Golf MK4 1.8T или 2.8VR6?
-
- Мнения: 1
- Регистриран на: Съб 29 апр 2023 23:37
- Автомобил: 1992 VW Golf MK3
- Двигател: 1800 75hp
Golf MK4 1.8T или 2.8VR6?
Здравейте! Замислям се да си купя след време Golf 4 да заменя моята Golf 3 (която обичам, но за жалост купето гние на различни места) и си мислих за Golf 4 с 1.8T мотора, защото поне от каквото съм чувал могат да бъдат напомпани с не много усилия на повече коне, и знам, че 1.9TDI е корав, но предимно карам градско и почти никога градско, за това искам да е бензинова. Но в същото време се замислях за 2.8VR6 мотора и харесвам техния звук, но пък са по-редки и не знам за поддръжката, но със сигурност ще харчи повече. Бих се радвал да чуя вашите мнения. Благодаря ви за вниманието!
- D1D00
- Мнения: 375
- Регистриран на: Пет 11 фев 2011 16:21
- Автомобил: Volkswagen Golf GT
- Двигател: ABD 1994
- Местоположение: Шумен
Re: Golf MK4 1.8T или 2.8VR6?
И аз преди време мислех да взема такава 4-рка със същия двигател. Лично мое мнение по добре 1.8 T AGU моторът, доста здрави са като цяло, и вр 6 няма да лъже но са доста редки, както и за този голф 1.8 T, не знам обаче какво е положението с А3-ките които се срещат с такъв мотор. Понеже и аз търсех такъв Голф преди време обаче в сток вид, където нищо не е пипано и подсилвано като мощност по двигателя и да е каран само на бензин, но кофтито е че в България не се намират такива 4-ки всичко е карано яко на много километри и повечето са пипани, и след време се отказах с търсенето, и си карам все още 3-ката. В Германия се намират такива голфове, но доста скъпо ще ти излезе да си го вземеш от там, за това карай си 3-ката и не се занимавай, гледам че е и с хубавия двигател, ламарини се правят...
. Но ако си се навил сериозно за такъв голф в оригинален вид, провери в немските сайтове...

Re: Golf MK4 1.8T или 2.8VR6?
Кое те кара да си мислиш, че Г4 няма да е в гниещо купе. Все пак е модел на 26 години. Иначе най-разумният избор е 1.8Т, просто защото 2.8 VR6 не съществува. Ако имаш предвид R32 там парите са около и над 20 хил евро.
Моторите са:
3.2 VR 6
2.8 V 6
2.3 VR 5
2.3 V 5
Кой по-точно имаш предвид, защото това което цитираш е мешаница.
Щом ще се кара градско, не ти трябва нищо различно от 4 цилиндров 1.8Т освен ако нямаш отделени примерно 20-30 хил лева за да си караш VR мотор в топ състояние.
Здрава и не изгнила Г4 можеш да си намериш що годе лесно и ако трябва 1.8Т не е кон и вол да се ребилдне.
Моторите са:
3.2 VR 6
2.8 V 6
2.3 VR 5
2.3 V 5
Кой по-точно имаш предвид, защото това което цитираш е мешаница.
Щом ще се кара градско, не ти трябва нищо различно от 4 цилиндров 1.8Т освен ако нямаш отделени примерно 20-30 хил лева за да си караш VR мотор в топ състояние.
Здрава и не изгнила Г4 можеш да си намериш що годе лесно и ако трябва 1.8Т не е кон и вол да се ребилдне.
-
- VW експерт
- Мнения: 13341
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Golf MK4 1.8T или 2.8VR6?
2.8 е точно VR6.
И го има не само в R32.

И го има не само в R32.
-
- VW експерт
- Мнения: 1992
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Golf MK4 1.8T или 2.8VR6?
thanis написа:Не е вярно, недей да лъжеш.
Не лъже, просто ти се доверяваш на нещо някъде написано, и в случая бъркаш(или напитките от празниците си оказват влияние

Аз лично не се сещам за Фолксваген с напречен V6, всички са VR6. Даже техния VR6 го дават на Мерцедес да го ползват във Вито, пак като напречен мотор. Вече петцилиндрови имат и редови за напречно, но в Голфа са си VR5. А пък V5, което да не е VR, въобще не съм чувал да се ползва някъде в автомобил.
А колкото до темата... 1,8Т е по-икономичен, по-евтин за поддръжка, и по-лесно се подсилва само със софтуер. Но пък в тоя Голф 1,8Т е само на предно предаване. Докато 2,8 VR6 е само с 4х4.
VR6 няма какво да го коментираме, има си известни проблемчета, той си е за мераклии и маниаци, търпи доработки, има ресурс, звук...но не е за всеки. Ангренаж, откъм маховика, да се знае.
...
На базата на Голфа е и А 3 на Ауди, там комбинациите с мотори и задвижвания са повече и по-смислени.
А има и по-практични варианти на същата платформа- Октавия 1, има я и комби, с 4х4 и 1,8Т - 150 коня.
Re: Golf MK4 1.8T или 2.8VR6?
http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_127.PDF
Явно аз съм в голяма грешка. Извинявам се за което на колегата Zankov, ама във всички брошури които видях, не се споменава VR, a чисто V. Понеже нямам достоверен източник на информация за главата/главите, да се потвърди дали е VR или е V - предполагам са "модернизирали" този от 3-ката в 4-ката.
https://mymotorlist.com/engines/volkswagen/ea360/aqp/ Ето тук изглежда, като да е VR и си пише.
Извадка от брошурата на VW Golf 4 от 2003 година.
Така или иначе за автора е по-добре 1.8Т, отново се извинявам за прибързаната реакция към колегата Zankov
Явно аз съм в голяма грешка. Извинявам се за което на колегата Zankov, ама във всички брошури които видях, не се споменава VR, a чисто V. Понеже нямам достоверен източник на информация за главата/главите, да се потвърди дали е VR или е V - предполагам са "модернизирали" този от 3-ката в 4-ката.
https://mymotorlist.com/engines/volkswagen/ea360/aqp/ Ето тук изглежда, като да е VR и си пише.
Извадка от брошурата на VW Golf 4 от 2003 година.
Така или иначе за автора е по-добре 1.8Т, отново се извинявам за прибързаната реакция към колегата Zankov
- tonkogtd
- Мнения: 346
- Регистриран на: Съб 04 май 2013 12:14
- Автомобил: Golf GTD Polo GTI
- Двигател: JR-1991 BJX-2006
- Местоположение: Ямбол
Re: Golf MK4 1.8T или 2.8VR6?
От ФВ Голф МК4 бензиновите мотори 1.8T 20v и VR6 2.8 и 3.2.Като се има в предвид,че поддръжката на шестцилиндровият мотор е по-дебела.R32 е рядък и скъп.Автомобил не за всеки.Най-доброто от тази генерация при Голф.
Относно 1.8T 20v,версията със 180 к.с.и код AUQ,най-добре.Само,че са редки.Серийно са със 6 степенна механична кутия,само на предно.
AUQ се монтира също и при ФВ Бора,Шкода Октавия 1 ВРС,Ауди А3 8L,Сеат Леон 1.Но при някои от марките са с 5,при други със 6 степенни ръчни кутии.При А3 8L и при Сеат Леон има и опция за двойно задвижване,което е с халдекс.
Просто трябва да се търси що-годе читава и гледана кола.Че станаха на години вече.
Относно 1.8T 20v,версията със 180 к.с.и код AUQ,най-добре.Само,че са редки.Серийно са със 6 степенна механична кутия,само на предно.
AUQ се монтира също и при ФВ Бора,Шкода Октавия 1 ВРС,Ауди А3 8L,Сеат Леон 1.Но при някои от марките са с 5,при други със 6 степенни ръчни кутии.При А3 8L и при Сеат Леон има и опция за двойно задвижване,което е с халдекс.
Просто трябва да се търси що-годе читава и гледана кола.Че станаха на години вече.
Върни се в “Избор и покупка на автомобил”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: genevaboy2, Xazara и 67 госта