Мнения при избор на конфигурация на Passat B8/ Alltack

Volkswagen или Audi, Golf или Passat, Bentley или Bugatti - това е мястото да питате, да споделите и да разберете
VWTouaregTDI
Мнения: 15
Регистриран на: Вто 24 фев 2015 19:32
Автомобил:
Двигател:

Мнения при избор на конфигурация на Passat B8/ Alltack

Мнениеот VWTouaregTDI » Нед 26 яну 2025 20:56


Здрвейте!

Накратко - В търсене съм на нов семеен автомобил. Колата ще е след 2018г., комби, автомат и ДОСКОРО мислех изцяло за дизел. След кратко запознаване на теория с основните конкуренти в класа решавам, че по-добро в този клас от Пасат и Супърб няма как да намеря и се насочвам към тях. И тук се появяват хилядите въпроси.

След доста четене за приликите и разликите установявам, че основен плюс на Шкодата е малко по-големият обем, но като качество на материалите, шумоизолаия и тн Пасат е по-добър.
Тук възниква първото питане - чисто като здравина и обслужване колите напълно идентични ли са или има коренна разлика ?

Да кажем, че поради горните предимства се спирам на Пасат. Обаче..последните няколко години шофирам различни SUV-та и съм свикнал да се качвам/слизам лесно, да седя на високо и да разполагам с 4x4.
След возене в Пасат B8.5 1.5 ТSI 150 к.с 2022г. с DSG и шофиране около 200 км. останах приятно изненадан колко е обзшумен, вози ок, приятен за шофиране и икономичен е. Определено 4x4 ми липсваше при по-бързо потегляне /беше мокро/, изпитвах известен дискомфорт при слизане и качване, тъй като съм към 1,86 и 100+ кг и със сигурност ми идва твърде малък просвета му. Затова в мен се породи идеята за Alltrack.

Доколкото се запознах той идв с по-големите мотори, 4х4 и близо 3 см по-голям просвет. Искам да попитам тези от вас, които имат повече информация и опит - дали този просвет се усеща при шофиране и ежедневна екплатация и дали е остатъчен за спокойно паркиране пред/на бордюри или и с него трепериш всеки път дали няма да остане бронята ти там.
Предполагам колата е и по-тежка и с 4x4 и следователно има ли осезаема разлика в разхода, пътното поведение и тн от обикновения пасат ? Разликата единствено визуална, метална кора под двигателя, седалките и тези 2-3 см. ли е и идентична ли е колата в останалата си част ?

За да не продължавам да разводнявам темата бих искал да попитам няколко неща:

- Добре е да търся Пасат след 2018, за да бъде с по-читавото 7-степенно DSG /DQ350/ ?
- Има ли голяма разлика между модела 2018г. и след фейлсифта 2019г. и задължително ли трябва да е фейслифт ?
- Предвид годишния ми пробег от около 20 000 - 25 000 км. в съотношение 40/60 градско - извънградско правилно ли съм се насочил към дизеловия двигател ?
- Има ли основателна причина да предпочета 2.0 тди 150 к.с пред 190 к.с ?
- Има ли основателна причина да търся изрично с дигитално табло или тук ефектът е чисто визуален ?
- Варианта, в който се возих беше със салон кожа/велур. Визуално е много красив за мен, но като устойчивост и поддръжка ми се струва абсурден. Естествено бих предпочел изцяло кожа, но при положение, че ми изпадне вариант с нормална тапицерия допустим вариант ли е или да бягам далеч ?

Бюджетът ми ще е по-скоро в широк диапазон според годината, пробега и екстрите, но по-скоро между 30 000 и 42 000 лева. Знам, че не са много, но ми се ще да се насоча внимателно и максимално добре да се уползотвори бюджета.


Ще съм много благодарен, ако може някой да ми отговори поне на няколко от и без това многото въпроси :)




thanis
Мнения: 1827
Регистриран на: Пет 21 юли 2017 9:36
Автомобил: Polo 9N
Двигател: BBY 2004

Re: Мнения при избор на конфигурация на Passat B8/ Alltack

Мнениеот thanis » Нед 26 яну 2025 21:13


Тези 30-42 хил лева бюджет са само за колата и отделно за обслужване/вкарване в пътя или всичко ?

Алтрак за такива пари и да е здрав, много трудна работа. За твоите километри, не е нужно да е дизел, щом имаш толкова много градско.

Дигиталното табло уж все още не могат да го хакват и има много нисък шанс да е манипулиран километража.

Пасата за жалост от много години е лего. Т.е. примерно 2018-та година кола 150к.с. на 100к км може да е хем 35, хем 55 хил лева в зависимост от екстрите.

Чисто платнения салон си е достатъчно здрав, просто в общия случай е в кола с по-малко екстри.

Също така от България ли ще търсиш кола или Западна Европа е опция ?

Принципно за бюджета който си споменал и да има екстри, колата ще гони и подминава 200 хил км- окей ли си с това или искаш на по-малко км ?


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 20220
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Мнения при избор на конфигурация на Passat B8/ Alltack

Мнениеот Vlad777 » Нед 26 яну 2025 21:31


https://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?f=6&t=484276

Alltrack е с 25 мм по-голям просвет.

От 01.11.2017 г. 6 степенната DSG кутия DQ250 се заменя от 7 степенната DQ381, която е по-бърза и дава повече динамика. Това не важи за малките двигател 1.6TDI и 1.5 TSI, които са със 7-степенна DQ200 със "сухи" съединители.

2.0 TDI 150 к.с. ако искаш 4х4 може да е само с ръчна кутия. Ако искаш дизел DSG и 4х4 - Вариантите са 190 или 240 к.с. Аз лично имах 190 кс и го замених за 240 кс, а сега бих го заменил за бензин с минимум 272 к.с. :mhihi

Дигиталното табло отдавна може да се манипулира.

В раздел Моят Volkswagen има доста колеги с Passat B8, които споделят впечателения от колите си:
Това е темата на Group, който точно Alltrack 190 кс кара viewtopic.php?f=83&t=483568


Потребителски аватар
tonkogtd
Мнения: 346
Регистриран на: Съб 04 май 2013 12:14
Автомобил: Golf GTD Polo GTI
Двигател: JR-1991 BJX-2006
Местоположение: Ямбол

Re: Мнения при избор на конфигурация на Passat B8/ Alltack

Мнениеот tonkogtd » Нед 26 яну 2025 22:24


За този бюджет ще е преди фейслифта,и на доста километри.
В момента на пазара в България този VW Passat Alltrack е топ:
https://www.mobile.bg/obiava-1172094934 ... t-alltrack


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 20220
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Мнения при избор на конфигурация на Passat B8/ Alltack

Мнениеот Vlad777 » Нед 26 яну 2025 22:50


Познавам собственика на този бензинов Alltrack - били сме колеги. Колата е много хубава, но си струва пари. Не е много достъпна, въпреки че цената е намалена с 10 000 лв от 75к на 65к. Като цяло е оферта без аналог на пазара, но не е това, което масово се търси.


Потребителски аватар
Kn0cK3r
Мнения: 179
Регистриран на: Вто 01 юни 2010 18:18
Автомобил: Passat B8 TSI 280кс R-Line
Двигател: CJXA
Местоположение: Габрово

Re: Мнения при избор на конфигурация на Passat B8/ Alltack

Мнениеот Kn0cK3r » Пон 27 яну 2025 10:16


Като бивш собственик на B8.5 2.0 TDI Alltrack и настоящ на B8 2.0 TSI 4Motion, отговарям на някои от от въпросите ти:

1. Да, хубаво е да гледаш моделите от 2018г нагоре, не само заради кутията, но и защото до 2019г им казват "малкият фейслифт". Някъде след средата на 2019г излиза B8.5 (фейслифта). Относно кутията, със сигурност не мога да нарека DQ380/381 "по-читавата" кутия, защото до сега DQ250 се е доказала като по-здрава. Със сигурност DQ381 е по-икономична, но мен лично ме дразнеше, че винаги държи прекалено ниски обороти и когато ти трябва ряз и настъпиш, има едно замисляне/забавяне докато кутията реагира и засили колата. Това при градско шофиране не е много готино. Отделно на моята DQ381 гаранционно са и подменяли някакъв чаркалак.

2. Да, разлика между преди фейса и след фейслифта има. Фейслифта със сигурност изглежда доста по-модерен като екстериор. Относно интериора може да се поспори. На мен лично таблото при Б8 ми изглежда по-красиво от таблото при B8.5, като и липсата на аналогов часовник при фейлсифта допринася за това. Alltrack-a, макар и само 25mm разлика във височината, повярвай ми - усещат се.

3. Годишният ти пробег е като за дизелов двигател, но пък 60% от този пробег е градско каране. Тук е малко спорно, кое е по правилният избор. Със сигурност дизела ще ти е по-икономичен, от друга страна бензина ще ти създава една идея по-малко грижи - няма Ad Blue и DPF.

4. Основателна причина да предпочетеш 150 пред 190 е може би ако гониш максимално нисък разход. 190 в повечето случаи върви в комбинация с 4х4, от там и малко по-високият разход. На моя alltrack разхода извънградско с нормално каране беше 5.8 /100.

5. Дигиталносто табло е хубава екстра, защото придава по-съвременна визия на таблото, а и после автомобила е по-лесно продаваем. Почти всеки иска дигитално табло (и аз съм от тях) :mhihi

6. На кожата с велур плюса е, че лятото не ти изгаря кълките на краката и не ти залепва тениската за гърба, а пък и зимата като седнеш в колата не ти е студено. Минуса е, че велура по-лесно се цапа и с времето се захабява. Кожата от друга страна изглежда по-луксозно. Тук е въпрос на лични предпочитания. Платненият салон със сигурност е скучен....много скучен.


Бюджета ти не е толкова малък, освен ако не търсиш кола с малък пробег (да речем до 120-130 000км).
Моя фейслифтов Alltrack го купих в началото на Август за 34 000лв. Да, беше на 234 000км, но пък на 200 000км беше направено голямото обслужване - ангренаж, водна помпа, масло кутия и халдекс. Дизеловите двигатели имат голям ресурс. Масово чета в фейсбук групата за хора с B8 прехвърлили 400 000км, без сериозни драми. Между другото, търговеца от когото закупих Alltrack-a, в момента продава фейслифтов Alltrack 240кс за 35 900лв. Колите ги купува само от представителства в Северна Италия. https://www.mobile.bg/obiava-1173442169 ... -led-distr Реклама със сигурност не му правя, защото колата а на късмет. Нали знаеш, за нова кола и за нова жена не бързай да се радваш, че не се знае какъв боклук може да излезе :mhihi


Снимки на настоящата и бившата каляска:
Прикачени файлове
20241101_170921.jpg
B8
20240928_135548.jpg
B8.5 Alltrack


VWTouaregTDI
Мнения: 15
Регистриран на: Вто 24 фев 2015 19:32
Автомобил:
Двигател:

Re: Мнения при избор на конфигурация на Passat B8/ Alltack

Мнениеот VWTouaregTDI » Пон 27 яну 2025 22:14


Почти сигурно е, че ако се стигне до търсене на автомобил той ще е от Западна Европа.
Посоченият бюджет е евентуално покупка и докарване дотук /да кажем 2к лв./ Отделно от тях предполагам ще отидат около 5к за каско, обслужване и тн.

В този ред на мисли - какъв спроед вас е разумният пробег, над който по-скоро не си струва закупуването на подобен клас автомобил ? 150 000 км?

Отностно двигателя - предвид разпределението между градско/извънградско съм се замислял дали има нужда от дизел, при положение, че доколкото съм запознат TSI двигателите дават дооста приличен разход. Но от друга страна предвид тяхната сложност не идва ли разхода за ремонт и поддръжка сходен с дизела, въпреки липсата на ЕГР, ДПФ и тн. ?

Относно Alltrack - При 4х4 + по-висок автомобил разход от под 6 нафта ми изглежда супер. Що се касае поддръжката - има ли разлика между стандартен и alltrack или всичко е 1:1 ?


thanis
Мнения: 1827
Регистриран на: Пет 21 юли 2017 9:36
Автомобил: Polo 9N
Двигател: BBY 2004

Re: Мнения при избор на конфигурация на Passat B8/ Alltack

Мнениеот thanis » Пон 27 яну 2025 22:42


Ами ако така стоят нещата, можеш тотално да забравиш за олтрак. Парите просто не стигат.

Иначе съвсем приличен пасат комби с 1.4 или 1.5 бензина можеш да си намериш и обективно погледнато няма да е "спънат кон" и няма да му мислиш dpf/egr/adblue и т.н. Малките бензини и 1.8TSI/2.0TSI до към 3500 оборота вървят почти еднакво, или иначе казано - ако нямаш баш мераци да си състезател, малките са окей. Като ще си до голяма степен градско, не виждам колко толкова шансове да я "изпъваш". Пък за извънградското, ако е основно магистрала, 1.4/1.5 нямат проблем там.

Вече ако я натовариш с 600 кила товар и искаш да качваш баира на траянови врата с 180 и да изпреварваш всички в лява лента 1.4/1.5 бензинките си издъхват. Ако е свободно 200 си ги вдигат и поддържат без проблем, ама разхода става почти четворен спрямо 100-120.

Дизелите колкото и да ги напъваш извънградско, трудно вдигат над 10-11.

Най-балансиран мотор за това купе (разбирай 8-ца пасат генерално) се води 2.0TDI 190 коня.

Ако искаш олтрак и да е запазен и с екстри и не на 300 хил км - трябват поне 55 хил лева.

Ето ти 4motion DSG малко над бюджета ти за 43 хил лева уж с промоцията. Грубо казано, това е горната граница на бюджета ти за максимално добра стойност за парите си от достоверен дилър.

https://www.dasweltauto.at/vehicle/34040201

Другата опция е нещо такова на късмет

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... 2bc&vc=Car

И си готов да налееш още 10-12 хил лева за потенциални проблеми и да имаш топ кола.

П.С. От цигани и араби от Западна Европа такава кола не се търси, да ти е мирна главата. Недей да гледаш непременно най-ниска цена. Дилърите също не са 100% сигурни, но поне е по-голям шанса, винаги гледаш и питаш подробно и проверяваш всичко дали работи както трябва.

Парите са ти малко за желанията общо взето. Ако имаш възможност да вдигнеш бюджета ще си намериш, нещо което търсиш иначе трябва да сваляш изискванията.

Не го възприемай като хейт, за жалост реалността в момента е такава.


Потребителски аватар
paagrio
Мнения: 426
Регистриран на: Съб 27 сеп 2008 9:04
Автомобил: голф 1K
Двигател:

Re: Мнения при избор на конфигурация на Passat B8/ Alltack

Мнениеот paagrio » Пон 27 яну 2025 23:13


VWTouaregTDI написа:В този ред на мисли - какъв спроед вас е разумният пробег, над който по-скоро не си струва закупуването на подобен клас автомобил ? 150 000 км?

100 000 :exclaim за да може да го караш спокойно до 150-170 хиляди и после да го продадеш на прилична цена.

Не разбрах защо не търсиш СУВ който не е ВАГ?


Потребителски аватар
tonkogtd
Мнения: 346
Регистриран на: Съб 04 май 2013 12:14
Автомобил: Golf GTD Polo GTI
Двигател: JR-1991 BJX-2006
Местоположение: Ямбол

Re: Мнения при избор на конфигурация на Passat B8/ Alltack

Мнениеот tonkogtd » Пон 27 яну 2025 23:26


В Западна Европа не са само матови продавачите.Има и руснаци,с една дума всякакви.Всичко е търговия.
Ако нямаш твои хора там,по-добре е да се търси човек,който е в час с тези покупко-продажби.Най-малкото езика.


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 20220
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Мнения при избор на конфигурация на Passat B8/ Alltack

Мнениеот Vlad777 » Вто 28 яну 2025 10:24


VWTouaregTDI написа:В този ред на мисли - какъв спроед вас е разумният пробег, над който по-скоро не си струва закупуването на подобен клас автомобил ? 150 000 км?
При положение, че караш по 25к на година, това е добра граница според мен. По мои наблюдения по-сериозните ремонти започват около 250к. Т.е. ако вземеш нещо на 150к, ще караш 2 години докато дойде време за ангренаж (на 210к, ако естествено преди това не протече водната помпа), а след това ще караш още 2 години докато дойде време за някой и друг ремонт. С DPF и DSG до около 250к едва ли ще имаш проблеми. Аз лично коли над 150к не гледам и до сега не съм съжалявал.
VWTouaregTDI написа:Отностно двигателя - предвид разпределението между градско/извънградско съм се замислял дали има нужда от дизел, при положение, че доколкото съм запознат TSI двигателите дават дооста приличен разход.
Ако караш извънградско всяка седмица, то TDI става.

Ако искаш 4х4, вариантите са:
:arrow бензин 2.0 TSI 272/280 к.с. - други няма
:arrow TDI 2.0 190/240 к.с., както и 150 кс, но само с ръчка.

Ако се откажеш от 4x4 изборът става доста по-широк, като ако имаш гараж има на добри цени Passat GTE, който е само на предно и може да се зарежда в обикновен контакт с пробег 30-40 км само на ток, а след това минава на бензиновия двигател 1.4 TSI 156 к.с.

За разходът - Passat B8 2.0 TDI 4motion 190 може да харчи и под 6, а може и 10. Зависи с колко караш. Да кажем, че под 6 е с движение с 90. От там нагоре, всеки 20 км/ч качват по близо 0.7-1.0 литър разхода. Няма как да сложиш 150 на темпомат (което е реално 145 и да харчи 6/100). Аз лично при магистрално каране съм стигал до 10/100, но с каране малко над ограничението (до +10-15 км/ч), разходът е горе-долу 7.5-8.0.

Разлики в поддръжката на Passat и Passat Alltrack може да дойде от размера на гумите, които в размер 18" са 235/45/18, а при Alltrack 245/45/18, като даже за Alltrack размера е малко по-евтин. За амортисьори и пружини не съм проверявал, може и да са различни, но едва ли има някаква разлика. За моята кола, която е с адаптивно окачване съм проверявал цени около 800 лв на брой с отстъпката за 1 амортисьор. За коли без адаптивно окачване е около 200 лв/брой. Адаптивно окачване е опция и при Passat и при Alltrack. Иначе всичко друго е еднакво като техника.


VWTouaregTDI
Мнения: 15
Регистриран на: Вто 24 фев 2015 19:32
Автомобил:
Двигател:

Re: Мнения при избор на конфигурация на Passat B8/ Alltack

Мнениеот VWTouaregTDI » Сря 29 яну 2025 23:53


За жалост явно на този етап бюджета е недостатъчен за читав екземпляр, но по-скоро кола без доказана сервизна история и сравнително малък пробег няма да взема.

А как се справяте с просвета на нормалния пасат ? Много беше приятен за шофиране, но ми беше супер некомфортно при спиране пред бордюр на бензиностанция и тн. Отделно и сигурността, която дава 4х4 за мен е незаменима. Това е основната причина да ми се иска alltrack.

Възникна ми и друго питане - предвид това, че съм твърдо против лонг-лайв масла и т.н случвало ли се е някой от вас изрично да търси автомобил, който е обслужван на по-малки от 30 000 км интервали ?


vlkzhk
Мнения: 3
Регистриран на: Съб 04 яну 2025 15:26
Автомобил:
Двигател:

Re: Мнения при избор на конфигурация на Passat B8/ Alltack

Мнениеот vlkzhk » Сря 05 фев 2025 9:08


Изключително трудно ще ти бъде да намериш екземпляр, който е обслужван на 10-15к интервали. В повечето случаи тва са хора , които са си купили колата нова с мисълта да я карат 7-10 години.
Аз като търсех аллтрак преди месец- два, повечето по история бяха обслужвани на около 20-25к км, което се преглъща в повечето случаи,ако колата е от Германия или Италия , защото там извънградското им е повече.
Друг е въпроса , че имаше няколко екземпляра с липсваща история ( Примерно 2020г на производство , до 2022 всичко ок като обслужвания и прегледи и от 2022 до 2024 никаква история и огромен скок на км).


Потребителски аватар
tdi fen
Мнения: 4661
Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
Двигател: TDI AGR
Местоположение: София

Re: Мнения при избор на конфигурация на Passat B8/ Alltack

Мнениеот tdi fen » Пет 07 фев 2025 16:48


То често е 30+ к км интервала затова най-добре да се търси до 100-120 к км ама и цената там е по-висока


Потребителски аватар
nikolay_ss
Мнения: 1121
Регистриран на: Чет 02 яну 2014 7:02
Автомобил: Touareg 7P6
Двигател:

Re: Мнения при избор на конфигурация на Passat B8/ Alltack

Мнениеот nikolay_ss » Пет 07 фев 2025 17:16


Добре, 30к км интервала не е благоприятен за двигателят, но така е преценил производителя за да не товари собствениците на нови автомобили и с поддръжка през 10к км. Рядко може да се намери кола със собственик който си сменя маслото на 10-15к км в страничен сервиз и предполагам това е предимно тук в България. Едва ли в Германия или някоя друга развита държава, където са забранени ремонтите пред блока, хората се занимават да си сменят маслата в неоторизирани сервизи при приятели, просто защото копнеят да дадат още 200-400 евро за обслужване и като им изтече гаранцията да си продадат перфектната кола на загуба така или иначе.
Не е ли по-важно да се гледа на какъв времеви период е сменяно маслото, защото едно е тези 30к км да си ги въртял 1 година с едно масло. Друго е да си ги навъртял за 6 месеца.
На доста коли вече може да се провери точно на коя скорост колко време е била карана колата, за да се разбере какъв процент от пробега на колата е бил извънградско при висока скорост.
Един двигател каран предимно извънградско е в пъти по-запазен от такъв каран предимно градско, предполагам на всички ни е ясно.

И от там идва въпроса:
Случай 1: по-добре да вземем кола на 150-200 хил. км на 4 години с 5-6 смени на масла и да си я обслужим, защото й е дошло времето
Случай 2: да търсим кола на 50-80 хил. км на 4 години с 2 или 3 смени на масло, защото интервалът е 2 години или 30к км и да спестим от обслужване

Като в случай 1 ще имаме по-ниска покупна цена, а в случай 2 по-висока цена заради по-ниските километри, но нищо не гарантира състоянието на колата.
Аз например бих предпочел аз да си обслужа колата и да знам, че всичко и е наред, а и даже да изскочат допълнителни неща най-вероятно ще се покрият от разликата в цената между случай 1 и 2.

Всеки иска кола на малко км, но според мен е много важно и да се гледа точно на колко години е, за да не се окаже че е карана предимно градско с лонг лайф масло и тогава вече е много лошо за двигателят.



Върни се в “Избор и покупка на автомобил”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot], padrino, sklimoto и 33 госта