Избор на семеен автомобил до 15-18 000 лв.

Volkswagen или Audi, Golf или Passat, Bentley или Bugatti - това е мястото да питате, да споделите и да разберете
Потребителски аватар
fur1ous
Мнения: 1691
Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
Автомобил:
Двигател: CFMA
Местоположение: София

Re: Избор на семеен автомобил до 15-18 000 лв.

Мнениеот fur1ous » Пон 17 фев 2025 13:59


tndrrr написа:По принцип, първоначалното ми желание и кола която се вписва идеално в моите изисквания е Пасат Б7. Дори, ако в краен случай трябва да взема дизел, то със сигурност ще е Б7.
А, относно бензина при Пасат-а, както каза ти, само 2.0tsi е с 6-степенно, "мокро" DSG. При него обаче за какво трябва да гледам като го купувам? Как стоят нещата с горенето на масло? Мотора с верига или с ремък е? Като цяло, ако може малко повече информация за него.


Той колега горе вече ти отговори, в Б7 няма хубав бензин защото се 2-ро поколение ЕА888.
Здравите са от 3 нагоре, теост 1.8 TSi 180 коня Gen3 може да търсиш в

    Audi A3 3 (8V) 2012 - 2016
    Seat Leon 3 (5F) 2013 - 2018
    Skoda Octavia 3 (5E) 2013 - 2018
    VW Golf 7 (5G) 2015 - 2018

Къде е с DQ250 трябва да провериш щото не съм сигурен, но би трябвало да са с такива, реално 3 от тия според мен ти вършат работа стига да намериш читава. Дали ще влезне в бюджет до 18 000 лв, по скоро не.


Има един мотор дето е с код CJSA, който гледам че е 250 Nm, нищо чудно да са му сложили DQ200.
CJSB е 280 Nm, най вероятно всички с тези Nm са DQ250.

Като цяло е сложно търсенето при VAG групата, дори при покупка на нова кола, ако се интересуваш и знаеш кво купуваш де.
Те си обичат мизреии.. примерно миналата година бяхме в следната ситуация при покупка на нов автомобил, продават 1.5 TSI 150 коня, мек хибрид на мостово окачване отзад, с алуминиев блок, DQ200 и за 3-5 хиляди лв. отгоре продават 2.0 TSI с независимо окачване отзад, чугунен блок и DQ381 :mhihi

И реално ако не разбираш сигурно ще си купиш 1.5 TSI, но всъщност си тотално прецакан защото никъде не ги пише тия неща.
А ако питаш в салона ти казват колите са еднакви, разликата е в мотора, скоростните кутии са едни и същи 7 степенни, необслужваеми :mhihi
Тоест да - не знаят какво продават.

Класици са.
Трудно се намира читава кола със здрава конфигурация независимо дали нова или втора употреба, даже при втората употреба е по лесно да разучиш за кво става въпрос, защото при новите инфото е малко.




Spikul

Re: Избор на семеен автомобил до 15-18 000 лв.

Мнениеот Spikul » Пон 17 фев 2025 14:11


tdi fen написа:honda има и 2.4 релно е малко по-мощен разхода не е много по-голям ,може да погледне и ix35 kia sportage но и те са от 18 к лв и нагоре освен това са с дирекстно впръскване

Дори Honda CR-V с 2,4 мотор е мъртвец и не може да се сравнява с 2,5 XT или 2,0 DIT на Форестър по динамика. За проходимост пък и дума не може да става.
Карал съм такава Хонда и изобщо не ми допадна, да не говорим, че и тя е с вариатор (говоря за 4-та генерация).


thanis
Мнения: 1869
Регистриран на: Пет 21 юли 2017 9:36
Автомобил: Polo 9N
Двигател: BBY 2004

Re: Избор на семеен автомобил до 15-18 000 лв.

Мнениеот thanis » Пон 17 фев 2025 14:12


4x4 и градско и турбо бензин 230 коня ??? Хондата и Маздата нямат по-лоша динамика от еквивалентен субару мотор без турбина и като цяло 15+ годишен боксерен двигател не е манна небесна. Още повече 3та генерация читав форестър с турбо мотор за под 20 хиляди лева е фантазия.

Обективно погледнато може да си намери нещо по-нормално. Колегата където предлага повдигнатия леон - окей ама почва от 21к лева - обслужване, първоначални разходи, регистрация и всички тъпотии - става прекалено скъпо и генерално нещата по колата не му трябват.

Може да гледа нормален леон комби 1.4TSI 150 коня. Върви еднакво с 1.8TSI до към 3500-4000 оборота и реално в града не ти трябва толкова да се рязкаш.

Пасат бензин(дори и 1.4) читав с автомат е трудна работа при нас. Няма много обяви. Но цените не са високи и може би е по-практично такова да се гледа, като остатъка от бюджета отиде да се оправи както трябва и да ти е мирна главата поне 5 години. Вместо да почваш от 20 хил лева и да хвърляш боб дали не трябва да се наливат още сума ти и пари за да се стегне кола, която обективно за нуждите няма да ти е необходима.

Да не говорим примерно за Октавия 3 с 1.0TSI DSG ако препоръча някой, сигурно ще го анатемосате.

https://www.dasweltauto.at/vehicle/522201447 Над бюджета е много, но е максимално нова и запазена кола.

Не разбирам защо за градски коли се търсят автомобили, като за рали - особено семейни такива.

Последна промяна от thanis на Пон 17 фев 2025 14:22, променено общо 1 път.


Spikul

Re: Избор на семеен автомобил до 15-18 000 лв.

Мнениеот Spikul » Пон 17 фев 2025 14:19


Именно де - Субару предлагат и слаби и силни мотори. Не знам с какъв довод ще избера SUV на Мазда или Хонда, пред такъв на Субару, който има едно от най-добрите 4х4 системи? Боксера излиза доста евтин за ремонт - казвам го от личен опит.
П.п: Рали автомобилите започват от 1000 к.с., а не от 200. Освен това вече и най-обикновената електричка я напомпват с над 200 к.с., така че не виждам каква е драмата в малко по-високата мощност, на която основната и роля е да ти даде възможност да изпревариш някой камион спокойно, а не да караш с 200 км/ч.

Последна промяна от Spikul на Пон 17 фев 2025 14:32, променено общо 3 пъти.


Потребителски аватар
fur1ous
Мнения: 1691
Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
Автомобил:
Двигател: CFMA
Местоположение: София

Re: Избор на семеен автомобил до 15-18 000 лв.

Мнениеот fur1ous » Пон 17 фев 2025 14:20


За мен лично това е много добро предложение Seat Leon X-Perience 190к.с. DSG 4DRIVE 27 600 лв.

Знам,че е извън бюджета, но пък си купуваш спокойствие, ако ги имаш заделени тези 20к обмисли и този вариант да вземеш останалта част на лизинг.
Конкретната кола най-вероятно е купена от тях нова (то си го пише в описанието сега видях), официален представител е и имат пълната история и ще се знае кога и какво трябва да се обслужи.
Може да пробваш да ги подпиташ и за гаранция например 6м или 1 година.

До 200 000км не би трябвало да имаш друго освен обслужвания.

Тоест в твоя случай това са 6 години.

Кода на мотора най вероятно е DNNA, което е Gen3b, здрави са.
Кутията е DQ381.
С независимо окачване е отзад.

Последна промяна от fur1ous на Пон 17 фев 2025 14:28, променено общо 2 пъти.


Потребителски аватар
tonkogtd
Мнения: 352
Регистриран на: Съб 04 май 2013 12:14
Автомобил: Golf GTD Polo GTI
Двигател: JR-1991 BJX-2006
Местоположение: Ямбол

Re: Избор на семеен автомобил до 15-18 000 лв.

Мнениеот tonkogtd » Пон 17 фев 2025 14:20


1.8TSI най-лесно се разпознава с каква атоматична кутия е,по кода на мотора.При предно задвижване е CJSA,и е с DQ200.
Затова писах по-напред,да се търси само 4x4,с код CJSB.Там кутията е DQ250.
Иначе сравнението за 7-степенните DSG кутии при ВАГ,DQ200 и DQ381,е все едно компоти и компютри. :rolleyes


Потребителски аватар
vanesto
Мнения: 6346
Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
Автомобил: Octavia 3 FL
Двигател: DGTE 2018
Местоположение: Varna

Re: Избор на семеен автомобил до 15-18 000 лв.

Мнениеот vanesto » Пон 17 фев 2025 14:32


Общо взето, за себе си, аз съм стигнал до извода, че трябва човек да реши какво точно му е нужно - дали удобна, икономична и проста за обслужване лека кола за ежедневно ползване, или сигурен джип 4х4, който ще те закара почти навсякъде. Всяко нещо, което е по-средата, и което се води уж "универсално" е по-скоро маркетинг трик, и освен че ти бърка по-дълбоко в джоба, не е нито рак, нито риба. Ако ти трябва кола за двете цели - си купуваш кола и джип /с голям клиренс, блокажи, бързи и бавни и т.н./, ако ще караш предимно по асфалт, си купуваш кола без 4х4. Мое мнение, не искам да засягам никого. Субару-то не е панацея, и не прави изключение.


Потребителски аватар
fur1ous
Мнения: 1691
Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
Автомобил:
Двигател: CFMA
Местоположение: София

Re: Избор на семеен автомобил до 15-18 000 лв.

Мнениеот fur1ous » Пон 17 фев 2025 14:40


tonkogtd написа:1.8TSI най-лесно се разпознава с каква атоматична кутия е,по кода на мотора.При предно задвижване е CJSA,и е с DQ200.
Затова писах по-напред,да се търси само 4x4,с код CJSB.Там кутията е DQ250.
Иначе сравнението за 7-степенните DSG кутии при ВАГ,DQ200 и DQ381,е все едно компоти и компютри. :rolleyes


Кутиите се слагат попринцип според Nm, CJSA просто е 250 Nm затова слагат DQ200.

CJSB е 280 Nm

Като гледам разликата между двата е,че CJSB има VVT (Variable Valve Timing) на двата вала, а другия има само на единия.
В момента не мога да видя степента на сгъстяване, но на CJBA му дават да се кара с A98, най вероятно е по висока от на CJSB при който се препоръчва A95.


Потребителски аватар
tonkogtd
Мнения: 352
Регистриран на: Съб 04 май 2013 12:14
Автомобил: Golf GTD Polo GTI
Двигател: JR-1991 BJX-2006
Местоположение: Ямбол

Re: Избор на семеен автомобил до 15-18 000 лв.

Мнениеот tonkogtd » Пон 17 фев 2025 15:11


По-принцип е така за кутиите.Разликата между двата кода на двигателя,доколкото съм запознат е само софтуерна.


Потребителски аватар
tdi fen
Мнения: 4708
Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
Двигател: TDI AGR
Местоположение: София

Re: Избор на семеен автомобил до 15-18 000 лв.

Мнениеот tdi fen » Пон 17 фев 2025 15:14


https://www.mobile.bg/obiava-1171146309 ... veytsariya
Една такава е топ имам познат с същата неговата е DQ250 но е със ремап на 250 кс и не се кара никак леко над 100 к км е минал без проблеми


Spikul

Re: Избор на семеен автомобил до 15-18 000 лв.

Мнениеот Spikul » Пон 17 фев 2025 15:19


vanesto написа:Общо взето, за себе си, аз съм стигнал до извода, че трябва човек да реши какво точно му е нужно - дали удобна, икономична и проста за обслужване лека кола за ежедневно ползване, или сигурен джип 4х4, който ще те закара почти навсякъде. Всяко нещо, което е по-средата, и което се води уж "универсално" е по-скоро маркетинг трик, и освен че ти бърка по-дълбоко в джоба, не е нито рак, нито риба. Ако ти трябва кола за двете цели - си купуваш кола и джип /с голям клиренс, блокажи, бързи и бавни и т.н./, ако ще караш предимно по асфалт, си купуваш кола без 4х4. Мое мнение, не искам да засягам никого. Субару-то не е панацея, и не прави изключение.

Не съм много съгласен.
Първо удобна и лесна за обслужване лека кола звучи като оксиморон. Удобната кола винаги е скъпа.
Второ, продажбите през последните вече над 10 години красноречиво показват, че хората си купуват именно SUV, защото го намират за универсално средство и явно е такова след като продължават да търсят основно такива коли. Доказаните универсални първопроходци в това отношение са именно Субару Форестър и Аутбек. Сега вече всяка марка предлага по няколко в гамата си.
Трето, точно за България смятам, че дори и да караш само по асфалт, 4х4 е голям плюс, защото пътищата ни са такива. Даже тази сутрин отново "снегът ни изненада" и пътищата в София бяха непочистени, като имаше доста закъсали коли и камиони.
Моя опит през последните 10 години, откакто смених седан със SUV, е че това е наистина най-универсалния автомобил. И Субаруто, което търкалях доста време си е беше панацея за мен, защото набираше доста добре, събираше прилично количество багаж и се качваше където поисках. Проблемът му е, че е със спартански интериор.
Това е моето мнение на база опит с Хондата малко и много малко с Маздата, но доста с Форестър. А и да си призная, лично аз не познавам човек, който да се е качил на SUV и после да си е купил пак седан :wink
За бюджетът между 15-18 000 лева, VW аз лично не виждам какво би предложил.


Потребителски аватар
vanesto
Мнения: 6346
Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
Автомобил: Octavia 3 FL
Двигател: DGTE 2018
Местоположение: Varna

Re: Избор на семеен автомобил до 15-18 000 лв.

Мнениеот vanesto » Пон 17 фев 2025 15:49


При непочистени пътища, не виждам какво може да ти помогне един СУВ, освен за душевно успокоение, че можеш да минеш, а след това се окаже, че трябва да вървиш да търсиш трактор. А за градска среда, стига да имаш добри гуми, е абсолютно излишно 4х4, освен ако не живееш на някой баир, без асфалт в покрайнините на града, и да казваш че живееш в София. Закъсват тия с летните и всесезонните гуми, или т.н. летни шофьори.
За последното ти изречение съм съгласен.


Потребителски аватар
paagrio
Мнения: 458
Регистриран на: Съб 27 сеп 2008 9:04
Автомобил: голф 1K
Двигател:

Re: Избор на семеен автомобил до 15-18 000 лв.

Мнениеот paagrio » Пон 17 фев 2025 16:19


Човекът не иска 4х4 за лоши пътища, а задно пространство по-голямо от комби за да качва детска количка + още нещо.

Аз също не познавам човек, който без финансови проблеми да е слязъл от джип или СУВ доброволно да се гърчи в седан.


Потребителски аватар
vanesto
Мнения: 6346
Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
Автомобил: Octavia 3 FL
Двигател: DGTE 2018
Местоположение: Varna

Re: Избор на семеен автомобил до 15-18 000 лв.

Мнениеот vanesto » Пон 17 фев 2025 16:25


То точно 4х4 ограничава мястото в багажника, при една и съща марка и модел кола с и без 4х4, не разбрах каква ти е логиката колега.
Искаш голям багажник, купуваш си лека кола комби без 4х4. Кой е тоя СУВ с по-голям багажник?


Потребителски аватар
fur1ous
Мнения: 1691
Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
Автомобил:
Двигател: CFMA
Местоположение: София

Re: Избор на семеен автомобил до 15-18 000 лв.

Мнениеот fur1ous » Пон 17 фев 2025 16:47


Това,че SUV имат по големи багажници е пълен мит.
Реално и те са около 600 литра в годините 2010 - 2020 с малки изключения.

BMW X5 2015 -650 литра
VW Tuareg 2015 - 580 литра
Porsche Cayenne - 670 литра
Honda CR-V 2015 - 589 литра

За тия години толкова.

По новите джипове стигат до 900 литра и то най големите. Второ поколение Skoda Kodiaq (2024г) е с 900 литра багажник.

Реално в годините 2010-2020 има комбита с по големи багажници отколкото най големите джипове на пазара.

За по малките "джипове" (SUV) изобщо няма да коментирам, там пространстово за багаж е смешно спрямо много комбита, че дори и седани.



Върни се в “Избор и покупка на автомобил”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Embezzler, MAPTO7007 и 50 госта