Здравейте !
Нов съм във форума и в света на автомобилите изобщо. Следващия един месец трябва да си купя нова кола за около 3000 лв с прехвърляне обслужване и тн.
Въртя се около голф 4 на бензин 1.4 с 75 коня. Хубаво де , ама на какво гориво ?
Чувам че на бензин е по скъпичко дори и правилно да се кара, дизелът не бил ок за стари коли а и скъпа поддръжка имал, а газта ми се струва като най-икономичен вариант. Голфчето няма да го карам като от рали българия. Искам да ме кара от точка А до точка Б , меко леко и спокойно и икономично (и топличко), аз повече от 120 не дигам на хубав път а из града над 60 мнооого рядко.
Смятам да купя регистрирана кола на бензин и да и забия газова за около 800 кинта.
Така де, базирано на тези цифри , какво гориво ще е най-ударчно при положение че планувам 2 до 4 пъти месечно да се излиза извънградско за около 100км на пробег , и ми се ще да се върти около 10 лв на 100 км смесното потребелние... ако може и по малко (баща ми рита един ситроен за 250 км смесено му иска по-малко около 20 кинта гориво газ/бензин през зимата това, ама неговия ситроен не ми допада)
Закупуване на Голф 4 и какво гориво ?
-
- Мнения: 296
- Регистриран на: Нед 16 окт 2011 18:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: plovdiv
Re: Закупуване на Голф 4 и какво гориво ?
1.4 75 к.с е слаб за целта. С АГУ ще падне 10-15 коня, верно ще те мести, но няма да те кефи.
По - добре иди на1.6 101 коня, също с малък данък.
Ако искаш АГУ по - добре намери някоя 3ка от последните 97-98 с клима и мотор 1.8 90коня моноинжекция с обикновено АГУ , не газов инженцион.
А от дизелите 1.9 ТДИ 90 коня директно впръскване , не помпа дюза е най-добре, слагат го и на 3ки и на 4ки
УСпех и късмет в покупката
По - добре иди на1.6 101 коня, също с малък данък.
Ако искаш АГУ по - добре намери някоя 3ка от последните 97-98 с клима и мотор 1.8 90коня моноинжекция с обикновено АГУ , не газов инженцион.
А от дизелите 1.9 ТДИ 90 коня директно впръскване , не помпа дюза е най-добре, слагат го и на 3ки и на 4ки
УСпех и късмет в покупката
- DenislavKaragiozov
- Мнения: 3
- Регистриран на: Пет 20 яну 2017 15:34
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Закупуване на Голф 4 и какво гориво ?
" 1.4 75 к.с е слаб за целта. С АГУ ще падне 10-15 коня, верно ще те мести, но няма да те кефи. "
Кой аспект няма да ме кефи - аз няма да я карам спортно брат. Искам да е икономична. Категорично не искам голф 3 , визията ме убива аз много държа на външния вид. МНОГО.
Както и да го погледна на бензин май в повечето случаи излиза по-скъпо и ще си карам аз със газовата ...
Кой аспект няма да ме кефи - аз няма да я карам спортно брат. Искам да е икономична. Категорично не искам голф 3 , визията ме убива аз много държа на външния вид. МНОГО.
Както и да го погледна на бензин май в повечето случаи излиза по-скъпо и ще си карам аз със газовата ...
- tdi fen
- Мнения: 4702
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: Закупуване на Голф 4 и какво гориво ?
той 1.4 в купе на голф не много икономичен разликата му с 1.6 може би е около 1л най много 2 което е пренебрежимо малко особено на газ аз ти препоръчвам да търсиш 1.8 защото е с чугунен блок и не е с проблемни скорости
- nikolay_ss
- Мнения: 1127
- Регистриран на: Чет 02 яну 2014 7:02
- Автомобил: Touareg 7P6
- Двигател:
Re: Закупуване на Голф 4 и какво гориво ?
Значи има 7 милиона теми във форума за голф 4 за всеки един тип двигател! Прочети малко за 1.4 75кс и ще се откажеш набързо да го купуваш...
-
- Мнения: 1834
- Регистриран на: Пон 21 ное 2011 15:14
- Автомобил: C220
- Двигател: CDI 2007
- Местоположение: Бургассс
Re: Закупуване на Голф 4 и какво гориво ?
Той пък 1.6 е една бегачка...Да не говорим за проблемната скоростна кутия..
Правилно си се насочил с този бюджет към 1.4. Щом си спокоен водач - мотора е предостатъчен. Наскоро приятел взе 4врата 4ка с 1.4 и газов инжекцион за 2800лв и то в доста добро здраве. Така че смело.
Вие четете ли? С 3000лв бюджет за кола+ обслужване и вие му предлагате 1.8?? Няма логика!
За 1.4 мотора не слушай легенди - карах такъв в Лупо, чудесен двигател!
Правилно си се насочил с този бюджет към 1.4. Щом си спокоен водач - мотора е предостатъчен. Наскоро приятел взе 4врата 4ка с 1.4 и газов инжекцион за 2800лв и то в доста добро здраве. Така че смело.
Вие четете ли? С 3000лв бюджет за кола+ обслужване и вие му предлагате 1.8?? Няма логика!
За 1.4 мотора не слушай легенди - карах такъв в Лупо, чудесен двигател!
- nikolay_ss
- Мнения: 1127
- Регистриран на: Чет 02 яну 2014 7:02
- Автомобил: Touareg 7P6
- Двигател:
Re: Закупуване на Голф 4 и какво гориво ?
Мога да ти кажа, че съм ставал свидетел и на голф 4 1.9тди 110коня AHF закупен за 2000лв. без никакви проблеми при диагностика направена от ифидик, забележките бяха само паднала боя на предния капак до колкото успях да го огледам отвън. Така че за тея пари с малко късмет е възможно да се вземе 1.8 и т.н. в добро състояние.
- technopolis
- Мнения: 204
- Регистриран на: Съб 07 ное 2009 19:04
- Автомобил: Ford Focus 2019
- Двигател:
- Местоположение: София
- M3ntata
- Мнения: 845
- Регистриран на: Нед 07 юни 2015 16:02
- Автомобил: Golf MK4 4motion
- Двигател: V5 AGZ
Re: Закупуване на Голф 4 и какво гориво ?
Здравей тък като притежавам Golf 4 1.4 16V AXP и Golf 4 2.3 V5 AGZ мога да дам най смисления отговор, поне така си мисля.
Първо конкретно за 1.4 мотора при голф 4:
1) Не е толкова икономичен колкото си мислиш, тежко купе, големи джанти (15") тези малолитражки са за малки/леки коли с 13 или 14 цолови джанти. Както по горе казаха, разликата с 1.6 е най много 1литър/100км.
2) Лично за мен този мотор е много опростен и хич да не е добър, много съвременни датчици липсват което е пестене на пари и нерви в калпавите сервизи.
3) Скоростната кутия е с кодове DUU и DUW "чупливите" да ти кажа, честно колата е на реално 300хил. км. При проблеми си купуваш втора ръка кутия за 150лв, даваш още 300лв на "майстора" да смени нитовете с метални и да я монтира с това забравяш за проблеми...
4) Консумативите са евтини няма кой знае какво, грубо казано за 500лв обслужваш колата в тази цена влиза к-кт пистов, к-кт ангренаж + водна помпа, моторно масло, филтри. Не знам за част която струва ПАРИ
5) Вървежа е достатъчен от точка А до точка Б да те превози, за останалото не се напъвай, че ще станеш за смях за секунди, което си е напълно нормално! На продължителни наклони с пасажери и климатик издъхва, трябва да си правиш сметката и да засилваш предварително.
6) Данък около 25-30лв и застраховка средно 170лв според зависи...
7) Моторът е идеален за газиране, ако пък е инжекцион още по добре.
8) На края за тези 3 000лв Колата (ако приемем че е с газова)+ обслужване и прехвърляне няма как да стане според мен, поне едни 3 500лв трябва да изхвърлиш.
За дизелите:
Не виждам къде е икономията при дизела, ще дам прост пример с семейни автомобили... Passat B5.5 2.5 V5 TDI (150к.с.) и втората ми кола Golf 4 2.3 V5 4x4 (150к.с.) При г/д еднакво каране (без да се правим на икономисти) дизела лятото гори +11/100км, а аз на бензин 13/100км това при градско, да пасата е по тежък с някое друго кило, ама и аз не съм лек с тези кардани и освен това въртя 4 колела
. Зимата вдигнах на около 14-15км/100км поради лошите пътища (2-ра~3-та), пасата и той вдигна около 1 литър, че и горница. Та разликата в разхода не е от кой знае какво, вървежа и той е сходен макар, че бензина си е бензин! А ако сметнем поддръжката на двата мотора или друг 1.9TDI (150к.с.) дизела ти бърка много повече в джоба. Та дизела в крайна сметка не е икономичен автомобил...
Лично мен ако ме питаш за мен най добрият избор на мотор при голф 4 (ако се има на предвид поддръжката или общо взето разходите) е 1.8 20V (125к.с.) една хубава газова и си пееш, нито ще издъхва по нагорнище (поне няма да е трагично), разхода отново ще е добър на газ, моторът е добър и тн.
Колкото до клипа над мен, това е пълна пародия отново на първо място излиза прословутия шампион 1.8T
. "1.8T много здрав, много върви, малко гори"
"1.9TDI малко гори, евтина поддръжка, добре върви"
. Та мисля си, че няма какво повече да кажа за този с извинение прост клип...
Поздрави.
Първо конкретно за 1.4 мотора при голф 4:
1) Не е толкова икономичен колкото си мислиш, тежко купе, големи джанти (15") тези малолитражки са за малки/леки коли с 13 или 14 цолови джанти. Както по горе казаха, разликата с 1.6 е най много 1литър/100км.
2) Лично за мен този мотор е много опростен и хич да не е добър, много съвременни датчици липсват което е пестене на пари и нерви в калпавите сервизи.
3) Скоростната кутия е с кодове DUU и DUW "чупливите" да ти кажа, честно колата е на реално 300хил. км. При проблеми си купуваш втора ръка кутия за 150лв, даваш още 300лв на "майстора" да смени нитовете с метални и да я монтира с това забравяш за проблеми...
4) Консумативите са евтини няма кой знае какво, грубо казано за 500лв обслужваш колата в тази цена влиза к-кт пистов, к-кт ангренаж + водна помпа, моторно масло, филтри. Не знам за част която струва ПАРИ

5) Вървежа е достатъчен от точка А до точка Б да те превози, за останалото не се напъвай, че ще станеш за смях за секунди, което си е напълно нормално! На продължителни наклони с пасажери и климатик издъхва, трябва да си правиш сметката и да засилваш предварително.
6) Данък около 25-30лв и застраховка средно 170лв според зависи...
7) Моторът е идеален за газиране, ако пък е инжекцион още по добре.
8) На края за тези 3 000лв Колата (ако приемем че е с газова)+ обслужване и прехвърляне няма как да стане според мен, поне едни 3 500лв трябва да изхвърлиш.
За дизелите:
Не виждам къде е икономията при дизела, ще дам прост пример с семейни автомобили... Passat B5.5 2.5 V5 TDI (150к.с.) и втората ми кола Golf 4 2.3 V5 4x4 (150к.с.) При г/д еднакво каране (без да се правим на икономисти) дизела лятото гори +11/100км, а аз на бензин 13/100км това при градско, да пасата е по тежък с някое друго кило, ама и аз не съм лек с тези кардани и освен това въртя 4 колела

Лично мен ако ме питаш за мен най добрият избор на мотор при голф 4 (ако се има на предвид поддръжката или общо взето разходите) е 1.8 20V (125к.с.) една хубава газова и си пееш, нито ще издъхва по нагорнище (поне няма да е трагично), разхода отново ще е добър на газ, моторът е добър и тн.
Колкото до клипа над мен, това е пълна пародия отново на първо място излиза прословутия шампион 1.8T





Поздрави.
- DenislavKaragiozov
- Мнения: 3
- Регистриран на: Пет 20 яну 2017 15:34
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Закупуване на Голф 4 и какво гориво ?
Ще се сгъна , ще си купя един прост ситроен и ще му се незнае :D
Голям зор тия голфове а ги мислех за "най-универсалния" автомобил... тъй де и мойте 3 бона са си малко ама кода напраим ся , не ги рина с лопата парите, хубава си е колата ама не е за мен явно. Мерсо много за отговорите и отделеното време, накрая ще се чуе какво ще стане от цялата история.
Голям зор тия голфове а ги мислех за "най-универсалния" автомобил... тъй де и мойте 3 бона са си малко ама кода напраим ся , не ги рина с лопата парите, хубава си е колата ама не е за мен явно. Мерсо много за отговорите и отделеното време, накрая ще се чуе какво ще стане от цялата история.
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Закупуване на Голф 4 и какво гориво ?
С този бюджет се насочи към Голф-3, или Фиат. Може и нещо френско, като Клио.
Иначе много ме кефи такава тема от нов потребител, ще имам няколко сутрини забавно четиво с кафето.
Иначе много ме кефи такава тема от нов потребител, ще имам няколко сутрини забавно четиво с кафето.
Върни се в “Избор и покупка на автомобил”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 47 госта