17 годишен пасат срещу нов Голф 7

Volkswagen или Audi, Golf или Passat, Bentley или Bugatti - това е мястото да питате, да споделите и да разберете
Потребителски аватар
Dan4o
Мнения: 61
Регистриран на: Съб 25 сеп 2004 16:58
Автомобил: Golf VII Highline
Двигател: 2.0 TDI DSG
Местоположение: София
Контакти:

17 годишен пасат срещу нов Голф 7

Мнениеот Dan4o » Чет 07 фев 2013 11:43


Седнах и сметнах разходите по 17-годишния ми Пасат (който притежавам от 9 години). Включил съм всичко: каско, гражданска отговорност, данък, винетки, сервизна поддръжка, загуба на стойност, гуми. Единствено бензина съм го смятал по сегашните цени, за да има съпоставимост. Получи се цена на километър 0,49 лв. при среден пробег 12 000 км годишно.

После сметнах и цената на километър за нов Golf VII 2.0 TDI през първите 5 години (на лизинг), който след това ще се продаде (45 000 лв. цена на придобиване и 20 000 лв. при препродажбата):
- при пробег 12 000 км годишно: 0,76 лв. на километър;
- при пробег 20 000 км годишно: 0,52 лв. на километър.

Разбира се, приемам че новият Голф няма да има съществени сервизни разходи - основно масло, филтри, накладки и т.н.

Досега винаги съм смятал, че новата кола е прекалено голям и излишен разход, неоправдан при малък годишен пробег. Май не съм бил прав... И почвам да се замислям за един нов Голф :gruebel




Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30039
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Голф 7 - представяне, тест, информация

Мнениеот dobrin » Чет 07 фев 2013 15:59


Ха-ха, интересна сметка. Да не говорим, че в момента заменят стар Голф за нов - имат акция, която се казва Golf 4 Golf, демек Голф за Голф - http://www.volkswagen.bg/1/golf_1/7/golf_4_golf. Едва ли ще откажат Пасат за Голф. :mhihi


restless
Мнения: 1118
Регистриран на: Вто 03 окт 2006 13:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Голф 7 - представяне, тест, информация

Мнениеот restless » Чет 07 фев 2013 17:03


Dan4o написа:
После сметнах и цената на километър за нов Golf VII 2.0 TDI през първите 5 години (на лизинг), който след това ще се продаде (45 000 лв. цена на придобиване и 20 000 лв. при препродажбата):

Само 2 забележки- сложи едно 500лв на година поддръжка (гуми, масло, дреболии), а разхода езно 15-20% нагоре от обявения.
От 63 обяви в мобилето за 5г голфове, 5 са на цена 20К+, още 5 на цена над 16К, другите са под 15К ...


StrEagle
Мнения: 792
Регистриран на: Вто 19 юли 2011 13:11
Автомобил: Polo 6C
Двигател: DAJA
Местоположение: София

Re: Голф 7 - представяне, тест, информация

Мнениеот StrEagle » Пон 11 фев 2013 14:46


Защо да е неизгодно ако новата кола не се кара много? Нали тогава остатъчната цена ще е по-висока?
Едно е да ти продават Голф на 5г. и 150,000 км, друго е на 5г. и 75,000км.


Потребителски аватар
dangala
Мнения: 56
Регистриран на: Пет 05 сеп 2008 19:16
Автомобил: VW Golf 5_ VW Passat B7
Двигател: BKD 2004_ CFFB 2011
Местоположение: Плевен

Re: Голф 7 - представяне, тест, информация

Мнениеот dangala » Пон 11 фев 2013 22:32


За Германия може и да има значение, но за нашия пазар е все тая :mhihi

Поздрави


restless
Мнения: 1118
Регистриран на: Вто 03 окт 2006 13:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Голф 7 - представяне, тест, информация

Мнениеот restless » Сря 13 фев 2013 16:23


StrEagle написа:Защо да е неизгодно ако новата кола не се кара много? Нали тогава остатъчната цена ще е по-висока?
Едно е да ти продават Голф на 5г. и 150,000 км, друго е на 5г. и 75,000км.

Еми тогава цената на км ще е още по-висока :D

Аутобилд доскоро редовно правеха сметка колко струва 1км на нова кола минаваща 100К км за около 2 години (колкото средно са им тестовите коли)
Най-често цената е около 1лв/км, при 50К км/годишно - по немските пътища.


Потребителски аватар
MITKO_DVD
Мнения: 6382
Регистриран на: Пет 09 юни 2006 20:54
Автомобил: Passat B4
Двигател: 2E 1994
Местоположение: София/Монтана
Контакти:

Re: Голф 7 - представяне, тест, информация

Мнениеот MITKO_DVD » Сря 13 фев 2013 17:28


Колега не знам ква ти е сметката,според мен бъркаш Карлово с Калифорния,но ти си знаеш :stumm ,но всичките тези разходи,който си изброил,каско,гражданска,данък,гуми и консумативи ще ги имаш и за новата кола и то в 10-ки пъти по скъпо-основно каското,така че според мен това което си написъл са пълни глупости,защото ако е така на всеки 100 коли 90 няма да са секънхенд,а ще са нови icon_idea icon_idea icon_idea


Потребителски аватар
Dan4o
Мнения: 61
Регистриран на: Съб 25 сеп 2004 16:58
Автомобил: Golf VII Highline
Двигател: 2.0 TDI DSG
Местоположение: София
Контакти:

Re: Голф 7 - представяне, тест, информация

Мнениеот Dan4o » Чет 14 фев 2013 1:25


Не че Пасатът 2.0 AGG е лоша кола - напротив. Обаче ми омръзна да се занимавам непрекъснато с разни ремонти по нея, колкото и дребни да са те. Като сравним т.нар. Total Cost of Ownership, се получава следното:

1. Най-голямата разлика идва от разхода - вместо 10/100 бензин, Голфът ще харчи 5/100 дизел. При 20 000 км годишно, за 5 години, горивото за Пасата ще ми струва 26 000 лв. по сегашни цени, а за Голфа - 13 000 лв.

2. За същия период каско, ГО и данък МПС за Голфа ще бъдат 10 000 лв., а за Пасата са били около 5 000 лв.

3. Поддръжката на Голфа за петте години ще е около 4 000 лв с гумите (сервизен интервал 30 000 км), а Пасатът досега ми е струвал над 12 000 лв (само за масло и филтри близо 3 бона, сервизен интервал 8 000 км).

4. Обезценка: 25 000 лв. за Голфа и 7 000 за Пасата.

Като теглим чертата:
Разходи Пасат: 50 000 лв.
Разходи Голф: 52 000 лв.

Да отбележа все пак, че сравнението не е съвсем коректно като динамика, нива на оборудване, системи за сигурност и т.н. Т.е. Голфът има значително предимство.


Потребителски аватар
MITKO_DVD
Мнения: 6382
Регистриран на: Пет 09 юни 2006 20:54
Автомобил: Passat B4
Двигател: 2E 1994
Местоположение: София/Монтана
Контакти:

Re: Голф 7 - представяне, тест, информация

Мнениеот MITKO_DVD » Чет 14 фев 2013 8:48


Почвам да пиша по всяка точка щот твойте сметки ме изомиха :mhihi
1.Такъв разход от 5/100 градско за Голф нема :mhihi ,средния разход ще тие около 6.5-7/100 дизел,на Пасата-около9.5-10/100 ГАЗ,нема да давам цени ,но определено с ГАЗА ще по евтино!!!
2.За стара кола като Пасата,каско неплащам ,а и да плащам ще е около 250лв.,ГО-180,данък-100лв.,за Голфа на 45000лв. застраховката-Каско ще е поне 1800-2500лв.,данък-300лв. и ГО-200лв.,пак няма да смятъм ,оставям го на теб :mhihi
3.Минимума не го гледай на Голфа че е 30к км.ти ако не ги направиш за 1 календарна година трябв ада ходиш да сменяш консумативите въпреки това,като трябва да се приготвиш поне 350-400лв. минимум,за Пасата ще е макс около 150-200лв.,гумите Голфа е поне с 16-ки да не кажа 17-ки,как и да ги налагаш на 15-ките или 14-ките за Пасата няма място за стравнение,сметките ги оставям пак на теб :mhihi
4.Обезценката при новата кола е в пъти по-голяма спрямо една стара кола,кочто си взел да речем за 7000лвсега можеш да и вземеш преко сили 3000лв.,но на Голафа от 45000лв. да речем след 5г. няма да можеш да му вземеш повече от 15-20000лв. icon_idea

Така че сметни ,помисли и пиши пак не съм ли прав icon_idea icon_idea


restless
Мнения: 1118
Регистриран на: Вто 03 окт 2006 13:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Голф 7 - представяне, тест, информация

Мнениеот restless » Чет 14 фев 2013 10:24


И пропускаш лихвите по лизинга/заема ...
Виж, който има парите да нова кола кеш - новата кола е оправдан разход.


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 20225
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Голф 7 - представяне, тест, информация

Мнениеот Vlad777 » Чет 14 фев 2013 10:52


Както Митето е написал - доста грешки си допуснал в изчисленията.

Поразпитай някой с нова кола какво плаща на месец извън лизинга и тогава ще разбереш...

Това, че е нова колата не значи, че не се сменя масло, накладки, антифриз, спирачна течност, филтри и т.н. И всичкото това се прави в официалния сервиз, където едно обслужване може да стигне до 5-6 пъти повече, отколкото ти е ова на пасата в момента. Щом за пасата си дал 3000 лв за консумативи - за същите неща за чисто нова кола ще дадеш 10000.

Другото е, че "основното перо" - разход на гориво ти е доста криво. Един дизелов пасат B4 1.9 ТДИ - 90 к.с. харчи колкото и един дизелов голф 7. Колегата ABSOLUT е с 1.9 тди 1Z - може да каже какъв му е разхода. Така че откъм разход между двете коли няма никаква разлика. Просто явно трябва да си помислиш дали си заслужава да държиш твоята кола на бензин или да минеш или на газ, или на дизел.

По повод каското какво се получава - лизинговата комапния сама решава къде и на какъв процент ще те застахова. На 45000 лв каското е 1700 лв минимум на година. При ГО-то няма значение, но пък данъка - при данъка за автомобили до 5 г. се умножава по коефициент 2.8. Т.е. за същите конски сили плащаш почти 3 пъти по-висок данък или общо 425 лв на година за автомобил 110kW, регистриран в София.

И какво излиза:
1. Горивото - същото
2. Каско, данък и го на нов голф - 2400 лв. годишно. Същото за стар пасат B4 1.9 tdi - 550 лв годишно (300 каско, 200 ГО, 50 данък)
3. Поддръжката на новата кола в сервиза на официален представител е 3-5 пъти по-скъпа
4. Обезценка на пасат B4 7000 лв за 5 години е доста пресилено. По-скоро към 5000 ще е. За сметка на това си преценил, че за 5 г. голфа ще държи почти половината от първоначалната цена, което е също доста пресилено. Както се вижда в мобиле.бг, дизеловите голфове на по 5 г. трябва да са хайлайн с всички екстри, за да са по 20000. Такъв, който като нов е бил 45000 сега е не повече от 16000. Съответно - сметни си 29000 обезценка.

И накрая като теглим чертата какво се оказва:
1. гориво - същото
2. каско, данък и т.н. - 9000 лв повече за 5те години на новата кола
3. поддръжката като цена е същата - при старата кола ремонтираш евтино, при новата някои ремонти са безплатни, но пък обслужването е толкова скъпо, че компенсира
4. разлика в обезценка за 5 г - 24000 лв.
ОБЩО разлика: 33000 лв.

Като я сметнеш на 100000 км прави по 33 ст. на километър повече, отколкото на употребявания автомобил.

Изводът е, че да караш нов автомобил е скъпо удоволствие в България.

За разлика от България обаче "на запад" не е така. Там няма кой да ти смени накладки за 8 евро, нито пък има от къде да си ги купиш за 18 евро. Там наистина поддръжката на един по-стар автомобил сериозно се оскъпява, защото трудът е много скъп. Докато в България имаме текущия стандарт на живот, тук няма да е никак изгодно да караме нови автомобили.


Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 7854
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
Двигател: EA113
Местоположение: София

Re: Голф 7 - представяне, тест, информация

Мнениеот hooligan_sk » Пет 15 фев 2013 12:18


Ако си си купил голф мк5 през 2008г, сега действително може да си загубил 60% даже 70% от него... Но иначе нещата далеч не стоят така, ето един дизелов трендлайн: http://suchen.mobile.de/auto-inserat/vw ... age=150000

Обезценката много зависи от смяната на моделите. За мой приятел например взехме супърб 1 на 2г и 39000км за 50% от първоначалната му цена. Но супърб 2 няма нищо общо като обезценка и струва съвсем други пари. Затова примера с 5 годишен голф е доста крив, защото това е твърдо мк5 :th_up


Потребителски аватар
Petrolhead
Мнения: 2178
Регистриран на: Сря 02 сеп 2009 9:52
Автомобил:
Двигател:

Re: Голф 7 - представяне, тест, информация

Мнениеот Petrolhead » Пет 15 фев 2013 12:47


не мисля че някой си купува нова кола за да се вози по-евтино.

личните ми доводи за нов автомобил са:

1. Фактура и ДДС. Стара товарна или седем местна с фактура в добро състояние се намира трудно. тези коли се купуват за работа, карат се много и се амортизират по-бързо.
2. Максимално дълъг лизинг с минимална първоначална вноска. Лизинга на употребявана кола е кратък, с по-висока лихва и по-голяма първоначална вноска
3. Иновации и нововъведения. Пример, искам да си купя пикап. Трябва да е дизелов със товароносимост поне 1 тон и автоматична скоростна кутия. Оказва се че такова нещо не съществува преди 2012. Тогава излиза би-турбо дизеловия Фолксваген Амарок с 8 степенна автоматична кутия. Няма друга възможност да се сдобия с него освен от магазина.
4. Сигурност и безопасност. Не мисля че има какво да се коментира, имаш повече шанс да оцелееш в нещо ново, отколкото в нещо на 10 години.


Потребителски аватар
genevaboy2
Мнения: 348
Регистриран на: Вто 17 апр 2012 22:00
Автомобил: Volkswagen CC
Двигател: CUVC 2016
Местоположение: Конфедерация Хелвеция
Контакти:

Re: Голф 7 - представяне, тест, информация

Мнениеот genevaboy2 » Пет 15 фев 2013 13:20


Подкрепям поста на Влад777,
особено за поддръжката на запад ...

Ето колко ми излезе планово обслужване на ЦеЦка , след първите 20 000 км
изминати за година и половина .... и пак смятам че тънко съм минал при моя майстор,
че при офицялния щеше да е поне 2 пъти повече :screwy


facture grand service.jpg


bnick
Мнения: 1549
Регистриран на: Съб 15 май 2010 16:27
Автомобил: Passat B8
Двигател: ACDF 2019
Местоположение: София

Re: 17 годишен пасат срещу нов Голф 7

Мнениеот bnick » Нед 17 фев 2013 20:41


Едните качват разходите нагоре, другите надолу според зависи от гледната точка...истината е посредата
Относно застраховките къде ще се правят. Зависи от лизингодателя, при мен аз си определях къде да се застраховам. Застраховката каско и ГО е комбинирана 5% от застрахователната сума - съответно за първата година около 2250, всяка следваща ще пада с по 200-300 лв. Като при плащане кеш, може да се договори и около 10% надолу. Голфа на 5-та година ще е на около 20к оценка или реално да се продаде за 15к. Данък около 400лв.
За разхода няма какво да говоря 5,0/100 трудно, но 6/100 среден е вероятен
За сервизния интервал - 30к са добро пожелание- вероятна смяна на около 22-23к или на 2г, което дойде първо. Някой по нагоре беше писал за смяна на 1г - не е вярно
Смяна на консумативи в официалния, излиза около 280-320 лв според зависи какво се сменява

Едва ли ще излезе по-евтино, но ще се возиш в по-сигурна и надеждна кола. Поне първите 5г

П.С. Сметките може да се променят значително, ако се има впредвид 1,6 TDI 105кс в момента ги има за под 40к. Данъка и около 280лв. Само от данъци и застраховки е едно около 400лв надолу на година



Върни се в “Избор и покупка на автомобил”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 45 госта