


1.8T (150hp) или 1.9TDI (110hp)
- dobrin
- Чингис хан
- Мнения: 30039
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: 1.8T (150hp) или 1.9TDI (110hp)
Тезата е, че 1.9 TDI AFN 110 к.с. Е по евтин за поддръжка от 1.8 Т AGU 150 к.с. Поставянето на АГУ при такъв режим на каране (дълги разстояния) и пробег (5-10000 км) е неоправдано за мен. Освен че няма да донесе кой знае каква икономия като обем, внася допълнителен агрегат в автомобила, заедно с всички последици от това - както за двигателя, така и като допълнителни разходи за поддръжка. Да не забравяме и всички подземни паркинги, където е забранен достъпът на автомобили с АГУ. Единственото предимство, за което се сещам при 1.8 Т е, че върви повечко.
- forski
- Мнения: 4160
- Регистриран на: Пет 07 мар 2008 22:10
- Автомобил: SUZUKI SX4 S-CROSS Boosterjet
- Двигател:
- Местоположение: Сенник/Севлиево
- Контакти:
Re: 1.8T (150hp) или 1.9TDI (110hp)
Не знам, на мен купета като Пасат 5 и А6 с двигател 1.8Т или TDI не ми се вписват като евтини за подръжка и икономични автомобили, каквото е изискването на автора.
- dobrin
- Чингис хан
- Мнения: 30039
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: 1.8T (150hp) или 1.9TDI (110hp)
Има много колеги с такива автомобили, които могат да поспорят с теб. А и евтино винаги зависи от гледната точка.
Лично съм карал Ауди А6 1.9 TDI AFN 110 к.с. от Лондон до София и със средна скорост доста на 100 км даде разход от 5.3л/100км. Двигателят не е скъп за обслужване, едно предно окачване на А6 чисто ново пълен комплект вече се намира и за 300 лева. Та не знам, много зависи от това кой какви цели има. Затови по-нагоре написах, че освен чистата математика, в едно такова уравнение значение има и емоцията, ако разбира конкретният кандидат-собственик изобщо включва емоцията в притежаването и управлението на автомобил.
Лично съм карал Ауди А6 1.9 TDI AFN 110 к.с. от Лондон до София и със средна скорост доста на 100 км даде разход от 5.3л/100км. Двигателят не е скъп за обслужване, едно предно окачване на А6 чисто ново пълен комплект вече се намира и за 300 лева. Та не знам, много зависи от това кой какви цели има. Затови по-нагоре написах, че освен чистата математика, в едно такова уравнение значение има и емоцията, ако разбира конкретният кандидат-собственик изобщо включва емоцията в притежаването и управлението на автомобил.
- Aprilia
- Мнения: 1300
- Регистриран на: Съб 15 мар 2008 0:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Торино, Италия
Re: 1.8T (150hp) или 1.9TDI (110hp)
dobrin написа:При среден пробег в градски условия, при близки кубатура и конски сили, дизеловият двигател е винаги по-икономичен от бензиновия. Ако сравняваме 1.0 MPI и 3.0 TDI бензинът ще е по-икономичен. Но при сравнение на 2.0 FSI 150 к.с. и 2.0 TDI 140 к.с. нещата са ясни и са при всички положения в полза на дизела. Говорим за градски условия.
+1
п.с бях написал 1:1 същото нещо, ама некой реши да ми изтрие поста


Не виждам каква толкова голяма разлика се коментира при поддръжката на 2-та двигателя и при двата имаме скъпо струващите чупещи се части, демпферен маховик (даже е еднакъв), турбокомпресор и дебитомер. Т.е ако нещо има опасност да се счупи то опасността е и за 2та мотора (вече да не казваме какво става че като се спука чугуна на 1.8т отиваме на друга турбина докато при тди турбото се ремонтира/рециклира). Единствено може би 1.8т има мааалко по-евтини ремъци и ролки, но тди има 4 ангренажни ролки и просто няма как да е евтино. 1.8т предполагам има 2 което води до по-евтино обслужване. Но то ако една разлика от 200 лева в обслужването ни спъва по-добре с градския транспорт да се придвижваме. Разликата межди 110 и 150 коня има и в данъка и в гражданската (е и във вървенето де) ама като добавим и 2к лева за ХУБАВА газова поставена в грамотен сервиз, къде отива киро на кирия, кога ще ги избиеш тия 2к от разлика в ремъците (ангренаж колко често се сменя... ) или от разлика в горивото, тя като тряска по 10-12 газ градско са си 15-17 лева с дизела съм на 20 лева таван, т.е едни неясни 2-3 лева на 100км градско. Малко спестяването е илюзорно ми се струва точно при тия 2мотора, да не гооворим градско дизела колко е по-приятен за каране (тук е въпрос на лично мнение/усещане)
- dobrin
- Чингис хан
- Мнения: 30039
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: 1.8T (150hp) или 1.9TDI (110hp)
Забрави 4-те бобини на 1.8 Т, всяка от които по над 100 лева (дали не беше и близо 200). 

-
- Мнения: 1
- Регистриран на: Вто 05 ное 2013 16:45
- Автомобил: VW Passat
- Двигател: 1.8T 150 k.s.
Re: 1.8T (150hp) или 1.9TDI (110hp)
brum написа:Само 4-5лв??? Ако е така е безмислено. Колко бензин и колко газ горе-долу харчи 1.8Т? Аз мислех, че е около 7 бензин или 9 газ...
Аз имам 1,8Т газов инж. купих я август месец и до сега съм минал повече от 10 000 км и разходът и такъв но не при 80-100 км/ч, а при 140-150 км/ч ако я карам с 80-100 км/ч ми пада на 7 газ. Аз съм много доволен от него.
- brabus
- R-циклопедист на VW
- Мнения: 11164
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 8:17
- Автомобил: Golf II GTI PB A4 Avant 1.8 TQ
- Двигател: 1991 2003
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: 1.8T (150hp) или 1.9TDI (110hp)
dobrin написа:Забрави 4-те бобини на 1.8 Т, всяка от които по над 100 лева (дали не беше и близо 200).
Бобини Хитачи около 80 лв. за брой. От тях изгорели много малко има.
-
- Мнения: 5553
- Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
- Автомобил:
- Двигател:
Re: 1.8T (150hp) или 1.9TDI (110hp)
7/100 бензин при 150км/ч с 1.8Т ... а аз в неделя бях за риба и знаете ли какъв голям шаран хванах - ейййй толкова голям. 

-
- Мнения: 2140
- Регистриран на: Вто 06 ное 2007 20:20
- Автомобил: Passat B7
- Двигател: CFFB
- Местоположение: София
Re: 1.8T (150hp) или 1.9TDI (110hp)
За сравнение на разхода си има официални сайтове - там най-вероятно са го засекли при определени условия и стил на шофиране. Всичко друго е супер индивидуално...
- dobrin
- Чингис хан
- Мнения: 30039
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: 1.8T (150hp) или 1.9TDI (110hp)
brabus написа:dobrin написа:Забрави 4-те бобини на 1.8 Т, всяка от които по над 100 лева (дали не беше и близо 200).
Бобини Хитачи около 80 лв. за брой. От тях изгорели много малко има.
Моя е грешката значи ...

- samo_pechka
- Мнения: 8988
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: 1.8T (150hp) или 1.9TDI (110hp)
Доста малък разход е за това тежко купе
а бензин доп.градско нямаш ли ( прим. две литърчета на 100км)Чак се чудя що все дизел си карам , ааа сетих се , с един резервоар успявам да измина до 1200 км аутобани без да презареждам
( А6 Ц5 АФН) При нас нафтата е 2.57лв . Нещата са малко на кантар с тез разходи за горива
зависят от мн фактори 




-
- Мнения: 2140
- Регистриран на: Вто 06 ное 2007 20:20
- Автомобил: Passat B7
- Двигател: CFFB
- Местоположение: София
Re: 1.8T (150hp) или 1.9TDI (110hp)
А градско освен газ, колко бензин отива (особено зимата)? Дали ще е същия разход в София и извънградско по магистрала със 140 или натоварен път където постоянно се налага да изпреварваш? Сравнявате разход при напълно различни условия.... Иначе съм съгласен че на газ винаги е една идея по-евтино, но аз лично за 5 години го намразих заради постоянното зареждане (до Италия зареждах буквално през 2-3ч :D) и кочината (а при по-малка кола направо липса) в багажника.
-
- Мнения: 2140
- Регистриран на: Вто 06 ное 2007 20:20
- Автомобил: Passat B7
- Двигател: CFFB
- Местоположение: София
Re: 1.8T (150hp) или 1.9TDI (110hp)
Това за маслото и гадната нафта е като замръзващия изпарител - има го, ама не при всички. И аз съм на мнение че ако се цеди литър разлика в разхода (обикновено постигнат с причиняване на задръстване) или това че еднократно даваш 180 вместо 130лв за акумулатор, по-добре да се ползва услугите на градския транспорт/БДЖ :) Като избирах кола обмислях същите два двигателя като автора на темата и надделя това за багажника.
Re: 1.8T (150hp) или 1.9TDI (110hp)
TiL написа:Бензин има, но е колкото да поработи малко колата на оборот. Не помня кога ми светна лампата за бензина и сложих 20лв. Тръгна ли все съм на газ. Аз съм си доволен и не съжалявам, че в последния момент се разубедих и взех бензина! Имам познати с б5.5 1.9 и 131 и 101 и 150 коня... никой не пада под 9л/100км лятоска в нашия град, а зимъска 150ката качва и до 15(4моушън+автомат). То вие изкарахте бензиновите коли лами зимно време. По същата логика да ви подхвана и аз за добавките в нафтата които трябва да слагате(не ми казвайте, че не тръпнете дали няма да ви замръзне нафтата), подгряващите свещи, нуждата от по-големи(съответно по-скъпи) акумулатори за дизелови двигатели... Много "малко" от вас също слагат масло в нафтата, защото нафтата ни е "много хубава". Това за вас не е разход нали? Ако тръгнете да правите тънките сметки по-добре си сложете въжето и няма да имате никакви разходи. Аз от моя пасат съм доволен... тръгна ли на дълго ми вози задника за ~11лв на 100км![]()
И за накрая... ако ще вземаш кола с голямо купе не мисля, че не чипната 110ка ще ти е добре.
Едит: Едно приятелче се занимава със добив на нафта от планктон. Скоро ще почне да вади количества... ако си решите...Аз тогава мисля да си взема дизелов голф 2.
Не знам твоите познати какви пасати карат, както и в кой град, но на мен ми дава разход 8.5-9 в София. Масло не слагам, никога не съм слагал, никога не съм карал Вартбург, за да слагам. Добавка съм сложил само една единствена (уж за прочистване на дюзите) като я взех колата и тя струваше 11 лева (за 1 резервоар). До сега никога не ми се е случвало (да чукам на дърво) да ми замръзва нафта. Последните 5 години карам дизелов автомобил. Аз на дълго се возя за 12 лева на 100км, ама не се подготвям за изпреварване 5 минути. Но все пак да не правим тънки сметки, че трябва да слагаме въжето.
- Aprilia
- Мнения: 1300
- Регистриран на: Съб 15 мар 2008 0:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Торино, Италия
Re: 1.8T (150hp) или 1.9TDI (110hp)
Зимата слагам на един резервоар нафта около 3-4 литра бензин и нафта никога не ми е замръзвала, добавки не съм слагал никога
На дълго разхода ми при нормално каране е 5-5.5 нафта (при каране 110-120км/ч) което са около 13 лева на 100км. Разликата е 2 лева сравнение с твоя разход 11лв-100км ? Обслужването на колата ми е 600 лева с ВСИЧки ангр ремъци ролки, пистов ремък и най-скъпото обтегач на пистовия ремък, т.е обслужването е колкото на 1.8т. Да погледнем как седят нещата градско, казваш разход 10-11 градско в Ивайловград (смятаме че в по-голям град 100% е поне литър-2 отгоре) по 1,33 това са 14лева, аз в София с тди-то с 15 лева минавам 100км, т.е разликата просто я няма, не и при тази газ 1,33, когато газта беше 80ст или лев имаше кяр ама сега... ? Като добавим и това че газовата е 1.5-2к лева ето за това говоря с тая разлика 2 лева на 100км (която градско даже се стопява) кога ще се избие газовата ?
Плюс е че 1.8т е по-бърза от 110 тди и то не малко, т.е ако не смятаме разходите при поставянето на газовата, при горе-долу еднакви разходи караш по-бърза кола, ама пък 1.5к лева струва това удоволствие.
Според мен истината в алтернативното гориво е метан и то в атмосферна кола, е тогава вече дизела няма как да бъде по-икономичен, освен ако не се купува в туби

Плюс е че 1.8т е по-бърза от 110 тди и то не малко, т.е ако не смятаме разходите при поставянето на газовата, при горе-долу еднакви разходи караш по-бърза кола, ама пък 1.5к лева струва това удоволствие.
Според мен истината в алтернативното гориво е метан и то в атмосферна кола, е тогава вече дизела няма как да бъде по-икономичен, освен ако не се купува в туби

Върни се в “Избор и покупка на автомобил”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 35 госта