Пасат Б5.5 или Форд Мондео Мк3

Volkswagen или Audi, Golf или Passat, Bentley или Bugatti - това е мястото да питате, да споделите и да разберете
Потребителски аватар
dragozow
Мнения: 920
Регистриран на: Нед 02 ное 2008 8:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Пасат Б5.5 или Форд Мондео Мк3

Мнениеот dragozow » Пон 14 фев 2011 6:59


emiltd написа:
escrime написа:Точно такъв Форд хвърли съединител на 30 и няколко хиляди километра. Каран от 1 човек и то не душмански. Знам, че бързо последва и продажбата му.

Върху останалото нямам наблюдения.

подкрепям напълно
През 1999г.,баща ми си купи Форд Орион 88г. 1.6Д(нов внос) на външен вид отличен,двигател също,след 3 месеца започна да хвърля по малко антифриз :Mr Green Fun ,а малко след това на път за село при скорост от около 80км/ч едната релса на шофьорската седалка се откърти от купето и опря в пътната настилка,зад колата заизлизаха искри като от ъглошлаиф,някак си успяхме да прикелемезим работата за да се приберем обратно в града,установихме яко ръждясало купе.Седмица по-късно форда беше продаден 3 пъти по-евтин от закупуването си на един смелчага от ромски произход(те си тачат марката),като му беше обяснено за ПРОБЛЕМИТЕ!!!Бащата си купи голф,а малко по-късно Пасат Б3.5,който кара и до днес.
Просто споделям опит,колегата все пак ще прецени за себе си коя марка да избере.

Проблемите с ръждата при Форд ги няма от 2000-та година, даже Опел няма вече ръжда.




Потребителски аватар
emiltd
Мнения: 709
Регистриран на: Сря 13 фев 2008 16:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Монтана

Re: Пасат Б5.5 или Форд Мондео Мк3

Мнениеот emiltd » Пон 14 фев 2011 10:12


dragozow написа:
emiltd написа:
escrime написа:Точно такъв Форд хвърли съединител на 30 и няколко хиляди километра. Каран от 1 човек и то не душмански. Знам, че бързо последва и продажбата му.

Върху останалото нямам наблюдения.

подкрепям напълно
През 1999г.,баща ми си купи Форд Орион 88г. 1.6Д(нов внос) на външен вид отличен,двигател също,след 3 месеца започна да хвърля по малко антифриз :Mr Green Fun ,а малко след това на път за село при скорост от около 80км/ч едната релса на шофьорската седалка се откърти от купето и опря в пътната настилка,зад колата заизлизаха искри като от ъглошлаиф,някак си успяхме да прикелемезим работата за да се приберем обратно в града,установихме яко ръждясало купе.Седмица по-късно форда беше продаден 3 пъти по-евтин от закупуването си на един смелчага от ромски произход(те си тачат марката),като му беше обяснено за ПРОБЛЕМИТЕ!!!Бащата си купи голф,а малко по-късно Пасат Б3.5,който кара и до днес.
Просто споделям опит,колегата все пак ще прецени за себе си коя марка да избере.

Проблемите с ръждата при Форд ги няма от 2000-та година, даже Опел няма вече ръжда.

Може би,но явно нещо друго не е както трябва щом толкова много пада себестойността на старо,а цената все пак е продиктувана от потребителя нали


Потребителски аватар
dragozow
Мнения: 920
Регистриран на: Нед 02 ное 2008 8:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Пасат Б5.5 или Форд Мондео Мк3

Мнениеот dragozow » Пон 14 фев 2011 15:16


Ми те държат цена, не гледай че има много евтини. Те и Пасати има евтини..


Потребителски аватар
Jetman
Мнения: 435
Регистриран на: Пон 28 авг 2006 8:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Пасат Б5.5 или Форд Мондео Мк3

Мнениеот Jetman » Вто 15 фев 2011 22:44


Колеги не правете аналогия със старите фордове, имам познат с ескорт '93 - боклуци са, това е ясно, но както бе споменато от по-запознатите Мондео Мк3 и Фокус, особено 2-то поколение са друга класа.
Проблема идва тук, че 1.8 мотора не подходящ за газ, но нашия 1.6 също не е - слаб е за купето. Вече се убедих на практика, че този мотор на газ прави колата доста "пенсионерска", а разхода му средно идва на 8-9/100, което е близо до по-мощите мотори.

Има един друг бензинов агрегат слаган в Пасат след 2001 - 2.0 16V 130к.с. Доколкото зная той е добре балансиран като вървеж и разход, но някъде четох, че горял масло и имал разни дефекти. Добър ли е този двигател и дали си заслужава, ако някой има информация или опит нека сподели.


Потребителски аватар
escrime
Мнения: 3073
Регистриран на: Пет 07 мар 2008 10:34
Автомобил: X218 [ex VW137 R53 typ53i]
Двигател: OM642

Re: Пасат Б5.5 или Форд Мондео Мк3

Мнениеот escrime » Сря 16 фев 2011 9:55


Мисля, че имаш предвид мотора с код ALT, който не е 16V, а 20V - с по пет клапана на цилиндър.

Аз лично не съм виждал такъв на живо... :roll:


Потребителски аватар
Jetman
Мнения: 435
Регистриран на: Пон 28 авг 2006 8:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Пасат Б5.5 или Форд Мондео Мк3

Мнениеот Jetman » Сря 16 фев 2011 11:04


Да, точно този мотор, грешката е моя - наистина е с по 5 клапана. И аз забелязах, че са доста по-редки от стария 115к.с. :roll:


Потребителски аватар
freestyler911
Мнения: 2609
Регистриран на: Съб 29 мар 2008 14:20
Автомобил: VW polo
Двигател: AEX 1996
Местоположение: София

Re: Пасат Б5.5 или Форд Мондео Мк3

Мнениеот freestyler911 » Сря 16 фев 2011 19:07


hooligan_sk написа:
freestyler911 написа:
pakumba написа:....е със система за променливо газоразпределение /не точно де, променя се колектора и съответно количеството постъпващ въздух/ и има въртящ момент още от ниските. Предполагам е добре.


Че това го има и AFT мотора на VW още от 92-3 година.

Още един глас за VW.

Форда е просто класа надолу, а разликите в цените на частите не са чак толкова големи.


Не е класа надолу форда. Предполагаш че е скапан като предишните но не е. АФТ е двигател с 2 клапана на цилиндър и няма нищо общо с променливо газоразпределение


ТИ спомена контрол "променя се колектора и съответно количеството постъпващ въздух" ...... Значи не познаваш АФТ, да не говорим за осъзнаването на "инерция на постъпващия въздух, дължина на колектора, и клапи за регулирането му" , което няма нищо общо с броя клапани.


bnick
Мнения: 1549
Регистриран на: Съб 15 май 2010 16:27
Автомобил: Passat B8
Двигател: ACDF 2019
Местоположение: София

Re: Пасат Б5.5 или Форд Мондео Мк3

Мнениеот bnick » Сря 16 фев 2011 19:13


freestyler911 написа:
hooligan_sk написа:
freestyler911 написа:
pakumba написа:....е със система за променливо газоразпределение /не точно де, променя се колектора и съответно количеството постъпващ въздух/ и има въртящ момент още от ниските. Предполагам е добре.


Че това го има и AFT мотора на VW още от 92-3 година.

Още един глас за VW.

Форда е просто класа надолу, а разликите в цените на частите не са чак толкова големи.


Не е класа надолу форда. Предполагаш че е скапан като предишните но не е. АФТ е двигател с 2 клапана на цилиндър и няма нищо общо с променливо газоразпределение


ТИ спомена контрол "променя се колектора и съответно количеството постъпващ въздух" ...... Значи не познаваш АФТ, да не говорим за осъзнаването на "инерция на постъпващия въздух, дължина на колектора, и клапи за регулирането му" , което няма нищо общо с броя клапани.


AFT е от към 95-96г, ако това въобще има някакво значение


Потребителски аватар
freestyler911
Мнения: 2609
Регистриран на: Съб 29 мар 2008 14:20
Автомобил: VW polo
Двигател: AEX 1996
Местоположение: София

Re: Пасат Б5.5 или Форд Мондео Мк3

Мнениеот freestyler911 » Сря 16 фев 2011 19:43


Не , няма никакво значение.
За да стане по разбираемо, разликата между АЕК и АФТ е точно тая система/клапи за регулиране на дължината на колектора, (плочката която на АФТ е разглобяема , вътре са клапите.

По учебниците пише - на кратко , къс входящ колектор, малка инерция на съдържащия се въздух в колектора (по малка маса на самия него) => лесно навлизане, по добра мощност в ниските обороти.

По дълъг колектор => по голяма инерция (повече и с по голяма маса въздух) => затруднено всмукване в ниските обороти => НО => по голямата инерция води по голямо количество въздух в цилиндъра при по високи обороти, което води и нуждата от повече гориво а неизменно и по високата мощност във високите.!
(От тук натам изказването , тоя двигател дето колектора му прави обиколка на света не ми го хваляй, става безпочвено!)

Системата за променлнива геометрия на вх. колектор комбинира горните две!

Толкоз! За справка -> учебника по "Газоразпределине на ДВГ" към ТУ-София.


Потребителски аватар
btkmobail
Мнения: 395
Регистриран на: Пет 07 дек 2007 19:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Пасат Б5.5 или Форд Мондео Мк3

Мнениеот btkmobail » Сря 16 фев 2011 20:10


Всичко е ОК във Форда ама защо продължават да го слагат тоя отвратително грозен часовник scare


bnick
Мнения: 1549
Регистриран на: Съб 15 май 2010 16:27
Автомобил: Passat B8
Двигател: ACDF 2019
Местоположение: София

Re: Пасат Б5.5 или Форд Мондео Мк3

Мнениеот bnick » Сря 16 фев 2011 21:40


freestyler911 написа:Не , няма никакво значение.
За да стане по разбираемо, разликата между АЕК и АФТ е точно тая система...


Не искам да оспорвам написаното по учебниците, но АFT мотора под 4к оборота направо си е мъртвец. Добре е че скоростите са страшно къси и между 4-та и 5-та почти няма никаква разлика, та колата има що годе прилична динамика :beer


Потребителски аватар
Jetman
Мнения: 435
Регистриран на: Пон 28 авг 2006 8:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Пасат Б5.5 или Форд Мондео Мк3

Мнениеот Jetman » Сря 16 фев 2011 22:39


btkmobail написа:Всичко е ОК във Форда ама защо продължават да го слагат тоя отвратително грозен часовник scare


Прав си, този часовник малко дразни, но можем да се "успокоим" с това, че такъв на същото място има и в новото А8 mhihi
Отделно лявата жабка няма перфектно затваряне и като цяло интериора леко отстъпва от солидността и качеството на Пасат-ския.
Но пък мотора и 1.8 и 2.0 който пък е 190 нютона и 145 коня просто е доста напред пред нашите със подобна кубатура. Нашия 2.0 е доста стар като конструкция и наистина си гори, а вървежа е слаб. За пасата според мен добри са: 1.8Т, 2,3 и нататък, но това нататък не е за всеки джоб :D
Накрая може да мина на Бора, особено ако ми изпадне някоя 4х4 ;)


M.KoBrEtI
Мнения: 91
Регистриран на: Съб 26 яну 2008 17:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Пасат Б5.5 или Форд Мондео Мк3

Мнениеот M.KoBrEtI » Чет 17 фев 2011 10:15


Като стана дума, ако сравним една Бора и Пасата, много ли е по скъп за обслужване и поддръжка с еднакви моторизации :roll:
Колко на година примерно харчите по Пасатите?


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19321
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Пасат Б5.5 или Форд Мондео Мк3

Мнениеот stefan4o » Чет 17 фев 2011 10:20


То е много относително "колко харчиш" по колата си.Има хора, дето само да тропне и сменя. Има и такива дето докато не им се разпадне нацяло колата не дават и стотинка. Такава извадка не е показател за здравината на никоя кола по принцип. mhihi
Според мен харчовете по колата се определят по следния начин:
1. Пълно обслужване - всички ролки (дори и тези дето "ще карат"), ремъци, обтегач/и, масла - хидравлнично, трансмисионно, моторно, антифриз, всички филтри, водна помпа + труд
2. Консумативите - съединител, ходова част, спирачна система
3. Всякакви видове плащания - ГО, Каско, Данък
Въз основа на това се вижда колко БИ струвала поддръжката на дадена кола, другото кой какво сменял е мижи да те лъжем :Mr Green Fun


Потребителски аватар
joromnt
Мнения: 2903
Регистриран на: Пет 08 май 2009 16:07
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат Б5.5 или Форд Мондео Мк3

Мнениеот joromnt » Чет 17 фев 2011 10:53


Може да е форум на VW, може да карам VW /и лада :lol: /, но тук аз бих избрал Форд-я :) Бачкал съм в Мото-Пфое и имам наблюдения върху модела. Бензиновите мотори са добри, окачването здраво /един нов оригинален тампон е 20 лв, биалетките бяха цифра, но те не се сменят всеки ден/, визията му е приятна, возията удоблетворява според мен. И най-хубавата работа на форд-а е ако оцелиш такъв с подгряване на предния джам, тва нещо не се изпотява 8)
Някой беше написал че Пасата бил по-престижен автомобил, браво на това момче :applause: Тва с какъв уред го премери :063:
Приказките че Форд, циганин и коза мрат от един път отдавна не важи за тоя модел.
Не били държали цена, ами то и евтини пасати има, ама като го купиш и се чудиш от къде да го почнеш с ремонта... То за тия кинти ако търсиш Фиат, ще си вземеш с поне 2 години по-нов :D



Върни се в “Избор и покупка на автомобил”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 39 госта