За ръчната кутия съм съгласен, понеже и моята е такава, особено натоварена е малко мудна в ниските, но със DSG7 си върви доста прилично. Затова пък се търсят много и трудно се намира.
По-скоро софтуера така е направен, заради екологията, плюс дългите 5 предавки. Но пък извънградско и на магистралата си върви на пета, когато е в обороти.
Като за семейна кола, при това бюджетна, каквато търси автора, за мен е идеална. Пак казвам, с DSG 7 е по-добра, не искам да си хваля моето. Може да ги изпробва и двете там на място, и да прецени.
Замяна на Passat B5.5 1.8T с по-висок и по-нов автомобил
- tdi fen
- Мнения: 4702
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: Замяна на Passat B5.5 1.8T с по-висок и по-нов автомобил
1.6 TDI ръчка 5 скорости е мъка натоварена
- vanesto
- Мнения: 6346
- Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
- Автомобил: Octavia 3 FL
- Двигател: DGTE 2018
- Местоположение: Varna
Re: Замяна на Passat B5.5 1.8T с по-висок и по-нов автомобил
Чак пък мъка не е, просто сваляш една предавка надолу и газ. Не е като да не я карам натоварена. Просто хората не знаят как да я карат :)
- tdi fen
- Мнения: 4702
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: Замяна на Passat B5.5 1.8T с по-висок и по-нов автомобил
Според мен 2.0 му е по-удачен ,пътищата по Родопите са баири по-добре да заложи на повечко мощност
- vanesto
- Мнения: 6346
- Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
- Автомобил: Octavia 3 FL
- Двигател: DGTE 2018
- Местоположение: Varna
Re: Замяна на Passat B5.5 1.8T с по-висок и по-нов автомобил
Има един Пасат Б8 2.0 190кс 4motion DSG за 27500лв, ама има малко драскотини. Двете брони и малко по калника. Ако го притесняват може да си ги оправи. Наскоро излезе един Карок 2.0 150кс DSG за същите 27500лв, км бяха около 160 някъде. На следващия ден изчезна обявата. Та иска се чакане и дебнене, оферти има.
Re: Замяна на Passat B5.5 1.8T с по-висок и по-нов автомобил
Масовия българин иска да кара кола, която от 1200 до 4000 оборота дърпа еднакво, затова масово се препоръчват 2.0 дизел 190 коня бензин 240 коня и какво ли още не.
1.6тди с 5 скоростна кутия е по-икономичен от 2.0тди с 6 - ама това е друг въпрос.
Иначе октавия 1.6тди си върви почти както Пасат 5.5 1.9тди по динамика. Преди не са се оплаквали хората, че не им вървят колите.
Върви ли по-приятно 2.0тди - да, задължителен ли е - не.
Пък и има огромно значение в какви условия се кара колата. Ако е основно магистрала спокойно и градско, файдата от 2.0тди е клоняща към нула. При дърпане, планини, много доизпреварвания с малко разстояние и при много динамично каране 2.0тди е осезаемо по-добър мотор от 1.6тди.
При нормално търкаляне от точка А до точка Б, файда почти нулева от големия мотор.
1.6тди с 5 скоростна кутия е по-икономичен от 2.0тди с 6 - ама това е друг въпрос.
Иначе октавия 1.6тди си върви почти както Пасат 5.5 1.9тди по динамика. Преди не са се оплаквали хората, че не им вървят колите.
Върви ли по-приятно 2.0тди - да, задължителен ли е - не.
Пък и има огромно значение в какви условия се кара колата. Ако е основно магистрала спокойно и градско, файдата от 2.0тди е клоняща към нула. При дърпане, планини, много доизпреварвания с малко разстояние и при много динамично каране 2.0тди е осезаемо по-добър мотор от 1.6тди.
При нормално търкаляне от точка А до точка Б, файда почти нулева от големия мотор.
- vanesto
- Мнения: 6346
- Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
- Автомобил: Octavia 3 FL
- Двигател: DGTE 2018
- Местоположение: Varna
Re: Замяна на Passat B5.5 1.8T с по-висок и по-нов автомобил
Абсолютно съм съгласен, имам познат с Б8 DSG 190, аз карам по магистралата с 130, и той с толкова, щото вече не издържа на фишовете.
Стигаме за еднакво време, моята гори по-малко. Аз съм с две деца, съответно повече багаж, той с едно.
Среден разход извънградско при спазване на ограниченията, горе долу :), ми е 4,7. Многократно засичан.
Поне веднъж месечно минавам Обзорски проход натоварен, съвсем нормално си се мести, то там варианти за динамика и изпреварвания няма много.
Движиш се със скоростта на най-бавният. Та за какво ми е 2.0?
По-скоро това на форумни легенди, че не вървял. Влезте в Шкода форума и вижте колко хора си ги карат и не се оплакват.
А и никой не отчита факта, че октавията с ръчка е с 300кг по-лека от Б8 190 с DSG и с 400кг, спрямо Б8 DSG 4Motion. Или ако ги сметнете като кг/кс излиза 1674/190 - 8,8 при Б8 4motion, спрямо 1252/115 - 10,9 при O3 ръчка комби, т.е. разлика има, но не е чак толкова голяма.
Стигаме за еднакво време, моята гори по-малко. Аз съм с две деца, съответно повече багаж, той с едно.
Среден разход извънградско при спазване на ограниченията, горе долу :), ми е 4,7. Многократно засичан.
Поне веднъж месечно минавам Обзорски проход натоварен, съвсем нормално си се мести, то там варианти за динамика и изпреварвания няма много.
Движиш се със скоростта на най-бавният. Та за какво ми е 2.0?
По-скоро това на форумни легенди, че не вървял. Влезте в Шкода форума и вижте колко хора си ги карат и не се оплакват.
А и никой не отчита факта, че октавията с ръчка е с 300кг по-лека от Б8 190 с DSG и с 400кг, спрямо Б8 DSG 4Motion. Или ако ги сметнете като кг/кс излиза 1674/190 - 8,8 при Б8 4motion, спрямо 1252/115 - 10,9 при O3 ръчка комби, т.е. разлика има, но не е чак толкова голяма.
Последна промяна от vanesto на Чет 20 мар 2025 14:07, променено общо 2 пъти.
- samo_pechka
- Мнения: 8979
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Замяна на Passat B5.5 1.8T с по-висок и по-нов автомобил
За всеки влак си има пътници.
Носил съм на ход такава 110к.с. , видял съм на какво е способна магистрално и как се държи после по националите и карпатите в румъния.
В сравнение със старата ни а6 1.9 и пак същите к.с. , същия маршрут, товар-дори повече, бе по-зле откъм динамика и лекота в движението.
По-тиха е октавията-вярно, маалко по-икономична- пак да.
Всичко е за да влезе в определени еко параметри. Затова е цялата драма със скорости и софт.
Носил съм на ход такава 110к.с. , видял съм на какво е способна магистрално и как се държи после по националите и карпатите в румъния.
В сравнение със старата ни а6 1.9 и пак същите к.с. , същия маршрут, товар-дори повече, бе по-зле откъм динамика и лекота в движението.
По-тиха е октавията-вярно, маалко по-икономична- пак да.
Всичко е за да влезе в определени еко параметри. Затова е цялата драма със скорости и софт.
-
- Мнения: 283
- Регистриран на: Чет 17 апр 2008 19:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Замяна на Passat B5.5 1.8T с по-висок и по-нов автомобил
Звънях им, казаха че много рядко изпада шкода скаут и веднага я взимат служителите. Не стига до обява. Казаха на обяви качваме масово шкода 1.6 ТДИ защото е по-слаб мотор главно купувани като фирмени и върнати. Аз нямам проблем с 1.6 ТДИ като мощност. На магистралата рядко дигам над 120км/ч, обикновенно карам с 90-100км/ч по магистралата и по нашите родопски възвишения с 20-30км/ч иначе децата много повръщат. Като има тирове с Девинска вода обикновенно просто спирам някъде за 30 мин и ги ичаквам, те карат с моята скорост. Та за мен мощността ми трябва до там колкото като пусна климатика да се движи колата. Проблема е че нисичка тази шкода, тя е като моя пасатор на височина. За сега остават вариантите шкода скаут, пассат б7 аллтрак и 2-те 2.0 ТДИ и ако няма нищо такова дачия логан степуей 1.5 дци.
- fur1ous
- Мнения: 1690
- Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
- Автомобил:
- Двигател: CFMA
- Местоположение: София
Re: Замяна на Passat B5.5 1.8T с по-висок и по-нов автомобил
tdi fen написа:1.6 TDI ръчка 5 скорости е мъка натоварена
Реално си му е екстра, просто иска обороти както всеки VAG-ов дизел с Common Rail. (кон-умрел

Направили са ги все едно си караш бензинка.

- vanesto
- Мнения: 6346
- Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
- Автомобил: Octavia 3 FL
- Двигател: DGTE 2018
- Местоположение: Varna
Re: Замяна на Passat B5.5 1.8T с по-висок и по-нов автомобил
iron4o10 написа:Звънях им, казаха че много рядко изпада шкода скаут и веднага я взимат служителите. Не стига до обява. Казаха на обяви качваме масово шкода 1.6 ТДИ защото е по-слаб мотор главно купувани като фирмени и върнати. Аз нямам проблем с 1.6 ТДИ като мощност. На магистралата рядко дигам над 120км/ч, обикновенно карам с 90-100км/ч по магистралата и по нашите родопски възвишения с 20-30км/ч иначе децата много повръщат. Като има тирове с Девинска вода обикновенно просто спирам някъде за 30 мин и ги ичаквам, те карат с моята скорост. Та за мен мощността ми трябва до там колкото като пусна климатика да се движи колата. Проблема е че нисичка тази шкода, тя е като моя пасатор на височина. За сега остават вариантите шкода скаут, пассат б7 аллтрак и 2-те 2.0 ТДИ и ако няма нищо такова дачия логан степуей 1.5 дци.
Точно така си е, до обява стигат невзетите от служители. А и цената за служители е друга, аз затова я взех, беше доста под тази по обявите сега, и то преди 2г.
- tdi fen
- Мнения: 4702
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: Замяна на Passat B5.5 1.8T с по-висок и по-нов автомобил
Аз също не бих изключил вариант за внос от Германия в някой случай от там може да се купи дори по-изгодно на по-малко километри или поне реални
-
- Мнения: 283
- Регистриран на: Чет 17 апр 2008 19:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Замяна на Passat B5.5 1.8T с по-висок и по-нов автомобил
tdi fen написа:Аз също не бих изключил вариант за внос от Германия в някой случай от там може да се купи дори по-изгодно на по-малко километри или поне реални
Ще видя моят познат от Швейцария какво може да докара и на каква цена а за Германия за внос-а трябва да търся някой да я докара ако харесам. Малко на късмет е какво ще се падне от внос-а.
Re: Замяна на Passat B5.5 1.8T с по-висок и по-нов автомобил
Защото твоя приятел от Швейцария не е на късмет. Не е като да може да я покара, занесе на сервиз и прегледа и така да ти каже: става / не става.
Просто няма да ти прави магарии с транспорта и ще ти даде хубава цена. Пък колата дали ще е окей - божа работа
Трябва си късмет за това начинание.
Просто няма да ти прави магарии с транспорта и ще ти даде хубава цена. Пък колата дали ще е окей - божа работа
Трябва си късмет за това начинание.
-
- Мнения: 283
- Регистриран на: Чет 17 апр 2008 19:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Замяна на Passat B5.5 1.8T с по-висок и по-нов автомобил
thanis написа:Защото твоя приятел от Швейцария не е на късмет. Не е като да може да я покара, занесе на сервиз и прегледа и така да ти каже: става / не става.
Просто няма да ти прави магарии с транспорта и ще ти даде хубава цена. Пък колата дали ще е окей - божа работа
Трябва си късмет за това начинание.
Да де и за 2-та варианта е на късмет

Върни се в “Избор и покупка на автомобил”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: asasho, JMJ, Volkswangel и 48 госта