VW Touran 1.9 TDI - 101 к.с (74 kw) vs. 105 к.с. (77 kw)

Volkswagen или Audi, Golf или Passat, Bentley или Bugatti - това е мястото да питате, да споделите и да разберете
noretreat
Мнения: 158
Регистриран на: Чет 15 яну 2009 19:34
Автомобил:
Двигател:

Re: VW Touran 1.9 TDI - 101 к.с (74 kw) vs. 105 к.с. (77 kw)

Мнениеот noretreat » Съб 16 май 2015 22:05


Благодаря за отговорите.

Към колегата stoev87 - напълно съм наясно със себе си, търся си семейна кола, нито съм върл фен на дизела, нито на субару - търся кола, която да ми харесва, да ми върши добра работа и да не ми се превръща в бреме. Загледах тураните именно защото ми допадат - причината да гледам дизели е защото 90% от тураните на пазара са дизели.

По това, което пишете имам усещането, че ще си чукам главата ако взема кола подобна на обявите, които ви постнах по-рано - явно читав туран за тези пари трудно ще се намери. А той след покупката си води до един тон разходи, застраховки, еко такси, обслужване и тн. и ако след това се окаже дърво, няма да е приятно. :)

Днес ходих да гледам Форестъра - много приятна и гледана кола, с перфектен салон и купе, има си козметични забележки, но за мен не са толкова важни. Вкарах я в Субаруленд на Околовръстното в София - има косури, но нищо притеснително, като изключим лек луфт в скоростнияв лост, който може да значи тръгнала ск. кутия. Двигателят работи като часовник, а колата върви супер. А с почти новия газов инжекцион ще ми дава по-нисък паричен разход от който и да било дизел. Не съм решил окончателно дали това е моята кола.




stefannankov
Мнения: 158
Регистриран на: Чет 19 мар 2015 5:13
Автомобил: VW Touran 19 TDI
Двигател: BKC 105 hp 2005

Re: VW Touran 1.9 TDI - 101 к.с (74 kw) vs. 105 к.с. (77 kw)

Мнениеот stefannankov » Нед 17 май 2015 11:35


Аз купих наскоро Туран , 1,9 тди, 105 к.с. Още ми е рано да кажа откъм издръжливост как е, засега е добре. Купих я за 9000, 7 местна, купена и карана като служебна кола в Бг, поради което уж има сервизна история (проверих я). Критерия за избор е различен при различните хора и това се убеждавам за пореден път откакто продавам предишната си кола - на какво ли не се нагледах. Турана който взех външно има много забележки, механично също имаше тампони, подгревни свещи, ключ темпомат и маншони за смяна на стойност около 400 лв. Беше стоял на обява 4 месеца и половина и бас ловя че повечето от тези,които дойдоха за старата ми кола не биха я погледнали никога. Но... е със сменен ангренаж, съединител комплект и климатроник, освен това това беше най-тихия двигател от 5-те, които запалих. Бас ловя че неверниците ще кажат че това е бошлав работа. Възможно е да си го чукам в главата след време, но моят критерий за избор явно е различен от на повечето хора. Така че зависи - онзи за 105 к.с. със сигурност ще падне едни 300-500 лв в цената, но иди първо запали още 4-5 от същия вид за да си сигурен, че този е добре. Тези модели и този двигател сред механиците са с пословична издръжливост, въпроса е да не попаднеш на "подготвен" автомобил. Кола внос дизелова, семейна с голям багажник при разстоянията на запад да е на 150000 км и при това 10-11 год. - няма начин да е на толкова, аз само на моята откакто я имам навъртях за 2 м. 8000 км.Въпроса е на колко повече е... Частите иначе не са скъпи - маншони Лобро са 40-50 лв, биалетки Лемфьордер или Мейле Хеви дюти по 30-ина лв, дори амортисьоите можеш да ги намериш за 100-ина лева бр. с 2 г. гаранция, ключ светлини - темпомат на феби е 70 лв чисто нов.
Обаче Субаруто.... не съм поддържал, но съм чувал едни цени. Иначе като поведение на пътя - веднъж са ме возили - уникална возия.Въпросът е че при тоя тип редки коли обичайно част от чарколяците са само оригинални, няма ОЕМ части и производители и цифрата там е ... ламбда сонда 1000 лв, датчик смешен някакъв 200 и нагоре..Ремонта на това АВД задвижване не ми се мисли как се прави и колко струва. Това ти трябва да го провериш.


Потребителски аватар
stoev87
Мнения: 353
Регистриран на: Чет 21 яну 2010 21:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София Ignore List: Escap3 ,Pirogov,Soldier90

Re: VW Touran 1.9 TDI - 101 к.с (74 kw) vs. 105 к.с. (77 kw)

Мнениеот stoev87 » Нед 17 май 2015 18:25


noretreat написа:А с почти новия газов инжекцион ще ми дава по-нисък паричен разход от който и да било дизел. Не съм решил окончателно дали това е моята кола.


На това недей залага колега - това са малко приказки дето на маса се разказват или пред блока ... :) Тоя форестър посмъртно няма да свали разход под 12 извън-градско и 18-20 (Софийско) газ . Като сложиш и бензина докато прехвърли на газ и започваш да осъзнаваш че положението изобщо не е толкова приказно... Ако беше така всички нови коли щяха направо на газ да излизат от завода :wink

иначе успех с новата кола !


stefannankov
Мнения: 158
Регистриран на: Чет 19 мар 2015 5:13
Автомобил: VW Touran 19 TDI
Двигател: BKC 105 hp 2005

Re: VW Touran 1.9 TDI - 101 к.с (74 kw) vs. 105 к.с. (77 kw)

Мнениеот stefannankov » Нед 17 май 2015 20:10


За ГИ бих добавил че това е една изцяло отделна горивна система, която има своето поддържане. За добро или лошо около мен има 3-4 такива на приятели - на единия му изгоря компютъра, другия пък сменя дюзи (или инжектори) поне 2 пъти. Ходи се на компютърен реглаж за ГИ, сменя се и филтърче. Ако е от масовите ГИ за 1200-1500 дават дефекти, то може би проблема е че човек който обръща на газ в повечето случаи гледа да поспести - Фобос-и разни там и прочее съм се начел за дефектите им. На снимка само никой не може да даде коректно мнение. Покрай застояването на бензин в резервоара се отделя един тънък филм като безир, който пък след време прецаква бензиновата помпа... Иначе разликата между бензин и газ като стойност е значителна, но то не е само това, има и бензин да си гори докато загрее, ако се кара само градско и на къси дистанции този ГИ няма да излезе толкова икономичен. Все пак 177 к.с. кола.. мойто рено 90 к.с. градско във Варна 13 на сто газ, това ако падне под 20 с това АВД ще си е постижение.- за сравнение Турана е около 7,5 - 8 градско.


myrshavija
Мнения: 5553
Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
Автомобил:
Двигател:

Re: VW Touran 1.9 TDI - 101 к.с (74 kw) vs. 105 к.с. (77 kw)

Мнениеот myrshavija » Нед 17 май 2015 20:23


stefannankov написа:... Иначе разликата между бензин и газ като стойност е значителна, но то не е само това, има и бензин да си гори докато загрее, ако се кара само градско и на къси дистанции този ГИ няма да излезе толкова икономичен. Все пак 177 к.с. кола.. мойто рено 90 к.с. градско във Варна 13 на сто газ, това ако падне под 20 с това АВД ще си е постижение.- за сравнение Турана е около 7,5 - 8 градско.
Аз карах кола '95г 290кс с допотопен 4-степенен автомат и ми гореше 23 газ градско, а познати с подобни двигатели са споделяли за 20 градско. Не виждам защо по-съвременна 177кс кола да гори повече от 17-18 газ градско.


Потребителски аватар
s7151kv
Мнения: 34
Регистриран на: Вто 12 авг 2008 13:31
Автомобил: VW Passat automatic
Двигател: ATJ 2000
Местоположение: София

Re: VW Touran 1.9 TDI - 101 к.с (74 kw) vs. 105 к.с. (77 kw)

Мнениеот s7151kv » Нед 17 май 2015 21:10


В конкретния случай Скубито е по-добрата оферта, според мен.
Това за цените на частите, по добре не го приемай за чиста монета.
Части има всякакви и въобще не е филм, виж с майсторите е друга бира.
Този мотор с читаво настроени смеси на газ и нормално каране, дава учудващо добри показания.


Потребителски аватар
stoev87
Мнения: 353
Регистриран на: Чет 21 яну 2010 21:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София Ignore List: Escap3 ,Pirogov,Soldier90

Re: VW Touran 1.9 TDI - 101 к.с (74 kw) vs. 105 к.с. (77 kw)

Мнениеот stoev87 » Пон 18 май 2015 0:35


myrshavija написа:
stefannankov написа:... Иначе разликата между бензин и газ като стойност е значителна, но то не е само това, има и бензин да си гори докато загрее, ако се кара само градско и на къси дистанции този ГИ няма да излезе толкова икономичен. Все пак 177 к.с. кола.. мойто рено 90 к.с. градско във Варна 13 на сто газ, това ако падне под 20 с това АВД ще си е постижение.- за сравнение Турана е около 7,5 - 8 градско.
Аз карах кола '95г 290кс с допотопен 4-степенен автомат и ми гореше 23 газ градско, а познати с подобни двигатели са споделяли за 20 градско. Не виждам защо по-съвременна 177кс кола да гори повече от 17-18 газ градско.


"Съвременния" двигател е всъщност на 13 години а концепцията е на ~18 ... Автомата е абсолютно същия "първобитен" муден 4-степенен . Та така ... и сметката почва да излиза и даже да изглежда твърде оптимистично :wink


stefannankov
Мнения: 158
Регистриран на: Чет 19 мар 2015 5:13
Автомобил: VW Touran 19 TDI
Двигател: BKC 105 hp 2005

Re: VW Touran 1.9 TDI - 101 к.с (74 kw) vs. 105 к.с. (77 kw)

Мнениеот stefannankov » Пон 18 май 2015 5:48


Да приемем че падне до 18 газ градско. Това добре, но бензина... той също си остава, разходите за поддръжка на тая система също ги има, а не можеш да шунтираш бензиновата система - и тя трябва да се поддържа. Разходите нали ги дава, аз съм карал коли на газ - като вземем да си ги мерим винаги казваме колко харчи на газ, ама премълчаваме че на 40 л газ си трябват и 5 л. бензин, ако караш градско.
От детонациите на газта, която е с по-високо пламно число от бензина, се понатягат клапаните - на 40-50000 км трябва да ходи на реглаж на клапани, също така е много по-чувствителна на проблеми в електрическата и запалителната система. Нещо което не се усеща на бензин на газ се усеща веднага с паткане, загуба на мощност и пр. Свещи се сменят на колко - на 20000 км? Не може да удържи обаче 40 000 или 50000 каквито истории съм чувал за бензиновите двигатели, освен ако не сложи иридиеви свещи за 100 долара. Въздушен филтър на двигателя на колко се сменя - на бензините на 10000- 15000, ама на газ на 5000 - 6000 вече усещаш че не ще да наема нещо.
На дизеларката подгревни свещи на колко километри се налага да се сменят - 100000 - 140000? И като ударим чертата какво става?


stefannankov
Мнения: 158
Регистриран на: Чет 19 мар 2015 5:13
Автомобил: VW Touran 19 TDI
Двигател: BKC 105 hp 2005

Re: VW Touran 1.9 TDI - 101 к.с (74 kw) vs. 105 к.с. (77 kw)

Мнениеот stefannankov » Пон 18 май 2015 5:52


Към колегата с японските части - намират се части. Бях съдружник в онлайн магазин за авточасти и знам какво говоря. Намери ми ламбда сонда, да не е китайска или тайванска, за Тойота Авенсис 2000 г. 1,8 бензин или 2,0 двигател, на цена под 300 лв клиентска цена с ддс. И аз тогава ще ти обадя едни части за Фолксваген, Рено, Опел, Форд и т.н. После направи упражнението за тоя двигател на Субаруто. Ще намериш части така си е и аз ще намеря части ама на каква цена. Колата втора употреба трябва да й сменяш части, не е като новата кола. Ами съединител, спирачни дискове, накладки комплект, спирачни маркучи, някой носач, или кормилните накрайници - нестандартни размери са, не че няма да ги намери, ще ги намери ама на какви цени. Тампонче на амортисьорче, ами амортисьори комплект отпред отзад са поне 3 пъти по-скъпи от тези за Турана. Сега един Нисан, покрай реното, Маздата покрай Форд, Тойота, са нещо дето можем да твърдим че частите му ще се намират. Колко Субарута като това ще видиш на пътя? И аз ако държа части на склад за такава кола, които при това са и скъпи, и знам че другите ги нямат луд ли съм да не сложа 200% или 300% надценка, при стандартна 100% за другите части? Как мислиш?
Веднага излиза номера - ще поръча от интернет? Ще поръча ама за маншон на каре искам да видя майстор дето ще чака 5-7 дена за доставка. Ами ако не излезе същата част какво правим, връщаме я?Нанайци... Аз съм го играл тоя филм. На една хонда сивик, разпространен модел в Бг, три пъти връщахме задни спирачни накладки - объркан номера на частта в програмата , имаш ВИН номера ама това не ти помага като е объркан номера на частта в програмата. Ами ако онзи е напасвал части от други автомобили? Тогава какво правим...
Колата е като жената - на късмет, ама тука нямаш майката на жената да гледаш на какво я е учила - гледаш програмата и като погледнеш програмата за части и ... прехапваш зъби, прекръстваш се на всяко палене и караш. Друг въпрос е ако това е втора кола и по принцип не ти дреме колко пари даваш за части защото си фен на марката, неустоимото й задвижване и возия.


myrshavija
Мнения: 5553
Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
Автомобил:
Двигател:

Re: VW Touran 1.9 TDI - 101 к.с (74 kw) vs. 105 к.с. (77 kw)

Мнениеот myrshavija » Пон 18 май 2015 5:54


stoev87 и stefannankov,
Много ми е любопитно колко от написаното от вас е собствен опит и колко е ЕЖК!
Смятам, че преувеличавате излишно, а има и откровени глупости, особено за поддръжката на ГИ и как спира да върви с въздушен филтър на 5000км.


stefannankov
Мнения: 158
Регистриран на: Чет 19 мар 2015 5:13
Автомобил: VW Touran 19 TDI
Двигател: BKC 105 hp 2005

Re: VW Touran 1.9 TDI - 101 к.с (74 kw) vs. 105 к.с. (77 kw)

Мнениеот stefannankov » Пон 18 май 2015 6:10


@Мършавия. Всичкото е от собствен опит. Газовия ми опит е с два мегана и един сценик, карал съм служебни октавия, опел и два фолксвагена. Опита за японските части е както от мои приятели с Тойота авенсис и хонда сивик, така и покрай споменатия сайт, което хич не е за пренебрегване. Не че мразя субару - дори за конкретната кола не може да се каже от снимка каква ще излезе... Ама фактите говорят и като ще обсъждаме нещо нека да е на базата на факти. "намират се части не слушай" туй е изказване на лаик, който не е търсил части, да излезе с факти - кое от къде се купува, за колко време идва и на каква стойност. А за газовика - не че не можеш да караш и 10000 с един въздушен филтър - случвало ми се е и да мога, но и ми се е налагало да го сменям на 7000. Най-малкото като идеш на реглаж майстора ти казва че не може да го регулира ако филтъра не е сравнително нов.


myrshavija
Мнения: 5553
Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
Автомобил:
Двигател:

Re: VW Touran 1.9 TDI - 101 к.с (74 kw) vs. 105 к.с. (77 kw)

Мнениеот myrshavija » Пон 18 май 2015 7:26


stefannankov написа:Да приемем че падне до 18 газ градско. Това добре, но бензина... той също си остава, разходите за поддръжка на тая система също ги има Колко са тези разходи?, а не можеш да шунтираш бензиновата система - и тя трябва да се поддържа А тук колко са разходите? Филтър и горивна помпа?. Разходите нали ги дава, аз съм карал коли на газ - като вземем да си ги мерим винаги казваме колко харчи на газ, ама премълчаваме че на 40 л газ си трябват и 5 л. бензин, ако караш градскоМного зависи колко и къде караш, но НЕВЯРНО като цяло.
От детонациите на газта Какви детонации, какви пет лева? Ако имаш детонации в мотора, то клапаните ще са ти най-малкият проблем, която е с по-високо пламно число от бензина, се понатягат клапаните - на 40-50000 км трябва да ходи на реглаж на клапани, също така е много по-чувствителна на проблеми в електрическата и запалителната система. Нещо което не се усеща на бензин на газ се усеща веднага с паткане, загуба на мощност и пр. Свещи се сменят на колко - на 20000 км? Пак градски легенди Не може да удържи обаче 40 000 или 50000 каквито истории съм чувал за бензиновите двигатели Последно - чувал си или от собствен опит говориш?, освен ако не сложи иридиеви свещи за 100 долара. Въздушен филтър на двигателя на колко се сменя - на бензините на 10000- 15000, ама на газ на 5000 - 6000 вече усещаш че не ще да наема нещо. Абсолютни глупости - въздушният филтър има еднакво влияние и на газ и на бензин, единствената причина да го сменяш по-често, може да бъде мръсотията по улиците, но не и наличието на газ - все пак не говорим за обикновена газ.
На дизеларката подгревни свещи на колко километри се налага да се сменят - 100000 - 140000? И като ударим чертата какво става?
Ти кажи - какво става?
Аз печка не съм поддържал, само съм карал. Ще напиша какво се сменя на бензинова кола на газ:
На всеки 5000(някои сменят и на 10к) филтър на изпарителя - 1-2-3лв
На 10000 филтър на рейката - 10-на лв.
Какво друго се поддържа на ГИ?
Запалителни свещи, бензинов филтър, въздушен филтър - според сервизените интервали на колата. Само запалителните свещи липсват на дизелите, но пък там има едни подгревни с едни други цени.
Преди няколко месеца смених цялата газова рейка на голфа на жена ми, защото старата се разтрака и беше на незнайни километри - с нея беше купена колата. За "космическата" цена от 100лв.
Моля ви, стига с легендите!


stefannankov
Мнения: 158
Регистриран на: Чет 19 мар 2015 5:13
Автомобил: VW Touran 19 TDI
Двигател: BKC 105 hp 2005

Re: VW Touran 1.9 TDI - 101 к.с (74 kw) vs. 105 к.с. (77 kw)

Мнениеот stefannankov » Пон 18 май 2015 8:32


То бензиновия филтър като караш на газ защо въобще гледаш сервизните интервали. Въздушния филтър - пак казвам зависи от двигател и ГИ, явно ти си случил на по-непретенциозен ГИ. А за свещите - тук трябва да се включи майстор може би. Като ще си търсим кусури изречение по изречение, не виждам смисъл да коментираме, защото се превръща в заяждане. Карал съм както бензинови, така и бензин/газ коли - имам приятели, които твърдят че свещи сменят на 70000 - 80000 км което за мен е неоправдан риск и аз не съм карал такава бензинова кола на която да сменям свещи на такъв интервал. Сервизния интервал за свещи обичайно е със смяната на ангренажния ремък - на около 50000 за смяната на свещи, но когато караш на газ несъвършеното подаване на искра дава отражение веднага, поради което поне тези майстори, които са ми правили на мен газта са настоявали за по-честа подмяна на свещите. Стария голф на жена ти с какъв двигател е? Приблизително с какъв пробег е ГИ и колата, както и вида на ГИ, че да коментираме факти. Рейката си сменил, ами гумите на изпарителя нямат ли обслужване, или все още не сте минали 100000 км с него?
Режима каране градско за един голям град моя поне е мин. 14-20, в 3 дни достига и до 50 км на ден - палене сутрин, развод по градини и училища, след което на работа в централна градска част, вечер пак така, като през деня имам един-два пробега по 2-3 км. в централна градска част. 3 дни в седмицата имам вечерта един такъв пробег - Център-Чайка-Квартал-Чайка-Басейн-Чайка-Басейн - Квартал, на всяка спирка се спира и се пали отново. Горе-долу в тоя режим 5л бензин на 40 л. газ може и да не ми стигнат, аз не мога да го измеря понеже зареждам бензин мин. 10 л, но съм засякъл че на около 2 зареждания на газ ми трябва зареждане и на бензин. Зимата подгрявам преди да тръгна тогава, и бензин, и газ са с по-висок разход.
Много моля да спазваме добрия тон... кое било глупости... Филтърчето за 1-2-3 лева сам ли си го сменяш или обичайно го сменя майстор и като го сменя майстор колко струва -10-12, може би? Аз нещо по което тече газ не пипам, ти ако пипаш не значи че всички трябва да пипат.
Човек с малки деца има едни грижи, човек без деца в къщи за развеждане - други.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19113
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: VW Touran 1.9 TDI - 101 к.с (74 kw) vs. 105 к.с. (77 kw)

Мнениеот stefan4o » Пон 18 май 2015 8:43


Адаш, не си много прав, да ти кажа честно. Сменявал съм свещи и на 40 000км с нови, същите по каталог - разлика в разход и вървеж не съм усетил. Не зная защо твоите познати ги сменяват на такъв малък пробег. За филтъра си прав, но... важи само при АГУ. ГИ си коригира инжекторното време според бензиновото, а то се предполага, че е коригирано акуратно без значение чистотата на въздушния филтър. За газовите филтри не виждам смисъл да спорим - ако не са умишлено натикани на кофти място изискващо подемник или канал не виждам драма всеки да си ги смени сам, стига да не са му натикани ръцете отзад - аз лично съм си го сменял няколко пъти, не е голяма философия. То и с тока шега не бива, ама у вас сигурно ти си сменяваш крушките, предполагам че не викаш техник :mhihi
При автомобили с близка/еднаква мощност винаги този с бензин/газ ще излиза по-евтин откъм лв/км, отколкото дизел.


myrshavija
Мнения: 5553
Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
Автомобил:
Двигател:

Re: VW Touran 1.9 TDI - 101 к.с (74 kw) vs. 105 к.с. (77 kw)

Мнениеот myrshavija » Пон 18 май 2015 9:00


stefannankov написа:Много моля да спазваме добрия тон... кое било глупости... Филтърчето за 1-2-3 лева сам ли си го сменяш или обичайно го сменя майстор и като го сменя майстор колко струва -10-12, може би? Аз нещо по което тече газ не пипам, ти ако пипаш не значи че всички трябва да пипат.
Човек с малки деца има едни грижи, човек без деца в къщи за развеждане - други.
Да спазваме добрия тон ще е чудесно, ако всеки споделя опит, а не твърди, че това, което той прави(и очевидно се различава от повечето хора), трябва да се прави от всички.
Започнахме от там, че двулитров турбо-бензин на газ в купе под 2т трябва да годи 20 градско - това не зная кой би си го причинил, а вие двамата го изкарвате като норма. Нормално е колата на газ да гори до 10% отгоре от това, което гори на бензин плюс до литър бензин на 100км, като литър за мен е твърде много. Нагоре сочи, че колата има проблеми и то проблеми не заради добавянето на ГИ, а технически проблем или некадърен майстор. За градски разход на Форестър 2.0Т/177кс намирам в мрежата 13/100, а теглото е под 1.5т - 20 градско газ е абсурд.
После минахме на легендите колко е скъпо да поддържаш ГИ - аз ти написах какви са разходите - бях пропуснал изпарителя, защото досега не ми се е случвало - смяна на мембрани е от порядъка на 20-30-40лв, а нов изпарител е между 100 и 200лв, но колко често се прави това и наистина ли ще изтъкваме и този "огромен" разход?
На жена ми колата беше с 2Е, купихме я през 2012 с ГИ BSM, 20-30000 са минати от тогава. Рейката смених, когато смених мотора, за да почнем начисто, а не защото не работеше добре с тракащата рейка, просто ме дразнеше. 2Е-то гореше 12 газ + 1 бензин на 100км градско, което е чудесно за първия в историята на ФВ фулгруп инжекцион с ел. управление при това на неизвестни километри.
И да - нека спорим изречение по изречение, а не да говорим общи неща. Нека коментираме конкретни числа и думи, а не да си говорим "колко е скъпо и трудно да поддържаш две горивни системи".



Върни се в “Избор и покупка на автомобил”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 44 госта