


Правилен избор за първа кола
Правилен избор за първа кола
Здравейте,искам да попитам за мнения и съвети относно бензиновите ДВГ на голф 4,а именно 1.6 SR(101к.с),1.6 16V ,1.8T.Тъй като това ще е първата ми кола и искам да направя правилния избор.На ясно съм с проблема на тези със скоростна кутия DUU и за това питам за коментари.Надявам се хората каращи такива автомобили,а и не само те да споделят на какво мнение са и какви препоръки ще дадете. :)
- crossofdeath
- Мнения: 78
- Регистриран на: Нед 08 фев 2009 21:15
- Автомобил: Golf MK4 1.6 16v
- Двигател: AZD 2002
- Местоположение: гр. Първомай/София
Re: Правилен избор за първа кола
Всичко зависи дали ще можеш да си го позволиш. Дали ще купиш колата с последните си стотинки или си готов и да инвестираш в нея, защото старата кола се чупи рано или късно. Така че ако можеш да си позволиш 1.8Т ще си най-доволен, но ако след 3 месеца турбото сдаде багажа, да може да си позволиш ремонта, а не да стои още 3 месеца в бокса докато събереш парички. Аз карам 1.6 16в и съм доволен, успявам да си го позволя, без да се налага да постя за да сменя нещо по него :)
Re: Правилен избор за първа кола
Напълно си прав и точно за това искам да обмисля добре нещата преди да прибегна до купуването.Ти с каква кутия си ,защото до колкото знам май 1.6 16V са с качествени кутии не като при SR ,нали?
-
- Мнения: 180
- Регистриран на: Пон 22 юни 2015 8:29
- Автомобил: VW
- Двигател: 2000 GTI
- Местоположение: София
Re: Правилен избор за първа кола
Ако е гарга,да е рошава .... V6. 204 ....че R32 са скъпи,а пък и ги няма много.
Re: Правилен избор за първа кола
Така е но там вече джоба тря е малко по дебеличък. А относно колегата crossofdeath напълно си прав и точно за това искам добре да обмисля вариантите преди да прибегна до купуването.Ти с каква кутия си ,защото май при 1.6 16V са надеждни кутиите не като при SR,нали?
- anonym0us
- Мнения: 1721
- Регистриран на: Нед 01 яну 2012 22:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: ηετρϰζ
Re: Правилен избор за първа кола
Щом ще ти е първа кола (нищо лично към теб и шофирането ти) но е желателно да е с по-простичък мотор, лесно и евтино да се обслужва и да можеш да се учиш на нея. Обслужването на Г4 било то дизел, бензин няма значение от мощността, е в порядъка от 300 до 600 лева. Това включва ремъци, ролки, водна помпа, обтегач, и труд. Ако това не те плаши, скачай на най-запазената и така.
Ако ще е с турбо, да е дизел. Ако няма да има турбо, прегледай 1.6 8v мотора.
И задължително, я прегледай в сервиз ако не разбираш. По-добре си плати да я погледнат и да не ти хареса, от колкото да я купиш и после да ревеш във форума, колко скапана е марката.
Ако ще е с турбо, да е дизел. Ако няма да има турбо, прегледай 1.6 8v мотора.
И задължително, я прегледай в сервиз ако не разбираш. По-добре си плати да я погледнат и да не ти хареса, от колкото да я купиш и после да ревеш във форума, колко скапана е марката.

- Dagestan
- Мнения: 958
- Регистриран на: Съб 30 ное 2013 19:04
- Автомобил: Toledo 1M2 и един Фокус
- Двигател: AGN 2000
- Местоположение: Разград
Re: Правилен избор за първа кола
По-добре нещо по-слабо, че като я настъпиш да не върви, защото 100% ще ти се иска да раздаваш газ, но като не ти върви колата е по-малък шанса да се пребиеш някъде. 1.6 ще ти е супер, независимо 101(малък данък) или 105к.с., евентуално може и 1.8 125к.с. Обслужването с части от магазина на форума, няма да ти излезе чак толкова скъпо. Аз бих си сложил като критерий колата да има газов инжекцион, да се возиш евтино.
П.П. Наоколо има 2-3-ма джигити все с Голф 4 1.6 SR, уж с проблемните скорости, се изявяват като състезатели, експерти във въртенето на гуми, но нито един с изтрещели скорости, а вече по няколко години тормоз на колите им. Всичко е до късмет.
П.П. Наоколо има 2-3-ма джигити все с Голф 4 1.6 SR, уж с проблемните скорости, се изявяват като състезатели, експерти във въртенето на гуми, но нито един с изтрещели скорости, а вече по няколко години тормоз на колите им. Всичко е до късмет.
- agumba
- Мнения: 826
- Регистриран на: Пон 07 мар 2011 20:34
- Автомобил: Honda Civic 7ма генерация
- Двигател: 1600 VTEC 110 hp
- Местоположение: Ст.Загора
Re: Правилен избор за първа кола
Според мен, щом ще ти е първа кола, започни от малкото, добий опит и рутина, и тогава върви нагоре! Дали ще караш 1.6, или 1.8, и с двете можеш да се пребиеш предоволно, ако не си разумен на пътя!
Друг момент е, че тука нямаме пътища за големи скорости, магистралите ни са в недобро състояние, и достатъчно натоварени, за да ги ползваш за ралита!
Третото, което никак не бива да подценяваш, са разходите по колата - обслужване, ремонти, и административни такси! Ако до първите две си опира до известна доза късмет, то за третото, такъв няма, там всичко е ясно, от самото начало! Ето ти пример - плащам годишен данък за 1.6, 101 коня, 35 лв, в една от най-скъпите общини в България! Ако обаче бях с 1.8Т, 150 коня, данъкът ми вече отива към 280 лв на година! Защо да давам 250 лв повече, не мога ли да ги дам за гориво, ще ми стигнат за няколко месеца, или належащ ремонт? Също така, който и модел да вземеш, трябва да му качиш газ, иначе се обезсмисля! И там са към 1000 лв грубо!
Това е, накратко! Добре си обмисли покупката, за да не се чудиш после, как да кърпиш нещата, всичко се случва!
Друг момент е, че тука нямаме пътища за големи скорости, магистралите ни са в недобро състояние, и достатъчно натоварени, за да ги ползваш за ралита!
Третото, което никак не бива да подценяваш, са разходите по колата - обслужване, ремонти, и административни такси! Ако до първите две си опира до известна доза късмет, то за третото, такъв няма, там всичко е ясно, от самото начало! Ето ти пример - плащам годишен данък за 1.6, 101 коня, 35 лв, в една от най-скъпите общини в България! Ако обаче бях с 1.8Т, 150 коня, данъкът ми вече отива към 280 лв на година! Защо да давам 250 лв повече, не мога ли да ги дам за гориво, ще ми стигнат за няколко месеца, или належащ ремонт? Също така, който и модел да вземеш, трябва да му качиш газ, иначе се обезсмисля! И там са към 1000 лв грубо!
Това е, накратко! Добре си обмисли покупката, за да не се чудиш после, как да кърпиш нещата, всичко се случва!
- crossofdeath
- Мнения: 78
- Регистриран на: Нед 08 фев 2009 21:15
- Автомобил: Golf MK4 1.6 16v
- Двигател: AZD 2002
- Местоположение: гр. Първомай/София
Re: Правилен избор за първа кола
Моята кутия мисля че беше ERT и съм нямал проблеми с нея (колата я имам от 2012г.). Според мен за стар автомобил за предпочитане е бензин, 1во че е по прост, 2-ро лесно се слага газ, 3-то крадът ги по-малко(не съм чул на някой да са му откраднали голфа 1.6 бензин). Ако отделянето на едни 50-100лв на месец за колата не са ти проблем, смятам ще се справиш с поддръжката на 4-ка.Като сметнеш данъци, гражданска, винетки, обслужване, гуми и някой и др. ремонт тя сметката се трупа. Ако си заделяш всеки месец малко пари, като дойде зимата няма да се чудиш от къде да извадиш 400-500 лв за гуми примерно. И най важното е да попаднеш на пазен автомобил (това е най-важното), според мен 1.6 16в е по добрия избор от 8 клапановия, а и са от последните години 2002-3.
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7855
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
- Двигател: EA113
- Местоположение: София
Re: Правилен избор за първа кола
Като цяло от бензиновите Г4, като най-удачен през последните години се налага 1,8Т. Поддръжката е повече шанс и по другите може да се наложат скъпи ремонти. А разхода си е винаги висок. Така че бих те посъветвал 1,8Т. Пък ако за теб газта има 2 положения - on/off и с 1,4 ще се убиеш. 

Re: Правилен избор за първа кола
Определено искам да е бензин поради факта както и вие казахте че може да се сложи газ щото идва доста по-леко,а и при дизела не ме кефи много звука на трактор.Явно ще е 1.6 16V или SR,повече ме влече към SR-a ,но се притеснявам от таз така прословуто проблемна кутия ,поне каквото съм чул и чел до сега де.Но и наистина за данъка няма смисъл да се плащат още 100лв. или колкото там отгоре.Благодаря за мненията,ако има още какво да се каже с удоволствие ще го изслушам. 

Re: Правилен избор за първа кола
То е ясно че взимането на хубава кола е доста голям процент късмет,щото никъде няма гаранция.Може и най-хваления модел да ти излезе боклук,както и обратно,но пък не казвам че трябва ей така още първата срещната да я вземеш и каквото стане,нали малко или много трябва се разрови човек.
- polovera_9n3
- Мнения: 1916
- Регистриран на: Съб 17 авг 2013 22:39
- Автомобил: VW POLO TDI
- Двигател: BNM 2007
- Местоположение: Кърджали
Re: Правилен избор за първа кола
sve_13 написа:...а и при дизела не ме кефи много звука на трактор.
Качи се да покараш малко на някой приятел дизела(TDI, помпа дюза най-добре), ще видиш как трактора те лепи стабилно за седалката още на няма и 2000 оборота


-
- Мнения: 5553
- Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Правилен избор за първа кола
Най-накрая някой от моята партияsve_13 написа:... при дизела не ме кефи много звука на трактор.

Трака, пуши и не върви - какво друго може да иска човек от една печка!

- polovera_9n3
- Мнения: 1916
- Регистриран на: Съб 17 авг 2013 22:39
- Автомобил: VW POLO TDI
- Двигател: BNM 2007
- Местоположение: Кърджали
Re: Правилен избор за първа кола
Внимавай с колите от бабите

Върни се в “Избор и покупка на автомобил”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 49 госта