


Препоръки и мнения за VW Sharan 1.9 116 hp
-
- Мнения: 4
- Регистриран на: Вто 27 яну 2015 14:01
- Автомобил:
- Двигател:
Препоръки и мнения за VW Sharan 1.9 116 hp
Здравейте , колеги ! Със пасат б3 съм в момента , обаче дойде момента да го сменя . Голям на ръст човек съм , затова си търся нещо голямо . Спрял съм се на VW Sharan 1.9 116 hp . Знам че двигателя е помпа - дюза , обаче така и не се добрах до някакви сериозни мнения . Ако можеше драснете нещо за този автомобил , ще съм ви много благодарен - Предимства/недостатъци , а ако някой е собственик на такова "бусче " , както му викам аз , да пише и мнението си от личен опит . Благодаря предварително ! :)
-
- Мнения: 101
- Регистриран на: Вто 12 мар 2013 16:37
- Автомобил: Seat Alhambra
- Двигател: asz 1.9TDI 131
- Местоположение: София
Re: Препоръки и мнения за VW Sharan 1.9 116 hp
Здравей, Собственик съм на Сеат Алхамбра 2004г. 1.9TDI 131 к.с. На практика същата кола с много малко визуални изменения.Правят се в един и съши завод в Испания до колкото разбрах. За 10 месеца навъртях 10 000км. и само я обслужих, не съм сменял нищо друго. Разход средно около 7.5л/100км. Вози и малко и много, все пак е 6+1 места. Върви доволно, като нормален автомобил, макар че за мен си е малко бусче и като такова се кара. В завоите е неустойчиво и се клатушка, ако решиш да го караш като нормален автомобил. При покупка важното за този двигател са дюзи и турбото да са здрави. Проблем може да са климатика и печката, също така виж полуоските и съединителя, които са скъпички.
-
- Мнения: 4
- Регистриран на: Вто 27 яну 2015 14:01
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Препоръки и мнения за VW Sharan 1.9 116 hp
Много благодаря за думите ти . Ще ги запомня при бъдещата покупка на колата . Все пак избора ми не е краен , но на 70 % се бях спрял на този вид автомобил . Спомена за завоите , за нестабилността и клатушкането , това не е проблем все пак не съм а и няма смисъл да се правя на Шумахер . Спокоен шофьор съм и това е предимство . Важното е за мене да има хубаво , меко возило колата и въпреки и солидните килограми да е пъргава , да нямам проблем с изпреварване или пък в големия трафик . Не се надявам да е болид от формула едно , но пък и да не е като досегашния ми пасат - колкото повече настъпваш педала на газта , толкова имаш чувството че стоиш на едно място
. Колкото и спокойно да караш , в някои ситуации ти се налага просто да настъпиш и бързичко да се изтреляш напред :)

-
- Мнения: 2102
- Регистриран на: Чет 29 ное 2012 15:32
- Автомобил: VW Passat
- Двигател: AVF
- Местоположение: София
Re: Препоръки и мнения за VW Sharan 1.9 116 hp
Гледай хубаво защото много ръждясват и повечето са на много километри.Вчера гледах един в немското мобиле на 610 000км 

- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Препоръки и мнения за VW Sharan 1.9 116 hp
Като цяло аз имам наблюдения само над климатиците, понеже съм правил няколко Шарана за други ремонти, ама те не са значителни и не са база за сравнение. По въпроса с климатиците - редовен проблем са и искат специално гледане.
Като за начало, най-добре си потърси Шаран само с предна студена зона, защото тези, които имат и задна студена зона, правят проблеми много по-често, от тези само с предна. Всички имат и задна зона, но не на всички е и студена, някои могат само да топлят отзад. Познава се лесно по няколко начина. Ако е с климатроник, пробваш да зададеш по-ниски градуси отзад т.е. примерно слагаш предна и задна зона на 18 и после пробваш да увеличиш градусите на предната. При еднозонова студена част, градусите вървят заедно т.е. задните няма да останат на 18, а ще се качат нагоре заедно с качването на предните. Ако погледнеш под колата от ляво между предния и задния мост, виж колко тръби минават за назад. Ако са само 2 - това е само антифриз. Ако са 4 - има и фреонови.
Задната зона най-често страда от гниене - гният тръбите до отзад, гният и снадките на тръбите за назад, които са под левия подкалник на задната гума. Там обикновено ремонта завършва по 2 начина - рязане на задната зона и затапване още при разклонението отпред, при което колата остава само на предна зона или пускане на маркучи до отзад вместо изгнилите тръби, което струва маса пари (маркучите са около 10м в двете посоки). Отделно със задната зона често има проблеми и вътре в купето, а за да се стигне до там (изпарител, ТРВ клапан, тръби), се разтапицира цялото купе и тавана. Също така и части няма - само оем, а там цифрите са олеле майко. Заради това, по-добре си вземи само с предна студена зона, за да не се занимаваш излишно с такива неща (а при 8 от 10 Шарана със задни зони това е голям проблем, не е рядкост).
Общо аз всичките - гледай климатика да работи, когато го купуваш и тествай всички клапи на климатроника през VCDS. Компресора е чест проблем - разбива се, особено на дизелите, както и самата бутална група вътре се разтраква (не само при дизелите) - следи за шумове като го пуснеш. Компресора не е проблем, става 1:1 от Голф 4 и т.н. и лесно се намира, нов също не е повече от 500-600лв и ги има, ама все пак гледай да е изправен, когато купуваш Шарана.
Ако пък климатика не работи, а колата ти харесва - сваляш от цената поне 500лв и купуваш смело. В рамките на толкова пари можеш да го оправиш, ако не е тотално зле (т.е. ако няма повече от 2-3 проблема едновременно).

Като за начало, най-добре си потърси Шаран само с предна студена зона, защото тези, които имат и задна студена зона, правят проблеми много по-често, от тези само с предна. Всички имат и задна зона, но не на всички е и студена, някои могат само да топлят отзад. Познава се лесно по няколко начина. Ако е с климатроник, пробваш да зададеш по-ниски градуси отзад т.е. примерно слагаш предна и задна зона на 18 и после пробваш да увеличиш градусите на предната. При еднозонова студена част, градусите вървят заедно т.е. задните няма да останат на 18, а ще се качат нагоре заедно с качването на предните. Ако погледнеш под колата от ляво между предния и задния мост, виж колко тръби минават за назад. Ако са само 2 - това е само антифриз. Ако са 4 - има и фреонови.
Задната зона най-често страда от гниене - гният тръбите до отзад, гният и снадките на тръбите за назад, които са под левия подкалник на задната гума. Там обикновено ремонта завършва по 2 начина - рязане на задната зона и затапване още при разклонението отпред, при което колата остава само на предна зона или пускане на маркучи до отзад вместо изгнилите тръби, което струва маса пари (маркучите са около 10м в двете посоки). Отделно със задната зона често има проблеми и вътре в купето, а за да се стигне до там (изпарител, ТРВ клапан, тръби), се разтапицира цялото купе и тавана. Също така и части няма - само оем, а там цифрите са олеле майко. Заради това, по-добре си вземи само с предна студена зона, за да не се занимаваш излишно с такива неща (а при 8 от 10 Шарана със задни зони това е голям проблем, не е рядкост).
Общо аз всичките - гледай климатика да работи, когато го купуваш и тествай всички клапи на климатроника през VCDS. Компресора е чест проблем - разбива се, особено на дизелите, както и самата бутална група вътре се разтраква (не само при дизелите) - следи за шумове като го пуснеш. Компресора не е проблем, става 1:1 от Голф 4 и т.н. и лесно се намира, нов също не е повече от 500-600лв и ги има, ама все пак гледай да е изправен, когато купуваш Шарана.
Ако пък климатика не работи, а колата ти харесва - сваляш от цената поне 500лв и купуваш смело. В рамките на толкова пари можеш да го оправиш, ако не е тотално зле (т.е. ако няма повече от 2-3 проблема едновременно).

-
- Мнения: 4
- Регистриран на: Вто 27 яну 2015 14:01
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Препоръки и мнения за VW Sharan 1.9 116 hp
Блaгодaря зa изчерпaтелния отговор , ще се оглеждaм зa тия проблеми , ще се нaдявaм дa попaднa нa някои читaв шaрaн зa дa си нямaм глaвоболия с него :)
Добре хора , а какво ще кажете за Ford Galaxy , чел съм че бензиновите мотори са на ford , а дизеловите са чист VW . Въпроса ми е от към купе , неръждаемост , как са ? Автентични са със Sharana , но все пак трябва да се отличават по нещо :)
Добре хора , а какво ще кажете за Ford Galaxy , чел съм че бензиновите мотори са на ford , а дизеловите са чист VW . Въпроса ми е от към купе , неръждаемост , как са ? Автентични са със Sharana , но все пак трябва да се отличават по нещо :)
- mccoy
- Мнения: 993
- Регистриран на: Нед 11 ное 2007 23:16
- Автомобил: HONDA CRV III 2.2 I-CTDI
- Двигател: N22A2
- Местоположение: Стара Загора
Re: Препоръки и мнения за VW Sharan 1.9 116 hp
Шаран,Алхамбра и Галакси се произвеждат в един и същи завод в ПОРТУГАЛИЯ.
за модела след 2000г.:
Шаран и Алхамбра са 99% еднакви с леки разлики в предната решетка.
Галаксито има повече разлики - фарове и стопове са различни,арматурното табло има леки разлики както и бензиновите двигатели са на Форд (което затруднява намирането на части втора употреба)
Качеството на изработката е еднакво и за трите.
Важни работи които трябва да се гледат при покупка са:
Турбо
Съединител и маховик
Полуоски (вътрешно каре)
Климатик
Печка
Скоростна кутия
за модела след 2000г.:
Шаран и Алхамбра са 99% еднакви с леки разлики в предната решетка.
Галаксито има повече разлики - фарове и стопове са различни,арматурното табло има леки разлики както и бензиновите двигатели са на Форд (което затруднява намирането на части втора употреба)
Качеството на изработката е еднакво и за трите.
Важни работи които трябва да се гледат при покупка са:
Турбо
Съединител и маховик
Полуоски (вътрешно каре)
Климатик
Печка
Скоростна кутия
-
- Мнения: 4
- Регистриран на: Вто 27 яну 2015 14:01
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Препоръки и мнения за VW Sharan 1.9 116 hp
Значи искаш да кажеш че са доста проблемни в тия области , защото не е малко и незнам толкова ли са кекави от гледна точка на турбо , климатици , парна , полуоски и т.х ?
- mccoy
- Мнения: 993
- Регистриран на: Нед 11 ное 2007 23:16
- Автомобил: HONDA CRV III 2.2 I-CTDI
- Двигател: N22A2
- Местоположение: Стара Загора
Re: Препоръки и мнения за VW Sharan 1.9 116 hp
Не са по-проблемни от на всиччки други VW
Просто тези ремонти са доста скъпи
Просто тези ремонти са доста скъпи
Върни се в “Избор и покупка на автомобил”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 52 госта