Пасат Б5.5 или Форд Мондео Мк3

Volkswagen или Audi, Golf или Passat, Bentley или Bugatti - това е мястото да питате, да споделите и да разберете
Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 10087
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Пасат Б5.5 или Форд Мондео Мк3

Мнениеот group® » Сря 02 фев 2011 8:59


Dead man написа:
Дали има смисъл от ГИ изобщо


Не,няма смисъл...

Малък ти е пробега за газ...

Не е вярно.
10-15к си избива ГИ за по-малко от година! Особенно щом повечето е извънградско, а не къси дистанции.

За форда има някакви такива неща, но разгледай повече във форд форума. Имат доста хубави теми за това, кои се газифицират и кои не.
Принципно праблема е в клапаните. Със сигурност знам, че е за моторите след 96 при МК2
За Мк3 не знам.
Но дори и да го има този проблем, пораженията идват след 30-40-50к км на газ. Тоест една евентуална смяна на клапани (сменят се с по-здрави и после няма грижи) би се изплатила спокойно.
Не отписвай Мондеото толкова лесно, ако ти трябва по-евтинка кола.
Лично аз имам и мондео МК2 с газ и искам да ти кажа, че мотора е страшно балансиран. Върви много приятно и харчи много малко за 2000куб. 16v , а и е доста тих.
Тройката ми харчеше с поне 2 литра повече пак с 2000куб 16v, а е по-лека.

Пак казвам - ако парите са водещото в избора Форда е по-доброто.


п.с. горното важи, ако ще я караш по-дълго време!




Потребителски аватар
eng
Мнения: 1098
Регистриран на: Пет 16 фев 2007 23:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бг

Re: Пасат Б5.5 или Форд Мондео Мк3

Мнениеот eng » Сря 02 фев 2011 10:35


group® написа:

Колега доколкото съм запознат проблема е в меките легла на клапаните, тоест в главата а не самите клапани.Всъщност и аз не съм сигурен какво имаха предвид "меки легла", но ако проблема е в главата според мен няма да се размине със смяна на клапани.Иначе за евтин автомобил безпорно.
Между другото в UK има една версия на пасат б5,5 с 2.0 мотор бензин който е 115 коня, незнам освен окачването при него да има други проблеми-а май не е често срещан в Бг.Но въпреки всичко мисля че и за него ще си трябва ГИ.Просто май няма този проблем с клапаните.


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 10087
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Пасат Б5.5 или Форд Мондео Мк3

Мнениеот group® » Чет 03 фев 2011 0:07


eng написа:
group® написа:

Колега доколкото съм запознат проблема е в меките легла на клапаните, тоест в главата а не самите клапани.Всъщност и аз не съм сигурен какво имаха предвид "меки легла", но ако проблема е в главата според мен няма да се размине със смяна на клапани.Иначе за евтин автомобил безпорно.

Не съм попадал на такава информация. За клапаните - да.


Потребителски аватар
Jetman
Мнения: 435
Регистриран на: Пон 28 авг 2006 8:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Пасат Б5.5 или Форд Мондео Мк3

Мнениеот Jetman » Пет 04 фев 2011 14:21


Попрочетох малко по темата в Форд форума! И двамата сте прави - износват се главно клапаните (прегарят от по-високата температура), но в някои по-редки случаи се повреждат и леглата и тогава става кофти... Трябва задължително да се използва система за смазване с Flashlube, която ще оскъпи според мен ГИ. Отделно на около 8-10к трябва да се закупува въпросната течност, това пак си е разход. За по сигурно ГИ било добре да се настрои да минава на бенз при 4000 рпм, за да се избегне риска от прегряване на клапаните. Значи бързото и икономично каране отпада.
Поне по официални данни проблема е при 1.8 125 коня след 1998. При бензиновите фордове като цяло клапаните били олекотени и за икономия - по-тънки, налагало се проверка на 25к мили и реглаж, ако е необходим. Вече съвсем се разколебах след прочетените неща. Или трябва да се гледа 2.0, който е вече 145 коня или директно да се отпише Мондеото на газ.
Отделно като кола пасата по ми харесва... Въпроса е в поддръжката и слабите мотори... Иначе пасата с мотор 1.8Т е без конкуренция :twisted: ... само да не държеше цената на ТДИ :shock :? :(
Няма ли колеги с пасат с 1.6 или 2.0 да споделят впечатления си :roll:


Потребителски аватар
eng
Мнения: 1098
Регистриран на: Пет 16 фев 2007 23:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бг

Re: Пасат Б5.5 или Форд Мондео Мк3

Мнениеот eng » Пет 04 фев 2011 16:47


Виж в крайна сметка, как са цените на частите на такъв пасат с 1,8 мотор 125 коня и натакова Мондео.Ако на пасата са по-скъпи с до 20% според мен си заслужава пасата (ако караш много и задължитлено си решил да слагаш ГИ).Ако ще караш на бензин то тогава вземи Форда според това че частите са му по-евтини и епо-здрав като окачване (един разход по-малко).Така бих разсъждавал аз.Не съм сигурен обаче коя от дсвете ще дава по-малко дефекти по електроника и компове имам чувството че ще е Форда но това са догадки само.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19321
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Пасат Б5.5 или Форд Мондео Мк3

Мнениеот stefan4o » Пет 04 фев 2011 16:53


Аз лично не съм убеден, че цените на ОЕМ и афтърмаркет частите при двете коли ще имат разлика 20% в полза на който и да е от тях...


Потребителски аватар
Jetman
Мнения: 435
Регистриран на: Пон 28 авг 2006 8:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Пасат Б5.5 или Форд Мондео Мк3

Мнениеот Jetman » Съб 05 фев 2011 13:09


Ами да, едва ли частите ще са с драстична разлика, по вероятно е да вземат майсторите повече кинти за труд за пасатора(особено при обслужване). Но пак VW може да се отремонтира на много места. Във всеки сервиз ще се справят с каквото и да било. За Форда не знам как стоят нещата. Само дано не се налага нещо да се прави в Мото-Пфое, че който е ходил винаги се оплаква и то не само от цените mhihi

Според мен, ако се кара на бензин и Мондеото и Пасата с 1.6 стават. Но ако един ден се окаже, че пробега е по-голям и се наложи газ тогава, ако съм избрал Мондеото ще е грешка и ще трябва да го пускам в мобилето mhihi
Пасата освен окачването нещо друго по-скъпо има ли като разход?


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19321
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Пасат Б5.5 или Форд Мондео Мк3

Мнениеот stefan4o » Съб 05 фев 2011 16:09


То вече с тия цени на носачите май и то не е голямо перо. За справка носачите на Алфа Ромео 156 мисля излизат около 160 лева бройката (цената при Фиат Стило е подобна), така че май работата е почти на кантар :Mr Green Fun Гледам вече из нета се въртят нови комплекти носачи за А4/Б5 на цени 300-400 лева :Mr Green Fun


Потребителски аватар
StreetThug16V
Мнения: 434
Регистриран на: Нед 24 окт 2004 7:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Пасат Б5.5 или Форд Мондео Мк3

Мнениеот StreetThug16V » Нед 06 фев 2011 11:21


Колега, окачването хич не ти е проблем ако вземеш Пасата. Преди да взема този 5.5 имах Б5, който е със същото окачване, навъртях му около 12000 - никакви проблеми. Като купих този, имаше потропване отдясно, с течение на времето се появи и от лявата страна. Отидох в сервиз за смяна консумативи - всички възможни ролки, ремъци, масла и т.н. и му казах на майстора да погледне окачването. Човека ми купи един цял комплект 12 части за 310лв и вече около 7-8000 км в София не е мръднало. Ами дори и на всеки 30000км да го сменям, (което не ми се вярва, при положение, че карам доста внимателно) за 300лв е все тая. Евентуален по-голям разход е комплект съединител с маховик и рейка, но това се проверява преди покупка. Даже рейката може да я махнем от списъка, защото се рециклира за 300-350лв при Жан.
А и защо искаш да се наказваш с тия мотори 1.6, 2.0? Това са лакоми мъртъвци.
Ако ще е бензин - 1.8Т или нагоре. А при 10,000 на година забрави за газ - няма никакъв смисъл.


Потребителски аватар
eng
Мнения: 1098
Регистриран на: Пет 16 фев 2007 23:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бг

Re: Пасат Б5.5 или Форд Мондео Мк3

Мнениеот eng » Нед 06 фев 2011 20:38


StreetThug16V, както казваш караш внимателно но 12к. з аокачване и то на немски автомобил Би трябвало да са нищо.+7-8к. които си навъртял с новите носачи.Дал си 310 лева за части, а за труд на майсторягата?И не оплювам окачването на пасата в никой случай, дори мой приятел с такъв пасат вече за 35-40к из София окачването не е мръднало.Но твоето изказване ми прозвуча малко като "Минал съм 20к. с моята кола и още не съм правил ремонт по двигателя-смятай колко е здрава?"Нямам за цел да се заяждам, а просто да ти вметна че 10-20к. за това окачване не би трябвало да се коментират.Аз с моето каране по 40-45 к. годишно, ако прочета твоя пост и на всеки 20-22к. трябва да сменям носачи , никога няма да си купя тази кола.Нищо лично, просто странно ми стана това изказване :да:


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19321
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Пасат Б5.5 или Форд Мондео Мк3

Мнениеот stefan4o » Нед 06 фев 2011 20:45


Колега eng. А как биха ти прозвучали 120 000км навъртени в България от предимно жена-шофер (баща ми я кара по-рядко, ама той е от типа "всяка дупка е моя", просто наистина цели почти всяка дупка)? Окачването все още не е мръднало - вече 4та година и 120к км mhihi


pakumba
Мнения: 1053
Регистриран на: Вто 01 фев 2005 17:25
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат Б5.5 или Форд Мондео Мк3

Мнениеот pakumba » Нед 06 фев 2011 20:47


Jetman написа:Попрочетох малко по темата в Форд форума! И двамата сте прави - износват се главно клапаните (прегарят от по-високата температура), но в някои по-редки случаи се повреждат и леглата и тогава става кофти... Трябва задължително да се използва система за смазване с Flashlube, която ще оскъпи според мен ГИ. Отделно на около 8-10к трябва да се закупува въпросната течност, това пак си е разход. За по сигурно ГИ било добре да се настрои да минава на бенз при 4000 рпм, за да се избегне риска от прегряване на клапаните. Значи бързото и икономично каране отпада.
Поне по официални данни проблема е при 1.8 125 коня след 1998. При бензиновите фордове като цяло клапаните били олекотени и за икономия - по-тънки, налагало се проверка на 25к мили и реглаж, ако е необходим. Вече съвсем се разколебах след прочетените неща. Или трябва да се гледа 2.0, който е вече 145 коня или директно да се отпише Мондеото на газ.
Отделно като кола пасата по ми харесва... Въпроса е в поддръжката и слабите мотори... Иначе пасата с мотор 1.8Т е без конкуренция :twisted: ... само да не държеше цената на ТДИ :shock :? :(
Няма ли колеги с пасат с 1.6 или 2.0 да споделят впечатления си :roll:


Мисля, че проблема си го има и при 2.0 на мондео. И мисли за поддръжката, покупката е един път, но поддържаш постояноо... въпреки че с тези 10 -15 к на година не би трябвало да имаш проблеми. Аз лично бих взел мондито и бих го карал на бенз...Ако държиш на газта- не знам това флаш кво беше дали помага обаче- скагай го и кво ти пука, че 1 път годишно ще дадеш 50-60 лв да го напълниш...
Освен това обърни внимание, че пасата е доста крадена кола....


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19321
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Пасат Б5.5 или Форд Мондео Мк3

Мнениеот stefan4o » Нед 06 фев 2011 20:59


Е, ако Мондеото го купиш за 3000 лева, много ясно, че няма кой да ти го открадне. Ами ако колата струва 10 000 лева? :?: Навярно намекваш, че има файда да я караш без каско, или съм разбрал погрешно? :talk:


Потребителски аватар
eng
Мнения: 1098
Регистриран на: Пет 16 фев 2007 23:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бг

Re: Пасат Б5.5 или Форд Мондео Мк3

Мнениеот eng » Нед 06 фев 2011 21:02


stefan4o написа:Колега eng. А как биха ти прозвучали 120 000км навъртени в България от предимно жена-шофер (баща ми я кара по-рядко, ама той е от типа "всяка дупка е моя", просто наистина цели почти всяка дупка)? Окачването все още не е мръднало - вече 4та година и 120к км mhihi

Е 120к не са като 12к. нали?Евала за такова окачване за джетата от профила ли става въпрос?Иначе и аз мога да се похваля с безпроблемен пробег на едно Ауди Б4 на което за 3 години и половина почти 140к. и сменени само двете предни биалетки още като го купих.Оттам нататък само каране без нещо д акаже хлоп или троп.


pakumba
Мнения: 1053
Регистриран на: Вто 01 фев 2005 17:25
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат Б5.5 или Форд Мондео Мк3

Мнениеот pakumba » Нед 06 фев 2011 21:09


stefan4o написа:Е, ако Мондеото го купиш за 3000 лева, много ясно, че няма кой да ти го открадне. Ами ако колата струва 10 000 лева? :?: Навярно намекваш, че има файда да я караш без каско, или съм разбрал погрешно? :talk:


ми не, намеквам, че дори да имаш каско пасата е често краден, седиш 2 месеца без кола и после пак всичко наново с търсене на екземпляр. А форд не е апетитна кола за крадене, освен това мондео мк3 не струва 3 хилки, ами си започва от 6 минимум....
Поне това е една от причините да не си вземам пасат, нямам гараж, не искам да й треперя.



Върни се в “Избор и покупка на автомобил”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 39 госта