Новичкото си е новичко.
Казвам го като собственик на 17-годишно Ауди 80 Б4, карал за последните малко по-малко от 2 години за различни периоди поне 15 различни модела чисто нови или почти нови служебни коли - всякакви класове - от Рено Клио 2011 до Волво С 60 2009. В момента служебната ми е Киа Венга 2011 - 1.4 дизел.
Няма нищо по-хубаво от това да седнеш първи в седалката на чисто нова кола, махайки найлоните.
Старите зайчарници (Пасат Б3, Б4, еквивалентното Ауди 80 (Б3 и Б4), Голф 3 и т.н.) са били хубави на времето, но откакто умря последния съученик на единствения останал жив конструктор - някак си нещата вече не са същите.
С адекватна поддръжка и експлоатация (да не се карат по магистралата с 180 примерно) могат да карат още дълго, но винаги нещо тропа, хлопа, скърца, постоянно някакви части/агрегати са за смяна...излишни разправии и наливане на пари в каца без дъно.
Вариант е да се купи и кола на 1 година, ако разликата в цената с чисто нова такава е осезаема и си струва компромиса.
Относно лизинга - няма как да няма оскъпяване - нормално е - ако вземеш кредит, лихвата ще е дори по-висока.
Не виждам къде е проблемът в 200 лева за обслужване веднъж годишно - при положение че се слагат оригинални филтри и масла...струва ли си да отидем при бай Иван от квартала, който примерно няма да знае как да ни занули компютъра и ще започнат да ни светкат лампите по таблото като коледна елха, само за да спестим 54 лева?
Ако отговорът е "да" - по-добре да не си купуваме нова кола, а някой стар навес и да си го поддържаме както сме си свикнали.
Хюндай И 30 звучи като много добър вариант за нова бюджетна кола - а и гаранцията май е 5 години или 150 000 км - на Кия е 7 години дори.
