момента е на около 60к), както и на passat 2.0 190 к.с. и на Passat 2.0 TDI 240 к.с. мога да кажа, че двигателят 1.5 TSI е напълно адекватен за купето и има отлична динамика.
-
- Мнения: 228
- Регистриран на: Нед 26 юни 2022 20:15
- Автомобил: VW T- Roc Style DSG
- Двигател: 1500 TSI OPF 2023
Re: T-roc 2.0 tdi конкретна обява
Emil 64 написа:Здравейте,някой би ли дал мнение за T-Roc 2.0tdi(116к.с.)6мт.Колебая се между 1.5TSI и 2.0tdi.Определено предпочитам м.ск.кутия.Става дума за поръчка на нов автомобил.Благодаря.
За нов тирок, който ще се кара предимно в страната, категорично 1,5 TSI. Първо, защото няма хубава нафта у нас, второ, защото разликата в разхода на гориво ще е около литър и трето, динамиката, както и поддръжката на бензиновия са за предпочитане.
Re: T-roc 2.0 tdi конкретна обява
Благодаря за отговора и все пак някъкво мнение за този дизел в комбинация с р. ск. би ми било от полза.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12099
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: T-roc 2.0 tdi конкретна обява
Е как мисто нова кола с ръчна кутия деа. Освен всичко останало при евентуална препродажба след години ще струва по ниски пари колата с ръчка спрямо автомат
-
- Мнения: 228
- Регистриран на: Нед 26 юни 2022 20:15
- Автомобил: VW T- Roc Style DSG
- Двигател: 1500 TSI OPF 2023
Re: T-roc 2.0 tdi конкретна обява
Защото разбиранията у нас са архаични, техническата грамотност на повечето шофьори клони към нула. Мислят си, че роботизираната скоростна кутия е ненадеждна. Нямат си представа какъв им е ресурса.
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7854
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
- Двигател: EA113
- Местоположение: София
Re: T-roc 2.0 tdi конкретна обява
Emil 64 написа:Здравейте,някой би ли дал мнение за T-Roc 2.0tdi(116к.с.)6мт.Колебая се между 1.5TSI и 2.0tdi.Определено предпочитам м.ск.кутия.Става дума за поръчка на нов автомобил.Благодаря.
Едно нещо, ако успееш да вземеш от този форум, колега, е да си поръчаш колата обезателно с автомат. TDI е капризен от към DPF и градски цикъл, така че 1,5TSI е по-удачен за повечето хора.

Re: T-roc 2.0 tdi конкретна обява
Има и хора, които обичат да шофират (това не означава непременно да се кара бързо). Автоматите си имат своите позитивни черти, но определено не са за хора, които обичат да шофират, поради простата причина, че не си под контрол на машината, а всичко става реактивно спрямо желанията на компютъра. Лимузини, изключително мощни спортни коли, малки градски коли, и голф/корола/меган тип коли - да. Но нека останат и ръчни кутии. Не всеки, който си купува нова кола мисли много за цената на колата при продажба след това. Ако си купиш нова кола и я държиш 10тина години, надали ще има съществена разлика ръчката спрямо автомата. Ако я връщаш на 4-тата или 5-тата година, дилъра няма да ти даде хубава разлика, защото е автомат или ръчка.
Почти никой от моторните спортове не кара чисти автоматични кутии.
Също така между Opel Easytronic, Aisin 6 speed, DSG-7, ZF 8 speed, 9G-tronic и класическо CVT има балкан разлика по между си при управление, динамика, разходи и усещане, ама всичко минава под общ знаменател автоматик.
Аргумента, че хората са необразовани и нямат представа за ресурса на новите машини е нелеп. Никой, който е отишъл да си купува нова кола не е гледал еди си кой компонент колко ресурс има (дори и технически грамотни хора)
Всеки един двигател, колкото и трошлив да е може да се докара до 500 + хиляди километра - дори и извращения, като ремък в маслена баня. Ресурс е разтегливо понятие, ако целта е да стигне максимални километри - всеки двигател е способен. Въпроса е колко ръчкане и обслужване ще има до заветната цел. Ако се съкратят интервалите на обслужване двойно или тройно, и мпс-то се кара както трябва - всичко ще изкара.
И ако говорим за ресурс на нов автомобил на база минати километри и минимални разходи, общо взето най-изгодно е Дачия Сандеро 1.0 на газ, ама никой не иска да говори за това - щот нали ние сме големи разбирачи и "варел на колела" няма да карам. Всички сме лицемери в някаква степен и имаме достъп до различни средства и връзки за съвети, отстъпки,ремонти и т.н. - нека има разнообразие, не е нужно всички да караме едно и също както по бай тошово.
Към автора: ако нямаш възможност за отстъпки под никаква форма и наистина не минаваш много над 15-20 хиляди километра и все пак се взема за лична кола, този дизел не си струва, защото е повече главоболия(DPF, adblue, лоша динамика, повече тракане и вибрации и генерално кофти разпределение на масите) от колкото удоволствие (бързо изтегляне, нисък разход, голям пробег с един резервоар), а реално след това като тръгнеш да я продаваш тази кола има малък шанс - дизела да бъде много нежелан тип двигател. За градско каране под 4-5километра общо взето който и да е двигател ще му е зле и не е за препоръчване.
Лично мнение - 66 хиляди лева за "базов" Life Plus T-Roc дизел DSG без 4motion без допълнителни екстри е безумие.
Почти никой от моторните спортове не кара чисти автоматични кутии.
Също така между Opel Easytronic, Aisin 6 speed, DSG-7, ZF 8 speed, 9G-tronic и класическо CVT има балкан разлика по между си при управление, динамика, разходи и усещане, ама всичко минава под общ знаменател автоматик.
Аргумента, че хората са необразовани и нямат представа за ресурса на новите машини е нелеп. Никой, който е отишъл да си купува нова кола не е гледал еди си кой компонент колко ресурс има (дори и технически грамотни хора)
Всеки един двигател, колкото и трошлив да е може да се докара до 500 + хиляди километра - дори и извращения, като ремък в маслена баня. Ресурс е разтегливо понятие, ако целта е да стигне максимални километри - всеки двигател е способен. Въпроса е колко ръчкане и обслужване ще има до заветната цел. Ако се съкратят интервалите на обслужване двойно или тройно, и мпс-то се кара както трябва - всичко ще изкара.
И ако говорим за ресурс на нов автомобил на база минати километри и минимални разходи, общо взето най-изгодно е Дачия Сандеро 1.0 на газ, ама никой не иска да говори за това - щот нали ние сме големи разбирачи и "варел на колела" няма да карам. Всички сме лицемери в някаква степен и имаме достъп до различни средства и връзки за съвети, отстъпки,ремонти и т.н. - нека има разнообразие, не е нужно всички да караме едно и също както по бай тошово.
Към автора: ако нямаш възможност за отстъпки под никаква форма и наистина не минаваш много над 15-20 хиляди километра и все пак се взема за лична кола, този дизел не си струва, защото е повече главоболия(DPF, adblue, лоша динамика, повече тракане и вибрации и генерално кофти разпределение на масите) от колкото удоволствие (бързо изтегляне, нисък разход, голям пробег с един резервоар), а реално след това като тръгнеш да я продаваш тази кола има малък шанс - дизела да бъде много нежелан тип двигател. За градско каране под 4-5километра общо взето който и да е двигател ще му е зле и не е за препоръчване.
Лично мнение - 66 хиляди лева за "базов" Life Plus T-Roc дизел DSG без 4motion без допълнителни екстри е безумие.
Последна промяна от thanis на Пет 25 апр 2025 9:29, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 652
- Регистриран на: Съб 27 окт 2012 20:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Re: T-roc 2.0 tdi конкретна обява
Има хора които до ден днешен си харесват ръчката , и аз вече карам роботизирана кутия и определено ми харесва как работи и ако купувам друга кола за себе си някога няма да е ръчка повече , остава и психологическия момент с по сложното устройство и риска от повреда затова заложих на кола до 50000 км купувана от тук с история.
Re: T-roc 2.0 tdi конкретна обява
В момента има що годе добри цени за T-Roc на склад за бензин, ръчка или DSG.
https://stock.volkswagen.bg/result-list?svn=true&mg=068
https://stock.volkswagen.bg/result-list?svn=true&mg=068
Re: T-roc 2.0 tdi конкретна обява
Да си поръчаш нов автомобил ръчка щото някой казал че след 100х. може да дадеш 3 бона за съсединители е меко казано тъпо. Пък искаш ръчка за да се правиш на рацер с ръчка и 116 или 150коня още по-тъпо. Аз не виждам никакво предимство на ръчка пред автомат за кола от магазина. Да не говорим и че все по-трудно ще се препродава в бъдеще. 2.О ТДИ 116к. пред 1,5ТСИ 150к(ако става въпрос за него), има едно единствено мижаво предимство по-малък разход и друго хубаво няма какво да се каже.
-
- Мнения: 228
- Регистриран на: Нед 26 юни 2022 20:15
- Автомобил: VW T- Roc Style DSG
- Двигател: 1500 TSI OPF 2023
Re: T-roc 2.0 tdi конкретна обява
thanis написа:... Автоматите си имат своите позитивни черти, но определено не са за хора, които обичат да шофират, поради простата причина, че не си под контрол на машината, а всичко става реактивно спрямо желанията на компютъра...
Колега, фолксваген не използва автомати в тироците, а роботизирани скоростни кутии. Простата причина е самия шофьор, който или не е виждал такава кутия или не може да я ползва в ръчен режим (най-много се затрудняват пилотите на реактивни летателни апарати). Ако си имаш бегла представа за автомобилите от формула 1 щеше да знаеш, че в ръчен режим на работа на кутията, компютърът пази само и единствено двигателя от разрушаване.
По темата, оплакванията от ръчните скоростни кутии, влагани в тироците са повече от оплакванията от роботизираните кутии.
Re: T-roc 2.0 tdi конкретна обява
Vlad777 написа:В T-Roc:
1.5 TSI 150 кс е 0 - 100 km/h = 8.6 sec
2.0 TDI 116 кс е 0 - 100 km/h = 10.4 sec
Разликата от секунда и половина е доста сериозна.
Само за сравнение Golf 4 GTI, 1.8T 150 кс е 0 - 100 km/h = 8.5 sec
Golf VII 2.0 TDI 150 кс е 0 - 100 km/h = 8.6 sec
Passat B8 TDI 150 кс е 0 - 100 km/h = 8.9 sec
Като човек, който има доста километри на T-Roc ръчка 1.5 TSI (в момента е на около 60к), както и на passat 2.0 190 к.с. и на Passat 2.0 TDI 240 к.с. мога да кажа, че двигателят 1.5 TSI е напълно адекватен за купето и има отлична динамика.
Т.е залагаме на ръчката.

- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 20220
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: T-roc 2.0 tdi конкретна обява
Аз лично бих взел автомат. Всъщност единствената причина да търсим заместник на T-Roc-a е, че не е автомат, а се кара само градско.
- Piqndurnik
- Мнения: 573
- Регистриран на: Сря 04 сеп 2013 12:01
- Автомобил: Passat Variant
- Двигател: CBAB 2010
- Местоположение: около Мюнхен
Re: T-roc 2.0 tdi конкретна обява
Offtopic
Ако се кара само градско, правилният избор, според мен, е електричка. Стига да имаш къде да зареждаш.
Vlad777 написа:Аз лично бих взел автомат. Всъщност единствената причина да търсим заместник на T-Roc-a е, че не е автомат, а се кара само градско.
Ако се кара само градско, правилният избор, според мен, е електричка. Стига да имаш къде да зареждаш.
Върни се в “Избор и покупка на автомобил”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: MamaMy и 33 госта