Защо не трябва да си купувате Volkswagen Golf?
Митове и легенди за най-популярната употребявана кола у нас
Публикувано: 29 септ. 2013, 09:54 в blitz.bg
Преди време тръгна един лаф, че голфовете се раждат в Германия и умират в България. Всъщност, те никога не умират, особено ако попаднат в български собственик. Тук започва някой от безбройните им животи, които са изписани с безброй хвалебствия.Истината, ако не минава през изкривените очила на феновете, е доста по-различна. Факт е, че богоподобното второ поколение на модела, както и неговия предшественик и наследник на Beetle, са доста солидни автомобили за времето си и налагат стандартите в толкова популярния компактен сегмент. Но да бъдем откровени – няма как автомобил на повече от 20 години да е по-добър или по-здрав от който и да е 5-10-годишен модел, независимо от пробега и марката. С други думи – дори и да се намират тук-таме супер запазени екземпляри от „двойката“, не звучи логично изобщо да се заглеждате към такива возила, пише autoclub.bg.
През следващите години след Golf II ситуацията за Volkswagen и бестселъра им се клатушкаше постоянно. Трето поколение с право може да бъде наречено най-калпаво, признават си го и мнозина от почитателите на марката. Като започнем от концептуалните грешки с остарелите бензинови двигатели и димящи дизели в първите години, преминем през болежките с електрическата система, стъклоповдигачите и проблемните нафтови мотори и стигнем чак до честите случаи на ръжда по каросерията, трета серия се оказва най-голямата издънка за модела. Неслучайно в България често цените й са дори по-ниски от тези на Golf II.
Идва ред и на Голф 4. Замислен далеч по-добре от предшественика си и до голяма степен изпълнен много по-качествено. В началото получава критика за по-нискотехнологичното си окачване на задната ос в сравнение с основния конкурент Ford Focus, но с времето това се оказва малък кусур. На дневен ред идват TDI двигателите, които Голф-маниаците любят и до днес. Около началото на новия век немският производител все още залага на проблемна дизелова технология помпа-дюза, която наред с купищата си недъзи е и доста по-шумна от вече широко залегналата при Ford и Opel комънрейл технология. На кратко за проблемите при TDI – почти за консуматив се смятат въздушните дебитомери, турбо пътищата, турбо компресорите и дюзите издъхват често след около 200 000 километра, а лагер-помпата на съединителя си е направо задължителна при смяна на самия съединител. Поддръжката на колата вече далеч не е толкова евтина, както при „тройката“ – за турбо втора ръка, например, ще ви поискат поне 400-500 лева, а за нова дори и не помисляйте, освен ако нямате излишна хилядарка.
С петото поколение на Golf и проблемите, и предимствата на линията се задълбочиха. TDI двигателите станаха все по-популярни, като най-накрая Volkswagen призна и комънрейл технологията. Разходът на гориво спадна, а мощността се покачи. Но това изигра поредната лоша шега за собствениците на Golf V – масово започнаха да не издържат съединителите с вградени маховици и сложната система за управление на скоростната кутия. Десетки са случаите на отстраняване на проблеми по метода проба-грешка – започвайки от горната помпа на съединителя и стигайки до долната, за да се установи, че в крайна сметка луфт в първичния вал на скоростната кутия прави белите. Но това е „малкият дявол“ – пружините на демпферния маховик не издържат и при някои крайни документирани случаи се стига до тяхното отскубване от корпуса и триене директно в блока на скоростната кутия. Мнозина се чудят от къде идват стружките в смененото масло на кутията... А тук ремонтът вече става сериозен – ако използвате нови части, си предвидете поне 1500 лева за операцията.
В отминалите години медии и експерти не спираха да критикуват Голф 4 и 5 за ниското качество на материалите в интериора. Всички повърхности се надраскват лесно, а не липсват и бъгове при климатрониците и таблата с инструменти. За радост и на VW, и на голфаджиите, се появиха шесто и седмо поколение на модела. При Golf VI все още няма често срещани случаи на дефекти, които да се открояват над нормалния процент повреди. Седмата генерация е твърде нова за каквито и да е оплаквания, а дори заслужи и наградата за "Световен автомобил на годината 2013“.
Въпреки неоспоримите проблеми с повечето голфове, моделът си остава нещо като религия у нас. Не очаквайте да чуете голфаджия да се оплаква, въпреки че тайно само той си знае колко стотици левове е инвестирал в привидно доброто състояние на возилото си. Форумите гъмжат от похвали за здравината, а в лични разговори дори можете да чуете за невиждани при други автомобили качества.
За кое е прав и за кое греши авторът?



Защо не трябва да си купувате Volkswagen Golf?
- skydiver_pd
- Мнения: 199
- Регистриран на: Съб 17 дек 2011 14:47
- Автомобил: VW Golf 3
- Двигател: 1z 95
- Местоположение: София
- kostik
- Мнения: 149
- Регистриран на: Пон 23 яну 2012 16:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София, жк.Люлин
Re: Защо не трябва да си купувате Volkswagen Golf?
Относно Голф 3 2.0 8v 115 ADY 1995 Автомобил на двадесет години каран от мен три:
Мога да се съглася, че обичат да гният бързо +
Никога не съм имал проблем с електрическата система -
Стъкловодачите определено са доста калпави, но и стари. С реставрирани такива не съм имал проблем, но ще се съглася +
Ще добавя:
Болно място е и водната помпа, която доста често заминава въпреки, че съм ползвал Колбеншмит, Хепо и винаги с антифриз не евтин.
Предполагам за различните двигатели има разлики, но на този, никока не съм имал проблем с електрическата системата.
Да бъдем обективни Голф 3 2.0 8v 115 е поносим автомобил за поддръжка и може да се каже, че е сравнително здрав. В крайна сметка сравнена с други по-нови коли е все още доста здрава, като например Пежо 206, с което имам лични преживявания. Все пак, ако вземем Пежо за пример, то се произвежда 1998-2010 и е доста по-младо от моят голф 3 95-та.
Давам конкретен пример, понеже съм бил собственик и на двете. Пежо 206 ми беше мечта и си закупих такова 1,6 HDI 2005-та (т.е. 10 години по млад) за едно и също време/пробег 206-цата даде много повече дефекти и ремонти.:) Смятам, че съм обективен.
Надявам се другите колеги също да бъдат достатъчно обективни и да дадат мнение обосновано с личен опит.
Смятам, че има лека злоба в изказването на автора и автора не е достатъчно обективен, не дава конкретни примери, с какво сравнява Голф 3, но има резон и някои истини.
Мога да се съглася, че обичат да гният бързо +
Никога не съм имал проблем с електрическата система -
Стъкловодачите определено са доста калпави, но и стари. С реставрирани такива не съм имал проблем, но ще се съглася +
Ще добавя:
Болно място е и водната помпа, която доста често заминава въпреки, че съм ползвал Колбеншмит, Хепо и винаги с антифриз не евтин.
Предполагам за различните двигатели има разлики, но на този, никока не съм имал проблем с електрическата системата.
Да бъдем обективни Голф 3 2.0 8v 115 е поносим автомобил за поддръжка и може да се каже, че е сравнително здрав. В крайна сметка сравнена с други по-нови коли е все още доста здрава, като например Пежо 206, с което имам лични преживявания. Все пак, ако вземем Пежо за пример, то се произвежда 1998-2010 и е доста по-младо от моят голф 3 95-та.
Давам конкретен пример, понеже съм бил собственик и на двете. Пежо 206 ми беше мечта и си закупих такова 1,6 HDI 2005-та (т.е. 10 години по млад) за едно и също време/пробег 206-цата даде много повече дефекти и ремонти.:) Смятам, че съм обективен.
Надявам се другите колеги също да бъдат достатъчно обективни и да дадат мнение обосновано с личен опит.
Смятам, че има лека злоба в изказването на автора и автора не е достатъчно обективен, не дава конкретни примери, с какво сравнява Голф 3, но има резон и някои истини.
Последна промяна от kostik на Пет 17 юли 2015 20:07, променено общо 1 път.
Re: Защо не трябва да си купувате Volkswagen Golf?
Година и половина карам Голфа от подписа.Претърпя коварен удар,от който едва ли друга кола би оцеляла.
Смятайте сами- сина една нощ минава със 140 през бордюр .Къса носачи,криви джанти,къса гуми,сплесква картера и къса конзолата през която минава ремъка на водната помпа.Душманин да иска така да ти убие колата няма да може.След удара колата пали,лампата на маслото святка.Той обаче си е глупак,и така ,без водна помпа дори минава до нас 11 километра,за да остави пред блока колата и да легне да спи.
Маслената помпа се беше изкривила вътре....
От съфорумци взех части без пари !!!
БЕЗ ПАРИ !!
Смених всичко,сложих ново масло,антивриз и запалих.
Колата заработи като нова .Вече година и половина и хиляди километри тежко градско - нищичко не съм пипнал с пръст !
Утре може и да се счупи.
Но на Голфчо не мога да не му отдам заслуженото уважение,за геройски и достойно издържаните мъки...Мъки,които той понесе ,и които едва ли друга кола би могла...
Смятайте сами- сина една нощ минава със 140 през бордюр .Къса носачи,криви джанти,къса гуми,сплесква картера и къса конзолата през която минава ремъка на водната помпа.Душманин да иска така да ти убие колата няма да може.След удара колата пали,лампата на маслото святка.Той обаче си е глупак,и така ,без водна помпа дори минава до нас 11 километра,за да остави пред блока колата и да легне да спи.
Маслената помпа се беше изкривила вътре....
От съфорумци взех части без пари !!!
БЕЗ ПАРИ !!
Смених всичко,сложих ново масло,антивриз и запалих.
Колата заработи като нова .Вече година и половина и хиляди километри тежко градско - нищичко не съм пипнал с пръст !
Утре може и да се счупи.
Но на Голфчо не мога да не му отдам заслуженото уважение,за геройски и достойно издържаните мъки...Мъки,които той понесе ,и които едва ли друга кола би могла...
- Bai Sando
- Мнения: 8116
- Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
- Автомобил: Audi A 3
- Двигател: 2000 TDI 2006г
- Местоположение: Пазарджик
Re: Защо не трябва да си купувате Volkswagen Golf?
Що се връзвате на вестникарски глупости?
Тоя където го е писал това сигурно не се е и качвал на голф.
Погледнете на улицата колко голфове има и се замислете защо това "подобие на кола" продължава да се движи и до днес,повечето подминали отдавна 20-25 годишната си възраст
А колко от "конкурентите" му са останали живи?
Тоя където го е писал това сигурно не се е и качвал на голф.
Погледнете на улицата колко голфове има и се замислете защо това "подобие на кола" продължава да се движи и до днес,повечето подминали отдавна 20-25 годишната си възраст

- vucata
- Мнения: 3610
- Регистриран на: Пон 28 сеп 2009 8:38
- Автомобил: Ford Mondeo MK2
- Двигател: 1.8TD 2000
- Местоположение: Bulgaria- Sofia
- Контакти:
Re: Защо не трябва да си купувате Volkswagen Golf?
Преди време тръгна един лаф, че голфовете се раждат в Германия и умират в България.
Това не важи само за VW ! Каквато и да е марка, влязла в България е умряла....не щото марката е умряла по принцип, а щото за нормалните хора в по-белите страни, тая кола вече е остаряла, не надеждна и така нататък. Когато дойде момента с евро норми, данъци, застраховки и така нататък в България, тогава ще гледаме от другата страна на нещата. Това, че в България е изкривено и за нова кола плащаш ненормални данъци, а за някакъв кенеф на 20 години се плащат по 20 лева данък...е съвсем друга тема. Но и тоя момент ще дойде, не се притеснявайте
Това не важи само за VW ! Каквато и да е марка, влязла в България е умряла....не щото марката е умряла по принцип, а щото за нормалните хора в по-белите страни, тая кола вече е остаряла, не надеждна и така нататък. Когато дойде момента с евро норми, данъци, застраховки и така нататък в България, тогава ще гледаме от другата страна на нещата. Това, че в България е изкривено и за нова кола плащаш ненормални данъци, а за някакъв кенеф на 20 години се плащат по 20 лева данък...е съвсем друга тема. Но и тоя момент ще дойде, не се притеснявайте

- agumba
- Мнения: 826
- Регистриран на: Пон 07 мар 2011 20:34
- Автомобил: Honda Civic 7ма генерация
- Двигател: 1600 VTEC 110 hp
- Местоположение: Ст.Загора
Re: Защо не трябва да си купувате Volkswagen Golf?
Не знам защо, но имам обратното впечатление за моделите 3 и 4! Вентото ми се виждаше по-некапризно, по-здраво, и по-надеждно, като цяло, от сегашната ми четворка! Все пак, при голф 4 тепърва се вкарват по-нови за времето си неща, логично е да е дава повече дефекти! А пък и новата тенденция на 21 век, на принципа чупи-купи, едва ли оставя съмнения, дали по-новите модели, ще са по-добри, от по-старите! Защото, с повече екстри, не означава непременно, че е по-добър, като изпълнение! Може би, най-вероятно, всичко опира до късмета, не е важно, кой ще е точно модела, по-важното е, да попаднеш на читав екземпляр!
А колкото до това, че има много голфове, там не се опира само до надеждността им, има и доза от някогашна, стара слава! Но, дали тази слава отговаря на днешната действителност?
А колкото до това, че има много голфове, там не се опира само до надеждността им, има и доза от някогашна, стара слава! Но, дали тази слава отговаря на днешната действителност?
Re: Защо не трябва да си купувате Volkswagen Golf?
Това е нормално и се практикува в цял свят. Ти и много като теб не искат да проумеят, че Данъкът не е Екотакса! Данък се плаща пропорционално на стойността на собствеността. Ниска заплата - малък данък. Тясна къща - малък данък. Стара и евтина кола - малък данък. По твоята логика трябва на заплатите до 300лв да слагат 40% данък за да стимулират хората да си търсят по-високоплатени длъжности, а?vucata написа:Това, че в България е изкривено и за нова кола плащаш ненормални данъци, а за някакъв кенеф на 20 години се плащат по 20 лева данък...е съвсем друга тема. Но и тоя момент ще дойде, не се притеснявайте
- vucata
- Мнения: 3610
- Регистриран на: Пон 28 сеп 2009 8:38
- Автомобил: Ford Mondeo MK2
- Двигател: 1.8TD 2000
- Местоположение: Bulgaria- Sofia
- Контакти:
Re: Защо не трябва да си купувате Volkswagen Golf?
Спокойно бре пич...надежда нямаш ли, че заплатите в БГ ще се оправят?
Нали се сещаш, че вечно няма да взимаш 360 лева минимална.
Всичко с времето си.
Нали се сещаш, че вечно няма да взимаш 360 лева минимална.
Всичко с времето си.
Re: Защо не трябва да си купувате Volkswagen Golf?
С тия разсъждения, че новите коли трябва да имат по-нисък данък от старите си само за 300лв заплата. Подхождат на разсъжденията ти.
- Lifeguard
- Мнения: 664
- Регистриран на: Пон 31 мар 2008 14:50
- Автомобил: Passat B5 TDI_Lupo SDI
- Двигател: AHU_AKU
- Местоположение: Русе
Re: Защо не трябва да си купувате Volkswagen Golf?
Ами много е проста логиката всъщност.На кого му се кара стара кола и да плаща висок данък,ако има пари за нова?Това дето искат да го приемат ще е удар отново върху бедния човек.Не стига,че няма пари за нов автомобил,ами дай да го обрусим с голям данък,че накрая да хване автобуса...
Re: Защо не трябва да си купувате Volkswagen Golf?
Логиката на привържениците на висок данък за стари коли е да се стимулира покупката на нови. Обаче данъците служат за облагане на имоти (движими и недвижими) и са пропорционални на цената им. Стимули на покупка на нови коли могат да се правят по някакви начини, но определено не и чрез обърнати стойности на данъците. Хора като vucata се заблуждават по намалените данъци за наличие на катализатор, но това пак няма отношение с възрастта на колата. Съвсем нормално е кола за 50 хиляди да плаща 500лв данък, а не 90лв.
- vucata
- Мнения: 3610
- Регистриран на: Пон 28 сеп 2009 8:38
- Автомобил: Ford Mondeo MK2
- Двигател: 1.8TD 2000
- Местоположение: Bulgaria- Sofia
- Контакти:
Re: Защо не трябва да си купувате Volkswagen Golf?
Логиката на привържениците на висок данък за стари коли е да се стимулира покупката на нови.
Ми дай да караме лади и жугили, а? Или пък що въобще да караме коли....да не навлизам в темата, че доста голям процент в БГ от автомобилите, въобще не може да се нарекат коли. Сигурно заради катализаторите и заради стимула за нова кола, в страни като Англия, Германия, Австрия карат масовия Голф 2 и 3?
Ми дай да караме лади и жугили, а? Или пък що въобще да караме коли....да не навлизам в темата, че доста голям процент в БГ от автомобилите, въобще не може да се нарекат коли. Сигурно заради катализаторите и заради стимула за нова кола, в страни като Англия, Германия, Австрия карат масовия Голф 2 и 3?
- Vidol Nikolov
- Мнения: 2168
- Регистриран на: Чет 22 яну 2009 12:22
- Автомобил: Jetta 1.6
- Двигател: PN
- Местоположение: ---
Re: Защо не трябва да си купувате Volkswagen Golf?
Карах 7 години второто поколение в лицуто на джета,сега карам третото в лицето на Венто.
Минус на Вентото е високият разход и слабите спирачки.Просто Фв до 97ма прави доста не спшращи коли.Иначе си ми е добра 8-9 газчица ивече 30 000 км си пърпоря.
Минус на Вентото е високият разход и слабите спирачки.Просто Фв до 97ма прави доста не спшращи коли.Иначе си ми е добра 8-9 газчица ивече 30 000 км си пърпоря.
Re: Защо не трябва да си купувате Volkswagen Golf?
vucata написа:Логиката на привържениците на висок данък за стари коли е да се стимулира покупката на нови.
Ми дай да караме лади и жугили, а? Или пък що въобще да караме коли....да не навлизам в темата, че доста голям процент в БГ от автомобилите, въобще не може да се нарекат коли. Сигурно заради катализаторите и заради стимула за нова кола, в страни като Англия, Германия, Австрия карат масовия Голф 2 и 3?
Кой кара Лади и Жигули? Пенсионери, които си ги имат от млади години и цигани. Има ли човек в работоспособна възраст, който да може да си купи кола за 8000лв, но да държи да има кола за 1000лв? Може би ти си такъв? И си искаш колата за 1000лв, защото данъкът е 20лв, а ако е за 8000 ще ти искат цели 50лв? Не знам имаш ли изобщо някаква логика или си правиш разсъждения по картинка - в Англия и Германия било не знам как си... Като вземеш 4000 евро заплата, няма да има нужда да те стимулират с данък 20 или 200лв - ще си вземеш каквато кола искаш. Е, ако очакваш майка ти да ти даде пари за кола и се чудиш как да изпросиш пари за нова кола, тогава наистина може да мечтаеш държавата да те "стимулира" с изгоден данък - да има какъв довод да дадеш на майка си да ти отпусне по-голям бюджет.
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Защо не трябва да си купувате Volkswagen Golf?
vucata написа:Това, че в България е изкривено и за нова кола плащаш ненормални данъци, а за някакъв кенеф на 20 години се плащат по 20 лева данък...е съвсем друга тема. Но и тоя момент ще дойде, не се притеснявайте
Вуца, преди да вкарваме "германски акъл" в България, дай да вкараме немските заплати тука, а? Какви ти строги норми и застраховки ще вкараш? На гол тумбак чифте пищови. На 20годишни кенефи се плаща именно малък данък, защото нищо не струват. А данъка е данък за собствеността и на база неговата стойност, той не е данък/такса "екология". Като ще име момента, за който говориш, чакам да дойде момента и с 3000Е средна заплата, както в германско. Ако не - не, мерси. Ще настане апокалипсис.
vucata написа: Сигурно заради катализаторите и заради стимула за нова кола, в страни като Англия, Германия, Австрия карат масовия Голф 2 и 3?
В Германско средната възраст на автопарка беше около 15-16 години. Според теб всички коли са нови и няма Голф3 никъде? И да, нямам надежда, че минималната заплата скоро ще стигне европейските нива от 1000Е да речем.
Иначе ще прозвучи малко иронично, извинявай ме много отново. Но дистанционно даваш акъл от германско, докато си караш Мерцата и не бачкаш за 500лв заплата. Побачкай тук за средната заплата да видим дали ще има Мерца и дали ще се радваш, като ти вдигнат данъците и ти отнемат дори малкото, което имаш.
/он топик
Искам да кажа, че малко или повече са прави и VW са прехвалени коли. Дървени кабели, чупещи се патрони на бравите, клапи на парното и други проблеми просто са гарантирани. Това за мен не е кола с надеждността, каквато се води в митовете. За справка - бях карал Форд. Парното винаги си работеше, не бях чувал и знаел що е това "Клапа на парното". Просто безапелационно си работеше. Патрони на брави не са ми се чупили. На Венто-то наскоро ми се счупи езичето на патрона на ключалката на шофьорската врата и излезе с ключа. Еми ще ме извинявате, ама на Форд-а не се счупи никога. И нищо по бравите не беше пипано, откакто е произведен, освен масло да се капе за смазване.
Върни се в “Избор и покупка на автомобил”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: MMM1 и 19 госта