Здравейте, рядко пиша тук затова предварително се извинявам ако съм объркал раздела.
Решил съм да сменя старата барака (Ford Galaxy 1.9 TDI) с Golf 5 1.9(105hp) TDI DSG. Първоначално се спрях на 2.0(140hp),но в последствие ми казаха че били много проблемни. Та бихте ли споделили какво точно трябва да гледам при покупката и като цяло какво мислите за този автомобил. Също така DSG - то добра скоростна кутия ли е тъй като това ще ми е първия автоматик.
Поздрави
Михаил Станков
Покупка на VW Golf 5 1.9 TDI DSG
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7855
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
- Двигател: EA113
- Местоположение: София
Re: Покупка на VW Golf 5 1.9 TDI DSG
Стандартна диагностика с VCDS - основно се гледа дали дюзите не дават отклонения и дали турбината не прави пикове. DSG е хубава скоростна кутия, докато е здрава. Проблемите не са никак редки. 

- dobrin
- Чингис хан
- Мнения: 30039
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Покупка на VW Golf 5 1.9 TDI DSG
Далеч не всички 2.0 TDI за проблемни. Основно на по-старите 16 клапанови главите понякога се пукат. Някои 140 к.с. и всички 170 к.с. са със Сименс електроника. Те подлежат на сервизна безплатна смяна на дюзи (аз съм ги сменил точно така на моя Голф). При някои по-стари 140 к.с. има проблем с шестограм и балансиращите валове на маслената помпа, като в следствие на износване на целия механизъм или отделни негови части се получава лошо мазане, в следствие на което започват проблеми с турбината и т.н. по-сериозни. Трябва да се установи на време и да се подмени с нов, което не е евтино. Напоследък сменят този механизъм със стария вариант от 1.9 TDI, което е добро решение и не е толкова скъпо като оригиналната касета, която е към 2000 лева.
При DSG превключването трябва да е плавно, без тласъци, особено при превключване надолу от трета на втора и от втора на първа. Проблемите най-силно се изразяват при загряло масло на скоростите - най-често при много топло време и след известно каране.
При всички 170 к.с. има филтър за твърди частици, който при предимно градско каране без излизане навън от време на време може да се запуши. При нужда се премахва в действителност и софтуерно. Докато не създава проблеми обаче според мен няма нужда да се маха. Има и добавки за почистване на Bardahl например - ефективни са, но естествено всичко зависи от степента на запушване. Да чукам на дърво, с моя не съм имал никога проблеми.
1.9 е по-безпроблемния двигател, но и доста по-маломощен. Всичко е въпрос на обстойно гледане и малко късмет.
Успех в търсенето!
При DSG превключването трябва да е плавно, без тласъци, особено при превключване надолу от трета на втора и от втора на първа. Проблемите най-силно се изразяват при загряло масло на скоростите - най-често при много топло време и след известно каране.
При всички 170 к.с. има филтър за твърди частици, който при предимно градско каране без излизане навън от време на време може да се запуши. При нужда се премахва в действителност и софтуерно. Докато не създава проблеми обаче според мен няма нужда да се маха. Има и добавки за почистване на Bardahl например - ефективни са, но естествено всичко зависи от степента на запушване. Да чукам на дърво, с моя не съм имал никога проблеми.
1.9 е по-безпроблемния двигател, но и доста по-маломощен. Всичко е въпрос на обстойно гледане и малко късмет.
Успех в търсенето!
Върни се в “Избор и покупка на автомобил”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 34 госта