1.8T (150hp) или 1.9TDI (110hp)

Volkswagen или Audi, Golf или Passat, Bentley или Bugatti - това е мястото да питате, да споделите и да разберете
Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30039
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: 1.8T (150hp) или 1.9TDI (110hp)

Мнениеот dobrin » Вто 05 ное 2013 11:49


Тезата е, че 1.9 TDI AFN 110 к.с. Е по евтин за поддръжка от 1.8 Т AGU 150 к.с. Поставянето на АГУ при такъв режим на каране (дълги разстояния) и пробег (5-10000 км) е неоправдано за мен. Освен че няма да донесе кой знае каква икономия като обем, внася допълнителен агрегат в автомобила, заедно с всички последици от това - както за двигателя, така и като допълнителни разходи за поддръжка. Да не забравяме и всички подземни паркинги, където е забранен достъпът на автомобили с АГУ. Единственото предимство, за което се сещам при 1.8 Т е, че върви повечко.




Потребителски аватар
forski
Мнения: 4160
Регистриран на: Пет 07 мар 2008 22:10
Автомобил: SUZUKI SX4 S-CROSS Boosterjet
Двигател:
Местоположение: Сенник/Севлиево
Контакти:

Re: 1.8T (150hp) или 1.9TDI (110hp)

Мнениеот forski » Вто 05 ное 2013 12:18


Не знам, на мен купета като Пасат 5 и А6 с двигател 1.8Т или TDI не ми се вписват като евтини за подръжка и икономични автомобили, каквото е изискването на автора.


Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30039
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: 1.8T (150hp) или 1.9TDI (110hp)

Мнениеот dobrin » Вто 05 ное 2013 15:10


Има много колеги с такива автомобили, които могат да поспорят с теб. А и евтино винаги зависи от гледната точка.
Лично съм карал Ауди А6 1.9 TDI AFN 110 к.с. от Лондон до София и със средна скорост доста на 100 км даде разход от 5.3л/100км. Двигателят не е скъп за обслужване, едно предно окачване на А6 чисто ново пълен комплект вече се намира и за 300 лева. Та не знам, много зависи от това кой какви цели има. Затови по-нагоре написах, че освен чистата математика, в едно такова уравнение значение има и емоцията, ако разбира конкретният кандидат-собственик изобщо включва емоцията в притежаването и управлението на автомобил.


Потребителски аватар
Aprilia
Мнения: 1300
Регистриран на: Съб 15 мар 2008 0:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Торино, Италия

Re: 1.8T (150hp) или 1.9TDI (110hp)

Мнениеот Aprilia » Вто 05 ное 2013 15:25


dobrin написа:При среден пробег в градски условия, при близки кубатура и конски сили, дизеловият двигател е винаги по-икономичен от бензиновия. Ако сравняваме 1.0 MPI и 3.0 TDI бензинът ще е по-икономичен. Но при сравнение на 2.0 FSI 150 к.с. и 2.0 TDI 140 к.с. нещата са ясни и са при всички положения в полза на дизела. Говорим за градски условия.

+1

п.с бях написал 1:1 същото нещо, ама некой реши да ми изтрие поста :censored2 :thumb_down

Не виждам каква толкова голяма разлика се коментира при поддръжката на 2-та двигателя и при двата имаме скъпо струващите чупещи се части, демпферен маховик (даже е еднакъв), турбокомпресор и дебитомер. Т.е ако нещо има опасност да се счупи то опасността е и за 2та мотора (вече да не казваме какво става че като се спука чугуна на 1.8т отиваме на друга турбина докато при тди турбото се ремонтира/рециклира). Единствено може би 1.8т има мааалко по-евтини ремъци и ролки, но тди има 4 ангренажни ролки и просто няма как да е евтино. 1.8т предполагам има 2 което води до по-евтино обслужване. Но то ако една разлика от 200 лева в обслужването ни спъва по-добре с градския транспорт да се придвижваме. Разликата межди 110 и 150 коня има и в данъка и в гражданската (е и във вървенето де) ама като добавим и 2к лева за ХУБАВА газова поставена в грамотен сервиз, къде отива киро на кирия, кога ще ги избиеш тия 2к от разлика в ремъците (ангренаж колко често се сменя... ) или от разлика в горивото, тя като тряска по 10-12 газ градско са си 15-17 лева с дизела съм на 20 лева таван, т.е едни неясни 2-3 лева на 100км градско. Малко спестяването е илюзорно ми се струва точно при тия 2мотора, да не гооворим градско дизела колко е по-приятен за каране (тук е въпрос на лично мнение/усещане)


Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30039
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: 1.8T (150hp) или 1.9TDI (110hp)

Мнениеот dobrin » Вто 05 ное 2013 15:52


Забрави 4-те бобини на 1.8 Т, всяка от които по над 100 лева (дали не беше и близо 200). :th_up


KrasiPelovski
Мнения: 1
Регистриран на: Вто 05 ное 2013 16:45
Автомобил: VW Passat
Двигател: 1.8T 150 k.s.

Re: 1.8T (150hp) или 1.9TDI (110hp)

Мнениеот KrasiPelovski » Вто 05 ное 2013 17:01


brum написа:Само 4-5лв??? Ако е така е безмислено. Колко бензин и колко газ горе-долу харчи 1.8Т? Аз мислех, че е около 7 бензин или 9 газ...



Аз имам 1,8Т газов инж. купих я август месец и до сега съм минал повече от 10 000 км и разходът и такъв но не при 80-100 км/ч, а при 140-150 км/ч ако я карам с 80-100 км/ч ми пада на 7 газ. Аз съм много доволен от него.


Потребителски аватар
brabus
R-циклопедист на VW
R-циклопедист на VW
Мнения: 11164
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 8:17
Автомобил: Golf II GTI PB A4 Avant 1.8 TQ
Двигател: 1991 2003
Местоположение: София
Контакти:

Re: 1.8T (150hp) или 1.9TDI (110hp)

Мнениеот brabus » Вто 05 ное 2013 17:04


dobrin написа:Забрави 4-те бобини на 1.8 Т, всяка от които по над 100 лева (дали не беше и близо 200). :th_up


Бобини Хитачи около 80 лв. за брой. От тях изгорели много малко има.


myrshavija
Мнения: 5553
Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
Автомобил:
Двигател:

Re: 1.8T (150hp) или 1.9TDI (110hp)

Мнениеот myrshavija » Вто 05 ное 2013 17:11


7/100 бензин при 150км/ч с 1.8Т ... а аз в неделя бях за риба и знаете ли какъв голям шаран хванах - ейййй толкова голям. :mhihi


theultimate
Мнения: 2140
Регистриран на: Вто 06 ное 2007 20:20
Автомобил: Passat B7
Двигател: CFFB
Местоположение: София

Re: 1.8T (150hp) или 1.9TDI (110hp)

Мнениеот theultimate » Вто 05 ное 2013 17:21


За сравнение на разхода си има официални сайтове - там най-вероятно са го засекли при определени условия и стил на шофиране. Всичко друго е супер индивидуално...


Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30039
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: 1.8T (150hp) или 1.9TDI (110hp)

Мнениеот dobrin » Вто 05 ное 2013 20:42


brabus написа:
dobrin написа:Забрави 4-те бобини на 1.8 Т, всяка от които по над 100 лева (дали не беше и близо 200). :th_up


Бобини Хитачи около 80 лв. за брой. От тях изгорели много малко има.

Моя е грешката значи ... :redface


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8988
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: 1.8T (150hp) или 1.9TDI (110hp)

Мнениеот samo_pechka » Чет 07 ное 2013 9:43


Доста малък разход е за това тежко купе :th_up а бензин доп.градско нямаш ли ( прим. две литърчета на 100км)Чак се чудя що все дизел си карам , ааа сетих се , с един резервоар успявам да измина до 1200 км аутобани без да презареждам :mhihi ( А6 Ц5 АФН) При нас нафтата е 2.57лв . Нещата са малко на кантар с тез разходи за горива :smile зависят от мн фактори :cool


theultimate
Мнения: 2140
Регистриран на: Вто 06 ное 2007 20:20
Автомобил: Passat B7
Двигател: CFFB
Местоположение: София

Re: 1.8T (150hp) или 1.9TDI (110hp)

Мнениеот theultimate » Чет 07 ное 2013 10:34


А градско освен газ, колко бензин отива (особено зимата)? Дали ще е същия разход в София и извънградско по магистрала със 140 или натоварен път където постоянно се налага да изпреварваш? Сравнявате разход при напълно различни условия.... Иначе съм съгласен че на газ винаги е една идея по-евтино, но аз лично за 5 години го намразих заради постоянното зареждане (до Италия зареждах буквално през 2-3ч :D) и кочината (а при по-малка кола направо липса) в багажника.


theultimate
Мнения: 2140
Регистриран на: Вто 06 ное 2007 20:20
Автомобил: Passat B7
Двигател: CFFB
Местоположение: София

Re: 1.8T (150hp) или 1.9TDI (110hp)

Мнениеот theultimate » Чет 07 ное 2013 11:13


Това за маслото и гадната нафта е като замръзващия изпарител - има го, ама не при всички. И аз съм на мнение че ако се цеди литър разлика в разхода (обикновено постигнат с причиняване на задръстване) или това че еднократно даваш 180 вместо 130лв за акумулатор, по-добре да се ползва услугите на градския транспорт/БДЖ :) Като избирах кола обмислях същите два двигателя като автора на темата и надделя това за багажника.


Потребителски аватар
DaDiablo
Мнения: 676
Регистриран на: Пет 22 фев 2013 22:50
Автомобил: Passat
Двигател:

Re: 1.8T (150hp) или 1.9TDI (110hp)

Мнениеот DaDiablo » Чет 07 ное 2013 11:29


TiL написа:Бензин има, но е колкото да поработи малко колата на оборот. Не помня кога ми светна лампата за бензина и сложих 20лв. Тръгна ли все съм на газ. Аз съм си доволен и не съжалявам, че в последния момент се разубедих и взех бензина! Имам познати с б5.5 1.9 и 131 и 101 и 150 коня... никой не пада под 9л/100км лятоска в нашия град, а зимъска 150ката качва и до 15(4моушън+автомат). То вие изкарахте бензиновите коли лами зимно време. По същата логика да ви подхвана и аз за добавките в нафтата които трябва да слагате(не ми казвайте, че не тръпнете дали няма да ви замръзне нафтата), подгряващите свещи, нуждата от по-големи(съответно по-скъпи) акумулатори за дизелови двигатели... Много "малко" от вас също слагат масло в нафтата, защото нафтата ни е "много хубава". Това за вас не е разход нали? Ако тръгнете да правите тънките сметки по-добре си сложете въжето и няма да имате никакви разходи. Аз от моя пасат съм доволен... тръгна ли на дълго ми вози задника за ~11лв на 100км :icon_lol

И за накрая... ако ще вземаш кола с голямо купе не мисля, че не чипната 110ка ще ти е добре.

Едит: Едно приятелче се занимава със добив на нафта от планктон. Скоро ще почне да вади количества... ако си решите... :mhihi Аз тогава мисля да си взема дизелов голф 2.

Не знам твоите познати какви пасати карат, както и в кой град, но на мен ми дава разход 8.5-9 в София. Масло не слагам, никога не съм слагал, никога не съм карал Вартбург, за да слагам. Добавка съм сложил само една единствена (уж за прочистване на дюзите) като я взех колата и тя струваше 11 лева (за 1 резервоар). До сега никога не ми се е случвало (да чукам на дърво) да ми замръзва нафта. Последните 5 години карам дизелов автомобил. Аз на дълго се возя за 12 лева на 100км, ама не се подготвям за изпреварване 5 минути. Но все пак да не правим тънки сметки, че трябва да слагаме въжето.


Потребителски аватар
Aprilia
Мнения: 1300
Регистриран на: Съб 15 мар 2008 0:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Торино, Италия

Re: 1.8T (150hp) или 1.9TDI (110hp)

Мнениеот Aprilia » Чет 07 ное 2013 13:10


Зимата слагам на един резервоар нафта около 3-4 литра бензин и нафта никога не ми е замръзвала, добавки не съм слагал никога :th_up На дълго разхода ми при нормално каране е 5-5.5 нафта (при каране 110-120км/ч) което са около 13 лева на 100км. Разликата е 2 лева сравнение с твоя разход 11лв-100км ? Обслужването на колата ми е 600 лева с ВСИЧки ангр ремъци ролки, пистов ремък и най-скъпото обтегач на пистовия ремък, т.е обслужването е колкото на 1.8т. Да погледнем как седят нещата градско, казваш разход 10-11 градско в Ивайловград (смятаме че в по-голям град 100% е поне литър-2 отгоре) по 1,33 това са 14лева, аз в София с тди-то с 15 лева минавам 100км, т.е разликата просто я няма, не и при тази газ 1,33, когато газта беше 80ст или лев имаше кяр ама сега... ? Като добавим и това че газовата е 1.5-2к лева ето за това говоря с тая разлика 2 лева на 100км (която градско даже се стопява) кога ще се избие газовата ?
Плюс е че 1.8т е по-бърза от 110 тди и то не малко, т.е ако не смятаме разходите при поставянето на газовата, при горе-долу еднакви разходи караш по-бърза кола, ама пък 1.5к лева струва това удоволствие.
Според мен истината в алтернативното гориво е метан и то в атмосферна кола, е тогава вече дизела няма как да бъде по-икономичен, освен ако не се купува в туби :Mr Green Fun



Върни се в “Избор и покупка на автомобил”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 35 госта