


Голф 3 1.8 90 к.с. или Хонда Сивик 5 1.3/1.5
Голф 3 1.8 90 к.с. или Хонда Сивик 5 1.3/1.5
Здравейте Колеги. Имам запитване към вас, тъй като ще продавам ГТИ то, и съм пред дилема какво да купя. Двоумя се между ГОЛФ 3 пак, или Хонда Сивик 5 та генерация Хечбек. Нека хората които са карали такава Хонда да споделят мнения БЕЗПРИСТРАСТНО ! Кои от 2 та автомобила е по здрав ?! Става Въпрос за мотора на Хонда 1.5 90 коня или 1.3 75 коня карбуратор. От Страна на Голфа 1.8-90 к.с М.И. Ако може да кажете и като цени на Части как е Хондата, защото имам опит само с ГОЛФ 3 ГТИ 2.0 115 коня. Пак повтарям искам безпристрастни мнения защото, въпреки че съм Фен на Фолксваген, чувам и не лоши отзиви за ХОНДА :) Благодаря предварително.
Последна промяна от dobrin на Чет 05 дек 2013 22:35, променено общо 1 път.
Причина: Коригирано заглавие.
Причина: Коригирано заглавие.
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 20293
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Мнение за покупка на автомобил ?
Един бензинов Голф 3 за друг такъв? Доста странно - защо искаш да си сменяш колата всъщност?
-
- Мнения: 108
- Регистриран на: Вто 02 апр 2013 8:13
- Автомобил: Mercedes 200E W124
- Двигател: 2.0 16V M111.940
Re: Мнение за покупка на автомобил ?
В подобни японски малки коли от 90-те на мен ми е твърде некомфортно. Все едно си седнал на земята, а за задните седалки забрави - там е клаустрофобично дори и за пигмеи. Аз бих си търсил Голф 3 с плюшен салон и 1.8 90к.с. с газ разбира се.
Re: Мнение за покупка на автомобил ?
Vlad777 написа:Един бензинов Голф 3 за друг такъв? Доста странно - защо искаш да си сменяш колата всъщност?
Тоя голф където го карам, е 3 ка ГТИ 115 коня 2.0 мотор. В моята община плащам данък 143 лева. Гори масло на поразия не ми се занимава да го правя. Гори ми по 20 литра газ на 100 КМ градско. С обикновена газова съм. А причината да не искам Дизел е че мотор 1.8 90 коня дава по малък разход като " пари" на 100 КМ градско от Дизелов мотор. ( Проверено)
Не харесвам дизелови мотори, не носят на тормоз. Пък и нямат мощ за прави генерации. Обичам колата ми да е шумна. :)
Re: Мнение за покупка на автомобил ?
Аз карам сивик 1.3 75 коня от 2005. За този модел точно този двигател го плюят, че краба е много сложен(с компютърно управление и общо взето ако стане нещо почти никой няма да тръгне да пипа по него). Аз лично съм доволен от колата, но всеки вика, че 1.5 е доста по-сполучлив освен ако не щеш да скочиш на 1.6...
С тая кола съм минал 90к км. и в момента е на 276к. За тези километри ето какво съм правил извън обслужванията:
Миналия месец на 275к смених 2 селенови втулки отпред(18,5лв./бр. от бултрако), горен носач(туинс 100лв.), долен шарнир (лемфьордер 37лв. от аутоплюс пък после в аутохелп го видях, че е 27)
На около 240к протече помпата на съединителя(към 100-150лв беше с труд).
Чат пат се форсира яко докато загрее, после всичко е наред. Това ми го оправиха 2005 година(30лв), но сега гледам, че пак започва да го прави.
В началото ми заваряваха задно гърне 2 пъти, че се кърти от тръбата и става врц... После вече нямаше къде да се заварява и го смениха (към 130 с труд в крафт). И това не изкара и ми направиха неръждаемо (средно и задно - 250лв.) та от 2 години с това не съм имал проблем.
2005 започна да задържа дясна предна спирачка та ги разглобих и двете - шлайф на цилиндърче и нови маншончета и се оправи. Преди година пак започна да се проявява та смених и двата супорта 15лв/бр. на старо.
2 пъти съм сменял маншон на карето(40лв с труд в мотоексперт) все от ляво.
Левия маншон на рейката го смениха лятото(37 + 15 труд).
Иначе ролка + ремък е около 70лв. Събира 3 литра масло, 3 антифриз, 0.7 хидравлично масло за рейката(30лв. литъра оригинално от бултрако).
Предно стъкло 2 пъти (по 150 с труд от кобра). Ляво огледало някой го беше счупил та за 50-60лв. от симеон си взех ново.
От зад ми скърцат едни пеперуди на задното окачване, те са 70лв оригинални ма ще ги правя по натам...
Аз карам леко и я пазя и ми прави 5-6/100 извън градско(бензин, газ не съм слагал). Масло не е пипала никога колкото сложат на смяна толкова си стои до следващата.
Действително позицията на седене е ниско долу, но на мен точно това ми харесва. Интериора за мен е доста по-хубав от този на голф 3. Голфа ми е прекалено дървен вътре(ръбат). Моята е от Австрия, блъскана е леко от всякъде и ръждата си я изяде почти...
Тия хонди за мен са си уникални само дето вече са много стари и надали ще вземеш нещо читаво...
С тая кола съм минал 90к км. и в момента е на 276к. За тези километри ето какво съм правил извън обслужванията:
Миналия месец на 275к смених 2 селенови втулки отпред(18,5лв./бр. от бултрако), горен носач(туинс 100лв.), долен шарнир (лемфьордер 37лв. от аутоплюс пък после в аутохелп го видях, че е 27)
На около 240к протече помпата на съединителя(към 100-150лв беше с труд).
Чат пат се форсира яко докато загрее, после всичко е наред. Това ми го оправиха 2005 година(30лв), но сега гледам, че пак започва да го прави.
В началото ми заваряваха задно гърне 2 пъти, че се кърти от тръбата и става врц... После вече нямаше къде да се заварява и го смениха (към 130 с труд в крафт). И това не изкара и ми направиха неръждаемо (средно и задно - 250лв.) та от 2 години с това не съм имал проблем.
2005 започна да задържа дясна предна спирачка та ги разглобих и двете - шлайф на цилиндърче и нови маншончета и се оправи. Преди година пак започна да се проявява та смених и двата супорта 15лв/бр. на старо.
2 пъти съм сменял маншон на карето(40лв с труд в мотоексперт) все от ляво.
Левия маншон на рейката го смениха лятото(37 + 15 труд).
Иначе ролка + ремък е около 70лв. Събира 3 литра масло, 3 антифриз, 0.7 хидравлично масло за рейката(30лв. литъра оригинално от бултрако).
Предно стъкло 2 пъти (по 150 с труд от кобра). Ляво огледало някой го беше счупил та за 50-60лв. от симеон си взех ново.
От зад ми скърцат едни пеперуди на задното окачване, те са 70лв оригинални ма ще ги правя по натам...
Аз карам леко и я пазя и ми прави 5-6/100 извън градско(бензин, газ не съм слагал). Масло не е пипала никога колкото сложат на смяна толкова си стои до следващата.
Действително позицията на седене е ниско долу, но на мен точно това ми харесва. Интериора за мен е доста по-хубав от този на голф 3. Голфа ми е прекалено дървен вътре(ръбат). Моята е от Австрия, блъскана е леко от всякъде и ръждата си я изяде почти...
Тия хонди за мен са си уникални само дето вече са много стари и надали ще вземеш нещо читаво...
- forski
- Мнения: 4160
- Регистриран на: Пет 07 мар 2008 22:10
- Автомобил: SUZUKI SX4 S-CROSS Boosterjet
- Двигател:
- Местоположение: Сенник/Севлиево
- Контакти:
Re: Мнение за покупка на автомобил ?
Във форума на Хонда излизат добри оферти за 5-та и 6-та генерация, аз също бих търсил 1.5 90 к.с. гледай хубаво за ръжда, всичко друго им е О.К. 

Re: Мнение за покупка на автомобил ?
MarinKK написа:Vlad777 написа:Един бензинов Голф 3 за друг такъв? Доста странно - защо искаш да си сменяш колата всъщност?
Тоя голф където го карам, е 3 ка ГТИ 115 коня 2.0 мотор. В моята община плащам данък 143 лева. Гори масло на поразия не ми се занимава да го правя. Гори ми по 20 литра газ на 100 КМ градско. С обикновена газова съм. А причината да не искам Дизел е че мотор 1.8 90 коня дава по малък разход като " пари" на 100 КМ градско от Дизелов мотор. ( Проверено)
Не харесвам дизелови мотори, не носят на тормоз. Пък и нямат мощ за прави генерации. Обичам колата ми да е шумна. :)
Ако бях на твое място,може би бих избрал хондата,първо защото вече съм карал голф и щом се замислям за хонда защо пък да не пробвам,а ако не ми хареса винаги мога да я продам,второ до колкото съм слушал хондите са много приятни за каране имат добри мотори и не горят много.
Бензиновия мотор,дава мо по-малък раход,но не е много голяма разликата от газ/дизел.Карах бензинов мотор 1.6 75к.с. и разхода градско ми беше лятото 11-13л/100км а зимата ми 16-18л/100км,от скоро карам дизел и засега повече от 7л/100км градско не ми е давало.За извънградко там вече е друго,дизела не може да се сравнява с газта.
- Bai Sando
- Мнения: 8116
- Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
- Автомобил: Audi A 3
- Двигател: 2000 TDI 2006г
- Местоположение: Пазарджик
Re: Мнение за покупка на автомобил ?
Ако не ти е писнало от голф си вземи пак голф.Поне си им научил и кътните зъби вече.
Аз лично 3-ти голф 3-ка не бих взел вече,понеже всичко по него ми е познато и ми е омръзнал до не знам къде...Иначе 1.8 е оптималния вариант за него като вървеж/евтин данък/безпроблемно газифициране/евтини части да се заринеш.
Ако решиш хонда задължително я огледай за ръжда,всичко друго им е чук и са много приятни за каране в ниски обороти.Единствено не ми харесват от вътре,всичко им е доста дървено и семпло,но се свиква.
Аз лично 3-ти голф 3-ка не бих взел вече,понеже всичко по него ми е познато и ми е омръзнал до не знам къде...Иначе 1.8 е оптималния вариант за него като вървеж/евтин данък/безпроблемно газифициране/евтини части да се заринеш.
Ако решиш хонда задължително я огледай за ръжда,всичко друго им е чук и са много приятни за каране в ниски обороти.Единствено не ми харесват от вътре,всичко им е доста дървено и семпло,но се свиква.

- xploda
- Мнения: 1644
- Регистриран на: Нед 14 окт 2007 13:38
- Автомобил: Civic
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Голф 3 1.8 90 к.с. или Хонда Сивик 5 1.3/1.5
Сменил съм 3 тройки, като едната беше точно 1.8. "Служебно" карах и един Сивик 1.3. Не мога категорично да кажа кое от двете е по-добро. За мен и двете коли са еднакво здрави и ако се поддържат ще те карат още доста време. И двете не се чупят внезапно или често. Цените на частите са почти идентични.
И все пак в момента щом си с 3-ка не виждам абсолютно никакъв смисъл да я продаваш и тепърва пак да купуваш тройка или сивик. Стой си с GTI-то.
И все пак в момента щом си с 3-ка не виждам абсолютно никакъв смисъл да я продаваш и тепърва пак да купуваш тройка или сивик. Стой си с GTI-то.
- forski
- Мнения: 4160
- Регистриран на: Пет 07 мар 2008 22:10
- Автомобил: SUZUKI SX4 S-CROSS Boosterjet
- Двигател:
- Местоположение: Сенник/Севлиево
- Контакти:
Re: Голф 3 1.8 90 к.с. или Хонда Сивик 5 1.3/1.5
Той колегата е написал защо иска да го маха, гори масло на поразия, 150лв. данък и 20/100 разход газ, тоя Голф е взел/дал от всякъде, това ако имам възможност да го сменя, една секунда не бих го карам повече 
Лошото при тези Хонди 5 и 6 е че повечето се карат от разни пишман или прохождащи рацери, и ги тормозят здраво, а и има много отвратителни тунер изпълнения. Трудно се намира читава Хонда в напълно сток състояние карана нормално от нормални хора
Но при здрав и не тормозен мотор каран с правилното масло и правилна подръжка, разхода на масло при тези автомобили е просто мираж, колкото налееш толкова източваш. Пъргава машинка с много леко управление, волан, педали, скоростен лост, аз поне имам чувството че съм в детска играчка. Ниската шофьорска позиция на мен също много ми допада, данъка на такава кола с 1.5 90к.с. предполагам ще е не повече от 15-20лв. като се има в предвид че колата ще е 20 годишна.

Лошото при тези Хонди 5 и 6 е че повечето се карат от разни пишман или прохождащи рацери, и ги тормозят здраво, а и има много отвратителни тунер изпълнения. Трудно се намира читава Хонда в напълно сток състояние карана нормално от нормални хора

Но при здрав и не тормозен мотор каран с правилното масло и правилна подръжка, разхода на масло при тези автомобили е просто мираж, колкото налееш толкова източваш. Пъргава машинка с много леко управление, волан, педали, скоростен лост, аз поне имам чувството че съм в детска играчка. Ниската шофьорска позиция на мен също много ми допада, данъка на такава кола с 1.5 90к.с. предполагам ще е не повече от 15-20лв. като се има в предвид че колата ще е 20 годишна.
-
- Мнения: 1118
- Регистриран на: Вто 03 окт 2006 13:57
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Голф 3 1.8 90 к.с. или Хонда Сивик 5 1.3/1.5
При кола на толкова години е важно състоянието на конкретната кола!
Моя сивик например напролет ще го пенсионирам - не за друго, а защото като го купих беше тръгнала да го яде ръжда - смених вежди и прагове, но догодина ще е нужно да се повтори упражнението... а вече ми е и омръзнал :)
Интериора на 5г е по-качествен като материали от този на следващите сивици, както и сравнен с Г3.
Моя сивик например напролет ще го пенсионирам - не за друго, а защото като го купих беше тръгнала да го яде ръжда - смених вежди и прагове, но догодина ще е нужно да се повтори упражнението... а вече ми е и омръзнал :)
Интериора на 5г е по-качествен като материали от този на следващите сивици, както и сравнен с Г3.
- moimoimoi
- Мнения: 2418
- Регистриран на: Сря 21 мар 2007 21:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: В голф2 VR6 турбо
Re: Голф 3 1.8 90 к.с. или Хонда Сивик 5 1.3/1.5
от 2014 година няма 50% отстъпка за коли под 100 коня и на тоя голф или сивик 90 коня данъка ще е около 45 лева
- JoroHondata
- Мнения: 134
- Регистриран на: Пон 09 мар 2009 13:56
- Автомобил: Honda Legend KB1 V6
- Двигател: J35A8 от 2007
- Местоположение: Сердика
- Контакти:
Re: Голф 3 1.8 90 к.с. или Хонда Сивик 5 1.3/1.5
Здравейте
Аз мога да посъветвам колегата да се оглежда и за 6 генерация- от 1996 до 2000 г.
Аз имам 6 генерация Сивик- Седан- при него (както и при купето) окачването и комфорта е по- добър в сравнение с хечбека. Мотора е с кубатура 1,4- 90 к.с.- лично за мен е достатъчен като мощност.
За частите: Оригинални- ако са от вносителя са сравнително скъпи (съществуват и възможности за доставки от USA- частите са от 50 до 70 % по- евтини)- старая се да слагам винаги оригинални части където трябва. За 7 години ползване и 60к километра съм сменил (в повечето случаи превантивно): горна и долна помпи на съединителя; задни тампони по окачването; външни накрайници на рейката; предстои смяна на кабели за свещи, дистр. капачка и палец.
Ако колегата има някакви други въпроси- ще съдействам.
П.С. За данъка: май беше около 17-20 лева- с катализатор имаше 50% намаление.
Поздрави
Аз мога да посъветвам колегата да се оглежда и за 6 генерация- от 1996 до 2000 г.
Аз имам 6 генерация Сивик- Седан- при него (както и при купето) окачването и комфорта е по- добър в сравнение с хечбека. Мотора е с кубатура 1,4- 90 к.с.- лично за мен е достатъчен като мощност.
За частите: Оригинални- ако са от вносителя са сравнително скъпи (съществуват и възможности за доставки от USA- частите са от 50 до 70 % по- евтини)- старая се да слагам винаги оригинални части където трябва. За 7 години ползване и 60к километра съм сменил (в повечето случаи превантивно): горна и долна помпи на съединителя; задни тампони по окачването; външни накрайници на рейката; предстои смяна на кабели за свещи, дистр. капачка и палец.
Ако колегата има някакви други въпроси- ще съдействам.
П.С. За данъка: май беше около 17-20 лева- с катализатор имаше 50% намаление.
Поздрави
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 20293
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Голф 3 1.8 90 к.с. или Хонда Сивик 5 1.3/1.5
Аз бих си взел голф 3 в тази ситуация. Всъщност съм изпадал в ситуация да купувам евтина кола и купих именно голф 3, 1.8 90 коня с обикновена газова. И пак бих го купил.
Единственият недостатък на този автомобил е ръждата. Т.е. много е податлив на ръжда. Намират се тук-там читави де, но си трябва търсене.
Като изключим проблемът с гниенето, всичко друго им е 6 на тройките - евтина поддръжка, непретенциозни, всеки майстор ги разбира, части има под път и над път за без пари.
Хондата е хубав автомобил, но първо не е VW, второ... май няма нужда от второ.
Единственият недостатък на този автомобил е ръждата. Т.е. много е податлив на ръжда. Намират се тук-там читави де, но си трябва търсене.
Като изключим проблемът с гниенето, всичко друго им е 6 на тройките - евтина поддръжка, непретенциозни, всеки майстор ги разбира, части има под път и над път за без пари.
Хондата е хубав автомобил, но първо не е VW, второ... май няма нужда от второ.
Re: Голф 3 1.8 90 к.с. или Хонда Сивик 5 1.3/1.5
Хонда си е Хонда.Може би наи-качествената сглобка от всички Японски автомобили.Точно този модел пък е супер корав.Единствено ръждата трябва да те притеснява.Малко стоиш като в лагерна количка вътре и обзавеждането е спартанско но не е замисъла лукс и супер комфорт на тази кола. Намериш ли читава броика не се замисляи.....просто ще се родиш откъм разход и данъци и подръжка и там подобни.При тази цена на бензина се разделяи моментално със твоя бирник които също не е първа младост...Повярваи които е минал на Японски автомобил трудно свиква със друг после....доказано многократно.
.Послушаи сърцето си и после пиши как е новата Японка.... 


Върни се в “Избор и покупка на автомобил”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 84 госта