Как да се предпазим от покупката на лош автомобил втора ръка

Volkswagen или Audi, Golf или Passat, Bentley или Bugatti - това е мястото да питате, да споделите и да разберете
Потребителски аватар
pipetko
Мнения: 47
Регистриран на: Пет 13 май 2011 16:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Как да се предпазим от покупката на лош автомобил втора ръка

Мнениеот pipetko » Вто 27 окт 2015 23:29


Няколко съвета как да НЕ СЕ прецакате много, купувайки употребяван автомобил от България.
Не купувайте автомобили от София и Перник. Там са възможно най - повредените автомобили имайки предвид как се шофира там. Автомобилите над 90 процента са блъскани от всяка страна, имат повреди по двигателите, там ръждите не се кърпят, а се дегизират по всевъзможни начини и отгоре с кит. Срещали сме какви ли не изработки, от прагове с мрежички, вежди с мрежички и други дупки по купето покрити с мрежи и парцали, като върху тях има кит. Виждали сме кърпежи с кит като старата ламарина продължава да ерозира и надува боята отвътре, като напуква и кита. Всичко това влияе върху икономията и стабилността на автомобила. Освен това влияе и върху вашият джоб. Добре е да се доверите на качествен майстор търсейки такъв, за да не давате всяка година пари за ремонти. Трябва да знаете и че материалите са от огромно значение освен качествената работа. Най-евтините материали (боя, кит, лак) изкарват средно от 1 до 4 месеца, след това следва пропукване на кита, лющене на лака и боята; малко по-скъпите от тези издържат около 2 години максимум, след това същото. Качествените материали които оскъпяват цялата работа според зависи, частично или цялостно е боядисването с не повече от 100-200 лв. Но ефектът е траен и издръжливостта им е средно около 8 до 15 години.
Изображение
Масово българите очакват работата да им е за без пари, да но проблемът, е че ако отидете при евтин майстор той ще ви дигизира колата срещу малка сума пари, ще ви сложи евтин лак, който след няколко месеца ще излющи до боя, след което боята започва да се бели,

кита се пука и до година пак трябва да търсите майстор. Много малко хора осъзнават че ако потърсят качествен майстор и отделят нужните средства, автомобила може да бъде употребяван още дълги години заради качествените материали и работата от професионалисти а не селски майстори. Избягвайте купуването на автомобили дори и от автокъщи. Положението е същото, като масово хората от автокъщите вкарват автомобили от чужбина с огромни повреди, като се маскират без да се оправят....., които повреди могат да се окажат и опасни за живота ви.
Не разчитайте че евтиният автомобил ще е здрав... Това е абсурдно, въпреки че рядко се намират и хубави коли на супер цени, като е добре да имате понятие какво да гледате за да уцелите такъв и да не закупите автомобил за който0 трябва да влагате пари....
Много от вас не осъзнават че закупуването на автомобил втора употреба е рисковано и без минимални знания обикновенно хората купуват коли и за под 1000 лв, но след като започнат да излизат нещата наяве, след 200 км движение, влагат ли не влагат и обикновено предплащат автомобила поне още три пъти за да се вкара в ред за безопасно и безпроблемно до колкото е възможно шофиране...
Бягайте от маскирани таксита, от където и да ги купувате... просто заемете ли се да купите такси си пригответе и солидна пачка за ремонти. Оглеждайте се за пребоядисване на автомобила, местата където обикновено не се пребоядисват са багажниците, под капаците за резервните гуми, под кората на вратите, вратата на багажника, около лайстните и гумените уплатнения. Обикновено пребоядисаните таксита са правени с възможно най-евтини материали. Оглеждайте се за шупнала боя или лак, за дълги драскотини от шкурки.
Добре е да огледате външият вид и да се огледате за кръгли или спираловидни драскотини, огромен знак за некачествено пребоядисване с некачествени материали и лош майстор, което е предпоставка за скрити гнилочи и прочие. Огледайте много добре подкалниците и дъното, някои коли не им се виждат гредите, но по ремонта на дъното и почукванията на различни места при установен различен звук, означава че е ремонтирано и е възможно да има проблеми. Освен това повечето минават ''кръпките'' като маскират и боядисат с черна течна гума или черен течен каучик или само с Антикор, за да не се вижда прикритото.
Оглеждайте добре коша на двигателя за кривини и ражда.
Гледайте за масло на амортисьорите, може да са изтървали въпреки че това не е фатален и скъп ремонт, според зависи марката на автомобила.
Проверете гумените уплатнения, гумените маншони, шарнири, щанги, тампони на двигателя. Проверете за луфт на волана, възможно е рейката да е за смяна.
Проверете съединителя, като направите тест драйв, вижте отделянето и дали има тресене при тръгване, ако има тресене е възможно да е износен, при някои автомобили се износва автоматичния регулатор, което дава същият симптом, но това е рядък случай.
Много важният етап е на свой ред, не е толкова лошо ако има някоя друга ръждички, чукнато, драснато, някоя гума тампон или др, износени или повредени. Ваните два етапа са наличието на спирачки и мотора.
Спирачките са важни, не само за минаването на годишният преглед, а и за избягване на много опасни ситуации, всеки го знае и не на последно място за спиране :D . Някои сменят накладките, дисковете и барабаните с фалшиви изработки, които могат да се окажат фалшиви, някои евтини накладки например при нормално загряване се изпичат и вместо да спират, те започват да се хлъзгат и стават лъскави, при което ефективността на спирачките намалява до 30 процента. Евтините барабани или дискове пък се чупят, могат да предизвикат опасни катастрофи и дори да потрошат колелото.... знаете възможните сценарии на подобна повреда. ВАЖНО е да проверявате ако ви кажат че са били сменяни, дали са поставили държащите болтове, има ли липсващи и дали са затегнати колкото е необходимо. Ние наскоро имахме подобен случай с един автомобил, но всичко завърши добре, без трагедии благодарение на годините опит в шофирането на колегата и нашите съвети.
Моторът..... даа болната тема на всеки един българин. Имайки предвид как шофираме :D
Ето няколко прости неща които можете да проверите и са от изключителна важност.
Ходете рано на оглед, стартирайте автомобила на студено и отидете веднага отпред за да се ослушвате за шум в двигателя. Вижте нивото на маслото, ако то е над максимума означава че някой прикрива нещо и то обикновено се прави за прикриване на тракане и други шумове в мотора, страничният ефект е че след няколко стотин километра, то все избива някъде и започва да капи, както и да го гори. Проверете отзад ауспуха и си сложете ръката, вижте дали остават мазни следи по дланта ви и миризмата. Ако мирише доста на масло и остават мазни следи, означава че гри доста масло. Както е запален двигателя намерете нещо с което да се предпазите от пръскащо масло и отворете капачката от която се влива масло за двигателя и вижте дали излиза голямо количество въздух, ако е така компресията на двигателя или маслото се губи, което озвучава че е бил прегряван и сегмент или сегментите най вероятно се е отлепил/отлепили. Ако само леко пуши не е фатално. Освен това при стартиране на студено би следвало да прекъсва, ако има загуба на компресия, също е важно да чуете. Проверете свещите за зацапване, ако имате възможност, това е в следствие на изгаряното масло от двигателя. Или некачествени свещи, които ако не изгарят добре бензина, се получава зацапване, което е рядко. Вижте добре ли са поставени свещите, огледайте кабелите и състоянието им, защото могат да направят големи повреди и опасни. Ако има газово ПРЕГЛЕДАЙТЕ маркучите и дали са свързани, за да не се запалите. Огледайте кабелите. Можете да проверите и състава на маслото по много прост начин, като се вгледате в цвета му, ако има добавки, обикновено са малко по-тъмни и би следвало да е малко по-тъмно оранжево, в никакъв случай не черно, освен това има и различен мириз, но това е за по опитните вече.
Ако купувате автомобил от автокъща, търсете по автокъщите в Бургас, Варна, някои къщи в Пловдив и Дупница. Оглеждайте се за същите неща :)
Най-добре е да напипвате пристигащи автовози, да си платите колата и разходите плюс някой друг лев печалба, така ще сте доста по уверени за това което купувате.

Това са съветите които можем да ви дадем за да спестите пари и излишни нерви при купуване на автомобили втора употреба в Бългаия.




gugun4u
Мнения: 531
Регистриран на: Сря 21 авг 2013 11:16
Автомобил: VW Golf 5
Двигател: 1.9 TDI 2007
Местоположение: София

Re: Как да се предпазим от покупката на лош автомобил втора

Мнениеот gugun4u » Сря 28 окт 2015 0:05


"Не купувайте автомобили от София и Перник. Там са възможно най - повредените автомобили имайки предвид как се шофира там."

Окей, всички тук караме курници и се блъскаме всеки ден!
Има и много полезни неща в материала, но има някои, които може да те откажат да го четеш. Това с боите ... ОК каквито и безумия да правят, за 95% от хората ще останат скрити, докато не се напука боята, че и след това, просто защото не им е работа да са спецове по бои. Други съвети - колко хора сами могат да видят тампоните на мотора или да различат теч на масло от скорости, двигател или рейка е. А пък ако си купуваш кола за 1000 лева, както е цитирано, не би трябвало да се очаква всичко това да е перфектно.
Да, други неща са определено полезни - всеки може да провери за по - отчетливи луфтове и прочие. Само незнам, хората, които наистина могат да проверят повечето от цитираните неща, дали отдавна не ги знаят, че се гледат. Останалите просто купуват на външен вид или си водят доверен майсто. Неискам да се заяждам с автора, похвално за труда, но с доста части от поста, може да откаже хората да го прочетат или да докара на някои комичната ситуация, да кара джамбаза да му покаже тампоните на двигателя, без да има хал хабер какво е това, а това с маркучите и запалването изби рибата :screwy
"някои евтини накладки например при нормално загряване се изпичат и вместо да спират, те започват да се хлъзгат и стават лъскави" WTF?!? Най - много някой да реши, че накладките всъщност са дискове и да търси кола с ръждясали такива, които пък хващат тънак слой ръжда за часове при подходящи условия.... и т.н... :screwy


Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 7854
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
Двигател: EA113
Местоположение: София

Re: Как да се предпазим от покупката на лош автомобил втора

Мнениеот hooligan_sk » Сря 28 окт 2015 12:30


Абе просто не си купувайте коли, ходете пеш... че токувиж се прецакате. :facepalm


Потребителски аватар
golfer
The Мaster of PERNIK TUNING performancе
Мнения: 7369
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 9:55
Автомобил: Gandalf the Grey
Двигател: 368kw LPG
Местоположение: oberbayern
Контакти:

Re: Как да се предпазим от покупката на лош автомобил втора

Мнениеот golfer » Сря 28 окт 2015 23:12


:screwy :lock



Върни се в “Избор и покупка на автомобил”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 28 госта