Здравейте колеги,
Какво Ви е мнението за VW Bora 2.3 с ГИ. Става въпрос за конкретната обява http://www.cars.bg/c1887699
Всяко мнение ще ми е от полза разход на 100 км газ(понеже мисля да я карам основно на газ), обслужване, надеждност, абе всичко. На пръв поглед изглежда добре колицата, но ме съветвайте за огледа, мисля утре да звъна на продавача и евентуално сряда, четвъртак да ходя на оглед и евентуално да я закупя.
Благодаря предварително на
VW Bora 2.3 Газ/Бензин 2000г - съвети, мнения при покупка
- M3ntata
- Мнения: 845
- Регистриран на: Нед 07 юни 2015 16:02
- Автомобил: Golf MK4 4motion
- Двигател: V5 AGZ
Re: VW Bora 2.3 Газ/Бензин 2000г - съвети, мнения при покупка
Здравей, имам автомобил с въпросния двигател. На първо време, колата изглежда има газов инжекцион който в най тънкия случай е 1200-1300лв (турски). По снимките повечето написани неща изглеждат реални... Разход на газ не мога да ти кажа, но не очаквай под 15л/100км градско. Аз съм от малък град по 3-4км до работа (една посока) колата се кара само студена и ми дава разход 13л/100км бензин (нямам газ), сега зимата малко вдигна може би 13,5-14л/100км (не съм засичал скоро). Това е разход когато колата се кара по най нормален начин, в началото я карах по агресивно и разхода отиваше към 15л/100км. Лично аз съм доволен както и от колата, така и от мотора.
При огледа внимавай със следните неща (ще изброя болестите) Спукана бобина (от там може да прекъсва) колата е регистрирана и спокойно може да я покара при огледа. Обърни внимание на маслото по скоро виж вискозитета не по гъсто от 10w40, ако изглежда гъсто вероятно е масларка, направо бягай на далеч (цената няма да е оправдана). Провери климатика много добре, изчакай да изстуди добре, не се заблуждавай, че колата е студена или току що е била запалена веднага трябва да застуди. Другият и най често срещан проблем при VR моторите е веригата (не е вечна както при старите легендарни коли мерджани.) Как да разбереш дали трака, ще го усетиш когато отвориш капака и при двигател който е достигнал оптимални температури, наври се при въздушния филтър (под/зад бобината е веригата, от страната на кутията). Тя най вече почва да трака на загрял мотор понеже колкото и да е налягането на маслото пада и не може да изпъне и без това разтегнатата с времето верига (ако е такава). Не е болка за умиране 300лв комплект ангренажна верига и още 300-400лв труд понеже се смъква ск. кутия, съединител/маховик и всичко около мотора се оголва поне 3дни работа в сервиз който знае какво прави. Воланът е 100% преработен! За мен двигателят си е доста по надежден и без проблемен от прехваления 1.8T, нито му е по евтина поддръжката, нито върви повече (разбира се като не е бутана), разхода е леко по нисък, но пък нали ще караш на газ. Ясно е че трябва да имаш някой друг лев в готовност в джоба, макар и скромен си има скъпи датчици и части, ако не ти е по джоба само може да се оплакваш както повечето собственици, ако я вкараш в пътя ще е верен достатъчно дълго време, но ако само замазваш положението при проблеми, по добре се насочи към 1.8(без турбо). Имаш ел. водна помпа (като втора) тя също се намира до бобината провери дали като дадеш на контакт шуми, като запалиш няма да я чуеш. Маховика ти е демпферен лесна проверка, виж за вибрации по купето и лоста, друго при натискане и отпускане на съединителя се заслушай за шум (притракване), като гасиш колата също може да щтраква за момент ако е заминал. Колата е била боядисвана внимавай да не е била такси или удряна.
Части: (това цени на части които съм сменял или разпитвал, всички цени са на ТОП производители)
Бобина: 300-350лв
Комутатор: 400лв
Кабели за свещи к-кт: 120лв
Свещи заводски к-кт: 100-120лв
Дебитомер: 200лв
Бензинова помпа: 150лв
Водна помпа: 130лв (стандартна)
Съединител: не мога да кажа понеже моята е 4motion .
Спирачни дискове: 50-80лв (според размера и предни-задни).
Ангренажен к-кт: 300-350лв (ако ти се наложи)
Пистов ремък к-кт: 150лв
За друго не се сещам, ако се сетиш нещо питай
Дано е това което искаш, останалото е късмет.
При огледа внимавай със следните неща (ще изброя болестите) Спукана бобина (от там може да прекъсва) колата е регистрирана и спокойно може да я покара при огледа. Обърни внимание на маслото по скоро виж вискозитета не по гъсто от 10w40, ако изглежда гъсто вероятно е масларка, направо бягай на далеч (цената няма да е оправдана). Провери климатика много добре, изчакай да изстуди добре, не се заблуждавай, че колата е студена или току що е била запалена веднага трябва да застуди. Другият и най често срещан проблем при VR моторите е веригата (не е вечна както при старите легендарни коли мерджани.) Как да разбереш дали трака, ще го усетиш когато отвориш капака и при двигател който е достигнал оптимални температури, наври се при въздушния филтър (под/зад бобината е веригата, от страната на кутията). Тя най вече почва да трака на загрял мотор понеже колкото и да е налягането на маслото пада и не може да изпъне и без това разтегнатата с времето верига (ако е такава). Не е болка за умиране 300лв комплект ангренажна верига и още 300-400лв труд понеже се смъква ск. кутия, съединител/маховик и всичко около мотора се оголва поне 3дни работа в сервиз който знае какво прави. Воланът е 100% преработен! За мен двигателят си е доста по надежден и без проблемен от прехваления 1.8T, нито му е по евтина поддръжката, нито върви повече (разбира се като не е бутана), разхода е леко по нисък, но пък нали ще караш на газ. Ясно е че трябва да имаш някой друг лев в готовност в джоба, макар и скромен си има скъпи датчици и части, ако не ти е по джоба само може да се оплакваш както повечето собственици, ако я вкараш в пътя ще е верен достатъчно дълго време, но ако само замазваш положението при проблеми, по добре се насочи към 1.8(без турбо). Имаш ел. водна помпа (като втора) тя също се намира до бобината провери дали като дадеш на контакт шуми, като запалиш няма да я чуеш. Маховика ти е демпферен лесна проверка, виж за вибрации по купето и лоста, друго при натискане и отпускане на съединителя се заслушай за шум (притракване), като гасиш колата също може да щтраква за момент ако е заминал. Колата е била боядисвана внимавай да не е била такси или удряна.
Части: (това цени на части които съм сменял или разпитвал, всички цени са на ТОП производители)
Бобина: 300-350лв
Комутатор: 400лв
Кабели за свещи к-кт: 120лв
Свещи заводски к-кт: 100-120лв
Дебитомер: 200лв
Бензинова помпа: 150лв
Водна помпа: 130лв (стандартна)
Съединител: не мога да кажа понеже моята е 4motion .
Спирачни дискове: 50-80лв (според размера и предни-задни).
Ангренажен к-кт: 300-350лв (ако ти се наложи)
Пистов ремък к-кт: 150лв
За друго не се сещам, ако се сетиш нещо питай

Re: VW Bora 2.3 Газ/Бензин 2000г - съвети, мнения при покупка
Скоро смених к-т съединител и ми излезе 270 лв(LuK). Също така при прегледа освен гореспоменатите препоръки я форсирай докато не се включат перките(+1-2 минути още) и гледай да не тече отнякъде антифриз, защото аз най-много имам проблем с антифриза.
Върни се в “Избор и покупка на автомобил”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: JMJ, VWPASSATGL и 54 госта