Може ли някой да обясни за какво точно спорим тук?
Че няма хора, на които да им харесва ли?
Отваряте статистика на продажби и виждате точно на колко хора им харесва!
Че тези хора не си харват колите ли?
Отваряте форуми на Дачия и четете! (Аз съм го правил. Ей така от любопитство).
Спорите, че Сув няма място на пазара ли?
Има си тема за целта!
За какво спорите?
И да не забравяме, че тук не обиждаме други марки!



Дачия Дъстър,предимства и недостатъци
- silent
- Мнения: 2618
- Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Дачия Дъстър,предимства и недостатъци
Само цецоа спори и отговаря на всяко мнение и още няколко експерта...останалите си казват мнението и не спорят с никого...и като цяло не искат да бъдат убеждавани в нищо...автора на темата да отсява това което му е полезно и сам да си взема решението....жена и кола се вземат със собствената си глава и на собствена отговорност....
-
- VW експерт
- Мнения: 2008
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Дачия Дъстър,предимства и недостатъци
А, може и да споря... Нито имам Дачия, нито скоро ще си купя. Това защото не ми трябва в момента. Ако обаче се върна да живея в България, сериозно бих се замислил за точно този автомобил, защото би отговарял на тогавашните ми нужди.
Просто в България ме хваща яд по тия пътища да карам обикновена лека кола, а си имам и цели извън пътя. Дори и сега си имам там един стар, евтин, надежден, дизелов джип, който го ползвам като ежедневна кола, когато се прибирам за по две-три седмици. Много по-безгрижно си движа с него, отколкото примерно с бившият ми Пасат (още по-лошо, че беше и с оригинално спортно окачване). Но джипа харчи 10/100 нафта, върви много по-слабо от въпросната Дачия, и въобще е кофти за извънградско или магистрала (то и с други цели съм го взимал). Така че един такъв по-универсален автомобил, достатъчно здрав и икономичен, с основните важни екстри за мен, би ми бил от полза. Вероятно е така и с доста други хора.
И отговарям именно, защото се дават излишни квалификации от сорта на "тъп автомобил". И отдолу всички обаче признават, "да, много е практичен, но до там, иначе нищо не става от него".
По същата логика от клуба на Бентли могат да се изкажат по същия начин за бестселъра Голф. Това ще значи ли, че милионите му собственици и почитатели са сгрешили, или че наистина автомобила е кофти?!
И затова се включвам, след като някой се опитва да разделя качествата на автомобила, за да го изкара незаслужено по-лош отколкото е.
А не се разделят, щото вървят в комплект... Казано просто, отваряш сайтовете за коли, избираш стара S-класа, BMW седма серия, или Ауди А8, на цената на 10-15 годишен Голф, пускаш се по магистралата София-Бургас, комфорта ще е в пъти над всичко в голфовия клас, та и над него. Но хората продължават да си оценяват практичния Голф, на цената на старите, луксозни лимузини на по половин-един милион километра, просто защото едно качество на едните, не може да замести много(и то по-важни за тая група потребители) качества на другите.
Е, може разликата в разхода, здравината и поддръжката да не е съвсем същата като се сравнява примерно Тигуан с Дъстър, но пък разликата в цената го компенсира.
Та няма смисъл (според мен ) да питаме някого, защо си е взел Голф/Пасат, а не Файтон/А8, още по-малко е редно да даваме обидни квалификации (в такова сравнение и Голфа може да се нарече "каруца с покрив", има ли смисъл???).
По същия начин и за Дачията, за която дори оплюващите я, подчертават, че все пак е здрав и практичен автомобил, с доста рядък комплект от качества. От там нататък, който го устройват тия неща, качва се, пробва, преценява си кое колко му е важно, и съответно купува или не купува този автомобил.
Едни от най-легендарните масови автомобили в този свят, са били в подобна позиция спрямо конкурентите си още с излизането си на пазара, въпреки това качествата им носят огромна популярност, макар че те също имат недостатъци.
Просто в България ме хваща яд по тия пътища да карам обикновена лека кола, а си имам и цели извън пътя. Дори и сега си имам там един стар, евтин, надежден, дизелов джип, който го ползвам като ежедневна кола, когато се прибирам за по две-три седмици. Много по-безгрижно си движа с него, отколкото примерно с бившият ми Пасат (още по-лошо, че беше и с оригинално спортно окачване). Но джипа харчи 10/100 нафта, върви много по-слабо от въпросната Дачия, и въобще е кофти за извънградско или магистрала (то и с други цели съм го взимал). Така че един такъв по-универсален автомобил, достатъчно здрав и икономичен, с основните важни екстри за мен, би ми бил от полза. Вероятно е така и с доста други хора.
И отговарям именно, защото се дават излишни квалификации от сорта на "тъп автомобил". И отдолу всички обаче признават, "да, много е практичен, но до там, иначе нищо не става от него".
По същата логика от клуба на Бентли могат да се изкажат по същия начин за бестселъра Голф. Това ще значи ли, че милионите му собственици и почитатели са сгрешили, или че наистина автомобила е кофти?!
И затова се включвам, след като някой се опитва да разделя качествата на автомобила, за да го изкара незаслужено по-лош отколкото е.
А не се разделят, щото вървят в комплект... Казано просто, отваряш сайтовете за коли, избираш стара S-класа, BMW седма серия, или Ауди А8, на цената на 10-15 годишен Голф, пускаш се по магистралата София-Бургас, комфорта ще е в пъти над всичко в голфовия клас, та и над него. Но хората продължават да си оценяват практичния Голф, на цената на старите, луксозни лимузини на по половин-един милион километра, просто защото едно качество на едните, не може да замести много(и то по-важни за тая група потребители) качества на другите.
Е, може разликата в разхода, здравината и поддръжката да не е съвсем същата като се сравнява примерно Тигуан с Дъстър, но пък разликата в цената го компенсира.
Та няма смисъл (според мен ) да питаме някого, защо си е взел Голф/Пасат, а не Файтон/А8, още по-малко е редно да даваме обидни квалификации (в такова сравнение и Голфа може да се нарече "каруца с покрив", има ли смисъл???).
По същия начин и за Дачията, за която дори оплюващите я, подчертават, че все пак е здрав и практичен автомобил, с доста рядък комплект от качества. От там нататък, който го устройват тия неща, качва се, пробва, преценява си кое колко му е важно, и съответно купува или не купува този автомобил.
Едни от най-легендарните масови автомобили в този свят, са били в подобна позиция спрямо конкурентите си още с излизането си на пазара, въпреки това качествата им носят огромна популярност, макар че те също имат недостатъци.
- stefan4o
- Мнения: 19322
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Дачия Дъстър,предимства и недостатъци
Аз спор не виждам в темата, всеки си казва мнението. Все пак няма ограничение кой, колко мнения има право да напише по темата. Или греша? 

- joro_kem
- VW експерт
- Мнения: 3974
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 7:11
- Автомобил: Octavia I Tour Octavia III FL
- Двигател: AXR DFFA
- Местоположение: Пловдив
Re: Дачия Дъстър,предимства и недостатъци
Ограниченията идват като се излезе от темата, което, според мен, не е дачеч...
- Водния дух1
- Мнения: 3481
- Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
- Автомобил: Golf 3 variant
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Русе
Re: Дачия Дъстър,предимства и недостатъци
Ами ,човека да пробва няколко марки ''джипчета'' за тия пари и да види кое ще му ''легне '' на душата . Да попрочете из другите форуми и тогава да прецени какво да купи.
- stefan4o
- Мнения: 19322
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Дачия Дъстър,предимства и недостатъци
Водния дух1 написа:Ами ,човека да пробва няколко марки ''джипчета'' за тия пари и да види кое ще му ''легне '' на душата . Да попрочете из другите форуми и тогава да прецени какво да купи.
Баш така си е

Една кола докато не седнеш в нея и да я покараш, другото са голи приказки. Може много да те кефи, до момента, в който не я подкараш и/или не влезеш вътре в нея.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13544
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Дачия Дъстър,предимства и недостатъци
Vlad777 написа:Кола, която ускороява от 0-100 за 14 секунди?Сигурност - как изпреварваш с тая спряла щайга?
Точно това не е много меродавно - правиш си сметка кога и как да изпреварваш.
Шарана ми не е с по- добро ускорениено не се оплаквам. Не карам с 200 на магистрала откак я няма 155 тицата.
Относно Дъсртъпа много гадна , грозна и непрактична задна врата и като цяла задница. Ограничава товарене на широки товари с тези избушени навътре стопове.
Не по темата , но много от водачите им се вживяват ,че карат супер джипка и са супер агресивно, а в съшност са в талига / имам и по -силни думи/.
Нищо общо с джипка
- tdi fen
- Мнения: 4708
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: Дачия Дъстър,предимства и недостатъци
дъстър е непретецизен автомобил,който да те вози от а до б с евтина подържка,по-високият просвет и 4x4 задвижването са огромен плюс,аз бих предпочел 1.6 бензин слабичък,като мощност здрав и доказан мотор с евтина подържка,става без проблем на газ дизелите са сравнително добри,ако са добре поддържани,може би са леко претенциозни искат редовна смяна на масло и качествено гориво този,който е със 110 кс е с впръскване сименс понякога дюзите дават фира
-
- VW експерт
- Мнения: 2008
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Дачия Дъстър,предимства и недостатъци
В Русия го има с два литра бензин, доказан мотор на Рено и към 130-140к.с. Но не е за ЕС.
А дизела мисля, че след определени години, дюзите пак са Бош и на 110.
А дизела мисля, че след определени години, дюзите пак са Бош и на 110.
-
- Мнения: 907
- Регистриран на: Чет 12 мар 2009 17:21
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: varna
Re: Дачия Дъстър,предимства и недостатъци
cecoa1 написа:В Русия го има с два литра бензин, доказан мотор на Рено и към 130-140к.с. Но не е за ЕС.
А дизела мисля, че след определени години, дюзите пак са Бош и на 110.
Tук продават и вариант 2000/ 150 кс. За него попитах в началото на темата, има ли някой впечатление от тоя модел. Отговора беше обичайното за форума дръвчене.
-
- VW експерт
- Мнения: 2008
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Дачия Дъстър,предимства и недостатъци
Сигурен ли си, че не бъркаш?!
Има 150к.с. вариант на последния Дъстър за Европа, но той е 1,3л бензинов турбомотор, вероятно с директно впръскване. Но за директното впръскване не съм сигурен, знам че имат 0,9 мотор на по-малките модели Дачия, който го има с газ от завода.
Има 150к.с. вариант на последния Дъстър за Европа, но той е 1,3л бензинов турбомотор, вероятно с директно впръскване. Но за директното впръскване не съм сигурен, знам че имат 0,9 мотор на по-малките модели Дачия, който го има с газ от завода.
-
- Мнения: 907
- Регистриран на: Чет 12 мар 2009 17:21
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: varna
Re: Дачия Дъстър,предимства и недостатъци
За кубиците може и да бъркам но конете - не. Мотора беше с турбина тъй ,че може и да е 1,3. Преди 2 месеца мисля имаше някаква прИмоция, нещо Ред лайн ми севърти в главата.
-
- VW експерт
- Мнения: 2008
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Дачия Дъстър,предимства и недостатъци
Трябва да е адекватен доста тоя мотор...на хартия е с по-добри характеристики от първите 1,8 турбо 150 коня на VAG. Максимална скорост почти 200км/ч, ускорение до 100 към 10 секунди. Това в Дъстъра.
Попрочетох, дават го че е с директно впръскване тоя мотор, бил съвместна разработка на Рено и Мерцедес, и се слага и в А-клас на Мерцедес. В Дъстър го има с две нива на мощност мотора -130 и 150 коня.
Сравнително от скоро се ползва, та вероятно е рано за достатъчно обективни цялостни впечатления.
Попрочетох, дават го че е с директно впръскване тоя мотор, бил съвместна разработка на Рено и Мерцедес, и се слага и в А-клас на Мерцедес. В Дъстър го има с две нива на мощност мотора -130 и 150 коня.
Сравнително от скоро се ползва, та вероятно е рано за достатъчно обективни цялостни впечатления.
- beuchat
- Мнения: 1940
- Регистриран на: Вто 20 май 2008 21:01
- Автомобил: 1990 Golf 2
- Двигател: 1.6 EZ
- Местоположение: Ямбол
Re: Дачия Дъстър,предимства и недостатъци
Единственото по-добро,като характеристики между двата двигателя(1.3 на Дачиq и 1.8T на VW) в купета с идентична маса(+-80 км) е това,че Дачията има по-нисък разход на гориво и повече Nm от 1.8T.Всичко друго е плачевно.Макс. скорост-191 км/ч,ускорение 0-100 -10. сек.Да не говорим за ресурса на този изцеден малолитражен двигател напомпан с турбо.
Върни се в “Избор и покупка на автомобил”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 18 госта