Полезни съвети при покупка на стар употребяван автомобил!

Volkswagen или Audi, Golf или Passat, Bentley или Bugatti - това е мястото да питате, да споделите и да разберете
radich_58
Мнения: 55
Регистриран на: Нед 20 ное 2011 12:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: с.Бяла река,общ.Първомай

Полезни съвети при покупка на стар употребяван автомобил!

Мнениеот radich_58 » Пет 11 май 2012 19:00


Съвет при покупка на стар употребяван автомобил!

--------------------------------------------------------------------------------

Колеги докато се ровех из интернет,намерих ето това приятно и полезно четиво за много от нас и реших да го пусна тук!Съвети какво да гледаме като си закупуваме стар автомобил!Ако мястото му не е тук или пък модераторите решат,че е маловажно,или също така вече го има - нека го изтрият (за което се извинявам предварително) !


По неофициални данни всяка година около 3 000 000 коли сменят притежателите си.

Това се дължи от една страна на прекалено голямият брой коли втора употреба, а от друга на непрекъснато нарастващото предлагане на нови автомобили. Информацията е придружена с терминология на немски език, но като цяло е полезна при избора на автомобил, в която и да е страна.


За съжаление, покупката на употребявана кола на частно, крие и по-големи рискове, отколкото същата в автокъща, където получавате най-малко 1 година гаранция. При частен покупко-продажбен договор, винаги се вписва следното: "Das Fahrzeug wird in dem Zustand wie besichtigt und Probe gefahren unter Ausschluss jeder Gewдhrleistung verkauft", което изключва всяка възможна рекламация.
Решите ли да купите кола на частно, вземете със себе си по възможност някой познат, който има понятие от коли/мотори.

Ако не разбирате нищо от коли/мотори ви препоръчваме да направите вашата покупка в автокъща - това по принцип е по-скъпо, но предимството е че имате гаранция, която е задължителна.
Най-добре е разбира се (ако имате възможност), да проверите колата при TЬV, DEKRA, Automobilclub и други. Естественно че ще заплатите известна сума (от 40 до 80 ?), но тази "загуба" е за предпочитане пред евентуални поправки(след сделката) за много повече пари.

На какво ще се спрем:

- Външен вид
- Гуми и джанти
- Стъкла и фарове
- Амортисьори
- Вътре/Купе
- Мотор
- Пробно курмуване
- Съединител
- Масло
- Ауспуф
- Спирачки
- Под колата
- Ако намерите нередности


Още веднъж- вземете със себе си приятел или познат, четири очи виждат по-добре от две. Най-добрият вариант е ако имате познат, който работи като авто-механик и той ви придружи. В противен случай създайте впечатлението, че разбирате от коли и избягвайте въпроси, които могат да издадат некопетентността ви. Въоражете се с търпение и си пригответе списък с основните неща за проверка. Не се оставяйте продавачът да ви "се обяснява" и ако ви пречи при огледа по-добре потърсете друг - коли има колкото искате и на други места.

Външният вид / лак

Препоръръчително е да направите огледа при слънчево или поне при сухо време- тогава най-добре се вижда какво е състоянието на лака. Огледайте внимателно калниците и вратите - откриете ли различия в лака (по-тъмен/по-светъл цвят) попитайте продавача за причината. Вероятната причина е не винаги катастрофа, но е препоръчително да се отбележи в договора за продажба. Не забравяйте да проверите също връзките между вратите, калниците, капака на мотора и багажника - там най-ясно се разпознават следи от ктастрофирала кола. Например следи от лак (нов) върху гумените уплътнения. Запишете всяка разлика в договора, даже на пръв поглед и да е минимална - при неправилни или премълчани данни от страна на продавача имате по-голям шанс да прекратите вече сключен договор.

Гуми и джанти

Гумите и джантите не бива да имат следи от удари - в повечето случаи странични от бордюрите. Ако профила на гумите е явно неравномерен, съществува възможност колата да е претърпяла една или повече катастрофи. Във всеки случай нещо не е на ред и това може да ви излезе скъпо в последствие. Профилът на гумите не бива да е под 4мм, въпреки че по закон са позволени 1,6мм. При алуминиеви джанти е важно те да са вписани в документите на колата, в противен случай са нелегални.

Стъкла и фарове

При драскотини и пукнатини на предното стъкло, имате право и възможност да намалите цената поне с 400-500?. Не е без значение и дали от вътрешната страна на фаровете се кондензира вода - неправилно уплътнени.

Амортисьори

Натиснете с цяло тяло отстрани на колата. Нормално е след 1-2 поклащания да спре - в противен случай е вероятно амортисьорите да са дефектни и да изпускат масло.

Вътре / Купе

Още с първият поглед се вижда какво е състоянието на колата. Миризмата "издава", дали е кола на пушач и дали често в нея и превозвано куче например. Влага в купето е не само неприятна, но и създава проблеми с ръжда, както и изпотяване на прозорците по време на път.Погледнете непременно под настилките отпред и отзад пред седалките, както и в багажника.Препоръчително е и да се провери дали седалките са здраво закрепени (не се клатят).
Инспектирайте всичко ел.прозорци, люк, коланите, ключалките, мигачите, радиото, фаровете и всички светлинни сигнали на арматурното табло.

Мотор

В повечето случаи преди продажба моторите на колите се изчистват - измиват (Motorwдsche), за да изглеждат по-нови и поддържани. Проверете въпреки всичко старателно. Например стар акумулатор се познава по изтичането на киселина, както и по нагара на клемите. Това е и показател за ниско киселинно съдържание.
Колата в никакъв случай не трябва да гори повече от 1 литър масло на 1000км. По възможност регистрирайте това в договора за покупко-продажба. Важно е също на пробката за маслото да няма метални частици, тъй като това е признак за дефектен мотор. Огледайте внимателно и капачката (за наливане на масло), ако забележите светла тлака, това е признак за дефектна гарнитура на цилиндрите.
Не е възможно всяка поправка върху колата да се скрие. Дали колата е в оригинално състояние, се вижда например от това дали болтовете на калниците са лакирани - така излизат от фабриката. Други показатели за поправки на евентуално катастрофирала кола са разлика в цвета на лака или остатък от кит.
Измиването на мотора на пръв поглед премахва следите от изтичащо масло, затова непременно трябва да направите Probefahrt - карайте колата поне 10-20км. Най-проблематично е изтичане на маслото между мотора и скоростната кутия. В този случай е възможен и дефект на съединителя, а това е скъпо удоволствие.
Проверете как реагира показателя за температурата, след запалването на мотора. Ако температурата веднага се вдигне до нормално допустимото, означава че колата е подгрявана - в този случай продавача се опитва да скрие нещо, което се усеща само при студен мотор.
!!!ИЗКЛЮЧИТЕЛНО ВАЖНО!!! -Проверка на КОМПРЕСИЯТА във всеки цилиндър. -Проверка НАЛЯГАНЕТО на маслото в двигателя-на свободен ход(1000об/мин),и на 2000об/мин.----- За да сте сигурни в точни показания за тези проверки(((може и да не го правите ако продавачът не лъже)))сменят се маслото ,промива се двигателя,сменя се масления филтър и се наливат масло в което сте сигурен че няма добавки с които да се манипулират показанията при проверките.Стойностите на показанията трябва да ги знаете предварително,а също така че те са точни когато се измерват при загрят двигател до 80*-90*градуса.

Пробно кормуване

Въоражете се с време, става въпрос за сигурността и вашето портмоне. Не се оставяйте продавача да ви диктува условията. Изберете си предварително отсечката за проба така, че да усетите по-добре как колата реагира при изкачване, не асфалтиран участък и т.н. Минаване през автомивка също е препоръчително - възможни дупки и не добро уплътнение излизат наяве.

Съединител

Вслушайте се внимателно какъв звук издава съединителя при натискане на педала: ако се чува леко потропване, което изчезва след натискане до край (не по време на движение) вероятно лагера е дефектен. Драскащ или скърцащ звук по време на движение показва дефект на синхронизацията. И в двата случая непременно ги впишете в договора и поискайте обяснение от продавача.

Масло

Обърнте бнимание на това колко и какво излиза от ауспуфа. Бял пушек се образува при навлизане на вода в горивната камера - вероятно дефектна гарнитура. Син пушек е признак на изгаряне на масло.

Ауспуф

Чуете ли метален звук, е вероятно катализатора и/или гърнето да не са изправни, както и да е ръждясъл или изгнил. Колкото е по-бял ауспуфа,толкова по-добре работи двигателя.Пъхнете си показалеца и се уверете.


Спирачки

Фактически най-важната част на една кола. За проба е достатъчна скорост от 40км/ч. Натиснете спирачки по време на движение и пуснете волана (естесвенно на подходящо за това място), ако колата не спре равномерно трябва да се сменят най-малко накладките.
При коли с АBS е необходимо да държите волана здраво при внезапни спирачки - колелата на колата трябва да блокират не по-рано от преди пълното спиране на колата. Ръчната спирачка се изпробва при движение - карайте колата със скорост 10-15км/ч и дръпнете спирачката. Блокират ли задните колела - всичко е наред.
При различни скорост обърнете внимание на това дали се усещат вибрации на волана - ако са силно осезаеми, е вероятно джантите да са удряни и/или дефектни.

Под колата

След пробното каране проверете дали няма изтичане на масло покрай мотора и вода от радиатора. В случай че забележите минимално изтичане на масло (капки) настоявайте пред продавача да поправи повредата. В противен случай има само едно решение- търсете друга кола(и друг продавач), защото вероятността за по-големи дефекти не е изключена.
Водата в радиатора небива да бъде ръждива или омаслена.В случай че забележите мехурчета в преливника на радиатора е възможно гарнитурата на цилиндрите да е дефектна.

На първо място огледайте дали не се виждат следи от масло по мотора, скоростната кутия, диференциала. Не по-малко важно е да огледате добре за изкривявания на носители, както и за ръжда. На пръв поглед ново дъно е показател за една или повече поправки.
Във всички случаи ако колата е над 4-5 години я купувайте само с нов TЬV, тъй като след прегледа евентуални повреди/недостатъци трябва да се отстранят.
Непременно вижте документа за TЬV-а: в много случаи продавачите се опитват да скрият колко километра е истинският пробег на колата (връщането на километража струва 100? и не е забранено). Това е задължително отбелязано в TЬV-a и AU документите.

Ако намерите нередности

В случай че откриете дефекти, настоявайте продавача да извърши поправка преди да платите колата - откаже ли, търсете по-добре друга. Не се притеснявайте да се пазарите - печалбата на продавачите е между 300 и 2000? в зависимост от това колко стара или нова е колата.

Напълно ни е ясно, че има много по-големи експерти от нас, но целта ни е да сме в помощ и ако нашата информация не ви помогне, то в никакъв случай няма да ви навреди.




Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13539
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Съвет при покупка на стар употребяван автомобил!

Мнениеот kris11 » Пет 11 май 2012 20:47


"...При алуминиеви джанти е важно те да са вписани в документите на колата, в противен случай са нелегални. "
Колега ти в ред ли си ??
Това мернах на пръв поглед, другите не мисе четат.


Потребителски аватар
my heart iS iCe
Мнения: 5418
Регистриран на: Сря 11 мар 2009 20:29
Автомобил:
Двигател:

Re: Съвет при покупка на стар употребяван автомобил!

Мнениеот my heart iS iCe » Пет 11 май 2012 21:00


Има доста помагащи неща в това мнение! Но ако някой намери кола, да отговаря на всички изисквания, и да е на малко пари и да е нова, това се казва късмет! mhihi


Потребителски аватар
ZeroCool
Мнения: 1840
Регистриран на: Сря 26 апр 2006 23:23
Автомобил: ImamDa
Двигател: sVatreshnoGorene
Местоположение: Горна Оряховица
Контакти:

Re: Съвет при покупка на стар употребяван автомобил!

Мнениеот ZeroCool » Пет 11 май 2012 21:11


Жена, кола и прасе......на късмет

Има такива майстори на спорта, че колкото и да я гледаш пак може да не видиш нещо което след първите 1000 километра да те върне едни пари назад.....това е положението


Потребителски аватар
antonco
Мнения: 303
Регистриран на: Вто 24 ное 2009 18:38
Автомобил: Golf 2
Двигател: RP

Re: Съвет при покупка на стар употребяван автомобил!

Мнениеот antonco » Съб 12 май 2012 6:23


Тази статия ще важи повече при полужение че се премахне думичката "стар" и да остане само "употребяван".
За стара ръждо трошачка да се вкарваш в такива филми няма смисъл.
Сега ако е за кола на 5 до 10 години по става..
Не на последно място " Кола и жена втора ръка винаги се оказват със скрити дефекти! "


BURKAN
Вечен БАН
Мнения: 723
Регистриран на: Вто 09 юни 2009 11:42
Автомобил: VW T3 1.6 D AUDI A6 2.5TDI
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Съвет при покупка на стар употребяван автомобил!

Мнениеот BURKAN » Нед 13 май 2012 15:25


radich_58 написа: Колата в никакъв случай не трябва да гори повече от 1 литър масло на 1000км. По възможност регистрирайте това в договора за покупко-продажба.


Хахаха...


Потребителски аватар
rokera671
Мнения: 2543
Регистриран на: Нед 08 мар 2009 12:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: varna

Re: Съвет при покупка на стар употребяван автомобил!

Мнениеот rokera671 » Нед 13 май 2012 15:44


BURKAN написа:
radich_58 написа: Колата в никакъв случай не трябва да гори повече от 1 литър масло на 1000км. По възможност регистрирайте това в договора за покупко-продажба.


Хахаха...

По скоро 10 000!!


Потребителски аватар
baitanas
Мнения: 77
Регистриран на: Вто 06 апр 2010 19:21
Автомобил: VW Passat Alltrack
Двигател: CCZB 2012
Местоположение: Варна

Re: Съвет при покупка на стар употребяван автомобил!

Мнениеот baitanas » Вто 15 май 2012 6:04


Ако все пак се намери кола която да отговаря на всичките тези изисквания то тя наи вероятно ще е чисто нова. :)


Потребителски аватар
rokera671
Мнения: 2543
Регистриран на: Нед 08 мар 2009 12:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: varna

Re: Съвет при покупка на стар употребяван автомобил!

Мнениеот rokera671 » Сря 16 май 2012 20:57


Предстои ми да търся ,но общо взето тия работи ги зная!Ама на какъв ли боклук ще попадна ,един господ знае и то ако го има него.Дано късмета е с мен!!
пп С прасето не случихме ,спря да яде и баща ми се видя в чудо!!При колата е доста по сложно!! :D Ама каквото дойде! :beer


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Съвет при покупка на стар употребяван автомобил!

Мнениеот vaskoto1 » Сря 16 май 2012 21:01


това е превеждано от немски и е валидно за германия.
търсете в тази публикация не това, което е неприложимо за нас, а това, което ще ви помогне, ганьовци! :evil:


kris11 написа:"...При алуминиеви джанти е важно те да са вписани в документите на колата, в противен случай са нелегални. "
Колега ти в ред ли си ??
Това мернах на пръв поглед, другите не мисе четат.

да крис, в ред е. в германия е незаконно да караш с гуми и джанти, неотговарящи на описаните в малкия талон.
и глобите са много солени... :idea:


Потребителски аватар
rokera671
Мнения: 2543
Регистриран на: Нед 08 мар 2009 12:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: varna

Re: Съвет при покупка на стар употребяван автомобил!

Мнениеот rokera671 » Сря 16 май 2012 21:11


vaskoto1 написа:това е превеждано от немски и е валидно за германия.
търсете в тази публикация не това, което е неприложимо за нас, а това, което ще ви помогне, ганьовци! :evil:


kris11 написа:"...При алуминиеви джанти е важно те да са вписани в документите на колата, в противен случай са нелегални. "
Колега ти в ред ли си ??
Това мернах на пръв поглед, другите не мисе четат.

да крис, в ред е. в германия е незаконно да караш с гуми и джанти, неотговарящи на описаните в малкия талон.
и глобите са много солени... :idea:

Васко ,че сме такива спор няма ама до голяма степен са допринесли ония в парламента!Че 20 години тъпчем на едно място!Че авто джамбазите правят какво ли не да те прекарат!Че вече е въпрос дали ще оцелееш а не да си купиш кола!



Върни се в “Избор и покупка на автомобил”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 44 госта