VW Bora или A4 B5

Volkswagen или Audi, Golf или Passat, Bentley или Bugatti - това е мястото да питате, да споделите и да разберете
Вълчан
Мнения: 880
Регистриран на: Нед 17 мар 2013 20:11
Автомобил: Mazda 5
Двигател:

Re: VW Bora или A4 B5

Мнениеот Вълчан » Нед 04 яну 2015 19:15


Аз като видя че няма гуми....накладките са заминали...дисковете за смяна...външни забележки които ще ми са проблем при каското...не я вземам бараката.Кои по дяволите ще купи кола и ще налее 1500лв във нея за да я приведе във вид :gruebel .Че то егати пръчката е тази..
Ако говорим за кола след 2007-2008 цените са по високи - океи....ама за дръгел над 12год....




Потребителски аватар
Fearless
Мнения: 522
Регистриран на: Пет 22 юли 2011 21:22
Автомобил: VW Golf
Двигател: AZD
Местоположение: София

Re: VW Bora или A4 B5

Мнениеот Fearless » Нед 04 яну 2015 19:17


Ходи му обяснявай.Важното е да "гъчиш лев в бараката" :icon_lol


Потребителски аватар
forski
Мнения: 4160
Регистриран на: Пет 07 мар 2008 22:10
Автомобил: SUZUKI SX4 S-CROSS Boosterjet
Двигател:
Местоположение: Сенник/Севлиево
Контакти:

Re: VW Bora или A4 B5

Мнениеот forski » Нед 04 яну 2015 19:56


Koлега, това че си решил да наливаш хиляди левове в колата си е лично твое решение, защо го правиш само ти си знаеш!


Потребителски аватар
lz2aii
Мнения: 1330
Регистриран на: Съб 09 фев 2013 12:45
Автомобил: VW Passat B 5.5
Двигател: AVB 1.9 TDI 2002
Местоположение: Габрово

Re: VW Bora или A4 B5

Мнениеот lz2aii » Пон 05 яну 2015 9:06


Разходите, които TiL е написал, са напълно реални. Естествено, това далеч не означава, че колегата ще рине по 200-300 лева всеки месец за поддръжка. При нов внос и кола в перфектно здраве минимума са си 1000 лева, както и от където да ги погледнеш. На всички е ясно, че една регистрация на автомобил нов внос (в която се включва еко такса, застраховка ГО, табели, талон, данък) си излиза към 400 лева. Първоначалното обслужване на автомобил от този клас (говоря за моя например) излиза не по-малко от 600 лева (с включени части и труд). И Какво излезе - ето ти ги 1000 лева. Останалото са предполагаеми, но не изключени разходи - акумулатор, окачване (още 500 лева за двете), някоя друга подгревна свещ, почти сигурно ревизия на турбина и твърде вероятно комплект гуми с джанти. Кое от това не е реално??? Е, чист късмет ще си е, ако колата е с приличен акумулатор, хубави гуми и джанти и по нея буквално няма какво да се ремонтира. Макар, че силно се съмнявам някой джамбазин да сложи здрава батерия и нови гуми - ей така, просто за удобство на клиента. Та аз моята кола като я взех, след първоначалната еуфория, едва след месец забелязах, че съм с 44Ач акумулатор, гумите ми бяха последна грижа. Естествено, че ще дам още близо 500 лева за батерия и втори комплект алуминиеви гуми с джанти, освен ако не съм искал гумите всеки сезон да ги въртя (упражнение за луди). Така, че, в този ред на мисли аз не видях колегата да плаши някой с поддръжка, а по-скоро го е насочил каква готовност да има след покупка на нов (стар) автомобил.


Потребителски аватар
anonym0us
Мнения: 1721
Регистриран на: Нед 01 яну 2012 22:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ηετρϰζ

Re: VW Bora или A4 B5

Мнениеот anonym0us » Пон 05 яну 2015 13:36


Колегата "Тил" е много прав, ама няма кой да го разбере защото никой от тях близките 2 години не е купувал кола от тоя клас и не я е потдържал. И аз имам приятели дето карат Голф 3 1.8 моно и като му кажеш, че си дал 500 лева за обслужване за ролки ремъци и оптегач и труд, и почва да вика "Малее колко скъпа подръжка" аз на моя Голф нищо не съм пипал. Ем добрем не пипаш ама и не караш. Като трябва да пътуваш 500 км в едната посока дали ще тръгнеш с твоя Голф дето нищо не си пипал по него. Но това няма как да го разбере човек който няма кола, или такъв дето не излиза от града. Това е истината ако искаш да караш кола и що годе да си доволен. Не всеки има връзки и приятели да му кажат "Купи това Ауди обслужено е, и само ще караш" Повечето си купуваме коли от непознати хора, и хвърляме пари на вятъра за наш кеф. Има и вариант да не даваш пари и да караш докато не блокира мотора, или докато не скъса ремък. Може и на вода да я караш вместо антифриз и да изкара 1 година на късмет и да се хвалиш, колко ти е здрава колата а тя горката пред разпад. Маслото също може да не го сменяш, щото италянеца е доливал преди теб и засега има масло.
Всеки сам си преценява, но колегите го казват с цел, да можеш да си караш колата без проблеми, а не после да плачеш каква барака си купил.


Потребителски аватар
Fearless
Мнения: 522
Регистриран на: Пет 22 юли 2011 21:22
Автомобил: VW Golf
Двигател: AZD
Местоположение: София

Re: VW Bora или A4 B5

Мнениеот Fearless » Пон 05 яну 2015 13:48


Ама нали се сещате от колко фактори зависи това наливане на пари? Колегата TIL в последното си мнение е казал,че кара по 40к км годишно.Ми то ако караш толкова искаш,не искаш ще наливаш.Човека е писал,че ще кара колата ЕВЕНТУАЛНО 3 дни в седмицата,дали ще навърти същия километраж,за да седне и да сменя всичко?! Как мислите??? Защо не четете,а праскате някакви мнения ей така,колкото да има?? Аз лично съм налял такава сума в моята кола,че тия 500 лв. дето ги споменаваш в поста ти ми изглеждат смешни.Ако искаш да си сигурен в една кола - отиваш и си я купуваш от официалния дилър с 5 години гаранция.


Потребителски аватар
forski
Мнения: 4160
Регистриран на: Пет 07 мар 2008 22:10
Автомобил: SUZUKI SX4 S-CROSS Boosterjet
Двигател:
Местоположение: Сенник/Севлиево
Контакти:

Re: VW Bora или A4 B5

Мнениеот forski » Пон 05 яну 2015 18:51


Тая тема и тя е ебати темата, човека щял да тегли заем щот нямал кеш да си купи кола с която да ходи на дискотека петък и събота :screwy :no
BMW Z4 ти препоръчвам аз колега, като ще е гарга да е рошава, както казват твойте авери :th_up


jordanpar
Мнения: 840
Регистриран на: Вто 20 фев 2007 15:01
Автомобил:
Двигател:

Re: VW Bora или A4 B5

Мнениеот jordanpar » Пон 05 яну 2015 20:17


Аз пък разбрах от темата,че който похарчи пари за новорегистрирания си 15 годишен кошник над тези за регистрация и застраховка /и то на вноски/ е баси палячото и се е набутал.
Преди 10 години да си купиш кола от някой от форума беше като еталон.Сега виждам че човек трябва да е по внимателен към тези неща.Ако musura например сподели колко е налял в една 24 вече годишна кола представям си как ще се отнесат някой силно изказващи се в тази тема към този факт.
Едно време имаше фенове на ФВ,сега има само ''карачи'' на коли..............


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19313
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: VW Bora или A4 B5

Мнениеот stefan4o » Пон 05 яну 2015 20:31


А изобщо какъв е смисълът от кола, дето ще я караш ЕВЕНТУАЛНО 3 пъти седмично :icon_lol Ако става реч за градско возене - по-добре да се ползува такси :icon_lol
Иначе сумите, които се споменават от колегата Тил са напълно нормални за изхарчване ако човек иска да разчита на колата си, а не да се чуди дали като (ако) запали ще пристигне там, закъдето е тръгнал. Родителите ми имат такава генерация кола - сумите са доста сходни, само че пазарим с отстъпки. Иначе 4 нови зимни гуми са ти едно 500 лева кажи-речи.


Потребителски аватар
Fearless
Мнения: 522
Регистриран на: Пет 22 юли 2011 21:22
Автомобил: VW Golf
Двигател: AZD
Местоположение: София

Re: VW Bora или A4 B5

Мнениеот Fearless » Пон 05 яну 2015 21:41


Аз не казвам,че не са реални цените,напълно реални са си.Просто човека,за да се побере в 1к няма да си купи гуми и акумулатор (ще гледа докато купува колата),а ще си направи първоначалното обслужване,за да е сигурен,че след 100 км няма да блокира двигателя.Всичко друго е въпрос на време или всички като си купите коли отивате и взимате 4 летни,4 зимни ,нов акумулатор и т.н. и си ги зачислявате към "обслужването"? :wink Спирам да пиша,че в последните постове никои не изчита предходния пост докрай,еле пък тези на автора,за да напише адекватно мнение.


Потребителски аватар
forski
Мнения: 4160
Регистриран на: Пет 07 мар 2008 22:10
Автомобил: SUZUKI SX4 S-CROSS Boosterjet
Двигател:
Местоположение: Сенник/Севлиево
Контакти:

Re: VW Bora или A4 B5

Мнениеот forski » Пон 05 яну 2015 22:08


jordanpar написа:Едно време имаше фенове на ФВ,сега има само ''карачи'' на коли..............


Едно време беше достатъчно да си купиш кола и да караш, не знам тогава как го правехме като нямаше форуми...
карахме с гуми втора употреба, нямахме пари за скъпи масла и части, правили сме ремонти с тел и тиксо само и само да можем да караме!
Сега докато не си подмениш половината части по-колата с възможно най скъпите и оригиналните си е живо престъпление да излезеш на пътя!
Едно време имаше тръпка да имаш кола, каквато и да е, без значение какво и е маслото или какви са и гумите, сега е по-важно колко пари си оставил по-магазините за авточасти :smile
Чудно как ги карахме тия коли, и стигахме там за където сме тръгвали, че се и връщахме.


jordanpar
Мнения: 840
Регистриран на: Вто 20 фев 2007 15:01
Автомобил:
Двигател:

Re: VW Bora или A4 B5

Мнениеот jordanpar » Пон 05 яну 2015 23:18


Като например далеч по-ниски максимални скорости на ''джогана'',далеч по-ненатоварени пътища и рехав трафик,да не говорим за ускорение 0-100 и причини за спиране......даам,затова говорим за ''едно време''.Едно време ако закъсаш на пътя и 3 от 5 шофера ще спрат или намалят да те питат какво става.Сега не може да си позволиш лукса да чакаш другарска помощ.
Само че аз където съм с по 6 платна в посока на входния ринг към града,3600 коли на час в пиков момент между два съседни града..... нека оставим клещите,телта и подръпването на ухото за късмет в миналото ,а.Че тук със средно 82,3 часа на година стоене в задръстване на шофер,нито охлаждащата си система можеш да пренебрегнеш,нито с този трафик спирачната нито пък осветителна и сигнализационна уредба на колата.
Та,ако търсим кола за на село или до кафенето-как да е .Но София,Пловдив,и Варна и Бургас през сезона определено се доближават до тези статистически данни.
Нека оставим едно време в едното време.Защото господа,в наши дни ако закъсаш заради собствената си немарливост на пътя или причиниш инцидент,стотици каращи след теб също са потърпевши от това.7
Който иска и му изглежда още по-мъжкарско,ако иска да яха коня ,пак ще стигне където е тръгнал и ще се върне.


Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 7854
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
Двигател: EA113
Местоположение: София

Re: VW Bora или A4 B5

Мнениеот hooligan_sk » Пон 05 яну 2015 23:50


Ба, стигахме... колко морета отровени помня с Алекото на баща ми което е било тогава на 50 000км и първи собственик... Вземи тея 4 часа августовски пек в полята около Сливен. Няма GSM-и, няма пътна помощ. А колко сме бутали Сиери и Кадети, епичното немско качество от 80-те... айде моля ви се. :icon_lol С времето се забравят лошите неща и остават хубавите спомени, със всичко е така.

По темата: За следващите 4 месеца имам фиксирани разходи към 2000лв по моята кола за обслужване и документи(повечето са за това). И ми стана много смешно, че всъщност не ги усещам сравнение с ежедневните разходи които съм правил по предишния ми Голф 4 AHF. :icon_lol Простата истина е че генерацията на ВАГ след 97-98г е технически доста напреднала(сложна), но в същото време е вече изключително амортизирана на вторичния пазар. Събираме 2+2 и резултата са т.нар. бездънни ями за пари.

Тук трябва да направим едно уточнение. Всеки трезво мислещ човек трябва да е наясно, че когато купува кола за 3-4000лв., тоест 10% от стойността на автомобила като нов, той купува автомобил на ЛИЗИНГ. Това е много забавен лизинг, защото не е оформен официално, зависи в голяма степен от шанса, а вноските по него са постоянните разходи за ремонти.

Мой приятел преди доста години казваше: "пич, ние си купуваме коли на изплащане. И ремонтите които правим са вноските. Защото просто не можем да си ги позволим здрави". :mhihi


heckatorn
Мнения: 15
Регистриран на: Пон 29 дек 2014 18:52
Автомобил:
Двигател:

Re: VW Bora или A4 B5

Мнениеот heckatorn » Вто 06 яну 2015 7:28


Стана интересна дискусия :smile . Някак в нея бората беше избутана в ъгъла отвсякъде, може и да е защото самото сравнение е за някои излишно, както и да е.
С пошла дедукция хубаво някъде излезе мнение, че автомобила ми трябва за барове, ма 'тва не е 'баш така. Даже хич. Необходим ми е за битови нужди и по мааалко извънградско. Тва, че ще го карам основно 3 дена не значи, че няма да са налице случаи, в които ще ми е необходим и за повече. Изредените цифри за евентуална смяна на чаркове са окей, ако я взимаш от джамбаз. Което верно се убеждавам все повече, че е 'ебати пръчката. Приоритет явно следва да бъде купуването на автомобил от собственик в РБ /за предпочитане Сф и околията/, който го е поддържал добре и се оглежда за закупуване на нещо по-ново.
На приятел тъста се оказа, че вкарва коли от Германия. Което е супер докато не впишеме споменатите вкарване, еко такси, регистрации и т.н. и т.н.
Поздрави.
П.С. bmw z4-ката има место за мене преди вечеря и телефоните, изобщо не виждам смисъла от споменаването :smile
Edit: Вчера от колега чух за 3-ма негови познати, собственици на бора, които са наливали редовно пари по колите. Тъй като аз ги знам като здрави и надеждни автомобили - някой друг такива данни дали има :smile

Последна промяна от heckatorn на Вто 06 яну 2015 9:31, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
lz2aii
Мнения: 1330
Регистриран на: Съб 09 фев 2013 12:45
Автомобил: VW Passat B 5.5
Двигател: AVB 1.9 TDI 2002
Местоположение: Габрово

Re: VW Bora или A4 B5

Мнениеот lz2aii » Вто 06 яну 2015 8:29


Наистина в цялата тази бъркотия, най - добре е да вземеш кола, карана и поддържана в БГ, респ. регистрирана, а пък ако познаваш собственика и знаеш историята на автомобила - още по-добре. Аз съм от сравнително малък град и дето се вика всички се познаваме. Абе въртим едни коли тука, но поне знаем всичко за тях и обще взето няма кой знае какви изненади :biggrin .



Върни се в “Избор и покупка на автомобил”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: tyl и 56 госта