Като цяло мисля, че си се ориентирал правилно към двата модела. Безспорен факт е, че купето си е тежичко и по тази причина по-якия мотор е може би по-добрия избор. Зависи обаче какво точно ти трябва и какво ще имаш като изискване към колата си. Ако искаш да е по-стресната няма какво да му мислиш - взимаш този със 131 к.с. А иначе и двата агрегата са еднакво надеждни. Разхода е сходен, поддръжката им също. Лично аз предпочетох 101 к.с заради по-ниския данък (27 лева). От личен опит ти казвам, че и по-слабия мотор се справя чудесно с теглото на товара си. В смисъл, че на мен, мощността си ми е достатъчна. Прилично си ускорява и поддържа скорост. В крайна сметка, харесай си по един екземпляр от двата вида и вземай по-запазения. За две години каране ми изгърмя една помпа-дюза и веднъж съм чистил турбина. Останалото е сипването на нафта и смяна на консумативи

. Иначе има подробна тема по въпроса какво да гледаш при избор и покупка на дизелов автомобил. Ще ти бъде от полза да я прочетеш. Като цяло обърни внимание на това как пали при студен мотор и как работи. Слушай работата на двигателя - не трябва да мени обороти. Виж при първото запалване какво ще излезе от кюнеца. Преди да я запалите погледни нивото и състоянието на маслото, както и нивото в казанчето на антифриза. Той трябва да е ЧЕРВЕН и бистър. Като загрее погледни в казанчето дали ще има мехурчета. Изфорсирай мотора и пак виж какво излиза от кюнеца. Успех.