И понеже традицията на темата е свързана с това какво се гледа като се купува и какво коства поддръжката на такъв автомобил след поредното обслужване реших да сложа малко пресни цифри.
Смених ангренаж с ремъци Contitech, ролки и помпа Ruville.
ремък ангренажен 35
ремък ангренажен(инж.помпа) 34
ролка обтяжна(1) 65
ролка обтяжна(2) 69
ролка водеща 70
водна помпа 76
Тотал 349
По-интересно седят нещата с пистовия ремък. Както и при старата и тук демпферната ролка беше чао. Нямаше налична гейтс и минахме евтино с Febi.
След това почнах да боря шумовете по ролките защото бяха толкова много, че не се чуваше мотора. Ролката на обтегача само беше измита и грасирана, да се чуди как през капсуловката влизат боклуци и щяхме да изхвърлиме здрава ролка за малко. След това алтернатора като го завъртях звучеше като кречетало и беше пратен във Францизкуп за ремонт. Остана само ролката на виското. Самото виско явно е било сменено явно малко преди да я взема защото беше съвсем ново, но поради липса на специализирания инструмент (vag tool 3212), с който се хваща контра някой идиот явно е хванал с чираците за самата шайба и я бяха изкривили. За съжаление ремъчната шайба на виското се намира само оригинална и въпреки скромата си цена от 26лв не можах да я купя нова защото е спряна от производство 2013-та година. Въпросната в последствие беше намерена от автоморга. Остана последния лагер дето чегърта и той е вътре във стойката на цялата периферия. Така нареченото лагерно тяло, на което седи алтернатор, хидравлика и компресор клипматик се предлага ново, но цената беше космична 500+ за парче алиминий с ос и 2 лагера на нея. Ето го и въпросното:
Скъсана капсуловка в следствие, на което вътре лагерите яли пясък, яли пясък, та преяли (2 лагера са, ролков и съчмян един зад друг):

Нищо още не изгубено, има лечение и за тая болка без да се дават стотици левове. Намирате в морга стойка от 5 цилиндова 100-ца. абсолютно същата е, но с едно лагерче,което е на самата ос отвън и се сменя само то. За 70лв намерих стойка с лагерче, което също шумеше, но се оправи само с почистване и гресиране.
Сметката при пистовия седи така:
Конзола с ос за виското 70
демпферна ролка 260
ремъчна шайба виско 20
пистов ремък 20
ремонт алтернатор 90
Тотал 460
Ако се наложи да сменяте амортисьорче на обтяжната ролка си пригответе още 180лв.
За такава галимация нормално взимат 200-400лв само за труд защото какво обикновено се разхвърля цялата предница.
