Преди около месец ходих до Германия. Колата, която взех си имаше TUV, но никъде не са ми го искали. От там си взех жълти номера за 5 дена (могат да се карат само в европейския съюз), като в тяхното "КАТ" ми искаха само големия и малкия талон на колата и договора за покупка. Тук във Варна пак искаха само талоните и договора и минах "преглед" преди регистрация.
п.с. "преглед" защото само погледнаха номерата на рамата и двигателя и предварително провериха дали тонираните ми предни стъкла не са със фолио.
Задължително ли е колата която ще внасям да има TUV
- trackandfield
- Мнения: 4
- Регистриран на: Пон 12 ное 2007 18:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Колеги преди няколко месеца си вкарах голф-а . Бях с още едно момче. Двамата си взехме коли. Моята имаше TUF, неговата, не. Единствената разлика е , че без TUF няма да ти дадат червени номера. Червените важът за цяла Европа за срок от един месец, а жълтите само за страни от европейския съюз и то само за една седмица. Жълтите са малко по-евтини. И двамата си взехме жълти и се върнахме през Румъния. Това е единственият проблем, че не можеш да минеш през Сърбия.
- palikari
- Мнения: 449
- Регистриран на: Пет 07 сеп 2007 19:53
- Автомобил: GOLF 5 Polo Lounge tdi 2015
- Двигател: BMM-2006
- Местоположение: София
trackandfield написа:Колеги преди няколко месеца си вкарах голф-а . Бях с още едно момче. Двамата си взехме коли. Моята имаше TUF, неговата, не. Единствената разлика е , че без TUF няма да ти дадат червени номера. Червените важът за цяла Европа за срок от един месец, а жълтите само за страни от европейския съюз и то само за една седмица. Жълтите са малко по-евтини. И двамата си взехме жълти и се върнахме през Румъния. Това е единственият проблем, че не можеш да минеш през Сърбия.
можеш да минеш,само че си плащаш застраховка и парите стават като за червени номера.
- Чудомир
- Мнения: 2856
- Регистриран на: Вто 18 юли 2006 0:37
- Автомобил: Passat 5.5 + Caravelle T4
- Двигател: 03 V6 AMX + 97 VR6 AES
- Местоположение: Нейде из Швабско или под тепетата
Re:
Отравям темата, за да се получи лек ъпдейт, защото инфото е малко попрашасало...
Конкретно ме интересува:
1. Ако колата има ТЮВ до края на декември и се регистрира в КАТ примерно на 22.12 ще има ли някъв проблем? В смисъл, че никъде не намерих да пише, че трябва да има "мин. Х месеца ТЮВ", а пише, че трябва на има някакъв?
2. В заявлението от тук
трябва да се декларира, че съм купил МПС от продавача. Кво правим, ако искам да си регистрирам возило на мое име от чужбина в БГ (където имам също регистрация). Тая декларация трябва ли ми въобще?
3. Има ли някъв проблем в КАТ, ако колата е с редовните немски табели, а не с жълти/червени? След получаване на БГ табелите немските такива ми трябват, за да си отрегистрирам МПЦто в немско...Мога ли да разчитам, че немските табели няма да ми ги "конфискуват"?
Конкретно ме интересува:
1. Ако колата има ТЮВ до края на декември и се регистрира в КАТ примерно на 22.12 ще има ли някъв проблем? В смисъл, че никъде не намерих да пише, че трябва да има "мин. Х месеца ТЮВ", а пише, че трябва на има някакъв?
2. В заявлението от тук
wili98 написа:мразим да четем
http://www.kat.mvr.bg/NewReg.htm
трябва да се декларира, че съм купил МПС от продавача. Кво правим, ако искам да си регистрирам возило на мое име от чужбина в БГ (където имам също регистрация). Тая декларация трябва ли ми въобще?
3. Има ли някъв проблем в КАТ, ако колата е с редовните немски табели, а не с жълти/червени? След получаване на БГ табелите немските такива ми трябват, за да си отрегистрирам МПЦто в немско...Мога ли да разчитам, че немските табели няма да ми ги "конфискуват"?
- Vladko
- Мнения: 2480
- Регистриран на: Вто 07 дек 2004 16:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Задължително ли е колата която ще внасям да има TUV
1.Не е нужно колата да има ТЮВ при регистрация в КАТ защото те там на място си правят техния "Уникално добър" Годишно технически преглед.
2.Не мога да ти отговоря,но предполагам че ще трябва да напишеш че си я взел от .....(в случая ти) за да може ако има някакви проблеми(крадена е и т.н.) да има кой да поеме вината.
3.Пуска се предварително молба до шефа на КАТ че е нужно да си запазиш номерата(немските) защото трябва да ги върнеш.
2.Не мога да ти отговоря,но предполагам че ще трябва да напишеш че си я взел от .....(в случая ти) за да може ако има някакви проблеми(крадена е и т.н.) да има кой да поеме вината.
3.Пуска се предварително молба до шефа на КАТ че е нужно да си запазиш номерата(немските) защото трябва да ги върнеш.
- vucata
- Мнения: 3610
- Регистриран на: Пон 28 сеп 2009 8:38
- Автомобил: Ford Mondeo MK2
- Двигател: 1.8TD 2000
- Местоположение: Bulgaria- Sofia
- Контакти:
Re: Задължително ли е колата която ще внасям да има TUV
Да съживя темата малко. Това с Тюф-а малко ме притеснява, тъй като мисля да закарам на майка ми аудито (А3 тди 1999година) и ако успея да я продам за 1-2 седмици ще е добре, ако не ще я оставя друг да я продава....но проблема е в Тюф-а, защото изтича април 2015 година, а нов няма сметка да се прави тъй като аз си имам кола на БГ табели, майка ми сега взе друга кола и тази няма да се ползва повече.....Така и така е на майка ми, мисля да я вкарам с нейните номера докато има застраховка и Тюф и ако станат нещата да я продам с договор немски(ще си взема копие) ще отида до КАТ с човека за да си я регистрира спокойно и ще си взема номерата...след това се оправям в Германия
Ако плана се провали нещо...има ли почва да се сложат жълти номера и да се мине през Австрия, Италия, Гърция....или е безсмислено упражнението

Ако плана се провали нещо...има ли почва да се сложат жълти номера и да се мине през Австрия, Италия, Гърция....или е безсмислено упражнението

- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 20230
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Задължително ли е колата която ще внасям да има TUV
Мдааа и аз нищо не разбрах, освен че става дума за А3 99 г., което ще се кара някъде 

- Чудомир
- Мнения: 2856
- Регистриран на: Вто 18 юли 2006 0:37
- Автомобил: Passat 5.5 + Caravelle T4
- Двигател: 03 V6 AMX + 97 VR6 AES
- Местоположение: Нейде из Швабско или под тепетата
Re: Задължително ли е колата която ще внасям да има TUV
Ако колата на майка ти сега е в Германия и мислиш да я продаваш в България, то пропускаш 2 момента:
Табелите няма да ти ги дадат да си ги вземеш - поне при мен не стана. Трябва ти една служебна бележка, която обаче ти я издават...когато началника е там. Обикновено доста след като си си тръгнал към обратно
Начина е да убедиш немците, че са ти задържали табелите - при мен ги отрегистрираха "служебно"
Колата е абсурд да си я връщаш с жълти табели обратно, ако не се продаде. Незаконно, няма смисъл и т.н
Табелите няма да ти ги дадат да си ги вземеш - поне при мен не стана. Трябва ти една служебна бележка, която обаче ти я издават...когато началника е там. Обикновено доста след като си си тръгнал към обратно
Начина е да убедиш немците, че са ти задържали табелите - при мен ги отрегистрираха "служебно"
Колата е абсурд да си я връщаш с жълти табели обратно, ако не се продаде. Незаконно, няма смисъл и т.н
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 20230
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Задължително ли е колата която ще внасям да има TUV
А какъв е проблема да си свали табелите пред КАТ София и да каже, че колата е дошла на платформа?
- vucata
- Мнения: 3610
- Регистриран на: Пон 28 сеп 2009 8:38
- Автомобил: Ford Mondeo MK2
- Двигател: 1.8TD 2000
- Местоположение: Bulgaria- Sofia
- Контакти:
Re: Задължително ли е колата която ще внасям да има TUV
Проблема е, че четох някъде, че в КАТ не се регистрират коли без ТЮФ....на майка ми аудито има ТЮФ до април или май месец 2015година. Затова питам дали има нещо такова или е някаква поредна тъпотия....
Другото е точно това...да се спестят тия 140-150 евро за номера при положение, че е на майка ми колата и ми има доверие....все пак и аз ще се върна в ДЕ така или иначе и ще и дам немските номера
Другото е точно това...да се спестят тия 140-150 евро за номера при положение, че е на майка ми колата и ми има доверие....все пак и аз ще се върна в ДЕ така или иначе и ще и дам немските номера
-
- Мнения: 2102
- Регистриран на: Чет 29 ное 2012 15:32
- Автомобил: VW Passat
- Двигател: AVF
- Местоположение: София
Re: Задължително ли е колата която ще внасям да има TUV
В КАТ да ти кажа не знаят това нещо ТЮФ яде ли се пие ли се
Някой те е подвел

-
- Мнения: 52
- Регистриран на: Сря 09 апр 2014 12:46
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Задължително ли е колата която ще внасям да има TUV
Искам малко да съжива темата,понеже няма яснота по въпроса.Жълтите немски транзитни номера,важът само за територията на Германия!!!За да си сложиш такива не ти трябва тюф!Последно мисля че бяха около 90 евро със застраховката за 5 дена.Червените немски транзитни номера можеш да ги вземеш само ако колата има тюф,важът за целия европейски съюз и са около два пъти по скъпи от жълтите.Много хора взимат жълтите номера за да спестят около 70-80 евро,и преди години Унгария,Сърбия,Румъния не знаеха точно кои номера за къде са и всеки минаваше метър!Наскоро разбрах че особенно в Унгария спират масово ако си със жълти номера и не можеш да продължиш!Миналата есен вкарах една кола от Холандия през Румъния и две наши момчета бяха задържани на Румънската граница,заради жълтите номера.И аз можех да си взема от Холанския кат за 12 евро транзитни номера,но към тях няма никаква застраховка и ако ме бяха спряли,щях да се пребирам с рейса!За това си взех такива със застраховка за 150 евро за да ми е мирна главата!Най-добре е човек да проучи всички важни неща при вкарване на коли от Германия или друга държава за да не бере ядове.Като почнеш от транзитни номера,до нефабрични ксенони и до това колко право има човек да носи резервно гориво.Мен на влизане в Унгария,имах 50 литра нафта в багажника в две туби по 25 литра,накарахаме да излея 38 литра нафта в бучумашите,понеже имам право само на 12 литра резервно гориво.Дори в резервоара не можах да я налея понеже ми беше пълен.Та 50 и кусур евро в бучумашите.
- icoico
- Мнения: 3795
- Регистриран на: Пет 04 май 2007 18:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Задължително ли е колата която ще внасям да има TUV
vucata написа:Проблема е, че четох някъде, че в КАТ не се регистрират коли без ТЮФ...
http://www.kat.mvr.bg/RegDoc.htm
...В случаите, когато заявителят не представи документ за преминат преглед за техническа изправност или срокът за явяване на следващ периодичен преглед е изтекъл, се извършва преглед за техническа изправност и окомплектоване...
Тоя "преглед" така и така си го минаваш...

vucata написа:...все пак и аз ще се върна в ДЕ така или иначе и ще и дам немските номера
И да не успееш да я продадеш бързо, по- хубаво прибери си номерата и документите и отрегистрирайте колата, ще спестите поне данък и застраховка.
П.С. И внимавай с БГ табелите там, откакто цоламтът се занимава със събирането на KFZ данъка настанаха едни черни дни с гадни писма, съдържащи формулировката "укриване на данъци"

Върни се в “Избор и покупка на автомобил”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 119 госта