Както и другите колеги вече споменаха, всичко опира до лични предпочитания и финансов ресурс. Лично моето мнение е, че при средните доходи в България нов автомобил е абсолютно нерентабилна покупка. Просто за 20К не можеш да си вземеш нещо по-хубаво от малък хечбек с базово оборудване (просто забравяш за кожа, задни ел. стъкла и се примиряваш с базов двигател и интериор от евтина пластмаса, която се драска, чупи и скърца). Освен това, прибави разходите по кредита, плаващата лихва, която никога не знаеш накъде ще задуха, по-високите данъци (да, само в БГ за нова кола плащаш по-високи данъци) и факта, че още щом излезеш от прага на магазина с тази кола, цената й е -20%. Освен това има и един друг фактор, който много хора пренебрегват - следгаранционния сервиз. Докато автомобила е гаранционен, всичко е ОК - отиваш във фирмения сервиз, оставяш си колата за един месец (там не бързат хората) и си я взимаш оправена, без да ти вземат и стотинка. Лошото идва след това - цените в този сервиз обикновено са петорни, а нямаш особен избор да ходиш по други сервизи, просто защото кварталните майстори нямат нужния опит и инструментариум за кола на 3 години.
Виждам, че досега не си карал базова евридейка и обичаш да си правиш проектчета по колата, което ме навежда на мисълта, че ще се разочароваш от един нов базов автомобил (при новите автомобили дори дръжките на вратите в цвета на купето са екстра). За мен нов автомобил на лизинг си заслужава само ако е над 40-50 000 лв, който иначе не би могъл да платиш кеш. Но това означава и един различен финансов статут. Ако си среден българин, вземи си кола втора ръка на 4-5 години, среден клас. За мен това е оптималния вариант цена/качество/разходи по поддръжка/кеф.
