Golf 4 1.6 или 1.6 16v

Volkswagen или Audi, Golf или Passat, Bentley или Bugatti - това е мястото да питате, да споделите и да разберете
Потребителски аватар
icefire
Мнения: 1777
Регистриран на: Сря 04 юли 2007 9:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Мünchen/София

Re: Golf 4 1.6 или 1.6 16v

Мнениеот icefire » Съб 06 авг 2011 16:20


Това, което си прочел, колега, за 1080 MPa е 0,2%-овата граница на провлачване (Rp). Това представлява 90% от номиналната якост на опън (това означава 9-ката след точката). Номиналната якост на опън при клас 12.9 е (логично) 1200 MPa (Rm). Твоята стомана е към 2 пъти по-слабо издръжлива на опън от тази, но това в случая не е решаващото. Пак са много по-здрави от нитовете, защото проблемът на фабричните нитове е в лошата им изработка и некачествения монтаж, а не толкова в оразмеряването им.

Така че предполагам, че твоето решение ще функционира още много време :да:




Потребителски аватар
botor
Мнения: 140
Регистриран на: Пет 20 ное 2009 6:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: gorna

Re: Golf 4 1.6 или 1.6 16v

Мнениеот botor » Сря 07 сеп 2011 12:55


icefire написа:Това, което си прочел, колега, за 1080 MPa е 0,2%-овата граница на провлачване (Rp). Това представлява 90% от номиналната якост на опън (това означава 9-ката след точката). Номиналната якост на опън при клас 12.9 е (логично) 1200 MPa (Rm). Твоята стомана е към 2 пъти по-слабо издръжлива на опън от тази, но това в случая не е решаващото. Пак са много по-здрави от нитовете, защото проблемът на фабричните нитове е в лошата им изработка и некачествения монтаж, а не толкова в оразмеряването им.

Така че предполагам, че твоето решение ще функционира още много време :да:


в случая с кутията, дали не е натоваерен болта(нита) повече на "срез"?


didich
Мнения: 219
Регистриран на: Пон 06 сеп 2010 17:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Golf 4 1.6 или 1.6 16v

Мнениеот didich » Сря 07 сеп 2011 13:02


Най вероятно да, защото се късат точно на границата на главата и тялото на нита :beer


Потребителски аватар
pedalchobaba
Мнения: 1430
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 14:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Golf 4 1.6 или 1.6 16v

Мнениеот pedalchobaba » Сря 07 сеп 2011 23:39


Писал съм го и преди и ще се цитирам отново:

pedalchobaba написа:Късането на нита при кутиите Green Cap става винаги при затварящата глава. Т.е. диаметъра на стеблото не оказва никакво влияние. Нита не се срязва, а просто затварящата му глава изхвърква и той изпада в кутията. До сега не съм виждал нит, който да се е скъсал на друго място - откъм другата глава или посредата. Когато партидата е калпава при самото нитоване не се осигурява плътното прилепване между двете повърхности и с течение на времето аксиалните усилия го разбиват. От там става и белята. При стягането с ремонтния комплект болтове, точно тази хлабина е невъзможно да се получи и с това сглобката става надежна, без да е необходимо да се променя диаметъра или якостта на материала.


Потребителски аватар
Haralampi
Мнения: 3612
Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
Автомобил: VW Golf 4 - 2002
Двигател: 1.6 16V - AZD
Местоположение: София

Re: Golf 4 1.6 или 1.6 16v

Мнениеот Haralampi » Чет 08 сеп 2011 0:26


Аз само ще кажа, че маскималното аксиално натоварване на един нит (също както и на болт) е пряко зависимо от диаметъра му (както на главата, така и на стеблото) :idea: Освен това както личи и от DIN стандартите - по-голям диаметър на стеблото върви (почти) винаги и с по-голям диаметър на главата.

Т.е. диаметъра на стеблото не оказва никакво влияние.
е грешно изказване по всички закони на машиностроенето и механиката.

Който се интересува от конкретни цифри, правила и DIN-нормите - Roloff/Matek винаги е една отлична отправна точка ;) Останалото са кръчмарски догадки и теории.

Допускането, че нитовете са "по-калпав" вариант от болтове също е абсолютно неподплатено (за повече информация отново Roloff/Matek). Нитовете се използват доста широко в самолетостроенето... (тема за размисъл!)

Проблемът в случая е изцяло в подценяване на натоварванията и умората на материалите в резултат от трептения. Решението - по голям брой нитове/болтове (предполага цялостно изместване на местата им) или същия брой, но по-устойчиви.
Второто разбира се е по-лесно приложимата конструктивна промяна, която избират и от VW (9mm-->11mm)


Потребителски аватар
pedalchobaba
Мнения: 1430
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 14:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Golf 4 1.6 или 1.6 16v

Мнениеот pedalchobaba » Чет 08 сеп 2011 7:01


Харалампи, обясни на нас невежите, от научна гледна точка или поне по DIN-нормите - Roloff/Matek, защо болтовете не се късат. При това с резба М 9х1, което прави вътрешен диаметър 8 мм на сечението.
Ако е възможно изтълкувай и защо проблема го има само при тези кутии, а не при по-старите от същия тип. Там нитовете със сигурност не са 11 мм.
Благодаря.


Потребителски аватар
Haralampi
Мнения: 3612
Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
Автомобил: VW Golf 4 - 2002
Двигател: 1.6 16V - AZD
Местоположение: София

Re: Golf 4 1.6 или 1.6 16v

Мнениеот Haralampi » Чет 08 сеп 2011 10:28


pedalchobaba написа:Харалампи, обясни на нас невежите, от научна гледна точка или поне по DIN-нормите - Roloff/Matek, защо болтовете не се късат. При това с резба М 9х1, което прави вътрешен диаметър 8 мм на сечението.


Защото здравината освен от диаметъра и типа свързващ елемент, зависи и от материала. Не можем просто да сравняваме нит с болт без да им знаем точните характеристики като размер на главата, резбата, материал и т.н. Ако ми кажеш точно за какъв нит става дума и точно за какъв болт (DIN + материал) лесно ще стане ясно защо.

pedalchobaba написа:Ако е възможно изтълкувай и защо проблема го има само при тези кутии, а не при по-старите от същия тип. Там нитовете със сигурност не са 11 мм.
Благодаря.


За целта се прави FEM-анализ, който се сещаш, че нито се прави на ум, нито във форум :idea: Нищо не е случайно, причина винаги има и да я обобщаваш като "калпава партида" е изключително... "инженерно" :idea:
Но това не е и толкова важно в случая за нас като потребители (не знам какво ще ти помогне ако ти отговоря, че торсионното напрежение се предава по посока на Schubfeldträger-a на кутията под 3° по-встрани от при старите кутии, а динамичния хистерезис е с 10% по-нисък :roll: ), а това че е нужна по здрава връзка. Единствения въпрос е "Колко по-здрава е достатъчна" - от VW са преценили че 11мм нитове решават проблема. Разбира се, ако искаш да си на по-сигурната страна би могъл да сложиш и 22мм или пък болтове от St52 - твоя воля. Но все си мисля, че VW инженерите разполагат именно с малко повече знания и умения по въпроса от нас тук...


Потребителски аватар
pedalchobaba
Мнения: 1430
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 14:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Golf 4 1.6 или 1.6 16v

Мнениеот pedalchobaba » Чет 08 сеп 2011 14:52


Ясно.
Всичко ми се изясни.
VW инженерите наистина разполагат с малко повече знания и умения от нас тук и са преценили че 11 мм нитове решават проблема, но не. Първо защото са допуснали този проблем и второ защото преди съм го казвал, че 11 мм също късат. Не като другите, но все пак се случва и то в не малък процент. Мисля, че някъде и линкове ти бях дал. Питал ли си се защо ги нитоват с по-големи нитове след като са установили грешката, а не ги правят с болтове? Припомни си "Колела" на Артър Хейли и ще си отговориш.
Изобщо виждал ли си наживо тази сглобка, та говориш за торсионното напрежение и динамичния хистерезис. Ако си виждал знаеш ли на кое от двете отвора е по-голям. На касетата или на короната. Защо е така? И занитващата глава от коя страна е?
Както и да е. Не ми се спори вече.
Уморих се.


vakpa
Мнения: 24
Регистриран на: Сря 03 май 2006 13:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Казанлък

Re: Golf 4 1.6 или 1.6 16v

Мнениеот vakpa » Чет 08 сеп 2011 15:44


Колеги, някой да има излишни ( и здрави) пиньон и корона 67/15 зъба от кутия DUW, DSB или 68/16 от DUU? И аз съм от потърпевшите със скъсани нитове.
На моята кутия нитовете дори не бяха занитени, а имаха шайби "прикапани" (заварени) към тях.


Потребителски аватар
StS
Мнения: 2401
Регистриран на: Нед 02 юли 2006 1:02
Автомобил: Golf VI
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Golf 4 1.6 или 1.6 16v

Мнениеот StS » Чет 08 сеп 2011 17:07


Аз да си питам.. Каква е кутията на 2.0 115 на Г4 че не къса нитове , иначе е аз съм чел за оплаквания въпреки 11мм. Едни 17ки на 225 и пак ги късаш ...


Потребителски аватар
botor
Мнения: 140
Регистриран на: Пет 20 ное 2009 6:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: gorna

Re: Golf 4 1.6 или 1.6 16v

Мнениеот botor » Чет 08 сеп 2011 19:59


pedalchobaba написа:Ясно.
Всичко ми се изясни.
VW инженерите наистина разполагат с малко повече знания и умения от нас тук и са преценили че 11 мм нитове решават проблема, но не. Първо защото са допуснали този проблем и второ защото преди съм го казвал, че 11 мм също късат. Не като другите, но все пак се случва и то в не малък процент. Мисля, че някъде и линкове ти бях дал. Питал ли си се защо ги нитоват с по-големи нитове след като са установили грешката, а не ги правят с болтове? Припомни си "Колела" на Артър Хейли и ще си отговориш.
Изобщо виждал ли си наживо тази сглобка, та говориш за торсионното напрежение и динамичния хистерезис. Ако си виждал знаеш ли на кое от двете отвора е по-голям. На касетата или на короната. Защо е така? И занитващата глава от коя страна е?
Както и да е. Не ми се спори вече.
Уморих се.


предполагам че са с по големи нитове,защото е най евтиния и бърз вариант.а точно това се цели от "всезнаещите немски инженери"-с възможно най евтин вариант да постигнат компромис със здравината.всичко останало е "коефициент на запаса" или както грубо му викаме тука -качество.сам прецени кое е по бързо и евтино-да поръчват болтове по 150лв и да си ги навиват или пресата да чатка нитове?.мани другото случват се грешни партиди или грешно проектиране,все пак е техника и никой няма да направи кола да издържа 100г без трошене, ама да искат 150лв за 8 калпави болта,дето един стругар ще ги нареже за 1 час и даже и пари няма да ти иска(може би 2 малки в отсрещната кръчма)-това му викам наглост.а пък то да бяха и само кутиите дето ревем за тях...


Потребителски аватар
Haralampi
Мнения: 3612
Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
Автомобил: VW Golf 4 - 2002
Двигател: 1.6 16V - AZD
Местоположение: София

Re: Golf 4 1.6 или 1.6 16v

Мнениеот Haralampi » Чет 08 сеп 2011 20:42


botor написа:...


Лесно се говори така.... ама не съм сигурен, че от френски или дръпнатооки "инженери" ще останеш по-доволен ;))

Като искаш нещо правено не чрез изчисления а на око "с резерв" - вземи си лада - там нищо се не чупи, а туй дет се чупи можеш и сам да си го издялкаш :roll:

За мен, както и за много други по-добра от немската инженерна школа няма ... а че стават грешки или пропуски...... къде не стават. Само дето до сега не съм чул веднъж VAG да изтеглят кола от пазара..... а азиатците вече го правят през ден - я щото се запалва... я щото се разделя на две.... а после да говорим за "инженерство" и резерв.....

Просто си разсъждавам де, всеки има право на мнение :) Свободен си да си вземеш френска пластмасичка следващия път за експеримент ;)

А относно ремонтния комплект - той не съм убеден че идва от VW и че те му искат 150лв ;))) Само ще ти кажа, че цената на такъв комплект в чужбина е около 30-50 евро .... ;) Сам си отговори откъде идва безсрамието ;)


Потребителски аватар
joromnt
Мнения: 2903
Регистриран на: Пет 08 май 2009 16:07
Автомобил:
Двигател:

Re: Golf 4 1.6 или 1.6 16v

Мнениеот joromnt » Чет 08 сеп 2011 20:54


Haralampi написа:
Като искаш нещо правено не чрез изчисления а на око "с резерв" - вземи си лада - там нищо се не чупи, а туй дет се чупи можеш и сам да си го издялкаш :roll:
...

Било е и така, едно време обаче. Сега няма качествени части за и тях, на пазара има само ментета. Шарнирите ги сменяме с маслото, правете сметка.


Потребителски аватар
icefire
Мнения: 1777
Регистриран на: Сря 04 юли 2007 9:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Мünchen/София

Re: Golf 4 1.6 или 1.6 16v

Мнениеот icefire » Чет 08 сеп 2011 21:36


Haralampi написа:Само дето до сега не съм чул веднъж VAG да изтеглят кола от пазара.....

http://www.doppel-wobber.de/wbb2/Inform ... -2003.html
http://www.doppel-wobber.de/wbb2/Inform ... -2003.html
http://www.doppel-wobber.de/wbb2/Inform ... -2001.html

Това са само за Голф4. VAG, както и всички останали, са изтегляли коли от пазара. Както сам каза - грешки стават навсякъде ;) Разбира се, не е имало такива издънки като с Prius-са например, но все пак има изтегляни коли от пазара.

Haralampi написа:А относно ремонтния комплект - той не съм убеден че идва от VW и че те му искат 150лв Само ще ти кажа, че цената на такъв комплект в чужбина е около 30-50 евро .... ;) Сам си отговори откъде идва безсрамието ;)

Ремонтният комплект НЕ се произвежда от VW, но не може да се купи директно от фирмата производител. Както в България, така и в Германия цената е абсолютно еднаква, ако се купуват от представителство на VW. Така че безсрамието си идва именно от VW. Още по-голяма наглост е фактът, че те никога официално не признават за проблем със СК.
30-50 евро струват други болтове, които нямат общо с оригиналния ремонтен комплект. Който иска да ги ползва на свой риск.

Друг е въпросът, че всеки стругар може да ги нареже, стига да се използва адекватен материал за тях. Иначе, докато бях в БГ това лято, видях в Евроболт болтове с поразяваща прилика като тези от ремонтния комплект, само че по-големи размери. Не съм питал имат ли по-малки, защото не ме интересува, но според мен си заслужава да се попита, ако ня някого му трябват.

ПП. В крайна сметка една смяна на нитовете с болтове, барабар с труда, излиза от порядъка на 400 лева.. не мога да разбера защо толкова много се коментира. Просто който купува Голф 1.4 или 1.6 да го има предвид като си избира колата.

Последна промяна от icefire на Чет 08 сеп 2011 21:40, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
Haralampi
Мнения: 3612
Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
Автомобил: VW Golf 4 - 2002
Двигател: 1.6 16V - AZD
Местоположение: София

Re: Golf 4 1.6 или 1.6 16v

Мнениеот Haralampi » Чет 08 сеп 2011 21:40


icefire написа: Още по-голяма наглост е фактът, че те никога официално не признават за проблем със СК.


Тук не си прав!! В следствие на признатата слабост на тези кутии се удължава гаранционната поддръжка (Kulanz) при настъпили такива проблеми! Има го описано по сайтовете. Едновременно с това както сме говорили от средата на 2001-ва се прави корекция (по-дебели нитове) и допълнителната гаранция отпада за коли произведени след тази дата.



Върни се в “Избор и покупка на автомобил”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 51 госта