:arrow Фолксваген Фолклорен Събор Узана 22-23.08.2025: Важна информация!

Passat Alltrack 2.0 TSI 4motion 220к.с., на 130000км

Volkswagen или Audi, Golf или Passat, Bentley или Bugatti - това е мястото да питате, да споделите и да разберете
Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 7855
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
Двигател: EA113
Местоположение: София

Re: Passat Alltrack 2.0 TSI 4motion 220к.с., на 130000км

Мнениеот hooligan_sk » Вто 25 окт 2022 16:27


Мотора е здрав, но когато е в комбинация с DSG е дефорсиран до 250нм, за да влезе в спецификациите на кутията DQ200. Това е най-слабото DSG(сухи съединители), поема всичко до 250нм във ВАГ групата и като цяло не се слави с дълговечност. За 1.0ТСИ със 110кс е ок, за 1,8... аз лично, не бих. :th_up




Потребителски аватар
ssssl
Мнения: 950
Регистриран на: Вто 12 май 2009 17:47
Автомобил: Волво ЕХ30 428 коня
Двигател: CJXC
Местоположение: Sofia

Re: Passat Alltrack 2.0 TSI 4motion 220к.с., на 130000км

Мнениеот ssssl » Вто 25 окт 2022 19:29


hooligan_sk написа:Драматизирате колеги, нещо ви е ударила носталгията :)) И 1,8 моно ми е скъсявало живота и 1,8Т съм имал в състояние на каскадно чупене. А 90те са родили толкова душегуби и масларници от всякакъв вид, че... Тук се опитваме да отсеем сполучливите от не сполучливите варианти, винаги е било така и винаги ще бъде. :th_up

По темата, такъв ЕА888 Gen3 с 220кс съм имал, макар и чисто нов, макар и до към 33 000км. Ровил съм доста за мотора. Имат типичен проблем с пукащ се хаузинг на термостата и леко сълзене от там. Свещите са сравнително натоварени и трябва да се сменят. Euro 6, без GPF. Генерално, мотора е много сполучлив и при правилна поддръжка, спокойно може да издържи 130к, 230к и тн. :arrow

:th_up И аз съм с ген 3, на 135к и не съм имал никакви проблеми. От 3.5 г. моторчето е с ремап до 350-60 коня.


wlf_46
Мнения: 31
Регистриран на: Чет 21 юли 2022 14:26
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat Alltrack 2.0 TSI 4motion 220к.с., на 130000км

Мнениеот wlf_46 » Сря 23 ное 2022 14:11


Колеги,
Можете ли да ме посъветвате за 1.8TSI DSG, говорим за последните от 2018-та? Имам опции за такива, всичките около 90-100К км. Карах го и ми допадна много, мисля че за седмично градско каране ще ми е идеален.

Наплашиха ме флийт-мениджъри че заминавали дюзи на около 90-100К км., водната помпа още по-рано..хайде водната може и да мине по гаранция, но дюзите доколкото разбрах няма как, а май не са и много евтини..

Потенциално ако сменям навреме (6-8К км.) масла и филтри, свещи на 40-50К км., водната помпа превантивно на 50-60К км., мога ли да съм сравнително спокоен? И ако някой е наясно, може ли да спомене груба цифра за подмяна на дюзи?
Благодаря


!R1
Мнения: 123
Регистриран на: Нед 07 фев 2021 23:50
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat Alltrack 2.0 TSI 4motion 220к.с., на 130000км

Мнениеот !R1 » Сря 23 ное 2022 16:47


hooligan_sk e писал горе пост. Трябва да имаш едно наум с DQ200 кутията и е добре да тестваш за тракане, плавна смяна, приплъзване, при покупка на 2-ра ръка. Принципно новите ревизии изкарват около 200К км., без драми и консумативна смяна на съединители. Ако е била такси или рент а кар, може да ги сменяш и по-рано.


wlf_46
Мнения: 31
Регистриран на: Чет 21 юли 2022 14:26
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat Alltrack 2.0 TSI 4motion 220к.с., на 130000км

Мнениеот wlf_46 » Чет 24 ное 2022 19:30


Тествах кутията, работи супер. Освен това с dsg-то малко или много си е консуматив, така че общо взето няма бягане. Лошото е, че май и дюзите, водната помпа и още такива неща се опитват да ни ги превърнат в консуматив :)


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13390
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Passat Alltrack 2.0 TSI 4motion 220к.с., на 130000км

Мнениеот Zdravko Zankov » Чет 24 ное 2022 20:47


DSG кутията консуматив?
:rolleyes


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 10085
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Passat Alltrack 2.0 TSI 4motion 220к.с., на 130000км

Мнениеот group® » Чет 24 ное 2022 21:51


Ми реално така си излиза. В почти всеки собственик по пътя на колата се пада да прави нещо - я маховик, я съединители, я мехатроник... При някои и комбинация.


Потребителски аватар
ssssl
Мнения: 950
Регистриран на: Вто 12 май 2009 17:47
Автомобил: Волво ЕХ30 428 коня
Двигател: CJXC
Местоположение: Sofia

Re: Passat Alltrack 2.0 TSI 4motion 220к.с., на 130000км

Мнениеот ssssl » Пет 25 ное 2022 0:13


wlf_46 написа: Лошото е, че май и дюзите, се опитват да ни ги превърнат в консуматив :)

Кои дюзи? Директните или МПИ? Или всичките 8?


wlf_46
Мнения: 31
Регистриран на: Чет 21 юли 2022 14:26
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat Alltrack 2.0 TSI 4motion 220к.с., на 130000км

Мнениеот wlf_46 » Пет 25 ное 2022 11:38


Не знам кои прокапват на по 100К км..предполагам че всичките


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 20284
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Passat Alltrack 2.0 TSI 4motion 220к.с., на 130000км

Мнениеот Vlad777 » Пет 25 ное 2022 12:49


group® написа:Ми реално така си излиза. В почти всеки собственик по пътя на колата се пада да прави нещо - я маховик, я съединители, я мехатроник... При някои и комбинация.
Всек едва ли. Просто тези компоненти си имат живот, който обикновено е доста по дълъг от периода на експлоатация от един собственик. Аз съм втори собственик на моята кола, предишнмият със сигурност не е правил нищо, освен смяна на масло на DSG-то. Колата е на 153000 км за 6 години. И аз не планирам да правя сериозни ремонти. DQ200 кутията със сухи съединители по-бързо се износва, но и тя издържа поне 200 000 км, а DQ250 поне до 250 000 км., докогато със сигурност няма да я карам аз тази кола. Ако продължава със същите темпове, вероятно чак от 4-тия и нататък собственици ще са тези, които ще ги правят тези ремонти.


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 10085
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Passat Alltrack 2.0 TSI 4motion 220к.с., на 130000км

Мнениеот group® » Пет 25 ное 2022 14:13


Всеки с личната си история. Затова и казах "почти всеки", а не "всеки".
От колите около мен на по-близки хора, в порядъка 100-200к км, около 10бр общо, 7 са със сменян някой компонент. Най-често маховик. Моята с 2 сменяни, като единия на 30к км (ако правилно помня, но най-много на 50 да беше). За DQ381 имаме и двамата общ приятел с прегряване.

Така или иначе идеята на изказването ми не е да споря, а всеки бъдещ собственик да има идея какво може да му се случи. Да, може да извади късмет, но може и да се наложи да извади сума, за която по-добре да е подготвен. Аз лично смятам, че дори и да се смени маховик, това не е deal breaker. Съединители и мехатроник са доста по-рядко срещан ремонт.

(Офф: По същия начин мога да твърдя, че охладителната система при TDI е консуматив - водни помпи, охладител на егр и кулер са толкова често срещан проблем, че е лицемерие да не се предупреждават бъдещи собственици на тези коли, за евентуални такива проблеми)


Потребителски аватар
ssssl
Мнения: 950
Регистриран на: Вто 12 май 2009 17:47
Автомобил: Волво ЕХ30 428 коня
Двигател: CJXC
Местоположение: Sofia

Re: Passat Alltrack 2.0 TSI 4motion 220к.с., на 130000км

Мнениеот ssssl » Пет 25 ное 2022 19:31


wlf_46 написа:Не знам кои прокапват на по 100К км..предполагам че всичките
И що така предполагаш? Прочете ли го някъде? Цитирай, дай линк.


wlf_46
Мнения: 31
Регистриран на: Чет 21 юли 2022 14:26
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat Alltrack 2.0 TSI 4motion 220к.с., на 130000км

Мнениеот wlf_46 » Пет 25 ное 2022 21:56


ssssl написа:
wlf_46 написа:Не знам кои прокапват на по 100К км..предполагам че всичките
И що така предполагаш? Прочете ли го някъде? Цитирай, дай линк.


Флийт мениджър ми разказа как връщат от лизинг 4 пасата (3 бензинови и 1 дизелов), и за 20 дена стоене на паркинга на 2 от бензиновите им прокапват помпите..единия е на 88К, другия около 115 беше..от същия флийт има 1.8 тси на 109К км на 4 години с пропикала дюза на дълъг път и след час каране двигателя е чао.
Ясно ми е че не всички са така, затова си споделяме историите..ето че има колеги които казват че не са пипали нищо по 100-150К..дай боже всеки му, но като цяло си е голям късмет..


Потребителски аватар
ssssl
Мнения: 950
Регистриран на: Вто 12 май 2009 17:47
Автомобил: Волво ЕХ30 428 коня
Двигател: CJXC
Местоположение: Sofia

Re: Passat Alltrack 2.0 TSI 4motion 220к.с., на 130000км

Мнениеот ssssl » Пет 25 ное 2022 22:22


ЕЖК


Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30039
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Passat Alltrack 2.0 TSI 4motion 220к.с., на 130000км

Мнениеот dobrin » Съб 26 ное 2022 10:07


group® написа:Всеки с личната си история. Затова и казах "почти всеки", а не "всеки".
От колите около мен на по-близки хора, в порядъка 100-200к км, около 10бр общо, 7 са със сменян някой компонент. Най-често маховик. Моята с 2 сменяни, като единия на 30к км (ако правилно помня, но най-много на 50 да беше). За DQ381 имаме и двамата общ приятел с прегряване.

Мисля, че и почти всеки е доста преувеличено. Моят опит показва друго - и личен, и на познати. DQ250, над 300к, дизел със софтуер от 177 на 215 к.с. - нула проблеми (поне доколкото знам засега). DQ381 - Revo ECU/TCU софтуер на 370 к.с./500 Нм - случвало ми се е да прегрява веднъж преди софтуера на кутията. След това два дни тракдей на Калояново - 0 проблеми.
DQ500 в Тигуан 2019 на 30к км - смяна на мехатроник по куланция от ФВ (780 лева в Порше + труд).
Ако прегряващото 381 е това, за което и аз знам - и ти да си само с над 200 и ти ше прегрееш :mhihi
Че има проблеми с DSG е ясно. Но за мен те са понякога, а не почти всеки. При DQ200 и еквивалентните са най-често срещани. Но както ти каза - едва ли това би било deal breaker.



Върни се в “Избор и покупка на автомобил”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: chriss и 37 госта