Lonely-Wolf написа:Но той е инат и не иска дизел.... А идентична кола само,че с дизелов мотор е на половината цена. С цените в момента ще се избие разликата след 150к км.
Колега, това с избиването е изключително сложен въпрос, защото за да има файда трябва да въртиш много километри. 150 хиляди за някой може да са над 10 години шофиране. Съмнява ме, колегата да си избира колата с презумция да я кара до разпад.
Пък и ако се приеме, че може да намери автомобил на "реални" километри, то той ще е на около 200к, обаче за дизела големите неща идват точно в този диапазон от 200 до 260, и реално колегата ще даде 1/2 по-малко пари за покупна цена на дизела, ама ако сложиш разходи за дюзи и маховик и ДПФ, цената се изравнява и не е въпрос дали - а кога.
Личен пример с корейски турбо бензин и дизел за отиване и връщане до Пловдив от София, разхода ако наистина искаш да се влачиш 100-110 в двата автомобила беше 4лв в двете посоки.
Ако си спокоен шофьор и не се състезаваш, общо взето бензина си е достатъчно икономичен, там става ламя на заварка и да караш по магистрали с и над 160.
Почти мога да заложа, че който и автомобил да вземеш с еквивалентни бензинови и дизелови мотори на магистрала с 120-130, разликата в позла на дизела няма да е над 1.5 литра.