


От Пасат Б5 към Пасат Б 5.5
- Black-diamant
- Мнения: 239
- Регистриран на: Вто 14 май 2013 16:06
- Автомобил: Passat B 5.5
- Двигател: 2.0 115hp
От Пасат Б5 към Пасат Б 5.5
Здравейте, колеги. Решил съм да сменям пасата, който карам в момента с по-нов /т.е с 5.5/. Настоящият ми Пасат е с двигател 1.8 турбо + чип и на диностенда ми показва 190 коня. Много съм доволен от динамиката на колата, а от поддръжката също не се оплаквам. Офертата ми за Б 5.5 е за двигателя 1.9 ТДИ 131 коня, като задължително ще му сложа чип, за да се доближи поне малко до динамиката на този, който карам в момента. Въпросите са ми много по-слаб ли ще е като мощност от този, който карам в момента? Поддръжката идентична ли е и има ли по-скъпи части от моя?
- stefan4o
- Мнения: 19324
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: От Пасат Б5 към Пасат Б 5.5
Тоя ъпгрейд не е много за предпочитане, според мен. Ама щом си решил... Те практически са две почти еднакви коли с дребни разлики в детайлите, моторизацията, предполагам и в активната и пасивна безопасност. Аз бих събрал пари за Б6 

- RadoShopa
- Мнения: 590
- Регистриран на: Вто 17 авг 2010 16:40
- Автомобил: Vw Passat
- Двигател: 1.9 TDI AVF 2003
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: От Пасат Б5 към Пасат Б 5.5
Ето една тема относно разликите http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=6&t=357292
Моя ПАСАТ е 131 + чип,370 NM въртящ момент,по цифри е 155 коня,на стенд не съм го качвал!Страшно доволен съм от вървежа,чувството е,че колата е лека като перце......и повече сила не искам,всеки път е удоволствие като се возим!Сега ти,след като си се разбръмчавал с 190 коня,може да не ти е достатъчно,да не се наложи още силов/скъп update по колата.....така,че прецени дали това те устройва
Моя ПАСАТ е 131 + чип,370 NM въртящ момент,по цифри е 155 коня,на стенд не съм го качвал!Страшно доволен съм от вървежа,чувството е,че колата е лека като перце......и повече сила не искам,всеки път е удоволствие като се возим!Сега ти,след като си се разбръмчавал с 190 коня,може да не ти е достатъчно,да не се наложи още силов/скъп update по колата.....така,че прецени дали това те устройва

- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 20292
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: От Пасат Б5 към Пасат Б 5.5
Black-diamant написа:Настоящият ми Пасат е с двигател 1.8 турбо + чип и на диностенда ми показва 190 коня.
Колега, какъв е бил този диностенд? 190 коня на колелата е доста съмнително да се постигне само с чип... Ако наистина е такава мощността, явно са правени и други модификации по двигателя.
В момента пасата на бензин или газ го караш? Ако си на бензин и минеш на дизел ще усетиш сериозна разлика в разходите за гориво.
От друга страна пък според мен ако си с читав газов инжекцион ще имаш добра динамика и също добро вървене.
-
- Мнения: 2102
- Регистриран на: Чет 29 ное 2012 15:32
- Автомобил: VW Passat
- Двигател: AVF
- Местоположение: София
Re: От Пасат Б5 към Пасат Б 5.5
Това явно е мерено на Диното на мапера 

- Black-diamant
- Мнения: 239
- Регистриран на: Вто 14 май 2013 16:06
- Автомобил: Passat B 5.5
- Двигател: 2.0 115hp
Re: От Пасат Б5 към Пасат Б 5.5
Да, на диното на мапера е измерено и имам графика, която още си пазя. Може би чипа е по-хард и затова е вдигнал 40 коне, нямам представа. Доколкото знам също има разлика между мощност на двигател и на колелата. Моята е на двигателя 190, което на колелата идва доста по-малко.
- Black-diamant
- Мнения: 239
- Регистриран на: Вто 14 май 2013 16:06
- Автомобил: Passat B 5.5
- Двигател: 2.0 115hp
Re: От Пасат Б5 към Пасат Б 5.5
Нека оставим стария ми мотор настрана. Понеже впоследствие изникват нови оферти, искам да попитам какво мислите за двигателите 2.0 115 коня и 2.8 193 коня? За дизела вече добих представа.
- Чудомир
- Мнения: 2856
- Регистриран на: Вто 18 юли 2006 0:37
- Автомобил: Passat 5.5 + Caravelle T4
- Двигател: 03 V6 AMX + 97 VR6 AES
- Местоположение: Нейде из Швабско или под тепетата
Re: От Пасат Б5 към Пасат Б 5.5
Сравнено със стария ти автомобил, ако са му верни цифрите, дето ги обяви - ще имаш чувството, че си спрял.
- Black-diamant
- Мнения: 239
- Регистриран на: Вто 14 май 2013 16:06
- Автомобил: Passat B 5.5
- Двигател: 2.0 115hp
Re: От Пасат Б5 към Пасат Б 5.5
Дори с 2.8 193 коня ли?
- Black-diamant
- Мнения: 239
- Регистриран на: Вто 14 май 2013 16:06
- Автомобил: Passat B 5.5
- Двигател: 2.0 115hp
Re: От Пасат Б5 към Пасат Б 5.5
Попитах, защото сегашните ми коне са 190, пък този 2.8 е 193, т.е разлика в самите коне няма, като дори 2.8 е с повече цилиндри и доста по-голям обем.
Вероятно имаш впредвид субективно чувство, че въртящият момент ще е в доста по-високи обороти и няма да е така еластичен като при турбото?
Вероятно имаш впредвид субективно чувство, че въртящият момент ще е в доста по-високи обороти и няма да е така еластичен като при турбото?
- Чудомир
- Мнения: 2856
- Регистриран на: Вто 18 юли 2006 0:37
- Автомобил: Passat 5.5 + Caravelle T4
- Двигател: 03 V6 AMX + 97 VR6 AES
- Местоположение: Нейде из Швабско или под тепетата
Re: От Пасат Б5 към Пасат Б 5.5
При 2.8 нещата се случват по-бавно и умерено, но за сметка на това в целия диапазон почти константно. Предполагам, че 1.8 е много по-нервен двигател.
Освен това при 2.8 имаш загуби по 4*4 задвижването и евентуално по автоматика, ако не уцелиш такъв с ръчни скорости
Освен това при 2.8 имаш загуби по 4*4 задвижването и евентуално по автоматика, ако не уцелиш такъв с ръчни скорости
- Black-diamant
- Мнения: 239
- Регистриран на: Вто 14 май 2013 16:06
- Автомобил: Passat B 5.5
- Двигател: 2.0 115hp
Re: От Пасат Б5 към Пасат Б 5.5
Майко мила, днес карах Б 5.5 2.0 115 коня. Е просто няма такъв мъртвец. На равен терен със 110 го настъпих на пета и просто нищо не се случи. Върнах четвърта - пак нищо. Върнах трета - започна да бучи зверски в големите обороти и отново нищо. Аз не знам как с този мотор може да се изпревари нормално в извънградски условия, пък за включен климатроник не ми се мисли. Дори БМВ 318ТДС 90 коня върви повече от тоя Пасат. Тествах го и в ниски обороти и в средни и във високи - само бучене и никакво ускорение. Стрелката на километража се движи като костенурка. Настъпих го на първа с газта до долу и дори не превъртя гумите във високите обороти /нещо което и малолитражките правят/.
Не знам какво беше това нещо, но 115 коня все пак не са толкова малко. Карал съм Вектра А и Вектра Б с мотор 2.0 115 коня и 1.8 115 коня и бяха мнооого по-живи от този Пасат.
Наистина не знам какво се случва при жега + климатроник + четирима пасажери + извънградско и тир за изпреварване. Направо Пасата ще умре.
Не знам какво беше това нещо, но 115 коня все пак не са толкова малко. Карал съм Вектра А и Вектра Б с мотор 2.0 115 коня и 1.8 115 коня и бяха мнооого по-живи от този Пасат.
Наистина не знам какво се случва при жега + климатроник + четирима пасажери + извънградско и тир за изпреварване. Направо Пасата ще умре.
- Чудомир
- Мнения: 2856
- Регистриран на: Вто 18 юли 2006 0:37
- Автомобил: Passat 5.5 + Caravelle T4
- Двигател: 03 V6 AMX + 97 VR6 AES
- Местоположение: Нейде из Швабско или под тепетата
Re: От Пасат Б5 към Пасат Б 5.5
Дали върти гуми или не не е критерий дали върви - електрониката се намесва и въртене на гуми на мен не ми се е случвало в нормални условия (есп включено, сух път)
- Black-diamant
- Мнения: 239
- Регистриран на: Вто 14 май 2013 16:06
- Автомобил: Passat B 5.5
- Двигател: 2.0 115hp
Re: От Пасат Б5 към Пасат Б 5.5
Може и така да е, на мен не ми трябва да върти гуми, а да върви нормално. Сега видях, че по каталог му дават по-висок градски разход от на 1.8Т, който е 150 коня.
Това, което ме притеснява е, че моторът е много слаб, но за сметка на това конкретният екземпляр е супер и не е за изпускане. Колата е направо като нова /края на 2002година е, но изглежда все едно е 2012/. Няма забележки. В тази връзка, единственият компромис който трябва да направя явно е с мотора.
Ще кажете ли малко повече инфо за него - детски болести, характерни проблеми, смесен разход. Разбрахме, че е МЪРТЪВ, но поне надежден ли е и колко гори. Какви са цените на поддръжката му
Това, което ме притеснява е, че моторът е много слаб, но за сметка на това конкретният екземпляр е супер и не е за изпускане. Колата е направо като нова /края на 2002година е, но изглежда все едно е 2012/. Няма забележки. В тази връзка, единственият компромис който трябва да направя явно е с мотора.
Ще кажете ли малко повече инфо за него - детски болести, характерни проблеми, смесен разход. Разбрахме, че е МЪРТЪВ, но поне надежден ли е и колко гори. Какви са цените на поддръжката му
Върни се в “Избор и покупка на автомобил”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 22 госта