Audi A6 C4 2.5 TDI 143hp

Volkswagen или Audi, Golf или Passat, Bentley или Bugatti - това е мястото да питате, да споделите и да разберете
Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8979
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Audi A6 C4 2.5 TDI 143hp

Мнениеот samo_pechka » Вто 17 фев 2015 22:20


Честито колега за колата :beer да си я караш със здраве !
П.п. не пиши пост подир твой пост . Има бутон "промени" в мнението ти в горния десен ъгъл .И си добавяй /коригирай оттам :th_up В противен случай ще те скастрят .




jiwano
Мнения: 32
Регистриран на: Нед 30 окт 2011 22:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Audi A6 C4 2.5 TDI 143hp

Мнениеот jiwano » Сря 18 фев 2015 0:25


Благодаря за съвета и за пожеланието!!
Така добре ли е ?


Потребителски аватар
radi_nrj
Мнения: 9331
Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
Двигател: AEL ALH
Местоположение: София

Re: Audi A6 C4 2.5 TDI 143hp

Мнениеот radi_nrj » Пон 23 фев 2015 12:51


И понеже традицията на темата е свързана с това какво се гледа като се купува и какво коства поддръжката на такъв автомобил след поредното обслужване реших да сложа малко пресни цифри.

Смених ангренаж с ремъци Contitech, ролки и помпа Ruville.

ремък ангренажен 35
ремък ангренажен(инж.помпа) 34
ролка обтяжна(1) 65
ролка обтяжна(2) 69
ролка водеща 70
водна помпа 76
Тотал 349

По-интересно седят нещата с пистовия ремък. Както и при старата и тук демпферната ролка беше чао. Нямаше налична гейтс и минахме евтино с Febi.
След това почнах да боря шумовете по ролките защото бяха толкова много, че не се чуваше мотора. Ролката на обтегача само беше измита и грасирана, да се чуди как през капсуловката влизат боклуци и щяхме да изхвърлиме здрава ролка за малко. След това алтернатора като го завъртях звучеше като кречетало и беше пратен във Францизкуп за ремонт. Остана само ролката на виското. Самото виско явно е било сменено явно малко преди да я взема защото беше съвсем ново, но поради липса на специализирания инструмент (vag tool 3212), с който се хваща контра някой идиот явно е хванал с чираците за самата шайба и я бяха изкривили. За съжаление ремъчната шайба на виското се намира само оригинална и въпреки скромата си цена от 26лв не можах да я купя нова защото е спряна от производство 2013-та година. Въпросната в последствие беше намерена от автоморга. Остана последния лагер дето чегърта и той е вътре във стойката на цялата периферия. Така нареченото лагерно тяло, на което седи алтернатор, хидравлика и компресор клипматик се предлага ново, но цената беше космична 500+ за парче алиминий с ос и 2 лагера на нея. Ето го и въпросното:

Скъсана капсуловка в следствие, на което вътре лагерите яли пясък, яли пясък, та преяли (2 лагера са, ролков и съчмян един зад друг):
Изображение

Нищо още не изгубено, има лечение и за тая болка без да се дават стотици левове. Намирате в морга стойка от 5 цилиндова 100-ца. абсолютно същата е, но с едно лагерче,което е на самата ос отвън и се сменя само то. За 70лв намерих стойка с лагерче, което също шумеше, но се оправи само с почистване и гресиране.

Сметката при пистовия седи така:
Конзола с ос за виското 70
демпферна ролка 260
ремъчна шайба виско 20
пистов ремък 20
ремонт алтернатор 90
Тотал 460

Ако се наложи да сменяте амортисьорче на обтяжната ролка си пригответе още 180лв.

За такава галимация нормално взимат 200-400лв само за труд защото какво обикновено се разхвърля цялата предница.
Изображение

Последна промяна от radi_nrj на Пет 10 юли 2015 10:56, променено общо 5 пъти.


Потребителски аватар
radi_nrj
Мнения: 9331
Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
Двигател: AEL ALH
Местоположение: София

Re: Audi A6 C4 2.5 TDI 143hp

Мнениеот radi_nrj » Пон 23 фев 2015 13:11


Малко след като оправихмке всичката периферия взе, че протече помпата :biggrin

След кратко търсене на читав помпаджия открих, едно момче дето работи в голям сервиз и си върти "часпром". Иска да му се занесе помпата свалена и за 120лв подменя всички уплътнения. Тъй като не минава помпата на стенд (щото само стенда е към 200лв) също така иска след монтажа да му се закара колата да настрои помпата на място. Така и стана, закарах в близкия сервиз, свалиха помпата занесох я на човека. Върна ми я с всички гуми сменнени с оригинален ремонтен комплект на Бош. Даже и нови дифтунги за монтажа на помпата ми даде, които явно си вървят с комплекта. След като ми я монтираха отидох при него и ми настрои горивото на място като го закова на 4 милиграма при диапазон от 2 до 6. Колата сега работи доста мазно и разхода значително намаля.

Ако някой има интерес мога да му дам координати на лични :c020


ni4ko_vd
Мнения: 120
Регистриран на: Нед 13 май 2007 10:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Видин

Re: Audi A6 C4 2.5 TDI 143hp

Мнениеот ni4ko_vd » Чет 05 мар 2015 15:13


айде и аз да попиша малко за тази кола.Карам такава вече 2ра година аел автомат беше преди месец отказа скоростна кутия и направо скочих на ръчна 6степенна,всичко пасна.Обаче нещо километража го няма непоказва километрите и брояча.Две букси останаха да висят отпред при мотора незнайно от какво са.къде може да видя схеми или коя букса за кое е.


Shubert
Мнения: 10
Регистриран на: Пет 11 яну 2008 18:02
Автомобил: VW Polo3
Двигател: AFH
Местоположение: София

Re: Audi A6 C4 2.5 TDI 143hp

Мнениеот Shubert » Сря 15 апр 2015 19:57


radi_nrj написа:Темата е за избор на автомобил и в нея гледам да поствам само неща свързани с поддръжката му. Какви неща се повреждат, какви части къде и как се намират, колко струват както и някои възможни ъпгрейди. Затова повече наблягам на информацията и по-малко на снимките.
Пристигнаха жилата директно от Германия:.....

Тук никъде ги няма налични.

Emsi_audi продава някакви сръбски за по 35лв бройката. Аз взех 2 и ги смених. Няма драми за сега.


Shubert
Мнения: 10
Регистриран на: Пет 11 яну 2008 18:02
Автомобил: VW Polo3
Двигател: AFH
Местоположение: София

Re: Audi A6 C4 2.5 TDI 143hp

Мнениеот Shubert » Сря 15 апр 2015 20:03


radi_nrj написа:Ако карате дизелово A6 C4 Quattro и намерите голяма локва под задния мост спокойно, не ви тече дифа. Изгнил ви е резервоара и покапвате нафтичка. След кратко проучване открих, че всички дизелови C4 Quattro са с метални резервоари и на всички гние над гърнето и кардана между 2-те секции на резервоара. ....

Аз съм с 2.6 квадро и то е с метален резервоар. Остава и да вземе да тече, като се има предвид колко гори. :)

Ще трябва да се видим да споделиш практически опит. :mhihi


Потребителски аватар
Ivo_Dinkov
Мнения: 1352
Регистриран на: Вто 28 дек 2004 10:54
Автомобил: Audi Quattro Turbo
Двигател: BGB
Местоположение: София/Плевен
Контакти:

Re: Audi A6 C4 2.5 TDI 143hp

Мнениеот Ivo_Dinkov » Сря 15 апр 2015 20:58


2.6 куатро на части колкото искаш.


mudancho
Мнения: 37
Регистриран на: Пет 21 юни 2013 23:59
Автомобил:
Двигател:

Re: Audi A6 C4 2.5 TDI 143hp

Мнениеот mudancho » Чет 16 апр 2015 10:33


Колега Ради, при обслужване на ангренаж задължителна ли е смяната на демферната шайба? Аз имам Волво с тоя мотор и при предишното обслужване излезе 250лв шайбата на Gates.До колкото знам това е слабост на тия мотори и ми е интересно ти със всяко обслужване ли сменяш и тази шайба?


Потребителски аватар
Ivo_Dinkov
Мнения: 1352
Регистриран на: Вто 28 дек 2004 10:54
Автомобил: Audi Quattro Turbo
Двигател: BGB
Местоположение: София/Плевен
Контакти:

Re: Audi A6 C4 2.5 TDI 143hp

Мнениеот Ivo_Dinkov » Чет 16 апр 2015 15:45


100 000км и дават живот, ако не греша.


mudancho
Мнения: 37
Регистриран на: Пет 21 юни 2013 23:59
Автомобил:
Двигател:

Re: Audi A6 C4 2.5 TDI 143hp

Мнениеот mudancho » Чет 16 апр 2015 16:00


Ivo_Dinkov написа:100 000км и дават живот, ако не греша.


Тоест може да изкара 2 обслужвания? Питам, понеже при мен се разпадна и преживяването е малко кофти. :)


Потребителски аватар
Ivo_Dinkov
Мнения: 1352
Регистриран на: Вто 28 дек 2004 10:54
Автомобил: Audi Quattro Turbo
Двигател: BGB
Местоположение: София/Плевен
Контакти:

Re: Audi A6 C4 2.5 TDI 143hp

Мнениеот Ivo_Dinkov » Чет 16 апр 2015 23:53


Ако нямаш паразитни вибрации, не я закачай. Тази шайба не се разпада току-така без симптоми. Не тресе ли и няма ли видими разкъсвания, карай с нея.


Потребителски аватар
radi_nrj
Мнения: 9331
Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
Двигател: AEL ALH
Местоположение: София

Re: Audi A6 C4 2.5 TDI 143hp

Мнениеот radi_nrj » Съб 18 апр 2015 0:56


И 2-та пъти като сменях шайба беше заради това, че гумената вложка между 2-те метални части на ролката се беше напукала от старост. На черното беше неоригинална(явно вече сменена един път), но пак се беше напукала. Отдавам го на факта, че беше от южните краища на Европа и жегата не и е простила.

На синьото, което е от Германия свалих оригиналната, която по информация, която намерих за реалния пробег на колата е изкарала около 320'000km. Oще не биеше, но гумата беше започнала да се пука. На колите от хладните страни като, че ли всякакви гумени елементи се запазват доста повече. За съжаление това не може да се каже за ламарините - и цинка не ги спасява.

Та тази демпферна ролка е от консумативите дето се сменят при нужда. За съжаление и при 2-те ми С4-ки нужда имаше :mhihi :mhihi :mhihi


Потребителски аватар
docomir
Мнения: 4
Регистриран на: Пон 07 дек 2009 20:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Dobrich

Re: Audi A6 C4 2.5 TDI 143hp

Мнениеот docomir » Вто 21 апр 2015 17:06


Здравейте колеги , от скоро съм собственик на Ц4 АЕЛ quattro и искам да му вдигна малко мощността. Та въпроса ми е дали някой е правил тази процедура (не говоря за чип ) защото търсения от мен резултат е 250 кс на колела или около 300 кс на мотор.


Потребителски аватар
Ivo_Dinkov
Мнения: 1352
Регистриран на: Вто 28 дек 2004 10:54
Автомобил: Audi Quattro Turbo
Двигател: BGB
Местоположение: София/Плевен
Контакти:

Re: Audi A6 C4 2.5 TDI 143hp

Мнениеот Ivo_Dinkov » Вто 21 апр 2015 18:26


Забрави. И 200 коня са имаджинерни за тоя мотор. Безмислено от към финансова гледна точка начинание.
Сади направо 2.2.



Върни се в “Избор и покупка на автомобил”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 40 госта