Айде и аз да се изкажа.
Карах голф 3 1.8 - 90 кс и в началото го карах на бензин. Започнах работа в една пицария и му сложих газ. Нормална газова, тогава ми излезе 550лв ( преди 7 години )
На този голф за 70000км съм му сменил един клапан на изпарителя и нищо повече не съм пипал по газовата ( 2-3 реглажа, за цялото време и редовна смяна на въздушен филтър)
Колата палеше винаги на бензин и преди да загрее леко не се прехвърляше на газ!
Е, да смяна на грънци от време на време и миризма на гас, ама никога не съм се притеснявал за разход или изминати километри

( колата ми беше по възможностите и с 30 лв като си напълня бутилчицата си обикалях Софията спокойно)
Та от преди година Голфа се спомина

и се наложи да го сменя. Карах успоредно и една корса 96г 1.7 чист дизел и бях впечетлен от разхода, най вече извън града и слушайки хилядите мнения, колко е икономичен тди мотора си викам - ще си взема дизел)
Та взимам пасат 99 г ТДИ 110к.с. и от една година съм с него. Като цяло, много съм доволен от пасата - все пак аз съм си го купил
Но разхода и заветните 4 литра на 100 и 6 градско, разбрах, че са легенди изречени от хора, който вместо кола са карали тролей 100 км и тръбят на всякъде, колко било изгодно. Е да де ама изкам да си карам колата

не да се влача и да ме е страх да настъпя педала ( къде е удоволствието от шофирането

)Да не говорим, колко комфортно се чуства мотора( геометрията) с този стил на "каране" - ако може да се нарече така!!
И какво излиза, започвам да си карам колата нормално и разхода е над 8 градско и над 6 извън града. Извода - излиза си по скъпо удоволствие от газта на голфчето и то никак малко! Имаме и доста части, който притесняват ( маховик, ГНП, Турбо) - датчици, клапани и т.н.
Но пък удоволствието от въртящия момент и комфорта са несравними

Така, че всяко нещо си има цена. Аз не съжалявам за избора си и ако си взимам друга кола, пак бих си взел дизел, но по мощен.
