Зафира, С-Макс или нещо друго

Volkswagen или Audi, Golf или Passat, Bentley или Bugatti - това е мястото да питате, да споделите и да разберете
Потребителски аватар
mladvampirTDI
Мнения: 1398
Регистриран на: Пет 11 мар 2005 11:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sale, UK

Зафира, С-Макс или нещо друго

Мнениеот mladvampirTDI » Нед 27 юли 2014 0:39


Здравейте колеги,

скоро ще сменям колатаи съм се зачудил с каква да я сменя. Засега съм се спрял на Зафира, С-Макс, СР-В...
Та имам въпроси, на който се надявам да има кой да даде отговор.
Първо за Зафирата - какво мислите за 1.7 дизела - 110коня. Знам, че големият дизел е добър, но тук мноооого трудно се намира на малко километри и смислени години. За сметка на това има много 1.7 2010 - 2011, на малко километри на много сносни цени.
За С-Маск - същото - малкият дизел как е - 1.6? и въобще как е като автомобил. Става дума пак за 2010 - 2011 година.
За СР-В - май няма да ми стигнат силите за дизел, но все пак някакви отзиви?

Защо съм избрал тези - търся кола с въздух отзад, и с липса или много слабо изразена карданна ниша (пода пред задната седалка да е равен или почти равен)..За съжаление това изключва всички Аудита, Фолксвагени ... Но все пак ако някой може да предложи друга кола отговаряща на критерия, ще ми е интересно да прочета.




Потребителски аватар
anger
Мнения: 788
Регистриран на: Пон 07 мар 2005 18:50
Автомобил: GTE GMK7 und Tiguan MK2 TDI
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Зафира, С-Макс или нещо друго

Мнениеот anger » Нед 27 юли 2014 8:18


Здравей, колега!
Не става ясно дали само дизел търсиш. Мога да ти предложа моята Мазда 5, която съм купувал чисто нова на 17.12.2008 г. от Стар Моторс, но тя е бензинова с газов инжекцион. В момента е на 51 000 км. Отговаря напълно на изискванията ти, та от сантимент дори още й стоят найлоновите покрития на шофьорския праг и врата. Ако имаш интерес, пиши ЛС.
:th_up


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 20287
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Зафира, С-Макс или нещо друго

Мнениеот Vlad777 » Нед 27 юли 2014 10:22


То хубаво му я предлагаш, но колегата не е споменал, че е в UK и му трябва автомобил с десен волан и английска регистрация :mhihi


Bobi85
Мнения: 355
Регистриран на: Пет 28 ное 2008 3:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Зафира, С-Макс или нещо друго

Мнениеот Bobi85 » Нед 27 юли 2014 12:34


Ако си в UK, взимай C-Max. Окачването е изключително здраво, а частите са евтини и масови. По английските форуми се хвалят, че обслужват колата за 30 паунда. Иначе двигателят е разработка на ПСА и го слагат в Ситроен, Пежо, Мини, Волво и Мазда.

От 4 години карам Фокус 2 с такъв двигател. Разликата между 90 и 110 к.с. версии е единствено в турбината. При първата тя е с фиксирана геометрия, а при втората - променлива. И двата двигателя са страшно икономични и пъргави - в София средният ми разход варира между 5.8 и 6.2 л/100 км, а извънградско около 4 л/100 км ( постигал съм и 3.5 л/100 км, ако имаш нерви и не надвишаваш 100 км/ч). Дюзите са пиезокристално и шансът да ги прецакаш клони към 0, ако не зареждаш нафта от трактор. Двигателят побира 3.6 литра масло и една туба от 4 литра е напълно достатъчна за обслужване.

Като слаби места мога да посоча:

- скъп горивен филтър. Оригиналният в България ( в Мото Пфое )струва около 170 лв. В Англия варира около 30 паунда. Силно препоръчвам да се ползва качествен горивен филтър - Хенгст, Ман, Мале, Бош. Аз го сменям през 2 или 3 смени на масло.

- медните дифтунги на дюзите имат склонност с времето да се прецакват и започват да изпускат масло и нафта. Не всички автомобили го имат този проблем, но дори и да го има, комплект с нови дифтунги за дюзите струва около 5 лв.

- щипката на маркуча, който се свърза към Маф сензора ( до акумулаторната кутия) има склонност да се чупи. Нов маркуч струва около 200 лв, защото върви заедно с Маф сензора. Проблемът се решава лесно със самонатягаща се свинска опашка от 2 лв.

- при по-ранните модели тръбата, захранваща турбината е гумена и има склонност да се затлачва и с времето да прецака турбината. След определена година я сменят с метална и този проблем е отстранен.

Общо взето е това. Ако попаднеш на гледан автомобил и го обслужваш както трябва, ще останеш изключително доволен. Аз за всичките тези 4 години по колата съм сменил - медните дифтунги на дюзите, маркуч на интеркулер и един тампон на носач. Колата е на 139.000 км вече.


Потребителски аватар
mladvampirTDI
Мнения: 1398
Регистриран на: Пет 11 мар 2005 11:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sale, UK

Re: Зафира, С-Макс или нещо друго

Мнениеот mladvampirTDI » Вто 29 юли 2014 0:30


Благодаря за отговорите.
Да, в UK съм, така че офертата не става, но благодаря все пак.
За Форда, днес забелязах че има и 1.8 дизел. Отзиви за този?



Върни се в “Избор и покупка на автомобил”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 49 госта