


Мнение за Audi A4 B5 TDI 98-99
-
- Мнения: 7
- Регистриран на: Пон 04 апр 2016 1:40
- Автомобил:
- Двигател:
Мнение за Audi A4 B5 TDI 98-99
Добър вечер на всички колеги от форума! Пише ви един заклет фолксваген фен, който реши временно да смени марката и да опита нещо друго :D До скоро карах VW Passat B3, но ми беше предложена доста добра цена за него и го продадох. Пасатчето ми вършеше перфектна работа, но сега съм се насочил към нещо по-ново. Първоначално се заглеждах по Golf 4 Variant и по-новите модели на пасат, но вчера едно приятелче ми даде да покарам неговата а4-ка 1.8 125 коня 99 година седан. Е голфа ми се стори като каруца в сравнение с аудито, а и пасата остана назад. Колата седеше като залепена на пътя, возеше доста меко и нищо не скърцаше вътре, а и доста ми допадна на външен вид. Веднага се влюбих в него и реших, че следващият ми автомобил ще бъде ауди А4 Б5 98-99 но турбо дизел :D Знам, че толкова стара кола си е на късмет, но все пак искам да питам за това какво трябва да се гледа при покупката на такъв автомобил, освен турбо демпфер и носачи? Насочил съм се към турбо версийте 90 коня AHH и 100 AFN. Кой от двата е по-добър? Не съм състезател, но не искам постоянно да връщам предавки, когато искам да изпреваря. 90 коня има ли достатъчно тяга на това купе/седан/, като в последствие може да му се сложи чип. Каква му е ориентировъчната цена на вторичния пазар конкретно на този модел? Гледам, че по обявите се намират запазени екземпляри за по 3000-3500. Преди две седмици гледах една А4-ка Б5 98 година 90 коня дизел в автокъща и изглеждаше доста запазена. Джамбаза и търсеше 3200, но с пазарене сигурно би паднала и до 2900. Мислех да се консултирам първо с вас и да ходя да я гледам пак тези дни, но вчера се оказа че са я продали.... Изпуснах я, но има и други обяви. Какво мислите, заслужава ли си такъв автомобил на тези години, като цена - качество?
- Водния дух1
- Мнения: 3481
- Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
- Автомобил: Golf 3 variant
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Русе
Re: Мнение за Audi A4 B5 TDI 98-99
110к. е по-добре.Имай на предвид ,че е по-''лабава''от пасата(особено предницата).
- plamen-roni
- Мнения: 682
- Регистриран на: Чет 22 окт 2009 20:19
- Автомобил: SEAT EXEO TDI
- Двигател: CAGC-2010
- Местоположение: Варна
Re: Мнение за Audi A4 B5 TDI 98-99
Моят съвет е ако си решил да си купуваш ауди А4 , да се огледаш за фейслифтовия вариат около 2000 год 1.9 AFN или 1.9 PD ( малко по капризна е ) . Доста по добре изглежда фейслифтовия модел . Огледай колата добре , както сам си споменал за предницата , съединитела , турбо ,за пушеци , неравномерна работа на мотора и не на последно място за ръжда , нищо че ауди те също гният ! Ако пък не разбираш достатъчно вземи някой познат майстор с теб да я погледне и покара ...
-
- Мнения: 2205
- Регистриран на: Нед 25 сеп 2011 11:53
- Автомобил: VW passat+BMW X3+Honda St1300
- Двигател: avf+m47
- Местоположение: shabla
Re: Мнение за Audi A4 B5 TDI 98-99
Водния дух1 написа:110к. е по-добре.Имай на предвид ,че е по-''лабава''от пасата(особено предницата).
Много ми е интересно да споделиш, защо предницата на Аудито е по -"лабава",при положение че и двете са еднакви....?
-
- VW експерт
- Мнения: 13394
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Мнение за Audi A4 B5 TDI 98-99
plamen-roni написа:Моят съвет е ако си решил да си купуваш ауди А4 , да се огледаш за фейслифтовия вариат около 2000 год 1.9 AFN
+1
phantom_ написа:Водния дух1 написа:110к. е по-добре.Имай на предвид ,че е по-''лабава''от пасата(особено предницата).
Много ми е интересно да споделиш, защо предницата на Аудито е по -"лабава",при положение че и двете са еднакви....?
И аз същото питам.
-
- Мнения: 7
- Регистриран на: Пон 04 апр 2016 1:40
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Мнение за Audi A4 B5 TDI 98-99
plamen-roni написа:Моят съвет е ако си решил да си купуваш ауди А4 , да се огледаш за фейслифтовия вариат около 2000 год 1.9 AFN или 1.9 PD ( малко по капризна е ) . Доста по добре изглежда фейслифтовия модел . Огледай колата добре , както сам си споменал за предницата , съединитела , турбо ,за пушеци , неравномерна работа на мотора и не на последно място за ръжда , нищо че ауди те също гният ! Ако пък не разбираш достатъчно вземи някой познат майстор с теб да я погледне и покара ...
И на мен ми подапа повече като визия след фейслифта, но нещо не намирам никакви обяви за този модел.... Ако намеря, то ще е само една или две и то на безумно високи цени. В краен случай ще се задоволя и с 98-99 година преди фейслифта. А и друго ми е интересно, на модела след фейслифта/с новия ел. блок за управление на климатроника/ може ли да му се изключва компресора ръчно или винаги си работи при пуснато парно? Иначе за помпа дюза не съм много навит, тъй като е по-капризна от към масло и нафта, а и ремонтите са по-скъпи.
- Теодор
- Мнения: 4928
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
- Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Мнение за Audi A4 B5 TDI 98-99
Четете хубаво
Колегата е карал Пасат В3 а там предницата е желязна 


-
- Мнения: 143
- Регистриран на: Вто 21 сеп 2010 13:24
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofiq
Re: Мнение за Audi A4 B5 TDI 98-99
Въпреки, че колата е на 15+ години, поддръжката на Ауди все си е скъпичка. И натам вече всичко е на късмет и добро оглеждане, но личното ми мнение е, че трудно ще намериш такъв дизел под 350-400хил. км. А да сложиш чип на кола с толкова км. си е чисто самоубийство. Едно приятелче от фитнес-а има а4-ка 1.8т и каквото се сетиш му се развали и само за ремонти даде над 2 пъти сумата, за която я взе.
БТВ, повечето 5-6г. коли са вече над 200хил. км, а не малко и на 300+ какво остава за 15+ г ....
Е така само профилактично като отворя Мобиле.де и дам 2010г. Ауди а4, дизел и първите 20-30 обяви са все на коли с по 220-250-300+хил. км.....
С няколко изключения, тука джамбазино предимно гледа да вкарва коли на доста км., заради цената, със забележки и/или частично или по-силно удряни. Ама това донякъде е и заради нашия манталитет, все евтино да гледаме и искаме.
Имам приятел, който вкарва коли за доста автокъщи тук, от Италия и аз също виждам колите и цените на пощата ми. Има и запазени коли, но повечето са със забележки и на доста км., цените са много ниски, нашите тук ги напудрят и сложат една здрава печалба за тях и хоп продавам "уникалната, като "нова" кола .... В чужбина запазените коли и на нормални км. струват доста пари. Нашите нямат файда да купуват такива коли, защото ще им стои като на музей.
Българина първото нещо което търси е цената да е евтина, на малко км. Та по тоя ред на мисли, как джамбазино да не върне км., като видиш 300-500хил., веднага ще го отсвириш ..... Как да вкара читава кола, като ще му струва доста и като сложи печалба за него, българина ще го отсвири понеже е много скъпа, та тая кола си остава непродаваема просто ....
БТВ, повечето 5-6г. коли са вече над 200хил. км, а не малко и на 300+ какво остава за 15+ г ....
Е така само профилактично като отворя Мобиле.де и дам 2010г. Ауди а4, дизел и първите 20-30 обяви са все на коли с по 220-250-300+хил. км.....
С няколко изключения, тука джамбазино предимно гледа да вкарва коли на доста км., заради цената, със забележки и/или частично или по-силно удряни. Ама това донякъде е и заради нашия манталитет, все евтино да гледаме и искаме.
Имам приятел, който вкарва коли за доста автокъщи тук, от Италия и аз също виждам колите и цените на пощата ми. Има и запазени коли, но повечето са със забележки и на доста км., цените са много ниски, нашите тук ги напудрят и сложат една здрава печалба за тях и хоп продавам "уникалната, като "нова" кола .... В чужбина запазените коли и на нормални км. струват доста пари. Нашите нямат файда да купуват такива коли, защото ще им стои като на музей.
Българина първото нещо което търси е цената да е евтина, на малко км. Та по тоя ред на мисли, как джамбазино да не върне км., като видиш 300-500хил., веднага ще го отсвириш ..... Как да вкара читава кола, като ще му струва доста и като сложи печалба за него, българина ще го отсвири понеже е много скъпа, та тая кола си остава непродаваема просто ....
-
- Мнения: 7
- Регистриран на: Пон 04 апр 2016 1:40
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Мнение за Audi A4 B5 TDI 98-99
Б3-ката си беше желязна, но пък какво му е чак толкова чупливото на това ауди? Освен носачите и някои неща по електрониката, не виждам някакви други сериозни проблеми. Носачи гледам че има подсилени за по 300 лева пълен комплект, турбото се рециклира, а и маховика до колкото знам се сменява с такъв от Golf 3. Все пак благодаря за отговорите по темата, помогнахте ми да се ориентирам горе долу, какво да гледам при покупката. Задължително ще взема майстор с мене, за да я закачи на VAG-COM-a и да видим, дали ще изкара някакви грешки. Като цялото колата ще се кара малко и предимно извънградско. Просто искам да има добра возия и да е стабилна на пътя, както и купето да не е ръждиво. Другото се оправя с време и пари. Ако може някой който има преки наблюдения на такова ауди след фейса, да ми отговори на въпроса който зададох в предишния си пост. Може ли да се изключва компресора от управлението на новия климатроник?
-
- Мнения: 28
- Регистриран на: Нед 29 ное 2015 1:26
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Мнение за Audi A4 B5 TDI 98-99
Карал съм AFN 150х км. Някакви чипове се чуха . Определено е по - добър избор от 90. "Железата " и на двата са едни и същи . Основна разлика в турбото . В началото се монтира vnt 15 , което после става gt1749v . По спомен това се случва 99 година . На второто перката му е една идея по - голяма . Дори и ПД 115 коня работи със абсолютно същото турбо . 110 е с променлива геометрия и се кара значително по - приятно в градски условия . Освен , че дърпа повече , тръгва от по - ниски обороти . Има някои 90 с променлива геометрия , но да попаднеш на читава кола , пък и с това турбо ... Купе от типа на а4 определено се нуждае от мотор поне 110 коня . Някои колеги си ги кефи и 90 , но да ме прощават . Аз никога няма да съм на тяхното мнение .
Окачването вече го има на достъпни цени . Беса се справя добре . Колега от форума ги предлага за към 350 лв ( по спомен ) комплекта, с биалетки и накраиници . Има съфорумци с навъртени 50 000х км. с такъв тип окачване от този продавач , без признаци на умора . Демек сменяш го и дълго време не го мислиш .
Пасати , Аудита , нещо объркахме окачването . а4 95-01 , passat 98-01 b5 и passat 01-05 b5.5 са един и същи автомобил с първообраз a4 . Всяка следваща година от производството се добавя нововъведение . При последния passat b5.5 (разбираемо защо) там са най - много .
Това за golf 4 който нещо не ти е допаднал , как е изрази за возенето ...... . Сигурни ли сте , че има амортисьори ( наистина здрави ) и окачването как е ? Голф 4 си е доста стабилен имайки в предвид макферсон окачване . първообраза му е Audi а3 в последствие става Golf4 и Leon/Toledo . Там се разбива главно оня кръглия тампон на носача / селентова втулка и струваше 7-10 лв .
Мотор 1.9 който и да е от цялата гама е много здрав двигател . Но никога няма как да знаем , кои и как го е експлоатирал преди нас . Аз лично ако трябва да избирам 115 ПД е моя мотор . Нищо че има 131 и 150 с който най - вероятно ще надвишите бюджета . На 110 му правели бели електрониката на помпата , а на ПД дюзите се чупели . Виждал съм на 400 000 км как работят оригиналните дюзи . И да ти направи проблем дюза , за 100лв има колкото искаш . Пазарувай от колеги в форума и то само с име !!!! Маслото на ПД било много скъпо и ..... за към 50-55 лв (4литра) по спомен castrol 505.01 със спецификациите . Това пак от човек в форума . М/у другото на сайта на производителя го има и нашия Българин като представител . И 110 и 115 са с демфер/демпфер . На 115 е по голям .
При AFN няма 6-та скорост . ПД е една идея по - приятен за каране . 115 е по - бърз от 110 . Нищо че имат 5 коня разлика . На 115 буталата му държат на по - висока температура , биелите на по-високо натоварване . 115 е по - корав от предходните 1.9 тди. След AFN-а ,карах AJM (115) , сега съм на 2.0тди .
Трудно е избира кола . Особено ако сме тръгнали за определена марка и определен модел с определен мотор . Не бързай с избора и не скачани на първата 110-115 там каквото вземеш . Може да се наложи да обикаляш цял месец . Ама мноого скраб има по авто къщите . Само за справка за последната кола . Тръгнах за Passat , а се върнах с Skoda Octavia 2.0 tdi 16v .
Поздрави .
Окачването вече го има на достъпни цени . Беса се справя добре . Колега от форума ги предлага за към 350 лв ( по спомен ) комплекта, с биалетки и накраиници . Има съфорумци с навъртени 50 000х км. с такъв тип окачване от този продавач , без признаци на умора . Демек сменяш го и дълго време не го мислиш .
Пасати , Аудита , нещо объркахме окачването . а4 95-01 , passat 98-01 b5 и passat 01-05 b5.5 са един и същи автомобил с първообраз a4 . Всяка следваща година от производството се добавя нововъведение . При последния passat b5.5 (разбираемо защо) там са най - много .
Това за golf 4 който нещо не ти е допаднал , как е изрази за возенето ...... . Сигурни ли сте , че има амортисьори ( наистина здрави ) и окачването как е ? Голф 4 си е доста стабилен имайки в предвид макферсон окачване . първообраза му е Audi а3 в последствие става Golf4 и Leon/Toledo . Там се разбива главно оня кръглия тампон на носача / селентова втулка и струваше 7-10 лв .
Мотор 1.9 който и да е от цялата гама е много здрав двигател . Но никога няма как да знаем , кои и как го е експлоатирал преди нас . Аз лично ако трябва да избирам 115 ПД е моя мотор . Нищо че има 131 и 150 с който най - вероятно ще надвишите бюджета . На 110 му правели бели електрониката на помпата , а на ПД дюзите се чупели . Виждал съм на 400 000 км как работят оригиналните дюзи . И да ти направи проблем дюза , за 100лв има колкото искаш . Пазарувай от колеги в форума и то само с име !!!! Маслото на ПД било много скъпо и ..... за към 50-55 лв (4литра) по спомен castrol 505.01 със спецификациите . Това пак от човек в форума . М/у другото на сайта на производителя го има и нашия Българин като представител . И 110 и 115 са с демфер/демпфер . На 115 е по голям .
При AFN няма 6-та скорост . ПД е една идея по - приятен за каране . 115 е по - бърз от 110 . Нищо че имат 5 коня разлика . На 115 буталата му държат на по - висока температура , биелите на по-високо натоварване . 115 е по - корав от предходните 1.9 тди. След AFN-а ,карах AJM (115) , сега съм на 2.0тди .
Трудно е избира кола . Особено ако сме тръгнали за определена марка и определен модел с определен мотор . Не бързай с избора и не скачани на първата 110-115 там каквото вземеш . Може да се наложи да обикаляш цял месец . Ама мноого скраб има по авто къщите . Само за справка за последната кола . Тръгнах за Passat , а се върнах с Skoda Octavia 2.0 tdi 16v .
Поздрави .
-
- VW експерт
- Мнения: 13394
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Мнение за Audi A4 B5 TDI 98-99
katastrofiks написа:
Трудно е избира кола . Особено ако сме тръгнали за определена марка и определен модел с определен мотор . Не бързай с избора и не скачани на първата 110-115 там каквото вземеш . Може да се наложи да обикаляш цял месец . Ама мноого скраб има по авто къщите . Само за справка за последната кола . Тръгнах за Passat , а се върнах с Skoda Octavia 2.0 tdi 16v .
Поздрави .
Правилно,избира се по-запазеното.
- Водния дух1
- Мнения: 3481
- Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
- Автомобил: Golf 3 variant
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Русе
Re: Мнение за Audi A4 B5 TDI 98-99
Няма да споря тук с някои колеги за предниците на Ауди А4 и Пасат Б3-нека бъдат така добри и да научат моделите на пасата и тогава да се изказват... А4 е с доста повече ''кокали'' от пасат В3.
- IvanMan
- джедай
- Мнения: 10432
- Регистриран на: Пон 23 май 2005 15:12
- Автомобил: Golf 7 TDI Estate BlueMotion
- Двигател: CRLB
- Местоположение: София
Re: Мнение за Audi A4 B5 TDI 98-99
Infinity19 написа: Ако може някой който има преки наблюдения на такова ауди след фейса, да ми отговори на въпроса който зададох в предишния си пост. Може ли да се изключва компресора от управлението на новия климатроник?
Може.
Чрез бутон ECON - изключва компресора на климатроника, като всички останали системи по насочване на струята и температурата (до колкото е възможно без компресор) остават да работят.
- samo_pechka
- Мнения: 8982
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Мнение за Audi A4 B5 TDI 98-99
Infinity19 написа:Добър вечер...
Какви пари си приготвил за кола? Аз лично мога доста да кажа за плюсове и минуси по А4 Б5 .
Infinity19 написа: Като цялото колата ще се кара малко и предимно извънградско. Просто искам да има добра возия и да е стабилна на пътя
Ако си едър кокал и ( често ) пътувате повече от трима в колата и те кефи визията на алди - А6 Ц5, с АФН пак разбира се. Само че са вече малко рядкост и ценово може да не ти допаднат :) . Погледни и Шкода Октавия комби . От тях има и по-нови откъм година на производство с роторното ГНП мотор ( пак 110 к.с. )
katastrofiks написа:При AFN няма 6-та скорост . ПД е една идея по - приятен за каране . 115 е по - бърз от 110 . Нищо че имат 5 коня разлика . На 115 буталата му държат на по - висока температура , биелите на по-високо натоварване . 115 е по - корав от предходните 1.9 тди. След AFN-а ,карах AJM (115)
Ами аз не знам и при 115 да е с шест зъба ( освен за куатрото ) И сега нал' говорим за Алди А4 Б5 :)
Дали е по-приятен няма да го коментирам , харесва ми звука - да. Малко по-"остър" е мотора-да. Нищо друго не ме впечатли в ПД-ето .
Това не е "масово" явление. На твоята 110-ка направи ли "бела" електрониката на ГНП ?katastrofiks написа:На 110 му правели бели електрониката на помпата
-
- Мнения: 7
- Регистриран на: Пон 04 апр 2016 1:40
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Мнение за Audi A4 B5 TDI 98-99
samo_pechka - ами приготвил съм около 3400-500-600 само за закупуването и още 1000 за регистрация и обслужване, пък после ако изникне нещо допълнително ще се харчат още пари. Иначе и А6 ми харесва, но навсякъде двигателите са 2.5, които до колкото знам не са много добри. Ако можеш изреди ми плюсовете и минусите на А4. Иначе с покупката въобще не бързам, ако трябва ще чакам и 3 месеца за да изпадне нещо добро.
Върни се в “Избор и покупка на автомобил”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 29 госта