Идеи за 8-12 годишен хечбек с бензинов турбо мотор без директно впръскване ?

Volkswagen или Audi, Golf или Passat, Bentley или Bugatti - това е мястото да питате, да споделите и да разберете
Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12155
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: Идеи за 8-12 годишен хечбек с бензинов турбо мотор без директно впръскване ?

Мнениеот К.Одаджийски » Вто 09 фев 2021 6:31


viksanlg написа:Колко "доста по малък" разход?

Ами до толкова, че 2 тона 245 к.с кола дава разход колкото 1,6 100 коня.
Към колегата пуснал темата, какъв е бюджетът за колата която се търси?




thanis
Мнения: 1902
Регистриран на: Пет 21 юли 2017 9:36
Автомобил: Polo 9N
Двигател: BBY 2004

Re: Идеи за 8-12 годишен хечбек с бензинов турбо мотор без директно впръскване ?

Мнениеот thanis » Вто 09 фев 2021 11:18


Принципно турбо бензин директно впръскване може да има балкан разлика спрямо MPI, до няколко литра. Пример Киа Сийд 1.4 турбо бенз 140 коня. Магистрала 140 км/ч темпомат грубо дава 6.2-6.3. Правил съм и 4.5 от Русе за София с "бабешко" каране със същата кола. Мазда 2 (DJ) 1.5 бензин 90 коня принципно и дават извънградско 3.7 - като гарантирам, че с нормално каране си винаги под 5


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 9044
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Идеи за 8-12 годишен хечбек с бензинов турбо мотор без директно впръскване ?

Мнениеот samo_pechka » Вто 09 фев 2021 11:36


Аз доколкото схванах, ще се кара тая кола предимно градско . Сега ако някой може да ми обесни какви предимства има един турбомотор , бензин голфов клас, пред такава дето е без турбо , но с близки коне. И каране в града .


thanis
Мнения: 1902
Регистриран на: Пет 21 юли 2017 9:36
Автомобил: Polo 9N
Двигател: BBY 2004

Re: Идеи за 8-12 годишен хечбек с бензинов турбо мотор без директно впръскване ?

Мнениеот thanis » Вто 09 фев 2021 11:43


На малките турбинирани мотори /до 1.5-1.6л/, почти винаги можеш да имаш по-нисък или същия разход от аналогичен атмосферен. С еднакво каране, не турбото да го дъниш по светофарите, атмосферката с 1500об. турбото ще има по-нисък разход. До около 2000 и малко над има много приятен вървеж и разхода е супер. Набичиш ли крака, става като фуния. Возили са ме с Пасат Б7 1.4 ТСИ София - Пловдив с разход 18-20л/100 /разбирай просто педала до дъно и колкото може колата през цялото време/. Атмосферка над 15 не виждам как може да направи. Турбо бензина харчи малко при ниски и много при високи. Атмосферката е по-балансирана в целия диапазон.

П.С. Да не се откланям от темата. Пунто Абарт ? 1.4 турбо-бенз ?

Последна промяна от thanis на Вто 09 фев 2021 11:53, променено общо 1 път.


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 2013
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Идеи за 8-12 годишен хечбек с бензинов турбо мотор без директно впръскване ?

Мнениеот cecoa1 » Вто 09 фев 2021 11:52


Турбото винаги повишава ефективността на мотора. Това още на теоритично ниво.
Намалявинето на обема също още на теория намалява загубите.


Потребителски аватар
tdi fen
Мнения: 4728
Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
Двигател: TDI AGR
Местоположение: София

Re: Идеи за 8-12 годишен хечбек с бензинов турбо мотор без директно впръскване ?

Мнениеот tdi fen » Вто 09 фев 2021 12:12


и според мен 1.4 турбо може да се мери с 1.8 дори 2.0 атмосферка освен това освен,че е по-еластичен е и по-лек,а вече как е направен и какъв ще ресураса не се знае


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 9044
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Идеи за 8-12 годишен хечбек с бензинов турбо мотор без директно впръскване ?

Мнениеот samo_pechka » Вто 09 фев 2021 12:23


Хора , говорим за града, за градско . Извън града-ясно. Край мен имаше един Леон ( на братовчед ми ) с 1.4 турбо бензин. Беше приятен за каране, все едно карах моя АФН. Махна го, по-нататък смята да пробва с 1.5 турбо . Извънградско си личеше как доускорява на висока предавка, което няма как да се случи лесно с атмосферен мотор , поне не и с малко кубатура.
Понеже съм фен на мотоциклети, ще направя лека аналогия с тях. Много мотоциклети са минали през ръцете ми . Дори и соц. марки. Да ви кажа ли с кой съм бил най-динамичен в града ? С едно МЗ 250 . После прекарах няколко японки, да, доста яки и оборотни, но не и драстично по-бързи в града. Килограмите, повратливостта си казват думите , а не толкова к.с. .
Условията на градското каране са други . Отделно новите каляски имат един проблем, то всъщност да е само един.... Имат една камара асистенти и електроники ( ядат динамиката и кефа от карането ) . Станаха тежки. Една кола от голфов клас сега си тежи . Не е като Голф 2 гти , лека и пъргава.


thanis
Мнения: 1902
Регистриран на: Пет 21 юли 2017 9:36
Автомобил: Polo 9N
Двигател: BBY 2004

Re: Идеи за 8-12 годишен хечбек с бензинов турбо мотор без директно впръскване ?

Мнениеот thanis » Вто 09 фев 2021 12:28


Ами 8-12год автомобил без асистенти и електроники с турбо бензинов мотор хечбек надали ще си намери. Иначе ако примерно 1100-1200кг са много на Пунто 1.4 турбо... Единствените по-леки неща са Мазда 2, ама там е без турбо и с директно и върви като нормална кола. Ако иска повратливост и управление заедно с турбо бензин Фиеста ST.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 9044
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Идеи за 8-12 годишен хечбек с бензинов турбо мотор без директно впръскване ?

Мнениеот samo_pechka » Вто 09 фев 2021 12:47


Колата явно ще е за младо момче . Виждал съм такива често. Събират се на някой по-спокоен паркинг няколко с коли и си разтягат локуми кое какво. Няма лошо в това , и аз съм бил млад. И аз съм минал през това ( с мотоциклетите ) .
Търси си кола , малка от рода на цивик , с голям атмосферен мотор . Тая кола ще върви добре и ще е "трън" в очите на голфаджиите :biggrin нищо, че няма турбо. Хонда прави добри атмосферни мотори , разбира се има изключения , но човек като знае какъв да търси, няма се набуха на проблемните.
Ако бюджетът беше по-висок , една Импреса турбо се вписва. Там вече умната и със запознат с проблемите им.


thanis
Мнения: 1902
Регистриран на: Пет 21 юли 2017 9:36
Автомобил: Polo 9N
Двигател: BBY 2004

Re: Идеи за 8-12 годишен хечбек с бензинов турбо мотор без директно впръскване ?

Мнениеот thanis » Вто 09 фев 2021 12:57


Силно подкрепям за Сивик 8-ма генерация 1.8 140 коня бенз атмосферка. Достатъчно голяма, вози добре, има визия, вътре е комфортна, голям багажник, разхода е много добър и обича да се развърта мотора. Type R 7-ма генерация е класика, но няма да може да намери читава. Aма както каза колегата, samo_pechka - ако ползвателя е младо момче, май все тая къв е мотора и визията ще е по-важна.


paczo911
Мнения: 37
Регистриран на: Пон 02 мар 2009 1:44
Автомобил: VW Golf 3 GTI
Двигател: AGG + ABF + AUM
Местоположение: София

Re: Идеи за 8-12 годишен хечбек с бензинов турбо мотор без директно впръскване ?

Мнениеот paczo911 » Вто 09 фев 2021 18:04


Като предложение от моя страна ще кажа следното - нека човекът да си набележи няколко различни модела и модификации, и да ходи да тества всички. После да си вземе каквото най-много му хареса.

Аз какво направих наскоро - реших да се разделям с моя Голф 3 ABF. И тъй като той ми беше "проектаджийка", изключително и само за градско каране, реших да потърся малко по-нова кола, пак хечбек, по-възможност японска, малка, пъргава, като цена някъде около 4-5-6 хиляди лева. Тествах Суифт Спорт 1.6, тествах Корола Т спорт 192 коня, Колт CZT 1.5 турбо, Suzuki Ignis Sport 1.5. Никоя от тях не ме впечатли особено, като изключим Игниса, който беше в доста лошо състояние, и това ме отказа. Правилно прочетохте - най-маломощната кола ми хареса най-много. Въпреки че подходих изключително преднамерено към него, както и към директния му конкурент - Yaris 1.5 T Sport. И двете коли са много малки и леки (около 900-950кг), 1.5 литрови мотори с около 106-109 коня, заводско спортно окачване и леко спортни седалки. След Игниса тествах два Яриса Т Спорт. И се влюбих в тази кола. Дадох ѝ предимство пред Сузукито главно заради (според мен) по-лесната поддръжка и по-добрата възможност за намиране на части, тъй като Игниса е доста рядък модел.

Относно идеи какво да гледа колегата - Focus ST 2.5, Volvo V50, S40, C30 със същия двигател, Астра ОРС 240 коня. Могат да се намерят до към 14 000 лева. И все пак, в този ценови диапазон е колата, която за мен е най-добрата в този клас от тези години - Сивик Type R 200 коня. Или Ауди A3 3.2 VR6 или Голф 5 R32. Но те са атмосферни, и най-вероятно ще са по-жадни от турбо колите, особено ако са с иначе прекрасния VR6 мотор.


gogogo79
Мнения: 298
Регистриран на: Пон 02 яну 2017 1:24
Автомобил: Kia Ceed x-ecutive
Двигател: 1600 126 hp 2010 year
Местоположение: Варна

Re: Идеи за 8-12 годишен хечбек с бензинов турбо мотор без директно впръскване ?

Мнениеот gogogo79 » Вто 09 фев 2021 19:20


samo_pechka написа:Аз доколкото схванах, ще се кара тая кола предимно градско . Сега ако някой може да ми обесни какви предимства има един турбомотор , бензин голфов клас, пред такава дето е без турбо , но с близки коне. И каране в града .

90 на 100 от хората ползват личните си автомобили по следния начин. Градско - най- много и ежедневно(ходене и връщане от работа , пазаруване храна в хипермаркета и т.н.) следва извънградското 2-3-5 пъти в годината на почивка , посещение на роднини веднъж в месеца ,ако живеят в друг град... Имам предвид,че когато колата ще се ползва предимно градско , не значи само градско. Истината е ,че човек никога не може да бъде напълно сигурен , къде ще му се наложи да шофира и колко. Да , най- добре да си има две коли един Ярис бензин , хибрид за града и един Пасат или Тигуан tdi за извънграда , но когато можеш да си позволиш само една кола се търси нещо , като златната среда... Мисля ,че не е нужно да се почва дискусия за и против турбо или атмосферен.. От мой личен опит си спомням , какво ми беше усещането oт шофирането, като се качих от Golf tdi на Golf sdi .. и след това си обясних защо едната от двете абривиатури е по- търсената на пазара...)))


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Идеи за 8-12 годишен хечбек с бензинов турбо мотор без директно впръскване ?

Мнениеот muns61 » Вто 09 фев 2021 19:23


Приятелят гледал ли е Приус?


gogogo79
Мнения: 298
Регистриран на: Пон 02 яну 2017 1:24
Автомобил: Kia Ceed x-ecutive
Двигател: 1600 126 hp 2010 year
Местоположение: Варна

Re: Идеи за 8-12 годишен хечбек с бензинов турбо мотор без директно впръскване ?

Мнениеот gogogo79 » Вто 09 фев 2021 19:30


thanis написа:На малките турбинирани мотори /до 1.5-1.6л/, почти винаги можеш да имаш по-нисък или същия разход от аналогичен атмосферен. С еднакво каране, не турбото да го дъниш по светофарите, атмосферката с 1500об. турбото ще има по-нисък разход. До около 2000 и малко над има много приятен вървеж и разхода е супер. Набичиш ли крака, става като фуния. Возили са ме с Пасат Б7 1.4 ТСИ София - Пловдив с разход 18-20л/100 /разбирай просто педала до дъно и колкото може колата през цялото време/. Атмосферка над 15 не виждам как може да направи. Турбо бензина харчи малко при ниски и много при високи. Атмосферката е по-балансирана в целия диапазон.

П.С. Да не се откланям от темата. Пунто Абарт ? 1.4 турбо-бенз ?

И Абарт Пунто си малее... Иначе за тоя 1.4 tjet чувам само добри неща, евтина подръжка и здрав , слагат го вече толкова години,че и до днес в Типо. Нищо общо с Twin Spark.
Колеги , какво е мнението ви за Giulietta с този мотор? Чета ,че няма проблеми с окачването като на предишния модел 147 цата , но въпреки това отзивите са оскъдни , за тази кола.


gogogo79
Мнения: 298
Регистриран на: Пон 02 яну 2017 1:24
Автомобил: Kia Ceed x-ecutive
Двигател: 1600 126 hp 2010 year
Местоположение: Варна

Re: Идеи за 8-12 годишен хечбек с бензинов турбо мотор без директно впръскване ?

Мнениеот gogogo79 » Вто 09 фев 2021 19:39


muns61 написа:Приятелят гледал ли е Приус?

Приус мисля ,че бяха хибриди. За мен тази кола екстериорно е твърде странна и не мисля ,че всеки би я приел. Бях чел за тия Приуси в Автобилда ,отзиви от Германски бакшиши ,че няма друга толкова здрава кола.. Концепцията на тази кола и като цяло концепцията на Toyota e далеч от желаното в случая. Смятам,че тази марка има много достойнства , но силата и определено не е в бензиновите турбо мотори..)))



Върни се в “Избор и покупка на автомобил”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 57 госта