Здравейте колеги,
скоро ще сменям колатаи съм се зачудил с каква да я сменя. Засега съм се спрял на Зафира, С-Макс, СР-В...
Та имам въпроси, на който се надявам да има кой да даде отговор.
Първо за Зафирата - какво мислите за 1.7 дизела - 110коня. Знам, че големият дизел е добър, но тук мноооого трудно се намира на малко километри и смислени години. За сметка на това има много 1.7 2010 - 2011, на малко километри на много сносни цени.
За С-Маск - същото - малкият дизел как е - 1.6? и въобще как е като автомобил. Става дума пак за 2010 - 2011 година.
За СР-В - май няма да ми стигнат силите за дизел, но все пак някакви отзиви?
Защо съм избрал тези - търся кола с въздух отзад, и с липса или много слабо изразена карданна ниша (пода пред задната седалка да е равен или почти равен)..За съжаление това изключва всички Аудита, Фолксвагени ... Но все пак ако някой може да предложи друга кола отговаряща на критерия, ще ми е интересно да прочета.



Зафира, С-Макс или нещо друго
- mladvampirTDI
- Мнения: 1398
- Регистриран на: Пет 11 мар 2005 11:12
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sale, UK
- anger
- Мнения: 788
- Регистриран на: Пон 07 мар 2005 18:50
- Автомобил: GTE GMK7 und Tiguan MK2 TDI
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Зафира, С-Макс или нещо друго
Здравей, колега!
Не става ясно дали само дизел търсиш. Мога да ти предложа моята Мазда 5, която съм купувал чисто нова на 17.12.2008 г. от Стар Моторс, но тя е бензинова с газов инжекцион. В момента е на 51 000 км. Отговаря напълно на изискванията ти, та от сантимент дори още й стоят найлоновите покрития на шофьорския праг и врата. Ако имаш интерес, пиши ЛС.

Не става ясно дали само дизел търсиш. Мога да ти предложа моята Мазда 5, която съм купувал чисто нова на 17.12.2008 г. от Стар Моторс, но тя е бензинова с газов инжекцион. В момента е на 51 000 км. Отговаря напълно на изискванията ти, та от сантимент дори още й стоят найлоновите покрития на шофьорския праг и врата. Ако имаш интерес, пиши ЛС.

- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 20287
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Зафира, С-Макс или нещо друго
То хубаво му я предлагаш, но колегата не е споменал, че е в UK и му трябва автомобил с десен волан и английска регистрация 

Re: Зафира, С-Макс или нещо друго
Ако си в UK, взимай C-Max. Окачването е изключително здраво, а частите са евтини и масови. По английските форуми се хвалят, че обслужват колата за 30 паунда. Иначе двигателят е разработка на ПСА и го слагат в Ситроен, Пежо, Мини, Волво и Мазда.
От 4 години карам Фокус 2 с такъв двигател. Разликата между 90 и 110 к.с. версии е единствено в турбината. При първата тя е с фиксирана геометрия, а при втората - променлива. И двата двигателя са страшно икономични и пъргави - в София средният ми разход варира между 5.8 и 6.2 л/100 км, а извънградско около 4 л/100 км ( постигал съм и 3.5 л/100 км, ако имаш нерви и не надвишаваш 100 км/ч). Дюзите са пиезокристално и шансът да ги прецакаш клони към 0, ако не зареждаш нафта от трактор. Двигателят побира 3.6 литра масло и една туба от 4 литра е напълно достатъчна за обслужване.
Като слаби места мога да посоча:
- скъп горивен филтър. Оригиналният в България ( в Мото Пфое )струва около 170 лв. В Англия варира около 30 паунда. Силно препоръчвам да се ползва качествен горивен филтър - Хенгст, Ман, Мале, Бош. Аз го сменям през 2 или 3 смени на масло.
- медните дифтунги на дюзите имат склонност с времето да се прецакват и започват да изпускат масло и нафта. Не всички автомобили го имат този проблем, но дори и да го има, комплект с нови дифтунги за дюзите струва около 5 лв.
- щипката на маркуча, който се свърза към Маф сензора ( до акумулаторната кутия) има склонност да се чупи. Нов маркуч струва около 200 лв, защото върви заедно с Маф сензора. Проблемът се решава лесно със самонатягаща се свинска опашка от 2 лв.
- при по-ранните модели тръбата, захранваща турбината е гумена и има склонност да се затлачва и с времето да прецака турбината. След определена година я сменят с метална и този проблем е отстранен.
Общо взето е това. Ако попаднеш на гледан автомобил и го обслужваш както трябва, ще останеш изключително доволен. Аз за всичките тези 4 години по колата съм сменил - медните дифтунги на дюзите, маркуч на интеркулер и един тампон на носач. Колата е на 139.000 км вече.
От 4 години карам Фокус 2 с такъв двигател. Разликата между 90 и 110 к.с. версии е единствено в турбината. При първата тя е с фиксирана геометрия, а при втората - променлива. И двата двигателя са страшно икономични и пъргави - в София средният ми разход варира между 5.8 и 6.2 л/100 км, а извънградско около 4 л/100 км ( постигал съм и 3.5 л/100 км, ако имаш нерви и не надвишаваш 100 км/ч). Дюзите са пиезокристално и шансът да ги прецакаш клони към 0, ако не зареждаш нафта от трактор. Двигателят побира 3.6 литра масло и една туба от 4 литра е напълно достатъчна за обслужване.
Като слаби места мога да посоча:
- скъп горивен филтър. Оригиналният в България ( в Мото Пфое )струва около 170 лв. В Англия варира около 30 паунда. Силно препоръчвам да се ползва качествен горивен филтър - Хенгст, Ман, Мале, Бош. Аз го сменям през 2 или 3 смени на масло.
- медните дифтунги на дюзите имат склонност с времето да се прецакват и започват да изпускат масло и нафта. Не всички автомобили го имат този проблем, но дори и да го има, комплект с нови дифтунги за дюзите струва около 5 лв.
- щипката на маркуча, който се свърза към Маф сензора ( до акумулаторната кутия) има склонност да се чупи. Нов маркуч струва около 200 лв, защото върви заедно с Маф сензора. Проблемът се решава лесно със самонатягаща се свинска опашка от 2 лв.
- при по-ранните модели тръбата, захранваща турбината е гумена и има склонност да се затлачва и с времето да прецака турбината. След определена година я сменят с метална и този проблем е отстранен.
Общо взето е това. Ако попаднеш на гледан автомобил и го обслужваш както трябва, ще останеш изключително доволен. Аз за всичките тези 4 години по колата съм сменил - медните дифтунги на дюзите, маркуч на интеркулер и един тампон на носач. Колата е на 139.000 км вече.
- mladvampirTDI
- Мнения: 1398
- Регистриран на: Пет 11 мар 2005 11:12
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sale, UK
Re: Зафира, С-Макс или нещо друго
Благодаря за отговорите.
Да, в UK съм, така че офертата не става, но благодаря все пак.
За Форда, днес забелязах че има и 1.8 дизел. Отзиви за този?
Да, в UK съм, така че офертата не става, но благодаря все пак.
За Форда, днес забелязах че има и 1.8 дизел. Отзиви за този?
Върни се в “Избор и покупка на автомобил”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 49 госта