Polo или Ibiza?

Volkswagen или Audi, Golf или Passat, Bentley или Bugatti - това е мястото да питате, да споделите и да разберете
Потребителски аватар
propparo
Мнения: 1078
Регистриран на: Пон 23 май 2005 18:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: По света и у нас

Мнениеот propparo » Сря 30 апр 2008 14:27


да го напишеш в едно мнение колега




Потребителски аватар
propparo
Мнения: 1078
Регистриран на: Пон 23 май 2005 18:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: По света и у нас

Мнениеот propparo » Сря 30 апр 2008 14:28


или трупаш мнения само????


Потребителски аватар
suggar
Мнения: 875
Регистриран на: Нед 19 авг 2007 19:46
Автомобил: Seat Ibiza
Двигател: ASV
Местоположение: Габрово

Мнениеот suggar » Сря 30 апр 2008 14:39


duff написа:и двете са Фау-вета :wink:
предпочитам Ибизата ако е Купра (страшна красавица) :wink: ако не е Купра значи Полото :wink:


и аз тай мисля....


martinvera
Мнения: 86
Регистриран на: Вто 25 сеп 2007 10:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот martinvera » Сря 30 апр 2008 15:18


Сеата е -1000лв надолу.
Лично проверено.
А CUPRA - незнам. Ако е нова да, ама иначе двигателя е лекинко заминал за остров IBIZA - (мястото където заминават всички IBIZA)
:)


Потребителски аватар
smash_
Мнения: 232
Регистриран на: Пон 21 апр 2008 17:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот smash_ » Сря 07 май 2008 19:40


Абе щом можеш да избираш - няма какво да те мислим :D


dkalfov
Мнения: 989
Регистриран на: Пет 28 сеп 2007 21:32
Автомобил: corrado
Двигател: pg
Местоположение: Идем из Село
Контакти:

Мнениеот dkalfov » Чет 08 май 2008 16:33


martinvera написа:Сеата е -1000лв надолу.
Лично проверено.
А CUPRA - незнам. Ако е нова да, ама иначе двигателя е лекинко заминал за остров IBIZA - (мястото където заминават всички IBIZA)
:)
много са по-нови от полотата като година и немисля че ще е чак толкова издънил маторя а и ако е нов внос )германия( там си ги глезкат


Потребителски аватар
captanh
Мнения: 18
Регистриран на: Сря 21 ное 2007 18:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот captanh » Чет 08 май 2008 16:36


Само за инфо-Ибизата е на фиатова база.За това има разлики в размерите. Фауве от Волфсбург е за предпочитане. Със здраве и късмет!


Потребителски аватар
suggar
Мнения: 875
Регистриран на: Нед 19 авг 2007 19:46
Автомобил: Seat Ibiza
Двигател: ASV
Местоположение: Габрово

Мнениеот suggar » Чет 08 май 2008 16:48


тва пък за фиата сефте го чувам...иначе ако ми намериш поло дет да е правено в германия ще те поздравя....


Потребителски аватар
Anbuch
Полохолик
Мнения: 3278
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
Автомобил: VW POLO 6R
Двигател: CGGB 2010г
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнениеот Anbuch » Чет 08 май 2008 18:44


captanh написа:Само за инфо-Ибизата е на фиатова база.


Егати инфото.....От къде ти е?

Моето инфо е ,че само 10-тина % от половерите не са правени в Испания


Потребителски аватар
mitko66
Мнения: 429
Регистриран на: Пет 18 юни 2004 15:25
Автомобил: MK8 eTSI DSG
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот mitko66 » Чет 08 май 2008 20:21


само ибиза преди 1994 г има нещо общо с фиат - сещате ли се една такава квадратна :D
От тогава испанците минават под опеката на ФВ


Потребителски аватар
captanh
Мнения: 18
Регистриран на: Сря 21 ное 2007 18:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот captanh » Пет 09 май 2008 9:08


Две неприличащи си коли
Seat Ibiza, Volkswagen Polo
Федор Небольших, Влад Никитин

Ако испанците , колонизирали Америка, са били движени от авантюризъм и «златна треска», то техните потомци са проявили удивителна предпазливост и дълго са притегляли, преди да «извършат десант» на руския автомобилен пазар. Тяхното пристигане е закъсняло. Честа да открият «нови земи» принадлежи не на тях. Испанците са предполагали, че пълномащабено навлизане на руския пазар е свързано с голям риск. За това дебюта на марката Seat, влизаща в Volkswagen Group, се е състоял чак след като, в Русия са се утвърдили всички «от групата» – Volkswagen, Audi и Skoda. Чак в края на есента на 1996 года SEAT започва официални продажби в Русия. Гамата автомобили SEAT е представена от три модела – Ibiza, Cordoba и Toledo. Съществува още и четвърта, най-малката и най-стара Marbella – аналог на Fiat Panda, която резонно е решено да не се доставя в Русия. Интереса към SEAT се предопределя от това, както и в случая с чешката Skoda, а именно съпричастността към Volkswagen Group и техническото родство със най-популярната европейска марка. Да се опитаме да се ориентираме в потребителските качества на «испанския Volkswagen», като сравним Seat Ibiza с Volkswagen Polo. В рамките на програмата за унификация агрегатите на автомобилите от всичките четири европейски отдела на Volkswagen Group моделите Ibiza и Polo са снабдени с еднакви мотори. Много други възли също така са унифицирани. Все пак това още не позволява да се говори за Seat Ibiza като за «Испанското Polo». Ние взехме за изспитание два модела с еднакви 60-к.с. двигатели с обем 1,4 л и намерихме не малко причини да не отъждествяваме автомобилите Volkswagen и SEAT. Да започнем с платформите на двете коли. Платформата на Seat Ibiza (заедно с окачването и силовите елементи на купето) произлизат от едноимения модел от 1984 года. Първата Ibiza е била проектирана в кооперация с концерна FIAT. Много от агрегатите имат италански прозход, в частност от модела Fiat Uno и Ritmo. Модернизацията на двигателя и разработката на окачването е провела Porsche. (В частност, тогава тази фирма се занимава с усъвършенстването на двигателя и ходовата част на ВАЗ-2108). Дизайна на купето и интериора са поръчани на ателие ItalDesign. По това време Ibiza се търси не само в самата Испания, но и в съседните страни.Най-добри препоръки за кола от малко известна марка, освен относително невисоката цена ,служи и авторитета на подизпълнителите – Porsche и ItalDesign. След придобиването от концерна Volkswagen на контролния пакет акций и права върху марката SEAT,е била проведена пълна смяна на силовите агрегати, основателен феслифт на купето и интериора. През май 1993 година на автосалона в Барселона е представена Ibiza от второ поколение. Но платформата на автомобила не е претърпяла съществени изменения. На какво може да разчита автомобил, ако неговата ходова част е разработана (макар и от фирма Porsche) почти 15 години назад? Примера с трийсет годишното Porsche 911 нестава – масовите автомобили морално и физически остаряват доста по-бързо, отколкото суперколите. За това, въпреки всички последващи нововъведения, по «идеология» Ibiza е по-близко до тунингована версия на стария евтин Fiat, отколкото към скромния, но съвременен Volkswagen. Отчитайки «фиатовския» произход на платформата, Seat Ibiza няма аналог сред моделите на Volkswagen и не се вписва нито в един от типоразмерите на немската фирма. По габарити Ibiza заема междинно положение между моделите Polo и Golf. И въпреки че в производствената гама SEAT има Ibiza с 2-литров мотор,ние не рискуваме да отнесем този автомобил към Golf-клас. И «спаринг-партньор» на Ibiza стана Volkswagen Polo. Представения на теста автомобил – Polo от трето поколение. В сравнение с Polo 1975 и 1981 г. той е станал забелижимо по-голям. Понататък ние ще се спрем на особенностите на 3-вратата версия с 1,4 л двигател. Доколкото Ibiza от второ поколение е първоначален модел SEAT след влизането във Volkswagen Group, то нейния дебют е длъжен да стане много показателен. За непълни 3 години предстояло не просто да се обнови, но и радикално да се измени външния вид. На повече, тоест на пълна замяна на моделите и цялото заводско и технологично оборудоване, Volkswagen не пристъпва. Станало е традиция, фейстлифт на купето да се поръчва на неговия първи разработчик. Очакванията за внешния эфект се оправдават. Автомобилът се оказва с още по-оригинална и запомняща се внъшност, отколкото през1984 г. Майсторството на Джорджетто Джуджаро, паралелно проектиращ по поръчка на FIAT купето на Punto, не позволява да направи от Ibiza някакво подобие на италиянски хетчбек. Едновременно с това Ibiza не прилича и на своите «съотборници» от VW Group. Има в него особен испански чар,и защо не «южен темперамент». Ibiza се произвежда с 3- или 5-врати хечбек.,седан (две или четири врати) на тазе база Seat Cordoba. На фона на «испанеца» Polo изглежда доста по-сдържано и даже консервативно. Типичен Volkswagen, типично немско качество. Polo се предлага с купе от три типа: 3- и 5-вратни хетчбеци, а така също 4-вратен седан Polo Classic. Поглеждаме в купетата на автомобилите. Знаете, че има такава игра, заключаваща се в намирането на десет разлики. Като не вземаме в предвид различното количество врати , ние намерихме само четири разлики. Това са различните емблеми в центъра на волана, отсътствието при Polo на електрически стъкла (на Ibiza има на передните врати), различното цветово решение на тапицерията на седалките и вратите и несъвпадащите обозначения на органите за управление на електроприборите. Всичко останало е совершено еднакво. Обаче от към видимостта и обзора нещата стоят различно. При Polo тя няма забележки. Което неможе да се каже за Ibiza. Лявата колонка на предното стъкло силно пречи на видимостта, все едно на лявото око е сложена превръзка. Да се ориентирате в пътната обстановка, особенно при завои е неудобно. Налага се да намалите и гледате покрай колонката. На пътниците , оказалисе отзад, не са за завиждане. Нисък покрив, кратата упират в облегалките на передните седалки. Само децата няма да имат проблеми по време на дълго пътуване. При Polo не е много по-добре – трябва да имате някои акробатични навици за да се окажете в това «затворено пространство». Багажниците също не са достатъчно вместителни, въпреки на това че резервното колело е скрито под мокета. Положението се подобрява при сгъването на облегалките на задните седалки. Да се върнем към шофьорската седалка. Да се седи в нея, направ да кажем, не е съвсем удобно. На пръв поглед всичко си е на място, но нещо вси пак не е така. Възниква усещане каточели е играчка, все едно съм попаднал в детската стая. Интересно, а как ли тази играчка се движи? Нищо по-просто – завъртане на ключа в ключалката за запалване, и двата мотора дружно запяват песента си. Галовете им си приличат – двигателите все пак са еднакви, производство на Volkswagen, с работен обем 1390 куб см., мощност 60 к. с. (4700 об./мин.) и въртящ момент 107 Нм (2800 об./мин.). На Ibiza мотора пали с подозрително чукане, но, както по-късно се оказа, това е била лъжлива тревога. Просто така той пали! Поглеждаме под капака. При Ibiza двигателното пространство е по-просторно. Това се обяснява с различнитее платформи на автомобилите и това, че «Испанеца» может да приеме 2 литров двигател, а «Немеца» се ограничава до 1,9 л дизел. Сега да пробваме съединителя. Странно, исками се да кажа: «Неразбрах». Мекотата не знае граници. Да и хода е доста дълъг. И това е на двете коли – нали трансмисията е еднаква: съединетел с въжен привод и 5-степенна кутия. Добре, трябва да потегляме. Включвам първа, малко «газ» - и, за наше удивление, просто махаме крак от педала на съединителя, тръгваме без намек от придърпване и опит за заглъхване. Голям шофьорски опит тук просто не е нужен. За никакви нюанси и «игри» от към съединител неможе да има речи. Включваме втора, същата картина. Двигателите достатъчно бодро набират обороти, придавайки на автомобилите доста приемливо ускорение, трябва и трета , но тук ни очаква неприятна изненада. При двете коли става странно падане на оборотите и ускорението. Нещо предавките са растегнати! Но бързо всичко се изяснява – това е била пета, а не трета. Трябва да се уцели точно! След няколко опита попадане в «трета» ни се удава с лекота. Да караме нататък. Четвърта включва без проблем, това може да се каже и за пета. Около 90 км/час става видима намаляване на тяговата динамика на автомобилите, появява се вялост, което е и понятно – мотора е слабоват, но в града той е напълно достатъчен, а на извънградско може да възникне проблем с изпреварването на голяма скорост попътен трафик. Плавността на хода напълно удовлетворява, окачването уверено се справя с пътните неравности, няма силни удари в ограничителите при свиване и разпъване при всички режими на движене. Двете коли са достатъчно маневрени, волана е лек, автомобилите го следват добре, а ако по-добре се усвои управлението на педала на газта в съчетание с въртенето на волана, то може да се почувствате в някаква степен професионалист от висок клас. Маневреността на двамата «братя» е без забележки – за градски условя това е което е нужно. Спирачките също са на нужното ниво, спирането на автомобилите се извършва стабилно, уверено и лесно е да се прогнозира в различни пътни условия. За кого са предназначени тези коли? Отговарът се налага сам посебеси – за милите дами, за милите дами. Така си представяме, а именно такъв е длъжен да бъде автомобилът за жени, която не особено затруднява със себе си; на него е чужд агресивния маниер на каране – но привлеча с плавност и мекота. А огредалцето, расположено в сеника над шофьорското място, за тях това не е второстепенен детаил.
И така, Ibiza в компанията на «съотборника» изглежда за тройка. Но твърда, заслужена от немския мотор и италянския дизайн. Самото скромно, но «чистокръвно» Polo ни прави по-добро впечатление. Преди всичко организацията на работното място на водача.Абстрахирайки се от размерите, то ни се хареса повече от Ibiza. Налага се сравнение на SEAT със Skoda. Ibiza също така, както и Felicia, представлява само по себе си облагороден вариант на Fiat от середата на 80-те. Но ако Felicia у нас сега е най-евтината чужда марка, то Ibiza струва от порядъка на $17800, което е повече в сравнение с Polo ($16000). Последното обстоятелство избива от ръцете на испанците и последните козове. С едната марка Volkswagen Group вече никого просто така няма да привлечеш.


Потребителски аватар
propparo
Мнения: 1078
Регистриран на: Пон 23 май 2005 18:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: По света и у нас

Мнениеот propparo » Пет 09 май 2008 9:45


Ооо,да добрите теоретични статии.
Като тръгвам да си купувам кола винаги само чета великите мисли на пристрастни и недотам пристрастни писатели на автомобилната литература. :lol: :lol: :lol:
Не мога да звънна на познати и недотам познати с такива коли или да питам точно в такива форуми хора,които имат пряко отношение към дадения модел.
Остави тези статии,колега.Аз доскоро карах Ибиза 2000 г. дизелова,един колега от форума я купи,надявам се не съжалява и само безаварийни киломртри да има и той.Но това е друга тема.След взимане под крило от VAG сеатите вървят само напред.Всичко им е фолксвагеново като двигатели и компоненти електроника и прочее.Да не говорим пък на колко места на Голф 3 че и други модели съвсем откровено си пише made in Spain.А тази ибиза от 2000г честно казано ме радва много като външен дизайн и качество на ламарините.Е,отвътре има какво да се желае и то не като изглед на кокпита,а по-скоро като качество на пластмасите,но все пак и цената не е като на фолксваген от същите години.
Въпрос на вкус и пари.


Потребителски аватар
embi4a
Мнения: 695
Регистриран на: Чет 11 яну 2007 11:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Габрово

Мнениеот embi4a » Пет 09 май 2008 10:02


Не знам какво на Сеатите им е общо с Фиат, но на моята като я кача на канал и слезна под нея няма нито една част по окачване и възли, които да не са с логото VW Audi. Така че 1993 може и така да е било но от тогава много вода е изтекла. Окачването е доста добро, даже друса като истински VW :D ЗА същите пари може да си земеш Кордоба а тя е къде по-красива от Полото. Лично мое мнение разбира се - никого не ангажирам с него. А Сеат и Поло вътре са абсолютно същите арматурни табла, седалки и т.н. Глас за Сеат. Минуса им е че след време цената му също ще е по-ниска при евентуална продажба разбира се на Сеата. Така че ако вземеш Поло по-скъпо, ще го продадеш по-скъпо от Сеата. Която е по-запазена нея вземай - почти на 99% са идентични. Поло за сведение се прави в Испания.


Потребителски аватар
btkmobail
Мнения: 395
Регистриран на: Пет 07 дек 2007 19:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот btkmobail » Пет 09 май 2008 17:01


pinsi написа:Поло! mhihi mhihi Сеат-а много гние.И аз незнам що тъй ама гние :dontknow:


Предполагам си карал няколко Сеата и имаш такива впечатления????!!! :x
След 94-95г Сеатите нямат подобен проблем!То и повечето Поло-та скоростните им кутиииииийки не са цвете за мирисане ама никой нищо не споменава ;)

По темата сега!!!
И аз бях изправен пред същата дилема и избрах ибизата в крайна сметка заради малко по-ниската цена и за това,че като визия е по-добра!!!!
Колите са абсолютно еднакви и е глупаво за едното лого отпред да дадеш повече пари!!!
Това ми е втора ибиза и съм много доволен!Проблеми до сега не съм имал!Брат ми кара поло и той е доволен така,че ти си прецени кое повече ти допада!!!Но определено ибизата за тези пари ще е с клима и доста повече екстрички!
Успех колега!


dkalfov
Мнения: 989
Регистриран на: Пет 28 сеп 2007 21:32
Автомобил: corrado
Двигател: pg
Местоположение: Идем из Село
Контакти:

Мнениеот dkalfov » Пет 09 май 2008 17:13


http://www.seatcupra.de/seat-ibiza-cupra-2.htm



аз се замислям за cupra III R разгледай не че те подстрикавам но все пак по-нова (1998-нагоре) и за парите на полото ще вземеш адския мотор :twisted: :twisted: :twisted:



Върни се в “Избор и покупка на автомобил”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 54 госта