Отварям темата, не само да си изложа долопосочените разсъждения, но и други хора да споделят опит.
Тъй като така или иначе съм по работа в Австрия за малко, и между вечерните разходки сам из столицата на тази приятна страна, какво ми мина през акъла и се загледах повече какво кара народа, как изглежда поддържано и т.н. Не че отркривам топлата вода, но все като съм бил по чужбина преди е било за бързо и последното което ме е интересувало е било как народа си поддържа железата. Та:
1. Автоджамбазите набиват нонстоп, че вече невнасят коли от Австрия, защото са изгнили о0. Пичове, аз кола с ръжда тука се мъча да видя от 4 дни, и немога. Имаше по едно такси, малко избило под боята, и то по старичко такси, сигурно удряно. Даже по Голф 3 - ките, които видях, и 20 годишни Астри - някак си - пак нямаше. Ауспуси, едно друго, всичко - ТОК - поне на пръв поглед.
2. Като казах такси, имах щастието да се возя на чисто нова БМВ 5-ца. Сръбския шофьор, който не се отличаваше много по маниерите на каране от българските си колеги, вече и беше направил 86К километра. Колата беше на около година според него. И тъй като явно от компаниите ги карат, таксиджиите поддържат вида на колите доста добър ако ще да са на 10 год и 1 милион километра (возих се и на 7-8 годишна Тойота и Фабийка от преди 10+ години). Не че не си го знаем, ама е друго като го видя наживо - после ще я продадат тук за карана от бабичка.
3. Народа масово си кара със зимни гуми лятото, което малко ме изненада. Мислех ги за по - педантични тук. Чат пат има и измислени марки тип Марагони, ама повечето поне като марка сме ги чували.
4. Колкото и да не е много културно, в няколко коли тип Г4 - Г5, Пасат 5 - 5.5 - 6, които масово тука се мъчат да ни ги продадат със салон като коптор, тука в колкото се загледах, невидях такова нещо. Но пък ми направи впечатление, че наистина народа си кара, не супер масово, но не е като да няма, коли от нашата марка, почти без екстри. Климатици с ръчки, CD - та - нефабрични, метални джанти, ръчки на задни врати даже в няколко коли и прочие.
Знам че неотркривам топлата вода, но пък както може би много хора, които са ходили по чужбина като туристи, в такива неща не се бях заглеждал толкова. Тука говорим за коли, които се карат всеки ден. Сигурно по някой избрани автокъщи е пълно с кенефи.
Би ми било интересно да видя разкази на хора, имащи опит с други държави из наща Европа.
П.С. Ако някой колега е мераклия, мога да му снимам едни красавци около офиса, докато още съм тука - Костенурчица изпипана на макс от 60-те, 70 - те сигурно, Една приятна Голф 1 - чка кабрио, и една много красива R32 - ка, която се беше завъдила до офиса, ма нещо я няма тия дни. Не че не сме виждали такива коли, ама ако някои е фен, да му ги снимам и кача, да казва :)
Разсъждения за коли на старо и как е в чужбина реално.
-
- Мнения: 140
- Регистриран на: Пет 03 юли 2015 23:37
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Разсъждения за коли на старо и как е в чужбина реално.
Колите в БГ идват от големи дилъри и в масовия случай се купуват на едро. Мина това време, когато бай Иван ходеше два пъти годишно до някъде да докара по една кола. Бусовете пък идват на ход, пълни.Вътре са печки, хладилници, джанти, гуми, касетофони и т.н. Никой не обикаля да събира коли по обяви.Австрийския дядо сам отива при дилъра. Той пък има най-често интернет страница или партньори от Австрия до Казахстан, на които вече е пратил по 3-4 автовоза и редовно им праща по един списък с наличностите си.
Колата, дето сега карам, е от Италия. Карал я е преподавател в някакъв университет. Понеже беше от дилър, им писах да ми пратят какво имат за нея като сервизна история. Е, нямаха нищо, защото те са дилър на Пежо и са я взели само за продажба, не са я поддържали, но в италианския талон ги имаше данните на италианския собственик, по които много лесно го намерих.Има си човека Фейсбук, скайп...дори в профила му имаше няколко снимки от екскурзия, дето се вижда колата- ходили са някъде по планините със семейството. Смея да твърдя, че е перфектно поддържана, а в БГ джамбазина се чудеше какво да я прави, понеже половин година никой не беше минал даже и да пита за нея. Взел я, за да запълни място в атовоза. Другите му коли са над 10 хил лева всичките...нормално тая да се заседи-клиентелата му е друга.
Пак така преди време бях попаднал на една тунингована от Италия, то някакъв тунинг клуб се оказа, писаха хората-дадохме я на дилър, имаше да и се прави това, това и това и решихме, че няма смисъл. Излишно е да казвам, че тук се предлагаше като "перфектна" и джамбазина ме убеждаваше как била карана от някакви страшни манияци. Те, че ги друса манията по тунинга-друса ги, ама списъка с неща за смяна от италианците беше една страница.Започваше от дискове и накладки, съединител и стигаше до гарнитура глава, за която не били съвсем сигурни, ама такива били признаците... Беше си градска бегачка, с всички последици от това- и добрите, и лошите.
Така, че...пазар голям, коли всякакви. Но търговията на едро си има своите рискове, от които няма как да се избяга. Не е защото тукашните джамбази са някакви злодеи, дето продават боклуци. Просто търсенето е...за коли до 2-3 хиляди лева, а в тия пари перфектна кола идва примерно 1 на 500.Другите са къде с малки, къде с по-големи проблеми. Ако започнем да си търсим коли за по 10 хиляди, смея да твърдя, че 90% от машините на пазара ще са перфектни, със сервизна история (доказуема), не по-стари от 7-8 години. Предлагането веднага ще отговори на търсенето. Ама моментално, защото ресурса си го има.
Колата, дето сега карам, е от Италия. Карал я е преподавател в някакъв университет. Понеже беше от дилър, им писах да ми пратят какво имат за нея като сервизна история. Е, нямаха нищо, защото те са дилър на Пежо и са я взели само за продажба, не са я поддържали, но в италианския талон ги имаше данните на италианския собственик, по които много лесно го намерих.Има си човека Фейсбук, скайп...дори в профила му имаше няколко снимки от екскурзия, дето се вижда колата- ходили са някъде по планините със семейството. Смея да твърдя, че е перфектно поддържана, а в БГ джамбазина се чудеше какво да я прави, понеже половин година никой не беше минал даже и да пита за нея. Взел я, за да запълни място в атовоза. Другите му коли са над 10 хил лева всичките...нормално тая да се заседи-клиентелата му е друга.
Пак така преди време бях попаднал на една тунингована от Италия, то някакъв тунинг клуб се оказа, писаха хората-дадохме я на дилър, имаше да и се прави това, това и това и решихме, че няма смисъл. Излишно е да казвам, че тук се предлагаше като "перфектна" и джамбазина ме убеждаваше как била карана от някакви страшни манияци. Те, че ги друса манията по тунинга-друса ги, ама списъка с неща за смяна от италианците беше една страница.Започваше от дискове и накладки, съединител и стигаше до гарнитура глава, за която не били съвсем сигурни, ама такива били признаците... Беше си градска бегачка, с всички последици от това- и добрите, и лошите.
Така, че...пазар голям, коли всякакви. Но търговията на едро си има своите рискове, от които няма как да се избяга. Не е защото тукашните джамбази са някакви злодеи, дето продават боклуци. Просто търсенето е...за коли до 2-3 хиляди лева, а в тия пари перфектна кола идва примерно 1 на 500.Другите са къде с малки, къде с по-големи проблеми. Ако започнем да си търсим коли за по 10 хиляди, смея да твърдя, че 90% от машините на пазара ще са перфектни, със сервизна история (доказуема), не по-стари от 7-8 години. Предлагането веднага ще отговори на търсенето. Ама моментално, защото ресурса си го има.
- StS
- Мнения: 2398
- Регистриран на: Нед 02 юли 2006 1:02
- Автомобил: Golf VI
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Разсъждения за коли на старо и как е в чужбина реално.
Аз искам да добавя подобни впечатления - кола от Северна Италия - капкчица, директно от сервиза и книжка,колата отлична с всички възможни екстри, същата я има съседа от Германия - дори не съм подозирал че кола 2006г може са излезе БЕЗ аудио от магазина..ем може ако магазина е в Германия, отделно че колата беше съдрана от каране че и за бонус 2000+лв върху цената на Талянката..
Противно на всички очаквания коли от Франция и Испания са страхотен избор за разлика от Германия, лошото е е ча са кът, и не се внасят много заради разходите.
Другото което колегата по-горе спомена за коли около 10к, тук нещата не са цветущи ама хич. Там са на критичната възраст и км и после следват големите ремонти, среден клас добъра кола под 14к трудно се среща...
Противно на всички очаквания коли от Франция и Испания са страхотен избор за разлика от Германия, лошото е е ча са кът, и не се внасят много заради разходите.
Другото което колегата по-горе спомена за коли около 10к, тук нещата не са цветущи ама хич. Там са на критичната възраст и км и после следват големите ремонти, среден клас добъра кола под 14к трудно се среща...
- Бай Иван
- Мнения: 538
- Регистриран на: Пет 22 авг 2008 7:42
- Автомобил: Skoda Fabia I Seat Alhambra
- Двигател: ASY AWC
- Местоположение: София
Re: Разсъждения за коли на старо и как е в чужбина реално.
Аз понеже съм в процес на купуване и гледане на семейни коли до 8-10к. ще споделя също.
До сега съм гледал коли от Германия и от Швейцария, и всичките бяха с ръжди, къде зле управяни, къде въобще не пипнати. Вярно, че ръждите са концентрирани в и около праговете и в долната част на колите, но рано или късно това ще се разнесе и нагоре.
Предишната ми колата я купих от Холандия, перфектна вънка и вътре, освен леките ръжди по праговете, които аз пренебрегнах от незнание и мислейки си че няма да стане по-зле, но уви, за 2 години каране в София, направо се превърнаха в пробойни.
За сравнение давам и колата, която карам в момента - Шкода фабия 1, купувана чисто нова 2006г. от тук. Еми, няма грам ръжда или наченка на такава.
От страните на стария континент съм бил и в Испания и Англия. Въпреките близостта си до окена там коли с ръжди не успях да видя.
По отношение карането със зимни гуми през лятото си мисля, че за "тях" гумите са консуматив, който се сменя всяка година или най-много през две.
Колите, които карат хората по чужбина според мен са според стандарта им на живот. Не са като нас, тип теглене на кредит за да си купя кола, която да си гледам през прозореца, тъй като нямам кинти да й купя нито гуми или нито да й сменя примерно съединителя. Както си има ясно разграничение и йерархия в обществото, така е и с колите т.е. не, че "там" хората не могат да теглят пари от банката за "гъзарска" кола, но просто не го правят, тъй като не съотетства на нивото им. Както и парите, не могат да те издигнат в обществото, като при нас. "Там" си има ясно разграничение на обществото по стандарт. Но никой не гледа с лошо другия от различния "пласт" или ако гледа, то това ще да е някой от нашия регион.
До сега съм гледал коли от Германия и от Швейцария, и всичките бяха с ръжди, къде зле управяни, къде въобще не пипнати. Вярно, че ръждите са концентрирани в и около праговете и в долната част на колите, но рано или късно това ще се разнесе и нагоре.
Предишната ми колата я купих от Холандия, перфектна вънка и вътре, освен леките ръжди по праговете, които аз пренебрегнах от незнание и мислейки си че няма да стане по-зле, но уви, за 2 години каране в София, направо се превърнаха в пробойни.
За сравнение давам и колата, която карам в момента - Шкода фабия 1, купувана чисто нова 2006г. от тук. Еми, няма грам ръжда или наченка на такава.
От страните на стария континент съм бил и в Испания и Англия. Въпреките близостта си до окена там коли с ръжди не успях да видя.
По отношение карането със зимни гуми през лятото си мисля, че за "тях" гумите са консуматив, който се сменя всяка година или най-много през две.
Колите, които карат хората по чужбина според мен са според стандарта им на живот. Не са като нас, тип теглене на кредит за да си купя кола, която да си гледам през прозореца, тъй като нямам кинти да й купя нито гуми или нито да й сменя примерно съединителя. Както си има ясно разграничение и йерархия в обществото, така е и с колите т.е. не, че "там" хората не могат да теглят пари от банката за "гъзарска" кола, но просто не го правят, тъй като не съотетства на нивото им. Както и парите, не могат да те издигнат в обществото, като при нас. "Там" си има ясно разграничение на обществото по стандарт. Но никой не гледа с лошо другия от различния "пласт" или ако гледа, то това ще да е някой от нашия регион.
Re: Разсъждения за коли на старо и как е в чужбина реално.
Това което на мен ми направи най-голямо впечатление от миналогодишната ми разходка из Мюнхен и Виена е такситата. Беше дори фрапиращо за мен. Във Виена трудно можеше да се види такси различно от Мерцедес. И то предимно бяха Е и S класа. И предимно бяха чисто нови. Аз за първи път видях новата S класа там и беше такси. В Мюнхен пък видях доста Фаетони и БМВ 5ци като таксита.
Та представете си как хората ни продават коли на по 500к. На по 3 години, като им изтече лизинга. И тука нашия Ганьо се качва на пребоядисаното такси и си мисли че е хванал господ за топките.
Това, което искам да кажа с тези ми писания е да забравите, че колите може да са ви на реални километри. Няма как да са. Там се кара страшно много. Разстоянията са много по-големи от тези в нашта мила София. Да, много хора ползват публичния транспорт или колела, но това не променя много картинката, защото уикенда се качват и врътват едни 500-600км на колата.
Имам приятели, при които бях на гости в Мюнхен. Е момчето кара S5-ца, миналата година беше на 2 години и беше на 150к.
Та представете си как хората ни продават коли на по 500к. На по 3 години, като им изтече лизинга. И тука нашия Ганьо се качва на пребоядисаното такси и си мисли че е хванал господ за топките.
Това, което искам да кажа с тези ми писания е да забравите, че колите може да са ви на реални километри. Няма как да са. Там се кара страшно много. Разстоянията са много по-големи от тези в нашта мила София. Да, много хора ползват публичния транспорт или колела, но това не променя много картинката, защото уикенда се качват и врътват едни 500-600км на колата.
Имам приятели, при които бях на гости в Мюнхен. Е момчето кара S5-ца, миналата година беше на 2 години и беше на 150к.
-
- Мнения: 531
- Регистриран на: Сря 21 авг 2013 11:16
- Автомобил: VW Golf 5
- Двигател: 1.9 TDI 2007
- Местоположение: София
Re: Разсъждения за коли на старо и как е в чужбина реално.
В интерес на истината БМВ - тата и Мерцедесите, са предимно около летищата, не че и в града няма много от тях ( говоря за таксита) но около летището - само такива. Иначе около офиса в който се намирам има всякакви - Тойоти - Най - често хибриди, шкоди, фордове, чат пат някой Пасат или Caddy/Sharan, Мазда - от 5 ците и Хюндай, ест + Мерцедес и БМВ. Незнам защо, Аудита почти няма за таксита, на фона на изброените марки, те са доста по малко като процент.
Последна промяна от gr_kanev на Пет 07 авг 2015 11:59, променено общо 1 път.
Причина: Не е нужно да цитираш изцяло предходното мнение. Освен бутон "цитат", има и бутон "нов отговор" - използвай го !
Причина: Не е нужно да цитираш изцяло предходното мнение. Освен бутон "цитат", има и бутон "нов отговор" - използвай го !
- НарКол
- Мнения: 888
- Регистриран на: Чет 31 мар 2011 8:00
- Автомобил: Polo Classic
- Двигател: AFT
- Местоположение: София
Re: Разсъждения за коли на старо и как е в чужбина реално.
gugun4u написа:3. Народа масово си кара със зимни гуми лятото, което малко ме изненада.
Ми тя зимата в Австрия свършва в началото на юни и започва в началото на октомври.

Освен това, докато си там, питай ги колко вземат гумаджиите за смяна на летни-зимни гуми. Едва ли е 10 евро за цялата кола, както у нас. По-скоро 10 евро на гума. И като тегли чертата, на австриеца му излиза по-изгодно да си купува нови гуми на всеки 2 години отколкото да ги сменя всяка пролет/есен.
Сега малко и за Франция. Преди няколко години ходих на екскурзия там. Направи ми впечатление, че се карат доста старички коли, такива, които дори у нас вече рядко се срещат, примерно Пежо 106. Не знам на какво се дължи, дали на бедност или на манталитет.

- samo_pechka
- Мнения: 8979
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Разсъждения за коли на старо и как е в чужбина реално.
Не знам какво мога да добавя и аз. Обикалям доста. Предимно Северен Рейн-Вестфалия ( Германия) Тук е пълно с търговци. Масово колите докъм 5-6 к.ойро се продават от араби и турци, също руснаци, поляци , сърби, дори и българи, разбира се има и от тях коректни, но се броят на пръстите на едната ръка. Рядкост е да се купи кола от собственик в истинският смисъл на думата, щото често уж от "частно" лице, а той се оказва прекупвач, без да плаща данъци разбира се.
Не се подлъгвайте и тук ( Германия) по километрите на продаваните коли, въпреки че е строго наказуемо, се "парфюмират" и "подмладяват" коли.
Има избор, има предлагане, но истински хубавите коли , се котират на доста по-висока цена ( отколко сме "свикнали" да виждаме). Има защо.
Не се подлъгвайте и тук ( Германия) по километрите на продаваните коли, въпреки че е строго наказуемо, се "парфюмират" и "подмладяват" коли.
Има избор, има предлагане, но истински хубавите коли , се котират на доста по-висока цена ( отколко сме "свикнали" да виждаме). Има защо.
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7855
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
- Двигател: EA113
- Местоположение: София
Re: Разсъждения за коли на старо и как е в чужбина реално.
Шлял съм се повечко из Амстердам и Утрехт. Моето впечатление е че хората там сравнено с нас ги бОли фара какво карат. Обяснявам си го с това, че са открили автомобила като масов превоз 40г преди нас. Нямат го "автомобилния" комплекс. Накарали са се и вече предпочитат велосипеди. 

Върни се в “Избор и покупка на автомобил”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: zdravkop64 и 79 госта