Golf 4 131hp, Seat Ibiza 131hp за около 5300 лева
-
- Мнения: 3
- Регистриран на: Пон 09 яну 2012 13:21
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Golf 4 131hp, Seat Ibiza 131hp за около 5300 лева
здравейте приятели имам голф 3 1.6i 75 кончета след проблеми с дросела ще се разделям с него, спрял съм се на няколко по евтини модели vw и seat тъй като бюджета ми е около 5300лв. Ще се радвам да помогнете и да ме упътите към точният модел та дори ако някой продава нов внос може да се види. Колите към който съм се спрял са VW Golf 4 116hp или 131hp ; Seat ibiza 131hp. Дайте вашето коректно мнение, тъй като за пръв път ще се кача на дизелов вариант.
-
- Мнения: 2205
- Регистриран на: Нед 25 сеп 2011 11:53
- Автомобил: VW passat+BMW X3+Honda St1300
- Двигател: avf+m47
- Местоположение: shabla
Re: Покупка на нов автомобил?
Ще ти се сторят самолети сравнение с твоя мотор
Точно сега е момента за избор на дизел в тези студове,ако пали от раз в голям студ значи проблем с мотора няма да имаш.Ако ходиш на оглед недей звъня предварително на продавача,отиди рано сутринта и бъди първия който ще запали колата
А що се отнася до моторите който си избройл 131кс. е по добрия вариянт,но все пак и от състоянието му зависи.Прегледай форума за помпа дюза моторите защото и двата са такива
Успех в избора 





- DaNicHeLi
- Мнения: 213
- Регистриран на: Чет 20 ное 2008 11:52
- Автомобил: Golf IV
- Двигател: AGU 1999
- Местоположение: София
Re: Покупка на нов автомобил?
Аз те съветвам да смениш ибизата с леон, защото той е по близък като качество до 4-ката. Ако не ти харесват леоните, тогава гледай само 4-ки. Като цяло за този бюджет можеш да намериш нещо добро. Аз те съветвам да гледаш внимателно и да не правиш компромиси 

Re: Покупка на нов автомобил?
phantom_ написа:Ще ти се сторят самолети сравнение с твоя моторТочно сега е момента за избор на дизел в тези студове,ако пали от раз в голям студ значи проблем с мотора няма да имаш.Ако ходиш на оглед недей звъня предварително на продавача,отиди рано сутринта и бъди първия който ще запали колата
![]()
А що се отнася до моторите който си избройл 131кс. е по добрия вариянт,но все пак и от състоянието му зависи.Прегледай форума за помпа дюза моторите защото и двата са такива
Успех в избора
Дали ще пали дизела в голям студ, зависи не толкова от мотора, а повече от акумулатора и евентуално състоянието на подгревните свещи, но на първо място акумулатора.
- vinixxx
- Мнения: 1821
- Регистриран на: Пет 31 юли 2009 11:52
- Автомобил: Seat Altea
- Двигател: BJB
- Местоположение: Смолян
Re: Покупка на нов автомобил?
а мнго често по автокъщите акумулаторите сА много зле и не става ясно къде е проблема,ако неще да пали.
- betaserk
- Мнения: 1261
- Регистриран на: Нед 09 мар 2014 9:57
- Автомобил: Renault Zoe
- Двигател: electric 2014
- Контакти:
Re: Покупка на нов автомобил?
Както е запалена, издърпай щеката за проверка на нивото на маслото и гледай, ако хвърля масло от там бягай на следващата. Като избирах моята се нагледах на курници на които пръскаше от там като фонтан, моята не пръскаше от там и си върви прилично, има си мощност! Също така гледай да върви до 2000 оборота, да има мощност до там някъде, ако въобще няма мощност от 1500 до 2000-2500 пак е кошница, моята си има мощност на малки обороти, не трябва да вдигам 3000-4000 оборота за да те залепи на седалката.
-
- Мнения: 2205
- Регистриран на: Нед 25 сеп 2011 11:53
- Автомобил: VW passat+BMW X3+Honda St1300
- Двигател: avf+m47
- Местоположение: shabla
Re: Покупка на нов автомобил?
ALESYZ написа:Дали ще пали дизела в голям студ, зависи не толкова от мотора, а повече от акумулатора и евентуално състоянието на подгревните свещи, но на първо място акумулатора.
Естествено че зависи и от акумулатора колега но в по голяма степен ОСОБЕНО за ПОМПА-ДЮЗА мотор зависи от Двигателя на какъв хал е...Ако за теб не е проблем да си вземеш дизел който не пали в студа,то за повечето хора е проблем

- betaserk
- Мнения: 1261
- Регистриран на: Нед 09 мар 2014 9:57
- Автомобил: Renault Zoe
- Двигател: electric 2014
- Контакти:
Re: Покупка на нов автомобил?
Някъде бях чел, че при помпа-дюзата такъв филм няма, това схващане за дизела е от бисерите на 1999 година, които вече не важат! Модерните дизели палят дори да са котърници, не може да се съди по това! Единствения белег е хвърлянето на масло от щеката за маслото и нямането на мощност. Карах всякакви умрели бракми и всички палеха от раз, но си бяха боклуци!
-
- Мнения: 2205
- Регистриран на: Нед 25 сеп 2011 11:53
- Автомобил: VW passat+BMW X3+Honda St1300
- Двигател: avf+m47
- Местоположение: shabla
Re: Покупка на нов автомобил?
Не си чел явно...
- betaserk
- Мнения: 1261
- Регистриран на: Нед 09 мар 2014 9:57
- Автомобил: Renault Zoe
- Двигател: electric 2014
- Контакти:
Re: Покупка на нов автомобил?
Значи моя двигател е супер тогава, защото пали от 1/2 оборота :) Ето едно четиво на който му се чете...
А сега по специалността ми-двигателите с вътрешно горене.Ще ви дам няколко съвета, които ще ви помогнат при покупката на дизелов автомобил:
1.Дизел се купува през зимата.Ако при -10 градуса и студен двигател се опита стартиране-всичко става ясно за конкретният автомобил.Добрият двигател ще запали само с един подгрев от накалните свещи /едно изгасяне на лампата за накала на арматурното табло/.При това без да се мъчи и хърка продължително време.Добрият дизел пали като бензинов мотор.
2.При току що стартиран студен двигател извадете щеката за маслото-от тръбичката не трябва да духа въздух или да излизат изгорели газове.Ако се появят маслени пръски-двигателят е издухан.Добрият дизел няма картерно налягане-не духа през тръбичката за щеката.
3.Развийте тапата за наливане на масло в двигателя при работещ горещ двигател.Излизането на изгорели газове и пръски масло от там е признак за недобър двигател.
4.Слушайте работата на двигателя.Добрият дизел работи стегнато, равномерно, без да мени обороти и без странични шумове-хъркане, стържене, виене, периодично скърцане, чаткане и др.Работата на добрият дизел може да се оприличи с музика-не трябва да дразни ухото.
5.Погледнете изгорелите газове излизащи от ауспуха-те са най-добрият тестер за годността на двигателя.Добрият дизел има труднозабележими газове-безцветни.Белият пушек е признак за вода в цилиндрите-дали ще е спукан блок, глава или издухана гарнитура е отделен въпрос.Сивият пушек с тежък маслен мирис е на изгоряло масло-това е признак за износен двигател.Дайте газ и задръжте на около 2000 оборота.Нормално е колата в началото да припуши черен дим.Това е особено характерно за дизелите на Форд, защото са с щифтови дюзи и вихрови камери за смесообразуване.Проблем е ако след 2-3 секунди от установяване на оборотите на 2000 черният пушек не се изчисти, а продължи да излиза от ауспуха.Това е гаранция за лошо изгаряне на нафтата.Проблемът е или избягала центровка, коксувал разпръсквач /т.нар."пикаеща дюза"/, омекнали пружини на дюзите, но може и да се корени и в горивната помпа, което е твърде лош вариант.Специално френските дизели не припушват дори при рязко подаване на газ, поради радиално-лъчевите си дюзи и по-финото смесообразуване от директното впръскване.
6.Вземете лист хартия /примерно парче вестник или лист от тетрадка/.При запален двигател поставете листа върху отвора на ауспуха, така че изгорелите газове да го огъват при излизането си.Накарайте някой да подаде рязко газ и да пусне веднага педала.Листът първоначално ще се огъне под напора на газовете.Ако след отпускане на газта и при падането на оборотите на двигателя листа се засмуче от ауспуха имате гарантирано неплътни изпускателни клапани.
7.Отворете казанчето за антифриз при работещ двигател.Накарайте някой да подаде газ и да задържи около 2500 оборота.Ако от охладителната течност в казанчето започнат да излизат мехурчета с газ-имате издухана гарнитура.
8.При работещ двигател огледайте ремъчните шайби.Не трябва да имат радиално и аксиално биене при въртене.Това се забелязва сравнително лесно.
9.Изкарайте маслената щека и огледайте цвета на маслото.Дори и 20 километра след смяната маслото на дизела е катранено черно на цвят.Наличието на бяла емулсия е гаранция за вода в маслото.Всякакъв друг цвят масло освен черно е съмнителен фактор за наличие на присадка.
10.Вземете парченце стъкло и вълнено парцалче.Поставете върху стъкълцето капка масло от щеката и разтриите с парцалчето.Ако стъклото се надере-имате присадка в маслото.
11.Запалете двигателя и го оставете на празен ход.Просто следете вибрациите.Скачащият или тресящият дизел е неизправен.Тресенето може да се дължи на ниски регулирани обороти, но това е малко вероятна причина.Версията, че дизелът тресе и вибрира по принцип е мит.Може да е било така с прототипа на Рудолф Дизел, но не и със съвременен двигател.Моторът трябва да има спокоен, равномерен ход.Почти като бензинов агрегат.Завишената в сравнение с бензина вибрация идва от по-твърдата работа, на която принципно е основан този двигател.
12.Качете на канал колата и огледайте картера на двигателя за удари.Проверете за течове на масло при работещ двигател.Знайте, че най-трудно се отстранява теч между скоростната кутия и двигателя-смяната на виновната семеринга е доста трудоемка и изисква демонтаж на кутията.
13.Оставете колата на наклон за изкачване.Опитайте се да тръгнете без да подавате газ.Добрият дизел потегля по баир и се движи без нужда от допълнително натискане на газта на първа предавка с минимум двама човека вътре.Ако двигателят загася при това изпитание значи не струва.За сведение моя Форд катери без газ доста стръмни баири по черен път.
14.Изпробвайте колата на рязко ускорение.Дизелът трябва да изтегля равномерно с подчертана тяга при ниски обороти.Следете за поява на вибрации при ускорението.Ако установите такива причинени от мотора, не купувайте колата.Има проблем с горивната апаратура или по някаква причина се е изместил резонансния толеранс на двигателя-имах такъв случай наскоро.
15.Едва след като преминете всички указани процедури можете да закарате колата за тест в дизел-сервиз
Тестването на двигателя в дизел-сервиз не е нито скъпа, нито трудоемка, нито опасна процедура.Диагностиката струва тук във Варна 15 лева.Предполагам, че и в София или в друг град няма да е по-скъпа.Тя включва замер на компресиятана мотора, тест на дюзите, тест на горивната помпа и тест на накалните свещи.Хората там са специалисти и ще ви кажат какво точно му има на мотора и заслужава ли си парите.От мен знайте само, че няма начин всички цилиндри на един двигател втора употреба да дадат еднаква компресия.Важното е всеки по отделно да даде стойност не по-малка от средната между максималната и минималната указани от завода производител.Това е така заради ред причини-неравномерност на охлаждането, нагар или неплътни клапани и др.Всеки производител дава граничните стойности при нов и при износен за основен ремонт двигател.За Форд и 1900 кубиковите френски дизели /Пежо 405, Рено 19 и Ситроен ZX и др./ тези стойности са около 34-36 максимум и 24-26 минимум.Ориентировъчно двигател с 30 бара и повече компресия е добър и си заслужава.
Ако изпълните всички описани от мен процедури вероятността да ви метне някой мошеник се снишава значително.Все пак гаранция няма.Единственият сигурен метод за диагностика е да се разглоби двигателя и да се дефектира покомпонетно чрез микрометрични измервания.Това обаче никой няма да ви позволи да направите.В цялата работа има и известна доза късмет.Но то при всичко от живота е така.Въпроса с присадките е доста болен.Те се откриват много трудно и почти невъзможно без лабораторен анализ.Има два вида присадки-които се натрупват по износените части и които повишават вискозитета на смазващото масло.Първите се откриват много трудно.Все пак методът със стъкълцето и вълнения парцал открива повечето, защото съдържат твърди абразивни частици.Вторият тип се откриват лесно при студено време.Те сгъстяват маслото и си личи като се извади щеката на студен двигател-маслото е гъсто като пчелен мед.Освен това двигателят с тази присадка се развърта трудно при палене.Дори и зимата добрият дизел с хубаво и чисто масло трябва да се развърта енергично и без трудност при палене.
Толкова мога да кажа засега.Надявам се, че ще ви е полезно това, което написах.
- toraborat
- Мнения: 934
- Регистриран на: Пет 19 апр 2013 22:09
- Автомобил: VW Bora
- Двигател: ASZ 2002
- Местоположение: София
Re: Покупка на нов автомобил?
Само парите ме съмнява да стигнат и за обслужване... Иначе съм за 131к.с., според мен търси 4motion за този мотор, аз съм със 131 с предно и в това мокро време е яко въртене до 3-та скорост при потегляне 

- betaserk
- Мнения: 1261
- Регистриран на: Нед 09 мар 2014 9:57
- Автомобил: Renault Zoe
- Двигател: electric 2014
- Контакти:
Re: Покупка на нов автомобил?
С хубави гуми и само на предно върви като багер, 4motion ще ти гори доста повече дизел и се обезмисля дизела.
Re: Покупка на нов автомобил?
phantom_ написа:ALESYZ написа:Дали ще пали дизела в голям студ, зависи не толкова от мотора, а повече от акумулатора и евентуално състоянието на подгревните свещи, но на първо място акумулатора.
Естествено че зависи и от акумулатора колега но в по голяма степен ОСОБЕНО за ПОМПА-ДЮЗА мотор зависи от Двигателя на какъв хал е...Ако за теб не е проблем да си вземеш дизел който не пали в студа,то за повечето хора е проблем
Еми аз тогава няма никога да си купя помпа-дюза, защото ти с тези си думи ме отказа тотално. Правилен извод ли правя? Какво би попречило дори на помпа дюзата да запали, ако има здрав акумулатор и свещи? Тук не коментирам възможността да ти замръзне нафтата например. Значи VW правят едни мотори до 2006 ако не се лъжа, дето зорлем палят зимата, това разбирам аз от твоите думи? Някак си не мога да ти повярвам, сори. То ако мотора е леш, и има някакви други проблеми, последният му проблем ще е студа навън.
-
- Мнения: 2205
- Регистриран на: Нед 25 сеп 2011 11:53
- Автомобил: VW passat+BMW X3+Honda St1300
- Двигател: avf+m47
- Местоположение: shabla
Re: Покупка на нов автомобил?
Явно с помпа дюза колега си нямал вземане даване.Ако искаш попрочети поне малко за да имаш на хабер,колко по проблемни са те сравнени със старото поколение мотори с роторни помпи 

- betaserk
- Мнения: 1261
- Регистриран на: Нед 09 мар 2014 9:57
- Автомобил: Renault Zoe
- Двигател: electric 2014
- Контакти:
Re: Покупка на нов автомобил?
Всеки говори какво ли не за какво ли не, не вярвай на глупости в нета, и за моя Фиат казваха, че бил боклук, били се разваляли на 5 мин и едва ли не се разпадали, да ама не! Колата си я карах от 2001 до 2013 и с изключение на няколко малки повреди/нищо сериозно/ колата си вървя до края, ръжда за 12 години се появи малкоо по веждите, но изглеждаше като нова, така че не ги слушай такива в нета, ако имаш пари вземи комън рейл, но не си мисли, че като го вземеш и всичката ти ще е розова, зависи от много неща дали ще се разваля една кола или не, ако е поддържана добре всяка кола е супер. С помпа дюза съм от година и нещо и съм много доволен, за сега не съм поправял нищо, освен да сипвам дизел и да карам друго не правя. Ето да ми видиш Фиат-а като го продадох, как изглежда след 12 години каране, та не си прави сметката от форумите, всеки си пише по хавата!
90-та година беше колата, с пазене и навременно сменяне на консумативи всяка кола е супер!

90-та година беше колата, с пазене и навременно сменяне на консумативи всяка кола е супер!
