


Поредната тема посветена на чудене, какво и дали да си купя
- dobrin
- Чингис хан
- Мнения: 30039
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Поредната тема посветена на чудене, какво и дали да си к
Я сподели с нас колега, май лично аз съм пропуснал някоя класация, в която са обявили Автомобилът под номер 1.
- Mr. S. King
- Мнения: 127
- Регистриран на: Нед 07 апр 2013 22:27
- Автомобил: Passat
- Двигател: TDI 1995-1999
Re: Поредната тема посветена на чудене, какво и дали да си к
Аз ще ти споделя- Мерцедес. Не ме разбирайте погрешно. Всяка марка си има плюсове и минуси. При Мерцедес минусите са доста субективни и много по-малко от тези на преките конкуренти(Ауди/БМВ/Лексъс/Ягуар/СААБ и др.) Единствения 100% обективен минус на МБ особено за българина е цената, когато е с найлоните по седалките.
П.П: И за да не ме нападнете- аз уважавам много Фолксваген(до момента сме имали общо 6 броя в семейството, аз лично мой- 2 Пасата), но това не променя факта закодиран дори в името му- народен автомобил. Каквото и да си говорим- Фолксваген, Тойота, Опел, Мазда, Шкода, Форд, Митсубиши, Хонда са коли от един клас, в който за мен лидери са Фолксваген и Хонда. Никоя от тези марки обаче не е луксозна(премиум) като вече изброените по-горе. Не може нещо от среден за Европа и света клас да е по-добро от най-доброто е луксозния, само защото 60-70% от населението на света не може да си позволи да даде 100-150,000$ за автомобил и по тази причина все се търсят кусури и субективни неудобрения.
П.П: И за да не ме нападнете- аз уважавам много Фолксваген(до момента сме имали общо 6 броя в семейството, аз лично мой- 2 Пасата), но това не променя факта закодиран дори в името му- народен автомобил. Каквото и да си говорим- Фолксваген, Тойота, Опел, Мазда, Шкода, Форд, Митсубиши, Хонда са коли от един клас, в който за мен лидери са Фолксваген и Хонда. Никоя от тези марки обаче не е луксозна(премиум) като вече изброените по-горе. Не може нещо от среден за Европа и света клас да е по-добро от най-доброто е луксозния, само защото 60-70% от населението на света не може да си позволи да даде 100-150,000$ за автомобил и по тази причина все се търсят кусури и субективни неудобрения.
-
- Мнения: 531
- Регистриран на: Сря 21 авг 2013 11:16
- Автомобил: VW Golf 5
- Двигател: 1.9 TDI 2007
- Местоположение: София
Re: Поредната тема посветена на чудене, какво и дали да си к
Още 1 въпрос, аз кола хубаво рано или късно ще избера, но да ви попитам има ли реална полза да я карам на майстор да я гледа или не. Защото като си купувах моита например ми казаха, че ще трябва да сменям серво помпа и съединител и съответно свалих цената на колата с идея да мога да ги оправя (да ги намеря от някоя морга), а две години по - късно тези 2 нещица, да не чуе дявола си работят перфектно, но за сметка на това на 3 - я месец сменях сегменти (Хубаво, че ремонта на тези Голфони е евтин). Други познати също имаха сходни по род сблъсъци с подобни "синоптици". Та реално има ли полза да го карам и да давам пари за майстори, или особенно ако се спра на бензин, да слушам внимателно като го паля и по време на тест драйва, и да стискам палци?
-
- Мнения: 5553
- Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Поредната тема посветена на чудене, какво и дали да си к
Като гледам как разсъждаваш, няма нужда и от тестдрайв - ако запали, направо давай парите!
- dobrin
- Чингис хан
- Мнения: 30039
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Поредната тема посветена на чудене, какво и дали да си к
Mr. S. King написа:Аз ще ти споделя- Мерцедес.
Колега, при цялото ми уважение към Мерцедес, имиджът й, особено в България, доста надхвърля качеството й. Не казвам, че са лоши автомобили, напротив. Но за цената си не предлагат нещо кой знае колко повече от Фолксваген да речем. Да не говорим, че по един от основните показатели - надежност - далеч не се подреждат в челните места, особено в последните години. Дори прословутата S-класа страда от всевъзможни дефекти. Купувайки премиум автомобил това не би трябвало да в така. За цените за отстраняване на въпросните повреди няма да говорим - все пак който купува премиум марка трябва да е готов винаги с едни четири-, че и повече цифрени суми при сериозна повреда.
Тук идва моментът на реалната преценка - съотношение цена - качество. И то не само между отделни марки, но дори и между отделните модели на една и съща марка. А когато говорим за автомобили втора употреба с извън гаранционна поддръжка, този фактор е от особено значение. Защото може да се окаже, че в някои случаи необходимият ремонт надхвърля половината от стойността за покупка на автомобила, че дори и повече. И невероятният номер едно автомобил се превръща в паметник или направо донор в някоя морга.
Нека да отбележа, че не величая Фолксваген по никакъв начин с написаното по-горе. И при него има модели, които от определен момент се превръщат в относително рискова покупка.
Най-лесен извод може да се направи при сравнение на загубата на стойност от цената на автомобила като нов до момента, когато стане "обект на желание" ;) И ако цените на два автомобила като нови са имали двойна разлика, а сега са изравнени, то трябва да има някаква обективна причина за това. Защото пазарът не лъже.
След това лирично отклонение - по темата. Задължително е според мен автомобилът да се заведе на кадърен майстор/сервиз, който да го прегледа. Естествено е, че винаги има и някаква доза късмет, но тя трябва да бъде сведена до минимум.
- forski
- Мнения: 4160
- Регистриран на: Пет 07 мар 2008 22:10
- Автомобил: SUZUKI SX4 S-CROSS Boosterjet
- Двигател:
- Местоположение: Сенник/Севлиево
- Контакти:
Re: Поредната тема посветена на чудене, какво и дали да си к
Ако е без номера или с изтекли транзитни такива, на какъв майстор ще я закараш не знам
По-добре си води майстора с теб, ако майстора е и теникиджия-бояджия още по-добре!

По-добре си води майстора с теб, ако майстора е и теникиджия-бояджия още по-добре!
- Mr. S. King
- Мнения: 127
- Регистриран на: Нед 07 апр 2013 22:27
- Автомобил: Passat
- Двигател: TDI 1995-1999
Re: Поредната тема посветена на чудене, какво и дали да си к
Човек, каква ти изравнена цена. Те дори нямат коли от еднакъв клас. Пасата нито е Ц-класа, нито е 3-ка, нито е А4. Че не е Е-класа или А6 също е ясно. И какво излиза- един Пасат 5,5 2002-2004г. по Европа струва от 2(пълен кош) до 4,500 евро(доста добри екземпляри от частни лица, които не се казват Али или Мехмед). Ц-класа след 2001г. в Германия ще изпадне за 4-6 бона евро като зависи от пробега, годината, екстрите и общото състояние. Но Ц-класата е по-малка/тясна от Пасат. Ако идем на Е-класа, която е доста по-широка, комфортна и красива(след 2002г.) там вече става въпрос за цени от 6-7 хиляди евро нагоре за качествена бройка от 1 или 2 собственик. За дефектите и надежността на Мерцедес няма да коментирам, просто защото до сега съм виждал по пътищата на БГ и Европа много закъсали и изпушили коли от Фиат, през Тойота и ВАГ-ове до Ягуар и Рейдж Роувър, но не и МБ, дори и грозната А-класа.
П.П: По темата- колега задължително е колата да се провери от тенекеджия и да се направи пълен преглед в сервиз на двигател, ходова част и ел. инсталацията(както и климатроник, ако има). И след този обстоен оглед и тестване пак ти трябват поне 50% шанс.
П.П: По темата- колега задължително е колата да се провери от тенекеджия и да се направи пълен преглед в сервиз на двигател, ходова част и ел. инсталацията(както и климатроник, ако има). И след този обстоен оглед и тестване пак ти трябват поне 50% шанс.
- Freakylol
- Мнения: 927
- Регистриран на: Нед 10 юли 2011 16:55
- Автомобил:
- Двигател: asz++
- Местоположение: Русе
Re: Поредната тема посветена на чудене, какво и дали да си к
Аз и ВАГове не виждам изпушили по пътищата
Имам комшия който е страшен фен на мерцедес и караше S350 и C220 .. и двете ги продаде и мина на А4, защото само по сервизите седяха и колкото и да ги харесваше му писна. 


- my heart iS iCe
- Мнения: 5418
- Регистриран на: Сря 11 мар 2009 20:29
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Поредната тема посветена на чудене, какво и дали да си к
Колега виждам, че се колебаеш доста! И те съветвам да не бързаш с покупката, защото тогава се правят най-големите грешки! Докато не решиш твърдо каква кола искаш, и колко време ще я караш не купувай!
Но не очаквай за 10 бона да купиш кола на 4 години! 100% е уморена от каране!
Ето погледни това -> http://www.mobile.bg/11375345173792831
За останалите пари можеш да го обслужиш и да си я водиш по майстори и да си я нагласиш за каране!
Много рядко изпада читава кола, която след покупката не се налага да сменяш, съединители, турбо и всичко останало! Казвам ти, че хубаво и евтино няма!
Но не очаквай за 10 бона да купиш кола на 4 години! 100% е уморена от каране!
Ето погледни това -> http://www.mobile.bg/11375345173792831
За останалите пари можеш да го обслужиш и да си я водиш по майстори и да си я нагласиш за каране!
Много рядко изпада читава кола, която след покупката не се налага да сменяш, съединители, турбо и всичко останало! Казвам ти, че хубаво и евтино няма!
- Mr. S. King
- Мнения: 127
- Регистриран на: Нед 07 апр 2013 22:27
- Автомобил: Passat
- Двигател: TDI 1995-1999
Re: Поредната тема посветена на чудене, какво и дали да си к
Е, и аз имам познат, който караше само Ауди и БМВ. Сега човека кара Мерцедес и твърди, че повече няма да се качи на друга кола. Въпрос на вкус, финанси, колко е годишна колата и колко е карана. За мен няма база за сравнение м/у народните и луксозните автомобили най-вече заради финансовите възможности на собствениците им. Никой не се заблуждава, че има кола, която като се кара постоянно, няма да и с случи нещо особено след като стане "тийнейджърка" на години. Лично аз съм решил, че следващия ми основен автомобил ще е Мерцедес(както знам, че втората кола винаги ще е Фолксваген, който става да върши работа и жената да го тормози). Просто когато човек има възможност да си позволи нещо не трябва да робува на сектантски приказки и надлъгвания.
П.П: От изброените в темата до този момент коли аз съм твърдо за Мерцедес и Волво ЕС60/80.
П.П: От изброените в темата до този момент коли аз съм твърдо за Мерцедес и Волво ЕС60/80.
- dobrin
- Чингис хан
- Мнения: 30039
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Поредната тема посветена на чудене, какво и дали да си к
Mr. S. King написа:Човек, каква ти изравнена цена. Те дори нямат коли от еднакъв клас. Че не е Е-класа или А6 също е ясно.
Първо, сравни обема на багажниците и мястото вътре. Можеш да сравниш и външните размери. И ще видиш, че нищо не ясно.
След това сравни цените им и в България. А следващия път като видя закъсал Мерц, ще ти звънна да дойдеш.
- H2O
- Мнения: 1160
- Регистриран на: Нед 15 апр 2007 20:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Field of Dreams
Re: Поредната тема посветена на чудене, какво и дали да си к
Не виждам как може да обориш мнението,че Мерцедеса втора употребе е най желан!Та за класациите,знам.Но за нови коли.Всеки разумен и разполагащ с достатъчно пари,няма да вземе Мазда 6,а С-класа!
- dobrin
- Чингис хан
- Мнения: 30039
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Поредната тема посветена на чудене, какво и дали да си к
Мога:
http://fakti.bg/avto/64549-nai-tarsenite-koli-v-mobilebg-prez-mart
http://automedia.investor.bg/read/2799.html
А относно надеждност, ето какво казват немците, има го и подробно на немски:
http://m.dnevnik.bg/skorost/2012/01/06/1740162_tv_podredi_nai-zdravite_upotrebiavani_koli/
Забележете първото място на Фаетон - къде е S-класата на Мерцедес?
Това че някои хора бленуват и сънуват Мерцедес, далеч не го прави най-желаният автомобил, още по-малко пък номер едно - нито като надеждност, нито като цена качество, нито дори като резултати в сравнителни и продължителни тестове.
http://fakti.bg/avto/64549-nai-tarsenite-koli-v-mobilebg-prez-mart
http://automedia.investor.bg/read/2799.html
А относно надеждност, ето какво казват немците, има го и подробно на немски:
http://m.dnevnik.bg/skorost/2012/01/06/1740162_tv_podredi_nai-zdravite_upotrebiavani_koli/
Забележете първото място на Фаетон - къде е S-класата на Мерцедес?
Това че някои хора бленуват и сънуват Мерцедес, далеч не го прави най-желаният автомобил, още по-малко пък номер едно - нито като надеждност, нито като цена качество, нито дори като резултати в сравнителни и продължителни тестове.
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 20293
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Поредната тема посветена на чудене, какво и дали да си к
Миналата година един мой приятел купи S400 CDI Long Brabus пакет 2001 г от негов приятел, който не можеше да я продаде дълго време. Колата е със всички екстри, вкл. въздушно окачване, лейн асист, темпомат, който следи колата отпред, ел. седалки отпред и отзад май са и с масаж, шибедах и какво ли още не... Списъкът е поне 3 страници с екстрите - знайни и незнайни...
Цената беше 9000 лв. След това си купи диагностичен кабел и софтуер за 1200 лв, защото скоростната кутия започна да хрупа и се наложи да я преинсталира. В продължение на няколко месеца по цял ден чете кое как се прави, защото ако не си го направи сам, всеки ремонт е от няколко стотин до няколко хиляди лева. Добре че има още 2-3 коли. За цените на частите и най-елементарно обслужване да не говорим...
Тази S класа като нова сигурно е струвала поне колкото 3 пасата 5.5, а сигурно и повече. След 11 години е на равна цена с пасата. (Пасатът на баща ми го купихме за 9900 миналата година). Толкова за обезценяването и това коя кола колко е желана и търсена на вторичния пазар...
Цената беше 9000 лв. След това си купи диагностичен кабел и софтуер за 1200 лв, защото скоростната кутия започна да хрупа и се наложи да я преинсталира. В продължение на няколко месеца по цял ден чете кое как се прави, защото ако не си го направи сам, всеки ремонт е от няколко стотин до няколко хиляди лева. Добре че има още 2-3 коли. За цените на частите и най-елементарно обслужване да не говорим...
Тази S класа като нова сигурно е струвала поне колкото 3 пасата 5.5, а сигурно и повече. След 11 години е на равна цена с пасата. (Пасатът на баща ми го купихме за 9900 миналата година). Толкова за обезценяването и това коя кола колко е желана и търсена на вторичния пазар...
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Поредната тема посветена на чудене, какво и дали да си к
Много са ми чудни теми, в които трябва да кажем на някой каква кола да си купи...
Върни се в “Избор и покупка на автомобил”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 41 госта