Голф 8 въпроси

Volkswagen или Audi, Golf или Passat, Bentley или Bugatti - това е мястото да питате, да споделите и да разберете
totopz
Мнения: 64
Регистриран на: Пет 20 юли 2007 11:32
Автомобил: Vw Golf 2016
Двигател: 1600 TDI 7DSG
Местоположение: София
Контакти:

Голф 8 въпроси

Мнениеот totopz » Пон 24 мар 2025 8:44


Чудя се за Голф 8 1.5 бензин или 2.0 дизел автоматик. Има едни неща, за които не съм сигурен, но ме притесняват. Ще задам въпросите си и ще съм благодарен, ако може да ми отговорите:
1) 1.5 бензин със сухия автоматик ли е?
2) На 2.0 дизел трябва ли да му се сипва AdBlue?
3) Има ли много неща, които трябва да се изключват преди всяко тръгвана и по-скоро лесно ли се изключват или е яко цъкане по менютата? Имам в предвид дразнещите неща като start-stop, някакъв line-assist и въобще всичко, което дразни докато човек шофира.
4) Android Auto безжично ли е?
5) Има ли място за безжично зареждане на телефон?
6) След като вече управлението на климатичната система е през мултимедията това дразни ли много? Предполагам, че ако човек иска леко да си засили вентилатора трябва да цъкне поне няколко пъти по екрана?
7) Защо някои голфове имат нормални бутони по волана, а други са с капацитивни? Има ли някаква зависимост (двигател, година) от която зависи какви ще са бутоните?

Това са нещата, които ме притесняват. Може да добавите, ако има още някакви неща, които са притеснителни или дразнещи в тези коли.

Някой нещо може ли да каже за GTE версията? Дали е вариант, ако човек няма къде да го зарежда? При него автоматикът отново ли е сух?

Последна промяна от totopz на Пон 24 мар 2025 9:02, променено общо 2 пъти.




chifut
Мнения: 99
Регистриран на: Съб 12 авг 2023 13:50
Автомобил:
Двигател:

Re: Голф 8 въпроси

Мнениеот chifut » Пон 24 мар 2025 8:57


1. Да
2. Да
3. Зависи и да и не. Аз нищо не изключвам.
4. Да
5. Да
6. Зависи и да и не. Мен не ме дразни и освен температура рядко пипам нещо друго.
7. R серията на 8 е с капацитивни бутони. Останалите са с обикновени бутони. При 8,5 мисля няма капацитивни бутони на волана.


Потребителски аватар
mitko66
Мнения: 429
Регистриран на: Пет 18 юни 2004 15:25
Автомобил: MK8 eTSI DSG
Двигател:
Местоположение: София

Re: Голф 8 въпроси

Мнениеот mitko66 » Пон 24 мар 2025 15:52


1. да
2. да
3. Моят е MHEV и старт-стопът не дразни, съответно не го изключвам (а го правех редовно на другите си коли). Line - асиста дразни, от от лостчето за мигачите се изключва с 2 натискания и ми е станало навик.
4. да
5. да - ужасно прегрява, почти не го ползвам - за зарежданте използвам USB - c порта с кабел.
6. няма драми, свиква се лесно. За климатичната има бърз бутон до аварийните, най-често съм на auto 22 градуса.
7. при фейслифта върнаха физическите бутони, заради многото оплаквания от капацитивните. Вече са само такива.


Дразнещо за мен(нищо драматично) е щеката за капака, липсата на щора над поставките за чаши и най-много липсата на подсветка за слайдерите на климатика и усилването на звука на медията (на знам дали при 8.5 е коригирано?).


JMJ
Мнения: 3
Регистриран на: Чет 20 мар 2025 19:26
Автомобил: Passat B7 TDI 4motion 6M
Двигател: CFFB

Re: Голф 8 въпроси

Мнениеот JMJ » Пон 24 мар 2025 21:50


Здравейте!
Може ли някой колега да сподели какъв е кода на двигателя на 2.0 TDI 150 к.с. при Голф 8.5, до колкото знам преди фейслифта е DTSB?
Също дали на този - 8.5 дизела 150 к.с. се монтира DQ381 или DQ200?
Благодаря!


Потребителски аватар
joro_kem
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3965
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 7:11
Автомобил: Octavia I Tour Octavia III FL
Двигател: AXR DFFA
Местоположение: Пловдив

Re: Голф 8 въпроси

Мнениеот joro_kem » Пон 24 мар 2025 23:25


DQ381 е


JMJ
Мнения: 3
Регистриран на: Чет 20 мар 2025 19:26
Автомобил: Passat B7 TDI 4motion 6M
Двигател: CFFB

Re: Голф 8 въпроси

Мнениеот JMJ » Пон 24 мар 2025 23:38


joro_kem написа:DQ381 е


Благодаря!


totopz
Мнения: 64
Регистриран на: Пет 20 юли 2007 11:32
Автомобил: Vw Golf 2016
Двигател: 1600 TDI 7DSG
Местоположение: София
Контакти:

Re: Голф 8 въпроси

Мнениеот totopz » Вто 25 мар 2025 11:01


Благодаря ви за отговорите! Сега като гледам разни обяви имам още въпроси:
1) Как се кара с това AdBlue? Голямо бреме и разход на пари ли е?
2) Гледам, че колите са с различни фарове. Едните имат нещо като лупи. По какво се различават фаровете?
3) Колите имат ли серийно подгрев на волана или е опция?


chifut
Мнения: 99
Регистриран на: Съб 12 авг 2023 13:50
Автомобил:
Двигател:

Re: Голф 8 въпроси

Мнениеот chifut » Вто 25 мар 2025 13:02


1.Не е бреме финансово, но дизел на ВАГ за преобладаващо градско каране не бих взел.
2.На Лайф ниво мигачите са с лампа, другите са изцяло на диоди.
3. Подгряването на волана е опция. Тъпа опция за мен, но за много хора е жизненоспасяваща при температури под 3,14градуса по целзий.


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 20220
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Голф 8 въпроси

Мнениеот Vlad777 » Вто 25 мар 2025 13:46


AdBlue е препоръчително да се налива от туби по 10 литра от проверени производители. В зависиомост от начина на каране и разхода на гориво една туба 10 литра е достатъчна за 6-10 хиляди километра.

Тоест колкото повече гориво харчи колата, толкова по-често има регенерации и толкова повече AdBlue харчи. Една и съща кола (в случая моята) може да харчи както 5/100 ако се кара с 80-90 км/ч, така и 10/100 ако се кара с 180-190 км/ч.

И аз съм на мнение, че ако не се кара предимно извън града, колата трябва да е бензин и това не е само при VAG.


totopz
Мнения: 64
Регистриран на: Пет 20 юли 2007 11:32
Автомобил: Vw Golf 2016
Двигател: 1600 TDI 7DSG
Местоположение: София
Контакти:

Re: Голф 8 въпроси

Мнениеот totopz » Сря 26 мар 2025 17:39


Колко пари е тази туба 10 литра AdBlue? Значи, ако се кара по-бързичко трябва на всеки 6000 км да се сипва така ли? Сипването лесно ли става или е като едно време преливането на нафта/бензин по туби с фунии и т.н.?


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 20220
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Голф 8 въпроси

Мнениеот Vlad777 » Сря 26 мар 2025 19:26


Напоследък ползвам Ecofol AdBlue. Това е български производител, с когото се познаваме и той работи предимно за износ, но пусна и собствена марка. Цената за 10 литра туба е 25 лв в ИнтерКарс. Оригиналната течност VW е около 70 лв. При мен цената на AdBlue e около 1.5% от цената на горивото. Тоест за 10 000 км съм платил 2 600 лв за гориво и 40 лв за AdBlue.

Налива се супер лесно - тубите си имат накрайник, който се завира в дупката на AdBlue резервоара и тубата се вдига нагоре, докато се изпразни. Не цапа и не представлява някаква сложност.


bongoo
Мнения: 176
Регистриран на: Сря 13 юни 2018 15:16
Автомобил: Passat B8-5
Двигател: 150 TDI 7DSG

Re: Голф 8 въпроси

Мнениеот bongoo » Чет 27 мар 2025 9:24


От декември 2023 до сега съм изминал 24хил.км.За този период съм допълнил 10л.Adblue.Двигател 2.0 TDI, 150к.с., автомат. Автомобила се кара ежедневно в София и почти всеки уикенд на дълго.


Потребителски аватар
bayernfan
Мнения: 58
Регистриран на: Пет 13 авг 2010 0:10
Автомобил: Audi A3
Двигател:
Местоположение: София

Re: Голф 8 въпроси

Мнениеот bayernfan » Вто 01 апр 2025 16:56


Здравейте,

Имах абсолютно същите въпроси. Смятам темата е доста полезна. Да дозадам някои неща:

1. Предвид, че кутията е със сухите съединители, която в миналото беше доста проблемна, пооправена ли е в новото поколение? Това ме кара да се насоча към Т-Рок 2.0 ТСИ или дизел.
2. Батерията на мекия хибрид горе долу какъв живот и дават и колко струва подмяната ако някой се е интересувал? Чух "не била скъпа", но това не казва много.

Гледам 1.5 еТСИ на около 120-150х км са поевтинели доста, което ме кара да бъда подозрителен. Да кажем, че с изцяло дигиталния кокпит и липсата на копчета ще се свикне. Дизела е по-опростен технологично и с по-добра кутия, но е рядък и скъп в това поколение. Добра алтернатива е Т-Рока тъй като е все още с копчета и не е хибриден, но като материали в купето има какво да се желае. Сеат има хубава промоция на Леони, вероятно последните под марка Сеат, но не ми трябва чисто нова кола, а и по-скоро бих взел Форментор втора ръка за тия пари.


Liminat
Мнения: 458
Регистриран на: Вто 21 окт 2008 21:54
Автомобил: VW
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Голф 8 въпроси

Мнениеот Liminat » Вто 01 апр 2025 19:11


Имам въпроси и аз:
1. При отключване вечер светват фаровете и всички светлини вътре, от къде се премахва тази екстра, не ми допада много да съм постоянно под прожекторите :)
При заключване май също свети, а това няма как да съхранява акумулатора.
2. На какъв принцип е двуцилиндровият режим при 1.5 TSI a, създава ли проблеми в дългосрочен план.
3. Как най-лесно се изключва следенето на лента, че в мокро направо разтърсва колата.

Последна промяна от Liminat на Вто 01 апр 2025 21:20, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
mitko66
Мнения: 429
Регистриран на: Пет 18 юни 2004 15:25
Автомобил: MK8 eTSI DSG
Двигател:
Местоположение: София

Re: Голф 8 въпроси

Мнениеот mitko66 » Вто 01 апр 2025 20:43


3. лайн асиста се изключва най - бързо, като натиснеш бутона на края на лостчесто за мигачите, след което потвърдиш ОК с бутона от волана, става за 3 секунди и ми е нещо като навик везнага след потегляне - мисля, че можеше да го нагласиш и като шорткът на мултимедията - спекулирам, ще погледна.
2. не създава проблеми дългосрочно (от това, което съм чел и от 90 те хил. км изминати на моя голф) и не се усеща освен ако не си нагласил на дисплея пред теб да ти показва, че си в дву-цилиндър режим.
1. мен не ме дразни тази екстра и не съм се опитвал да я деактивирам, но от менюто за настройки на автомобила, вероятно можеш да ограничиш светлините.



Върни се в “Избор и покупка на автомобил”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: ivailo_slavov, JMJ и 56 госта